Måne Rampelyset Skrevet 13. februar 2021 #35921 Skrevet 13. februar 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Måne, admin. 1
enkefru Skrevet 14. februar 2021 #35922 Skrevet 14. februar 2021 Kennel "catch my spirit" har i alle fall fått likes av CBE på fb-siden sin 5
Camillalilla Skrevet 14. februar 2021 #35923 Skrevet 14. februar 2021 14 hours ago, Marioposa said: Strava viser om LKE løper 6-9 timer ute? Om du sjekker LKE’s Strava vil du raskt se at han løper ute svært sjelden om høsten og vinteren. CBE aldri. Men med ny pelsdott i hus velger å jeg tro at dette vil endre seg til neste høst. 12
Klaraku78 Skrevet 14. februar 2021 #35924 Skrevet 14. februar 2021 Camillalilla skrev (2 timer siden): Om du sjekker LKE’s Strava vil du raskt se at han løper ute svært sjelden om høsten og vinteren. CBE aldri. Men med ny pelsdott i hus velger å jeg tro at dette vil endre seg til neste høst. CBE mener jo at LK omtrent løper ute hver dag. Selv så løper hun bare inne fordi hun er mørkeredd, og hun må visst løpe kl 6-7. Da syns jeg det er rart at alle de gangene hun løp i sommer, så var det midt på dagen, sammen med LK. Hun hadde vel aldri en løpetur alene. Så at hun kommer til å løpe i mørket alene med hunden kommer ikke til å skje. Jeg vil tippe at det kommer til å bli LK sitt ansvar. Så håper jeg at han er voksen nok til å ta det ansvaret. 21
Sannver Skrevet 14. februar 2021 #35925 Skrevet 14. februar 2021 Sannheten er at CBE aldri ville kjøpt samojed om de ikke var vakre hunder. Hun vil ha en hund som tar seg bra ut på bilder. Hadde de vært verdens styggeste hunder hadde hun aldri kjøpt. Hun er ikke ute etter egenskapene til rasen.Dette gjelder for så vidt veldig mange som kjøper samojed. Det er til stor ulempe for rasen. Hva er hensikten med å kjøpe en type hund om man ikke planlegger å bruke den til det den er avlet for? Samojed skal berike et allerede eksisterende friluftsliv. Er det nødvendig å rette seg etter hunden, er det ikke rett valg i utganspunktet. Jeg håper for all del CBE og familien klarer å opprettholde livsstilen som kreves hele hundens levetid. 37
123Frustrert Skrevet 14. februar 2021 #35926 Skrevet 14. februar 2021 I argumenter på bloggen skriver hun at LKE løper rundt 10 mil i uka, når han ikke er skadet. Men nå har han vel vært skadet i mange måneder? Og det han har løpt ute er kun på sommeren i godt vær, de påroper seg å være aktive mennesker. Dette ser vi virkelig ikke av noe på bloggen. Jeg kan ikke skjønne at cbe mener det er en aktiv livsstil å løpe manisk på ei mølle? Å være aktiv betyr å komme seg ut i vær og vind, og gjøre ulike aktiviteter. Ikke å gå langs en strand for så å grille pølser. Fint mulig en polar hund kan få de fint hos de, men jeg lurer på om hun tror på dette oppspinnet selv? For gjør hun virkelig det, og tror at de har livsstilen som skal til for en samojed, da kommer ikke hunden til å få stimulert seg. De har ikke livsstilen nå og de hadde den ikke før de fikk barn, så det er heller ingen unnskyldning. Hadde de elsket friluftsliv og det å bruke kroppen hadde de nok basert bloggen på noe annet en lange negler, kafébesøk, massivt overforbruk og poseringer. Se til fynckygine sier bare. Jeg vil si at cbe er en lat-sekk som elsker å se kaloriene forsvinne og som synes det er heeeelt magiiiiisk å se på seg selv i speilet. Ser forresten at fra «å elske og gå på ski» har blitt til:» vi kommer ikke til å gå på ski så ofte.. « 38
MiniMjau Skrevet 14. februar 2021 #35927 Skrevet 14. februar 2021 Det er jo en tommelfingerregel at en skal kjøpe seg en hund som passer til livsstilen du har. Ikke den du drømmer om å få,eller den du prøver å framstille at du har. På nkk sine sider så står det at samojed er en brukshund som trives foran en slede. Det sier sitt om hva slags aktivitetsnivå den trenger. Den kan godt være en trivelig familiehund i tillegg, men det forutsetter jo at den får jobbe , slik som denne rasen skal. 27
MoKath Skrevet 14. februar 2021 #35928 Skrevet 14. februar 2021 Om hun er så glad i å gå på ski, kan hun ikke ta en tur alene da? Uten mann og barn? 15
123Frustrert Skrevet 14. februar 2021 #35929 Skrevet 14. februar 2021 MoKath skrev (8 minutter siden): Om hun er så glad i å gå på ski, kan hun ikke ta en tur alene da? Uten mann og barn? Er du spinnvill?? Hva skal ta bilder da? Og hvem skal børe med seg alt utstyret?? 41
MoKath Skrevet 14. februar 2021 #35930 Skrevet 14. februar 2021 13 minutter siden, 123Frustrert said: Er du spinnvill?? Hva skal ta bilder da? Og hvem skal børe med seg alt utstyret?? Oops, my bad. 13
Keaton Skrevet 14. februar 2021 #35931 Skrevet 14. februar 2021 MoKath skrev (36 minutter siden): Om hun er så glad i å gå på ski, kan hun ikke ta en tur alene da? Uten mann og barn? Klart hun kan. Jeg går rett som det er på fjellet, hvis resten av familien vil være i bakken. Turene er ikke lengre enn max 5-6 timer, men det går da fint an å gå alene, møter mange andre som også går alene, med eller uten hund. 15
Tørst Skrevet 14. februar 2021 #35932 Skrevet 14. februar 2021 Hun er jo bedagelig anlagt, og opptatt av luksus og komfort. At hun ikke skammer seg for å drive å påstå at hun elsker sånn og sånn, og er et aktivt friluftsmenneske, påstår at hun er godt trent, ydmyk, alltid blid, eller hva det skal være. Kan hun aldri se seg selv i perspektiv og ta innover seg at andre er bedre til noe enn hun er? Hun virker til å mangle fullstendig selvinnsikt. Husker jeg var litt sånn på barneskolen. Siden jeg var vant til å være sterkest og raskest og kaste lengst og sånn ute i friminuttene og i gymtimene, trodde jeg at jeg faktisk VAR god. Helt til jeg var med i konkurranser av noe slag. husker ikke helt hva, og møtte folk som trente dette og VAR GODE. Ble realitetsorientert da, gitt. Jeg var god til å ikke drive med ting, men jeg var selvsagt ikke spesielt god sammenlignet med de som drev med ting, trente, på fritiden. Tenk deg CBE innen forskning og vitenskap, da. 🤭 "Disse resultatene er fasiten og helt korrekte, så nå kan vi gå og stelle neglene våre. Bra vi kom frem til sannheten." 44
Pippio Skrevet 14. februar 2021 #35933 Skrevet 14. februar 2021 Tørst skrev (1 time siden): Hun er jo bedagelig anlagt, og opptatt av luksus og komfort. At hun ikke skammer seg for å drive å påstå at hun elsker sånn og sånn, og er et aktivt friluftsmenneske, påstår at hun er godt trent, ydmyk, alltid blid, eller hva det skal være. Kan hun aldri se seg selv i perspektiv og ta innover seg at andre er bedre til noe enn hun er? Hun virker til å mangle fullstendig selvinnsikt. Husker jeg var litt sånn på barneskolen. Siden jeg var vant til å være sterkest og raskest og kaste lengst og sånn ute i friminuttene og i gymtimene, trodde jeg at jeg faktisk VAR god. Helt til jeg var med i konkurranser av noe slag. husker ikke helt hva, og møtte folk som trente dette og VAR GODE. Ble realitetsorientert da, gitt. Jeg var god til å ikke drive med ting, men jeg var selvsagt ikke spesielt god sammenlignet med de som drev med ting, trente, på fritiden. Tenk deg CBE innen forskning og vitenskap, da. 🤭 "Disse resultatene er fasiten og helt korrekte, så nå kan vi gå og stelle neglene våre. Bra vi kom frem til sannheten." Det kan jo ikke bli mye personlig vekst av å blogge hjemmefra i mange år, uten noe særlig input. Konstruktive tilbakemeldinger slettes og glemmes. Eller blir beskrevet som hat fra kg brukere (ondskapens forum). De hadde hatt veldig godt av å komme seg ut av boblen sin. 26
123Frustrert Skrevet 14. februar 2021 #35934 Skrevet 14. februar 2021 MiniMjau skrev (2 timer siden): Det er jo en tommelfingerregel at en skal kjøpe seg en hund som passer til livsstilen du har. Ikke den du drømmer om å få,eller den du prøver å framstille at du har. På nkk sine sider så står det at samojed er en brukshund som trives foran en slede. Det sier sitt om hva slags aktivitetsnivå den trenger. Den kan godt være en trivelig familiehund i tillegg, men det forutsetter jo at den får jobbe , slik som denne rasen skal. Men de kan jo alt om å ha hund, de har tross alt hatt hun i mange, mange år også hadde lke hund da han bodde hos foreldrene sine. Da hadde de en jakthund som aldri var på jakt, så hunden trenger ikke å få brukt instinktene sine, det kan de lære seg at de ikke skal 😂😂😅😅 det er så dumt å høre på cbe. Kan hund? Fordi hun hadde en veskehund? Hun mener en hund som er mer til pynt kan sammenlignes en polar hund?? Det er som å si du kan å bygge hus ondt har satt opp en bod i hagen fra Maxbo. Til og med forum som omtaler Samjoed ler hun av og mener de har feil. Denne dama må snart komme seg ut i samfunnet så hun kan komme litt i interaksjon med folk og få tilbakemeldinger på måten hun oppfører seg. Er det ett, bare ett området dama hevder hun og mannen ikke kan og vet? Bare ett? 44
Gjest Lin11 Skrevet 14. februar 2021 #35935 Skrevet 14. februar 2021 123Frustrert skrev (6 minutter siden): Men de kan jo alt om å ha hund, de har tross alt hatt hun i mange, mange år også hadde lke hund da han bodde hos foreldrene sine. Da hadde de en jakthund som aldri var på jakt, så hunden trenger ikke å få brukt instinktene sine, det kan de lære seg at de ikke skal 😂😂😅😅 det er så dumt å høre på cbe. Kan hund? Fordi hun hadde en veskehund? Hun mener en hund som er mer til pynt kan sammenlignes en polar hund?? Det er som å si du kan å bygge hus ondt har satt opp en bod i hagen fra Maxbo. Til og med forum som omtaler Samjoed ler hun av og mener de har feil. Denne dama må snart komme seg ut i samfunnet så hun kan komme litt i interaksjon med folk og få tilbakemeldinger på måten hun oppfører seg. Er det ett, bare ett området dama hevder hun og mannen ikke kan og vet? Bare ett? Nei, de sitter på en utømmelig kilde av kunnskap. Være seg trening, ernæring, design, og nå hundehold. Eierne bak Treasures AS må være utenomjordiske, særlig med tanke på at de har mer innsikt og kunnskap enn folk flest, og flere timer til rådighet en andre på jorden. De har jo fulgt smitterådene til perfeksjon også, har knapt sett et menneske siden mars i fjor 🙄
Klementine Skrevet 14. februar 2021 #35936 Skrevet 14. februar 2021 Se på Sophie Elise på bloggerne om dagen er ganske treffende for hvordan jeg ANTAR at CBE opererer også. Der gjøres ingenting uten at det tas bilder. Det være seg bading i vann, tennis eller helt andre ting. Hun er helt åpen om det også. Jeg gjør ting for å skape innhold, ikke fordi aktiviteten gir meg noe. Såpass ærlig burde CBE også være. Motivasjonen ligger i å få fine bilder, ikke noe mer eller mindre. Derfor vi ser at hun poserer for trening. Ikke at hun trener, for det er jo ikke noe kjekt. Sånn antar jeg det blir med hunden også, for det er liten tvil om at far i huset og hunden kommer til å tilbringe mye tid sammen. Matmor får stå for kosen. Hadde jo egentlig vært morsomt å sett dem i et program a la Valpeskolen eller fra Bølle til bestevenn. Kan Lippestad, så kan CBE! 30
Sannver Skrevet 14. februar 2021 #35937 Skrevet 14. februar 2021 123Frustrert skrev (36 minutter siden): Men de kan jo alt om å ha hund, de har tross alt hatt hun i mange, mange år også hadde lke hund da han bodde hos foreldrene sine. Da hadde de en jakthund som aldri var på jakt, så hunden trenger ikke å få brukt instinktene sine, det kan de lære seg at de ikke skal 😂😂😅😅 det er så dumt å høre på cbe. Kan hund? Fordi hun hadde en veskehund? Hun mener en hund som er mer til pynt kan sammenlignes en polar hund?? Det er som å si du kan å bygge hus ondt har satt opp en bod i hagen fra Maxbo. Til og med forum som omtaler Samjoed ler hun av og mener de har feil. Denne dama må snart komme seg ut i samfunnet så hun kan komme litt i interaksjon med folk og få tilbakemeldinger på måten hun oppfører seg. Er det ett, bare ett området dama hevder hun og mannen ikke kan og vet? Bare ett? Besserwisser er livsstilen hennes. 18
123Frustrert Skrevet 14. februar 2021 #35938 Skrevet 14. februar 2021 @Halle-Palle https://imgur.com/a/CbTfWh7 😂😂😂😅😅 44
Lopploella Skrevet 14. februar 2021 #35939 Skrevet 14. februar 2021 Jeg har aldri vært ute for et menneske som er så ute etter å fremstille seg selv som helt perfekt og feilfri. Leste det hun svarte på den spørsmålsrunden for ikke så lenge siden, og det virket jo helt parodisk. Så ekstremt stor arbeidskapasitet, så ryddig, ingen krangling osv. osv. 40
Gjest Lin11 Skrevet 14. februar 2021 #35940 Skrevet 14. februar 2021 123Frustrert skrev (4 minutter siden): @Halle-Palle https://imgur.com/a/CbTfWh7 😂😂😂😅😅 Lopploella skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri vært ute for et menneske som er så ute etter å fremstille seg selv som helt perfekt og feilfri. Leste det hun svarte på den spørsmålsrunden for ikke så lenge siden, og det virket jo helt parodisk. Så ekstremt stor arbeidskapasitet, så ryddig, ingen krangling osv. osv. Det er dette nivået Treasures AS legger seg på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå