Klink Skrevet 11. februar 2021 #35721 Skrevet 11. februar 2021 Ultiva skrev (19 minutter siden): Uansett hvordan det går, så kommer de garantert til å melde at alt forløper 100 % perfekt. For ikke faen at de kan ta feil 🙂 Ser for meg regelmessige rapporter om at hunden aldri tisser inne, aldri røyter, aldri blir skitten og at den blir en helt perfekt treningspartner for LKEs forberedelser til sitt første ultraløp. Men som en her inne så godt beskrev det, så innrømmer jo CBE at det må livsstilsendring til med en samojed i hus. Hun må bli mye mer aktiv utendørs. Og først om noen år, så vil barna være såpass store at de kan dra på søndagsturer av en viss lengde. Men som sagt, fasiten på hvordan dette kommer til å gå, den får vi aldri. For CBE og LKE vet alltid best og tar aldri feil uansett 🙂 Tipper det kommer til å ordne seg uten at hunden blir vanskjøttet, jeg 😊 4
Nudeldama Skrevet 11. februar 2021 #35722 Skrevet 11. februar 2021 Poenget er ikke om hun blir stalket eller ikke. Poenget var at man ikke kunne forstå at hun ville reagert på en evt stalking så lenge hun legger ut lettkledde bilder av seg selv. Det var tankegangen jeg reagerte på og kommenterte. 5
pøbelsara Skrevet 11. februar 2021 #35723 Skrevet 11. februar 2021 Nudeldama skrev (1 minutt siden): Poenget er ikke om hun blir stalket eller ikke. Poenget var at man ikke kunne forstå at hun ville reagert på en evt stalking så lenge hun legger ut lettkledde bilder av seg selv. Det var tankegangen jeg reagerte på og kommenterte. Hæ? Poenget var at hun sier at man må sitte utenfor porten hennes for å vite noe om hvordan hun lever. OG nei - det må man virkelig ikke. Hun deler helt ukritisk med potensielt hele verden og sine 300K følgere på instagram både fra eget liv, påkledd og avkledd - hver eneste dag. Det verste er jo at man ikke bare vet hva hun gjør og hvordan hun lever, men man vet dessverre alt for mye om de andre som bor i det huset også. 47
pøbelsara Skrevet 11. februar 2021 #35724 Skrevet 11. februar 2021 Klink skrev (7 minutter siden): Tipper det kommer til å ordne seg uten at hunden blir vanskjøttet, jeg 😊 Er det noen som har sagt at hunden kommer til å bli vanskjøtt? Noen har vel sagt at det er mer jobb med en slik hund enn det var med de to de hadde før. Fint om du holder deg for god til å dikte opp historier om hva folk skriver her inne. 41
Nudeldama Skrevet 11. februar 2021 #35725 Skrevet 11. februar 2021 pøbelsara skrev (1 minutt siden): Hæ? Poenget var at hun sier at man må sitte utenfor porten hennes for å vite noe om hvordan hun lever. OG nei - det må man virkelig ikke. Hun deler helt ukritisk med potensielt hele verden og sine 300K følgere på instagram både fra eget liv, påkledd og avkledd - hver eneste dag. Det verste er jo at man ikke bare vet hva hun gjør og hvordan hun lever, men man vet dessverre alt for mye om de andre som bor i det huset også. Hun deler kun det hun ønsker å dele. Jeg er dermed uenig i at hun deler ukritisk. Men hun deler nok etter andre kriterier enn hva f.eks andre i denne tråden ville gjort. Noe som er naturlig, vi er ulike mennesker med ulik tankegang om hva og hvor mye (om noe) vi ønsker å dele på SoMe. Som mange sier her inne, det hun deler er også den glansede versjonen av hverdagen. Antagelig med inspirasjon fra hennes egentlige hverdag, men polert og vinklet slik at det passer SoME og evt reklame. I tillegg er det bare små biter av hverdagen vi ser. Det blir som familier vi ser på reality-TV. Vi ser en time av deres uke, en time som er redigert og vinklet og hvor de som er med vet at de blir filmet. Man bør dermed være svært forsiktig med å tro at man vet for mye om deres egentlige liv. Dermed er jeg helt enig med CBE i at vi vet ikke hvordan hun lever, sånn egentlig. 4
Navani Skrevet 11. februar 2021 #35726 Skrevet 11. februar 2021 Kollontaj skrev (17 timer siden): Rasen ER instavennlig, altså. En av de største hundeinstakontoene som finnes: https://instagram.com/mayapolarbear?igshid=musi86696yij Helt ute av trådens hensikt, men at det skulle komme et ord som heter "instavennlig" syns jeg er ganske sprøtt og sært. Hva har samfunnet blitt til, når folk velger kjæledyr for å få likes 26
FruRosa Skrevet 11. februar 2021 #35727 Skrevet 11. februar 2021 1. Man trenger virkelig ikke sitte utenfor porten deres for å se hvordan de lever! 2. Hva hjelper det med Samojed om man treffer på orm eller elg? 30
Nudeldama Skrevet 11. februar 2021 #35728 Skrevet 11. februar 2021 Navani skrev (Akkurat nå): Hva har samfunnet blitt til, når folk velger kjæledyr for å få likes Hvordan vet du at folk gjør det? Det finnes kanskje noen, men det er nok ikke mange. 6
Gjest Lin11 Skrevet 11. februar 2021 #35729 Skrevet 11. februar 2021 Navani skrev (3 minutter siden): Helt ute av trådens hensikt, men at det skulle komme et ord som heter "instavennlig" syns jeg er ganske sprøtt og sært. Hva har samfunnet blitt til, når folk velger kjæledyr for å få likes Det har vært et fenomen hos influenserne i mange år. Sånn sett så finner ikke CBE hjulet opp på nytt. Først veske hund og nå en hvit fluffy sak som trender på nett. De skal få kred for at de ikke gikk for en Husky, det hadde vært galskap.
pøbelsara Skrevet 11. februar 2021 #35730 Skrevet 11. februar 2021 Nudeldama skrev (4 minutter siden): Hun deler kun det hun ønsker å dele. Jeg er dermed uenig i at hun deler ukritisk. Men hun deler nok etter andre kriterier enn hva f.eks andre i denne tråden ville gjort. Noe som er naturlig, vi er ulike mennesker med ulik tankegang om hva og hvor mye (om noe) vi ønsker å dele på SoMe. Som mange sier her inne, det hun deler er også den glansede versjonen av hverdagen. Antagelig med inspirasjon fra hennes egentlige hverdag, men polert og vinklet slik at det passer SoME og evt reklame. I tillegg er det bare små biter av hverdagen vi ser. Det blir som familier vi ser på reality-TV. Vi ser en time av deres uke, en time som er redigert og vinklet og hvor de som er med vet at de blir filmet. Man bør dermed være svært forsiktig med å tro at man vet for mye om deres egentlige liv. Dermed er jeg helt enig med CBE i at vi vet ikke hvordan hun lever, sånn egentlig. Ok. Jeg er uenig med deg i at det ikke er ukritisk, all den tid hun deler så mye med mindreårige tilstede. Men jeg vet jo at andre, for eksempel du, ikke er så opptatt av barns rettigheter som meg, 34
Klaraku78 Skrevet 11. februar 2021 #35731 Skrevet 11. februar 2021 Nudeldama skrev (39 minutter siden): Dette har jeg ingen som helst problemer med å forstå. Man legger ut det man selv er komfortabel med, det er jo noe helt annet enn at fremmede personer skal stalke en utenfor ens eget hus. Det er jo ikke slik at f.eks alle undertøysmodeller synes det er greit om folk henger utenfor husene deres. Det kan ikke sammenlignes på noen som helst måte. Du tror ikke det ene kan føre til det andre da?. Hun inviterer jo nærmest folk med opp i senga. Med beinet utafor dyna opp til lysken. Det må jo være ment for de mannlige tilhengerne. Hun syns det er humor å vise rompesprekken sin til kamera. At noen kan misforstå det hun prøver å kommunisere skjønner jeg godt. Som oftest sier hun A, men mener B. At man ikke liker at folk henger utenfor huset skjønner jeg, men jeg ville ikke blitt overrasket hvis det kom frem at noen hadde oppsøkt CBE hjemme. 29
Inocybe Skrevet 11. februar 2021 #35732 Skrevet 11. februar 2021 FruRosa skrev (9 minutter siden): 1. Man trenger virkelig ikke sitte utenfor porten deres for å se hvordan de lever! 2. Hva hjelper det med Samojed om man treffer på orm eller elg? Ikke sant. Faktisk så eskalerer ofte det å ha med hund situasjonen negativt ved møte med elg. Elg er ofte mye reddere for hunder enn mennesker og blir tilsvarende mer aggressiv og beskyttende for avkom. Og orm? Hund bites vel så ofte av huggorm som mennesker og hund har ingen avskrekkende effekt på orm men kan tvert i mot blir interessert og snuse rundt der ormen gjemmer seg. Vet CBE ingenting om natur og uteliv? For så vidt også enig i første punktet ditt. CBE bruker igjen hersketeknikk mot en leser og spekulerer fram en historie om at leseren er stalker når sannheten er at alt kommer fra det CBE selv har lagt ut. Om CBE selv er komfortabel med det hun publiserer er irrelevant. Leseren har fortsatt 11år med mange ganger daglige publiseringer til å danne seg et bilde av CBEs livsstil. Hvis CBE mener inntrykket til leseren er feil har CBE bare seg selv å takke. CBE velger selv hva hun publiserer og inntrykket av CBE som lite (ute)aktiv har hun selv valgt. 36
Hektor Skrevet 11. februar 2021 #35733 Skrevet 11. februar 2021 Er det virkelig slik at en vet så mye om en person fordi en leser hva som står i en blogg? Eller har en gått fem på og kjøpt det bildet bloggen ønsker å fremstille? En kan gjerne kritisere og latterliggjøre de som leser bloggen jevnlig, men det blir litt merkelig når en tydeligvis ikke greier å skille mellom blogg og det virkelige liv. Hvordan det kommer til å gå med ny hund er det ingen som vet ennå. Å skrive side opp og side ned er dermed rene spekulasjoner. Og ondskapsfullt og nedrig. 8
Klink Skrevet 11. februar 2021 #35734 Skrevet 11. februar 2021 pøbelsara skrev (27 minutter siden): Er det noen som har sagt at hunden kommer til å bli vanskjøtt? Noen har vel sagt at det er mer jobb med en slik hund enn det var med de to de hadde før. Fint om du holder deg for god til å dikte opp historier om hva folk skriver her inne. Hva er da problemet med at hun skaffer seg denne hunden? 3
Inocybe Skrevet 11. februar 2021 #35735 Skrevet 11. februar 2021 Klaraku78 skrev (8 minutter siden): Du tror ikke det ene kan føre til det andre da?. Hun inviterer jo nærmest folk med opp i senga. Med beinet utafor dyna opp til lysken. Det må jo være ment for de mannlige tilhengerne. Hun syns det er humor å vise rompesprekken sin til kamera. At noen kan misforstå det hun prøver å kommunisere skjønner jeg godt. Som oftest sier hun A, men mener B. At man ikke liker at folk henger utenfor huset skjønner jeg, men jeg ville ikke blitt overrasket hvis det kom frem at noen hadde oppsøkt CBE hjemme. Det er i så fall mest sannsynlig i overivrig-tror-på-venninne-narrativet-fan segmentet av leserne. Det narrativet CBE selv ønsker. 16
pøbelsara Skrevet 11. februar 2021 #35736 Skrevet 11. februar 2021 Klink skrev (22 minutter siden): Hva er da problemet med at hun skaffer seg denne hunden? Jeg har aldri hevdet at det er noe problem. 12
Klink Skrevet 11. februar 2021 #35737 Skrevet 11. februar 2021 pøbelsara skrev (12 minutter siden): Jeg har aldri hevdet at det er noe problem. Nei, men flere hevder vel at det er et problem? Eller er det feil også? 5
Halle-Palle Skrevet 11. februar 2021 #35738 Skrevet 11. februar 2021 Ofte er det jo smart å ha livsstilen på plass FØR man anskaffer seg en såpass krevende hund. Og til dere som argumenterer med at man ikke vet noe om hverdagen til en blogger som i snitt legger ut 10-20 story pr dag - alle skjønner jo at det kun deles små glimt av en hverdag og at Instagram og blogg sier noe om hvordan de virkelig har det, MEN at når man får regelmessige glimt på fast basis lager man seg likevel et ganske godt bilde av hvordan hverdagen er. Og pr nå er ikke løpe- eller gåturer ute uansett vær og føreforhold noe som blir gjennomført på daglig, ukentlig eller månedlig basis. Å si at man like godt kan ta løpeturen ute som på møllen er superenkelt. Å gjennomføre det en mørk og våt novembermorgen er kanskje ikke like lett. Men jeg håper og tror at de blir gode hundeeiere for denne hunden også, men diskusjon må tåles så lenge det publiseres på some. 45
Halle-Palle Skrevet 11. februar 2021 #35739 Skrevet 11. februar 2021 Klink skrev (4 minutter siden): Nei, men flere hevder vel at det er et problem? Eller er det feil også? Hvorfor skal @pøbelsara stå til ansvar for andres uttalelser? 26
Pottah Skrevet 11. februar 2021 #35740 Skrevet 11. februar 2021 Nudeldama skrev (1 time siden): Hun deler kun det hun ønsker å dele. Jeg er dermed uenig i at hun deler ukritisk. ... Deler ikke alle det de ønsker å dele? Betyr det at ingen deler seg ukritisk da? 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå