Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså - jeg er i et yrke som krever kortklipte negler og god håndhygiene. Jeg ville ikke valgt å ha slike negler hverken med bleiebarn eller ikke-stuerene valper i hus. 

Hva CBE velger, er jo opp til henne. Men siden hun nå reklamerer for disse neglene, så kan man vel diskutere pros and cons, tenker jeg. :Nikke:

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Gjest ane_luise87
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (På 15.2.2021 den 19.41):

«Vi dro til Høysand og der er det så nydelig! Vannet som vi bader i og kjører båt på om sommeren, mens vindene rusker oss i håret og sola bruner oss i ansiktet, er helt speilblank og frossen nå, så egentlig burde vi hatt med skøyter.»

Hilsen C, 11 år

Seriøst? Går det an å formulere seg så svakt?

https://www.carolinebergeriksen.no/2021/02/15/en-helt-nydelig-helg/

Endret av ane_luise87
Skrevet

CBE skriver så koselig i innlegget om den frosne frokosten:

"Men for min del var de fine tegningene og kaffekoppen mye viktigere!"

(Tenker: Så deilig at hun hever seg over en sånn bagatell! Sikkert litt irriterende, men en fillesak, egentlig.)

I kommentarfeltet derimot ser det ut til at frokosten var ganske viktig likevel😄 

CBE:

Det er dårlig !

Sånn skal det ikke være. 

Det er IKKE greit 😕 

Når man betaler for et produkt, så skal man få det produktet, ikke noe annet!

Helt normal forretningsskikk det! 

Man betaler ikke masse penger, og ikke får det produktet man er lovet!

https://www.carolinebergeriksen.no/2021/02/15/en-helt-nydelig-helg/#comments

Skrevet (endret)
Finlay skrev (1 time siden):

CBE skriver så koselig i innlegget om den frosne 

I kommentarfeltet derimot ser det ut til at frokosten var ganske viktig likevel😄 

CBE:

Det er dårlig !

Sånn skal det ikke være. 

Det er IKKE greit 😕 

Når man betaler for et produkt, så skal man få det produktet, ikke noe annet!

https://www.carolinebergeriksen.no/2021/02/15/en-helt-nydelig-helg/#comments

«Kampesteiner møter glasshus» 

Endret av Lin11
Skrevet

Hvorfor må hun gjøre så mye ut av en morsdag  og en frokost ? Tydelig at livet deres kun kretser rundt dem selv og alt de skal ha, ha og ha. Hadde de fått hue ut av ræva og gjort noe nytte for seg kunne de vært så mye mer fornøyde med livet. 

• Liker 27
Skrevet
Lin11 skrev (5 timer siden):

Nå har Jo  Treasures AS reklamert for sammme firma mange ganger tidligere ,de  har til og med brukt mindreårige i en av reklamene. Så dette er nok en av de sedvanlige sure oppstøtene fra LKE. Han må bare få det ut, om det så er vaskedama, servitøren , barnehagen eller et bud som skal taes. Det er de privilegerte sitt lodd her i livet, å sette de mindre privilegerte på plass. Man må da lære barna at det er forskjell på folk! At noen tjener penger på kropp og eksponering av egne barn,  mens andre jobber ræva av seg for å få samfunnet til å få rundt. 

Fikk vel ikke sponsa levering denne gangen da...

• Liker 30
Skrevet (endret)

Morgenlevering samarbeider med bakerier i nærområdet for levering, og leveres av avisbudene om jeg husker rett, med forbehold om leveringsendringer. Når man er lite forberedt og bestiller en populær vare innen kl. 21 for levering klokka før hønsene på en hektisk dag som morsdag/fastelaven/valentines på samme dag er det en risiko for at nærbakeriet har gått tom for et populært produkt i mellomtiden, og så vidt jeg vet signerer man ved bestillingstidspunktet på at hvis dette skjer, har nærbakeriet rett til å erstatte med et tilsvarende produkt for beløpet kunden allerede har betalt. Eller mener Eriksen at det er fornuftig at de bør ringes til midt på natten for å drøfte andre alternative produkter? Verden dreier seg ikke om carolinebergeriksen.no.

Nå vet ikke jeg hva de hadde bestilt, men noen av produktene som leveres er frosne og må tines ferdig og varmes i stekeovn. Det er i så fall merket. At det er mulig å være så totalt usjarmerende på sin egen kanal, som etter siste snørrhovne informasjon om at "dette ikke er noe annet enn et kommentarfelt i sosiale medier", er sinnsvakt uprofesjonelt. Regelrett umodent av en 34-år gammel BEDRIFTSleder som selger annonseplass og påvirker til salg av produkter.

Det kommentarfeltet burde Morgenlevering bli gjort oppmerksomme på.

Endret av Revenge o'Cavatina
Forbehold
  • Liker 48
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (5 minutter siden):

Morgenlevering samarbeider med bakerier i nærområdet for levering, og leveres av avisbudene om jeg husker rett, med forbehold om leveringsendringer. Når man er lite forberedt og bestiller en populær vare innen kl. 21 for levering klokka før hønsene på en hektisk dag som morsdag/fastelaven/valentines på samme dag er det en risiko for at nærbakeriet har gått tom for et populært produkt i mellomtiden, og så vidt jeg vet signerer man ved bestillingstidspunktet på at hvis dette skjer, har nærbakeriet rett til å erstatte med et tilsvarende produkt for beløpet kunden allerede har betalt. Eller mener Eriksen at det er fornuftig at de bør ringes til midt på natten for å drøfte andre alternative produkter? Verden dreier seg ikke om carolinebergeriksen.no.

Nå vet ikke jeg hva de hadde bestilt, men noen av produktene som leveres er frosne og må tines ferdig og varmes i stekeovn. Det er i så fall merket. At det er mulig å være så totalt usjarmerende på sin egen kanal, som etter siste snørrhovne informasjon om at "dette ikke er noe annet enn et kommentarfelt i sosiale medier", er sinnsvakt uprofesjonelt. Regelrett umodent av en 34-år gammel BEDRIFTSleder som selger annonseplass og påvirker til salg av produkter.

Det kommentarfeltet burde Morgenlevering bli gjort oppmerksomme på.

Ja, morgenlevering bør definitivt bli informert. Dette er skikkelig dårlig oppførsel mot en tidligere samarbeidspartner. 

Det er dårlig !

Sånn skal det ikke være. 

Det er IKKE greit 😕 

Skrevet

Jeg tror denne frokostleveringen har blitt gjort om til en større sak i denne tråden enn hva den var for CBE.

• Liker 6
Skrevet (endret)
Nudeldama skrev (5 minutter siden):

Jeg tror denne frokostleveringen har blitt gjort om til en større sak i denne tråden enn hva den var for CBE.

Men er det en liten sak for Morgenelevering? Treasures AS/ tidligere en samarbeidspartner bruker kommentarfeltet til å henge de ut? Sier litt om perspektivet til de som skal være moralens voktere.

Endret av Lin11
Skrevet
Lin11 skrev (2 minutter siden):

Men er det en liten sak for Morgenelevering? Treasures AS/ tidligere en samarbeidspartner bruker kommentarfeltet til å henge de ut? Sier litt om perspektivet til de som skal være moralens voktere.

Det er vel denne tråden som er ment å være moralens voktere? Her får man informasjon om hvor lange negler man bør ha, hvor mye man bør trene (og hvor), hvor mye (eller lite) man kan feire morsdag osv for å være innafor det som anses som moralsk greit for de som skriver her. (Ikke at jeg vet om akkurat det er et viktig mål for så mange å nå).

Nå skrev ikke CBE navnet på firmaet i blogginnlegget, så det hadde aldri blitt mer enn den ene setningen om ikke folk begynte å kommentere i kommentarfeltet. Ikke at jeg synes det var riktig av CBE å fortsette å svare der om saken, men jeg tenker man bør kanskje se seg selv i speilet om man kritiserer CBE for å henge ut en bedrift i kommentarfeltet når man er aktiv deltager i en tråd som henger ut en bedrift (og en privatperson) på over 1800 sider på (et av?) Norges største diskusjonsforum.

• Liker 9
Skrevet
Nudeldama skrev (18 minutter siden):

Selvfølgelig tror du det. Noe annet ville vært sjokkerende.

• Liker 28
Skrevet
Nudeldama skrev (10 minutter siden):

Det er vel denne tråden som er ment å være moralens voktere? Her får man informasjon om hvor lange negler man bør ha, hvor mye man bør trene (og hvor), hvor mye (eller lite) man kan feire morsdag osv for å være innafor det som anses som moralsk greit for de som skriver her. (Ikke at jeg vet om akkurat det er et viktig mål for så mange å nå).

Nå skrev ikke CBE navnet på firmaet i blogginnlegget, så det hadde aldri blitt mer enn den ene setningen om ikke folk begynte å kommentere i kommentarfeltet. Ikke at jeg synes det var riktig av CBE å fortsette å svare der om saken, men jeg tenker man bør kanskje se seg selv i speilet om man kritiserer CBE for å henge ut en bedrift i kommentarfeltet når man er aktiv deltager i en tråd som henger ut en bedrift (og en privatperson) på over 1800 sider på (et av?) Norges største diskusjonsforum.

Nei, det er jo ingen forskjell på en influencers offentlige kanal, og en anonym forumtråd. 

Flawless logic 😏

• Liker 25
Skrevet (endret)
Nudeldama skrev (20 minutter siden):

Den logiske bristen er så åpenbar. At Treasures AS henger ut  Morgenlevering på sin bedriftskanal også bagatelliserer det etterpå, sammenligner du med ANONYME ytringer på et forum?? 

Endret av Lin11
Skrevet

Så bedriften Treasures kan kritisere andre bedrifter i sine egne kanaler, men Treasures' lesere kan ikke kritisere Treasures i noen kanaler? 

• Liker 42
Skrevet
Hellow skrev (1 minutt siden):

Så bedriften Treasures kan kritisere andre bedrifter i sine egne kanaler, men Treasures' lesere kan ikke kritisere Treasures i noen kanaler? 

Det er vel heller omvendt. Treasures lesere (selv om mange i denne tråden sier de ikke leser det hun skriver) kan fritt kritisere Treasure så mye de vil, men Treasure får ikke lov å kritisere andre bedrifter.

Så CBE blir kritisert for at hun i ett blogginnlegg gjør det samme som de i denne tråden gjør mot henne daglig, i samlet flokk, over måneder og år. Hovedforskjellen er vel at det CBE skrev var mye mildere enn det aller meste som skrives om henne.

• Liker 5
Skrevet
Nudeldama skrev (1 minutt siden):

Det er vel heller omvendt. Treasures lesere (selv om mange i denne tråden sier de ikke leser det hun skriver) kan fritt kritisere Treasure så mye de vil, men Treasure får ikke lov å kritisere andre bedrifter.

Så CBE blir kritisert for at hun i ett blogginnlegg gjør det samme som de i denne tråden gjør mot henne daglig, i samlet flokk, over måneder og år. Hovedforskjellen er vel at det CBE skrev var mye mildere enn det aller meste som skrives om henne.

Men.. Jeg/leserne/de som skriver her er ikke en bedrift, så jeg synes ikke det blir sammenlignbart. 

• Liker 26
Skrevet
Hellow skrev (Akkurat nå):

Men.. Jeg/leserne/de som skriver her er ikke en bedrift, så jeg synes ikke det blir sammenlignbart. 

For meg er ikke det å være en privatperson en blanket fullmakt til å si hva man vil, fordi man gjemmer seg bak "jeg er ikke en bedrift". 

• Liker 5
Skrevet
Nudeldama skrev (2 minutter siden):

For meg er ikke det å være en privatperson en blanket fullmakt til å si hva man vil, fordi man gjemmer seg bak "jeg er ikke en bedrift". 

I hvilke tilfeller er det greit at en privatperson kritiserer en bedrift, da? Med Treasures som eksempel? 

Jeg synes heller ikke at man kan si hva man vil bare fordi man er privatperson. 

• Liker 11
Skrevet (endret)
Nudeldama skrev (6 minutter siden):

Takk og lov for at ikke offentlige virksomheter stiller seg bak denne ytringen hvis man snur spørsmålet igjen ; kan man si/skrive/ gjøre hva man vil så lenge en bedrift later som at de er privatpersoner i bedriftens øyemed? Selve kjernen av influenser bransjen, med Treasures AS i spissen med sine 11 år i bransjen.

Endret av Lin11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...