Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og i dag: «i går ble det så mye trening, at jeg bare tar 40 roooologe minutter løping i dag». 🙈

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Cissacissa skrev (40 minutter siden):

Er det ikke litt...rart... å skrive at msn synes håret sitt er kjempefint? Jeg kan også været fornøyd med sveisen enkelte dager, men jeg legger ikke ut bilde i sosiale medier og skriver at håret mitt er kjempefint eller «jeg har en god hårdag» eller lignende. Men så filmer jeg heller ikke huset mitt, Hagen min, trappegangen min, og skriver «seeeee den faaaantastiske stuen, Hagen, trappen». Merkelig hvordan man tillater seg slik offentlig selvskryt bare fordi man er blogger

Vi er nok så unormal ift CBE når det kommer til de tingene som du har nevnt.. For henne så er det visst nok noe følgerne hennes bare MÅ få vite om..Ser på andre influencere som ikke viser noe spesefikk fram om det ikke har blitt spurt mye om det eller om de vil tipse følgerne sine hvor man får kjøpt det ene å det andre.. De hinter ikke etter sponset ting eller sier at de er noe de burde ha hatt nå og ikke senere.. CBE viser ikke fram ting for å fortelle hvor man får tak i det, men for fiske til seg flere sponsorere.. Og da er det teit at hun utgangspunktet velger de som ligger på laveste hylla som nærmeste er utdatert hos resten.. Det med håret hennes skjønner jeg ikke noe av.. Hva er så spesiellt med det det liksom.. Enten så er det jentene sitt hår som det skrytes av eller så er det hennes eget.. Hun har aldri lagt ut noe bilder av LKE der hun sier noe pent, hun har heller ertet han for håret sitt, spesielt i corona tiden.. Er bare å ta bake Ida Gran Jansen som et eksempel, hun har nå pusset opp huset og sier klart fra at ting ikke er sponset.. Hun spørr sine følgerne hva som ville ha passet inn og ber så om tips å råd.. Hun har et avslappende forhold til sine følgere.. Hun legger titt å ofte ut video snutter der hun blir nevnt av sine følgere og gir ros.. CBE gjør kun det om det skal gange henne noe.

Endret av MaleficentAurora
Skrivefeil
  • Liker 15
Skrevet
Aricia skrev (1 time siden):

Min oppfatning er at synsingen og spekulasjonene omkring hvem det er som beundrer CBE er veldig underlig og ganske uinteressant. I tillegg har den potensiale til å bli ganske stygg og fordomsfull, noe de siste sidene illustrerer.

Mht kommentarfeltet på IG: Sånn generelt ser man at de som kommenterer positivt under poster på IG er de som vil ha noe igjen for det. IG er ikke beundring og idoldyrkelse, det er profitt og terrorbalanse. Man smisker og smålyver og får tilbake en like eller to. De færreste blir "inspirert" til noe som helst, men er mest opptatt av seg selv og sitt (her som ellers), og gir bare for å få. Meningmann får nok neppe likes tilbake fra CBE akkurat, men ved å kommentere under bildene hennes promoterer man i bunn og grunn seg selv og egen konto, og får markert seg, eller signalisert en form for tilhørighet til et segment på IG, og/eller til en bransje eller et marked.

Dessuten er genren i seg selv noe som er forbausende atferdsendrende, synes jeg. Appens format generer det at folk reagerer med flamme- og fersken-emoji og visse adjektiver, og alle imiterer hverandres måter å respondere på i en grad som er helt fascinerende. Dette gjelder også "hvor er genseren/buksa/fandens oldemor fra", som dukker opp veldig fort i sammenhenger der man virkelig minst ville vente det. Jeg mener det er formatet, dvs appen selv, som langt på vei får oss til å opptre som konsumenter på denne måten over hele linja på IG, helst uten at vi skal være bevisste på det.

På den bakgrunnen blir det slik jeg ser det virkelig helt meningsløst å synse vilt og stereotypisk eller fordomsfullt omkring ulike sosiale gruppers kjennetegn for å "forklare" hvem som nesegrust beundrer CBE, og hvorfor de gjør det. De som kommenterer på IG er sannsynligvis like lite seg selv i de kommentarene som CBE.no er Caroline Berg Eriksen i postene de kommenterer. 

🙏

• Liker 7
Skrevet

Så var det på tide med litt selvdigging i speilet igjen. Jada, Caroline, du er så lekker! :filer:

• Liker 10
Skrevet (endret)

Ser fruen hevder de har en aktiv hverdag. Jeg må si jeg faktisk ikke kjenner så mange småbarnsfamilier som er så lite på tur som de. Hun trekker frem lke sin løpsmengde før han ble skadet, men nå er det jo tydelig at han ikke tålte denne løpsmengden., og hennes egen løping på mølla kan ikke betraktes som en aktiv livsstil. Hun løper på mølle, det er absolutt ikke det samme som å løpe ute i vind og vær. Har aldri sett dama ute i regn og snøvær noen gang. 
også skriver hun at hun bor ved skogen.. er ikke kulåsparken en park? Jeg vil ikke karakterisere det som en skog.. men det er sikkert nok kvadratmeter til å drive lydighet altså. 

Endret av 123Frustrert
  • Liker 38
Skrevet
123Frustrert skrev (Akkurat nå):

Ser fruen hevder de har en aktiv hverdag. Jeg må si jeg faktisk ikke kjenner så mange småbarnsfamilier som er så lite på tur som de. Hun trekker frem lke sin løpsmengde før han ble skadet, men nå er det jo tydelig at han ikke tålte denne løpsmengden., og hennes egen løping på mølla kan ikke betraktes som en aktiv livsstil. Hun løper på mølle, det er absolutt ikke det samme som å løpe ute i vind og vær. Har aldri sett dama ute i regn og snøvær noen gang. 

Jeg har inntrykk av at mannen er mer av typen som trener utendørs mens fruen holder seg inne? Tror nok det er mannen som kommer til å ta seg mest av aktivisering av hunden iallfall. Caroline er jo for opptatt med å dokumentere treningen sin innendørs. 

• Liker 14
Skrevet

At hun trenger nytt av noe er jo egentlig en glimrende mulighet til å ta med leserne på noe som ikke er sponset. Shakeren er ødelagt, hvorfor ikke bruke en time på å researche de beste shakerne og legge ut tips da? 

• Liker 14
Gjest Tannbein
Skrevet
Cissacissa skrev (51 minutter siden):

Og i dag: «i går ble det så mye trening, at jeg bare tar 40 roooologe minutter løping i dag». 🙈

Det er jo ikke skryt da! Det er jo bare en innrømmelse av at hun har masse fritid til å trene selv i arbeidstida. Jeg er veldig misunnelig på all den hun har tid til å trene både på dagen og på kvelden og jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde samme muligheten selv.

Skrevet
Pottah skrev (1 minutt siden):

At hun trenger nytt av noe er jo egentlig en glimrende mulighet til å ta med leserne på noe som ikke er sponset. Shakeren er ødelagt, hvorfor ikke bruke en time på å researche de beste shakerne og legge ut tips da? 

Det er mange tema hun kunne gjort det med, men det betyr at hun faktisk må jobbe. Ut i fra instastory så kan det virke som om jobb kommer langt ned på lista over de daglige arbeidsoppgavene som må gjøres. Trening kommer først, så litt selvdigging, egenpleie, litt mere trening... Så plutselig var dagen over og det er leggeTi.  

• Liker 24
Skrevet

Er man frisk hvis man står opp og trener ferdig før kl 06.30 og trener igjen 22.30 hver kveld,hele uken?? Og alltid tripper rundt med to much sminke 24/7? Og aldri klarer å vise sitt sanne/normale seg. Dvs uten sminke/filter/styling, plettfritt hjem uten rot,og alltid instavennlig bord dekkning osv osv? Jeg hadde GÅTT I VEGGEN innen 10 dager🤯 

• Liker 39
Skrevet
Urwa skrev (21 minutter siden):

Er man frisk hvis man står opp og trener ferdig før kl 06.30 og trener igjen 22.30 hver kveld,hele uken?? Og alltid tripper rundt med to much sminke 24/7? Og aldri klarer å vise sitt sanne/normale seg. Dvs uten sminke/filter/styling, plettfritt hjem uten rot,og alltid instavennlig bord dekkning osv osv? Jeg hadde GÅTT I VEGGEN innen 10 dager🤯 

Treningen virker manisk. 

• Liker 27
Skrevet
NewStart87 skrev (11 timer siden):

Og sorte prikker. Du ser disse sorte prikkene og strekene blant annet kommer frem til venstre i selfie bilde. Dette filteret benytter hun seg mye av, stort sett på alle bilder. 

Hvis hun ikke bruker filter, hva i all verden er da disse strekene og prikkene? Noen form for småfluer? :filer: Eller kanskje en form for sopp som gir utslag på huden? Kanskje jeg skal late som jeg er en bekymret leser og skrive at dette må hun få sjekket opp? Må dra til legen snarest og sjekke huden sin! :fnise:

8D608D39-D816-457F-A48D-C6693CF9CFD9.jpeg

19E33EAF-8610-4B15-8E4B-D8BC6583FFB3.jpeg

Hæ? Er det øverste et bilde av henne?

• Liker 10
Skrevet
123Frustrert skrev (48 minutter siden):

også skriver hun at hun bor ved skogen.. er ikke kulåsparken en park? Jeg vil ikke karakterisere det som en skog.. men det er sikkert nok kvadratmeter til å drive lydighet altså. 

De er vel i parken noen ganger. Lurer på om de er godt likt i nærmiljøet der. Eller om de for eksempel er sånn som ikke ofrer folk et blikk. Eller skyr unna med dødt blikk uten antydning til et smil om blikket møtes.

• Liker 8
Skrevet

Syntes det er så synd at man istedenfor å fokusere på viktige temaer om hva som skjer i dagens samfunn heller bruker tiden sin på å legge ut bilder av trening, leggeTI, selfies med filter og selvdigging av speilbilde. Er utseende ALT som står i hodet liksom? Tenker også på hva slags forbilde hun er. Hvordan er det å vokse opp med noen som er så til de grader overfladisk og utseendefiksert? Ungene blir jo etterhvert store nok til å merke det. Ser for meg at man fort kan bli veldig usikker selv. Når moren har silikon, fillere, et anstrengt forhold til mat, driver med manisk trening og legger ut ihjelredigerte bilder av seg selv? Det mest ironiske er at jeg vel senest ifjor leste at Caroline skrev: «Det er viktig å ha et avslappet forhold til kroppen sin». Jeg husker jeg svarte: «man har ikke et avslappet forhold til kroppen sin når man legger seg på operasjonsbordet». Kommentaren ble selvfølgelig ikke godkjent.

Ja, det er viktig å ha et avslappet forhold til kroppen, Caroline. Derfor har jeg et tips: slutt å holde pusten og dra inn magen når du tar bilder. 

Nå kom jeg også på da herren i huset kommenterte at Beyonce er 15 - 20 kg overvektig. På tidspunktet han uttalte dette veide hun 58 kg. Dette blir nok moro å lese for døtrene når de kommer i tenårene og er usikre på kroppen.
Hadde Beyonce gått ned 15 - 20 kg hadde hun vært undervektig, så undervektig at hun kunne ha blitt innlagt. Men å være så tynn er kanskje i huset ansett som normalt? 

• Liker 30
Skrevet
Rubella skrev (7 minutter siden):

Hæ? Er det øverste et bilde av henne?

Ja.

Skrevet
Jaimatadi skrev (17 minutter siden):

De er vel i parken noen ganger. Lurer på om de er godt likt i nærmiljøet der. Eller om de for eksempel er sånn som ikke ofrer folk et blikk. Eller skyr unna med dødt blikk uten antydning til et smil om blikket møtes.

Her må jeg bare kommentere i tråden for første gang. Jeg har truffet dem ute der de bor, og de hilste og smilte, så jeg fikk faktisk et godt inntrykk av dem. 

• Liker 6
Skrevet
Marguerite skrev (Akkurat nå):

Her må jeg bare kommentere i tråden for første gang. Jeg har truffet dem ute der de bor, og de hilste og smilte, så jeg fikk faktisk et godt inntrykk av dem. 

Jøss. Er nok bare oss da.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...