Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
blåbærpai skrev (20 minutter siden):

En japansk spisshund hadde passet frua bedre. Hvis estetikken (hvit fluff som matcher teppet og sofaen og den siste MM kolleksjonen) er målet og alt annet sekundært.... 

Den hadde vært  gull, helt enig. Miniatyrsamojed 😍 Ev en enda mindre, pomeranian eller noe. 

(Har selv liten hund, altså!) 

Endret av Tørst
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Twistdott
Skrevet
Villroses hage skrev (32 minutter siden):

Nå er du farlig nær brukerdebatt og avsporing. Men jeg kan svare, siden mitt engasjement angående valg av hund skyldes opptatthet av hundevelferd og at rett hund kommer til rett familie. Er selv medlem av stor og aktiv hundeklubb, og trener bruks såvel som annen hundesport jevnlig. Samojed var min drømmehund, om jeg hadde valgt å bli på gården jeg arvet, men slik ble det ikke. Er lykkelig med robust, sporty selskapshund (Schnauzer), som ville passet utmerket til bloggerfamilien. Japansk spisshund kunne også passet dem, tror jeg.

For å avspore enda mer, Schnauzer er ikke for hvem som helst. Det vet jeg alt om etter å ha eid to flotte mellomscnauzere. De er tøffe, de er vaktsomme og de er strie - men de er glade i barn. De er ikke å anbefale som førstegangshund, men de har jo hatt hund før. Selv om det var små tekopphunder. 

Skrevet (endret)
Twistdott skrev (1 time siden):

Det er mange hundeeksperter her, og da spesielt på Samojed. Rart i grunnen, for det er en hund jeg nesten ikke ser. 

Jeg er en av dem som hadde noe å si på rasevalget. Jeg kommenterer ellers aldri i denne debatten, bare leser. Det er nå en gang sånn at folk kan være interessert i hund selv om de følger med i denne debatten...

Jeg står for at man ikke burde ta for lett på rasevalget. Vi kjenner jo veldig godt til hvilken hverdag de lever (det dokumenteres grundig). Om man da kjenner til rasen/brukshunder for øvrig, så må det vel være lov å ha en mening om det, som alt annet.

Endret av PistolStar
  • Liker 34
Skrevet
Halle-Palle skrev (3 timer siden):

Hva skjer med neseboret? Filter gone wrong?

Ellers så er hun jo helt ugjenkjennelig på skjermdumpen. Hadde jeg sett bilde et annet sted hadde jeg aldri skjønt at det var henne. 

Skjermdump fra IG story. 

3A04BC6E-BE05-4CE6-B27D-00CE48EADA11.png

Åj 😱 fillers i leppene er det ivertfall. Nesa ser også operert ut...

• Liker 17
Skrevet
Frøken Scott skrev (6 timer siden):

"Etter min erfaring....." Høres virkelig ut som det er ditt syn. Elitistisk arroganse er ukledelig på de fleste.

Det er ikke mitt syn, men velger å ikke gå videre inn i å forklare. Det blir avsporing. Beklager hvis jeg har ordlagt meg klønete slik at du tror det er mitt syn.  

• Liker 6
Skrevet (endret)

Bli nå ferdig med denne diskusjonen om hunden.. Eneste trøste jeg finner i den saken er at de ikke er som SE.. De bryr seg hvertfall om dyrene de har og tar seg godt av dem.. Så jeg tviler ikke ett sekund at den nye hunden kommer til få det godt og bra hos dem. Jeg er enig at det ikke er den mest ideale hunden for dem, men som noen har nevnt så er det nok LKE som blir og stå for det meste ang hunden.. Tviler sterkt på at hunden kjøpes for at den er instagram vennlig, men godt mulig at den var den rasen som passet de best for hva de så etter ny hund. Det og ihjel diskutere noe som ikke er ett faktum enda er meningsløst og kun spekulasjoner. De har kun vært å sett på hunden og har ikke kjøpt den enda..

Endret av MaleficentAurora
Skrivefeil
  • Liker 17
Skrevet
Frøken Scott skrev (8 timer siden):

....og du fortsetter å framstille grupper med mennesker som idioter. Seriøst?? En ting er at du ikke aner hvem som har henne som inspirasjon eller forbilde, det er kun spekulasjoner fra din side. Tror du virkelig at "hjemmeværende, navklienter, eller folk fra livets harde skole" ikke "vet hvordan samfunnet faktisk er"? 

Hva slags pretensiøs og elitistisk arroganse er dette her? 

Nei, jeg vet veldig godt at folk som ikke er i arbeid er idioter, det er dine ord. Jeg tenker folk som har cbe som idol er personer som lever i den virkelige verden, og tror cbe lever i en perfekt verden. Jeg mener de som har cbe som forbildet er personer som ikke har så mye omgang med andre eller snakker med andre, for da hadde de fort skjønt det.
Jeg mener cbe er et sikkelig farlig forbildet fordi hun fremstiller livet så perfekt og glanset, det er ingen som har det sånn. 

det er cbe som slenger dritt om NAV brukere og «feite» folk. 

• Liker 14
Skrevet
123Frustrert skrev (57 minutter siden):

Nei, jeg vet veldig godt at folk som ikke er i arbeid er idioter, det er dine ord. Jeg tenker folk som har cbe som idol er personer som lever i den virkelige verden, og tror cbe lever i en perfekt verden. Jeg mener de som har cbe som forbildet er personer som ikke har så mye omgang med andre eller snakker med andre, for da hadde de fort skjønt det.
Jeg mener cbe er et sikkelig farlig forbildet fordi hun fremstiller livet så perfekt og glanset, det er ingen som har det sånn. 

Nettopp. 

• Liker 4
Skrevet

Dessverre tente vi et lite bål på svaberget – så ikke la dette innlegget kun handle om det 🙂 Vi vet nå at det ikke er lov og man lærer heldigvis noe nytt hele tiden! 

Joda, men kanskje en idé da å ikke ha det ulovlige bålet i fokus på halvparten av bildene, mens du beskriver hva dere grillet på det og hvor koselig det var?

• Liker 38
Skrevet

Jeg skjønner ikke. Det siste innlegget på bloggen er merket reklame. Likevel spør folk i kommentarfeltet hvor klærne er fra. Virkelig? Får hun i det hele tatt kommentarer fra lesere lengre? Eller fikser hun også dem selv? Finnes det en oversikt over hvor mange unike lesere hun har hver dag? 

• Liker 22
Gjest Lavande
Skrevet (endret)
lenebu skrev (52 minutter siden):

Joda, men kanskje en idé da å ikke ha det ulovlige bålet i fokus på halvparten av bildene, mens du beskriver hva dere grillet på det og hvor koselig det var?

De la ut 3 nærbilder av bålet (og ca. 10 bilder der bålet ikke ble vist). Så enig, hvorfor legge ut de bildene, for så å skrive om bålet i innlegget - https://www.carolinebergeriksen.no/2021/02/07/ut-pa-tur-ut-mot-havet/ . De har holdt på med blogging i mange år nå, og vet at de vil få oppmerksomhet rundt slikt...

1227910440_cbeslette.thumb.JPG.99d1e45da682a1e4df9b0b0ce2e8fc81.JPG

Tilføyelse: Hva med smittevern? De legger ut bilder som viser 3 voksne i lag med 2 barn som sitter tett sammen, der LKE ikke er med (regner med at han er fotografen).  Er de unntatt 1-meters regelen?  Bør ikke influencere gå foran som gode forbilder, når det gjelder smittevern?

Helseministeren har uttalt følgende - https://www.dagbladet.no/kjendis/hoie-med-klar-beskjed-etter-dette/72876003

"Jeg håper spesielt at influenserne tenker gjennom det samfunnsansvaret de har slik at både det de gjør og det de fotograferer er i tråd med smittevernrådene våre, slik at de går foran som gode forbilder for andre i sin generasjon."

Endret av Lavande
Skrevet
MaleficentAurora skrev (2 timer siden):

Bli nå ferdig med denne diskusjonen om hunden.. Eneste trøste jeg finner i den saken er at de ikke er som SE.. De bryr seg hvertfall om dyrene de har og tar seg godt av dem.. Så jeg tviler ikke ett sekund at den nye hunden kommer til få det godt og bra hos dem. Jeg er enig at det ikke er den mest ideale hunden for dem, men som noen har nevnt så er det nok LKE som blir og stå for det meste ang hunden.. Tviler sterkt på at hunden kjøpes for at den er instagram vennlig, men godt mulig at den var den rasen som passet de best for hva de så etter ny hund. Det og ihjel diskutere noe som ikke er ett faktum enda er meningsløst og kun spekulasjoner. De har kun vært å sett på hunden og har ikke kjøpt den enda..

Enig i dette! Men det er litt interessant å diskutere hvilken hund som kunne passet familien da, ut fra hvordan livet deres fremstår på blogg og IG 🙂

De burde hatt en selskapshund eller selskapshund/brukshund som trives med å ligge på sofaen og korte turer i nærområdet men som også kan være med LKE på lengre løpeturer i skog og mark. Så kanskje en mellomstor rase? Mellompuddel? Italiensk mynde har vel litt fart i seg, men er også selskapshund. Eller labrador. Golden er jo fine familiehunder, men av de jeg kjenner kan de være litt late på tur🤭

Håper uansett de velger ut fra bruksområde og egenskaper, og ikke utseende. Tror også det kunne skapt større interesse hvis de hadde valgt en rase som ikke er så veldig kjent, altså at de tør å velge noe annet enn den typiske insta-hunden.

• Liker 8
Skrevet
blåbærpai skrev (9 timer siden):

En japansk spisshund hadde passet frua bedre. Hvis estetikken (hvit fluff som matcher teppet og sofaen og den siste MM kolleksjonen) er målet og alt annet sekundært.... 

Ja, de er joikke så veldig ulik i utseende egentlig. En hvit fluff. Men kanskje nor mer passende til den livsstilen de viser på some. 

• Liker 6
Skrevet
ella morax skrev (Akkurat nå):

Enig i dette! Men det er litt interessant å diskutere hvilken hund som kunne passet familien da, ut fra hvordan livet deres fremstår på blogg og IG 🙂

De burde hatt en selskapshund eller selskapshund/brukshund som trives med å ligge på sofaen og korte turer i nærområdet men som også kan være med LKE på lengre løpeturer i skog og mark. Så kanskje en mellomstor rase? Mellompuddel? Italiensk mynde har vel litt fart i seg, men er også selskapshund. Eller labrador. Golden er jo fine familiehunder, men av de jeg kjenner kan de være litt late på tur🤭

Håper uansett de velger ut fra bruksområde og egenskaper, og ikke utseende. Tror også det kunne skapt større interesse hvis de hadde valgt en rase som ikke er så veldig kjent, altså at de tør å velge noe annet enn den typiske insta-hunden.

Joda men når den diskusjonen har vært oppe før så kunne man i det minste vente til hunden er i hus.. Vi har jo visst hele tiden at de har vært på utkikk etter en aktiv hund.. Tanken på valget av rasen så tror jeg nok LKE har en finger med i det ettersom det ikke er noe typisk rosablogger stil og smak av rasen.. Hadde det vært opp til CBE alene så tenker jeg nok at hun hadde gått for en mindre rase som ikke er så krevende ift pelstell og aktivitet.. Når jeg ser videre på dette så er det jo en pluss at den rasen eventuelt kommer til dem, så blir fruen mer opptatt enn å eksponere seg selv å barna. Bedre at hunden tar barna sine plass i SoMe enn at barna skal forsette å gjøre det. Vi kan ikke gjøre noe annet å vente og se hvordan det blir å gå.. Så lenge de ikke tar noe SE ift hunden så har jeg ikke noe å ta dem på..

• Liker 5
Skrevet
123Frustrert skrev (1 time siden):

Akkurat. Jeg skjønner. Hjemmeværende, Navklienter, og folk fra livets harde skole er altså den gruppen som ikke har så mye omgang med andre, eller snakker med andre, så de har ikke skjønt det. 

Jeg krymper meg ofte over CBE, og blir ofte ille berørt av hennes forsvarere her inne. Jeg sitter med den samme følelsen nå. Gratulerer med å faktisk hjelpe CBE å videreføre stigmaer vi strengt tatt burde lagt fra oss for lengst. 

Du verden. Det er fristende å dra en rant om hvor fordomsfulle, uvitende, og nedlatende disse spekulasjonene er. Men noe sier meg at det ikke er noen vits, så jeg avslutter her.

• Liker 11
Skrevet
Frøken Scott skrev (4 minutter siden):

Akkurat. Jeg skjønner. Hjemmeværende, Navklienter, og folk fra livets harde skole er altså den gruppen som ikke har så mye omgang med andre, eller snakker med andre, så de har ikke skjønt det. 

Jeg krymper meg ofte over CBE, og blir ofte ille berørt av hennes forsvarere her inne. Jeg sitter med den samme følelsen nå. Gratulerer med å faktisk hjelpe CBE å videreføre stigmaer vi strengt tatt burde lagt fra oss for lengst. 

Du verden. Det er fristende å dra en rant om hvor fordomsfulle, uvitende, og nedlatende disse spekulasjonene er. Men noe sier meg at det ikke er noen vits, så jeg avslutter her.

Å betegner noen med «livets harde skole» som du gjør synes jeg også er et veldig fordomsfullt og nedlatende betegnelse om folk. 

Nå er ikke det ganske kjent at personer som er uten for arbeidslivet ofte har mindre kontakt med andre, fordi de ikke har kollegar eller fordi de har plager som gjør at de må holde seg mest mulig hjemme. Det jeg forsøker å forklare deg er at det er cbe som ikke har skjønt det. Hun er farlig med sin glorifisering av verden, hvor alt bare er en fryd. Det er oss andre som lever i den virkelige verden, og det trenger man en påminnelse på. Derfor drar jeg den konklusjonen at det må være den gruppen som omgås mins folk. 

Jeg mener overhodet ikke noe galt om Nav-brukere!!! Dette blir en for dum diskusjon. 

• Liker 8
Skrevet
Lavande skrev (41 minutter siden):

De la ut 3 nærbilder av bålet (og ca. 10 bilder der bålet ikke ble vist). Så enig, hvorfor legge ut de bildene, for så å skrive om bålet i innlegget - https://www.carolinebergeriksen.no/2021/02/07/ut-pa-tur-ut-mot-havet/ . De har holdt på med blogging i mange år nå, og vet at de vil få oppmerksomhet rundt slikt...

1227910440_cbeslette.thumb.JPG.99d1e45da682a1e4df9b0b0ce2e8fc81.JPG

Tilføyelse: Hva med smittevern? De legger ut bilder som viser 3 voksne i lag med 2 barn som sitter tett sammen, der LKE ikke er med (regner med at han er fotografen).  Er de unntatt 1-meters regelen?  Bør ikke influencere gå foran som gode forbilder, når det gjelder smittevern?

Svaberget kan sprekke opp om man tenner bål. Men drit i det, så lenge man får fine bilder til bloggen! :) 

Blir helt svett av hvor perfekt alt er.

• Liker 30
Skrevet
Frøken Scott skrev (15 minutter siden):

pøbelsara skrev (4 minutter siden):

Det har gjentatte ganger blitt hevdet i CBEs kommentarfelt at kritikere  (noen ganger spesifisert som kritikere fra KG) må være arbeidsledige, trygdede og overvektige som er misunnelige og ikke har noe eget liv.  

Jeg forundrer meg også noen ganger over fansen i kommentarfeltet. Fir eksempel siste innlegg, hvor det er merket at det er reklame for twentyfour, likevel spør fler hvor de er fra. Man kan jo undre seg over leseferdighetene til disse høyt utdannede, kjøpesterke kvinnene som leser bloggen.

Jeg sitere dere begge to fordi jeg er enig og har lagt merke til det samme.. Det er igrunn interessant at CBE legger en fast gruppe av kategori innpå forumet her.. Noe jeg finner svært uheldig fra hennes side.. Hadde sponsorere å annonsørere at ett mer våken blikk å holdt blikkene sine på det som burde ha blitt sjekket av og hvordan bloggere å influencere holder på i kommentarfelt sine på bloggen å instagram, så ville de nok ikke ha jobbet med dem. For oppførselen til CBE mot sine lesere er ufyselig til tider. Det og si at det er navere, fete folk som befinner seg på KG er jo ikke nærheten av sannheten. For dette forumet befinner det seg all slags type mennesker. At  CBE ikke har noe statestikk å forholde seg til når hun utbretter slike meninger så burde hun heller ikke uttaler seg om hva som finnes på andre nettsider. Hun har ikke en gang kontroll på sine egne SoMe kanaler.. For hadde hun det så ville hun ikke ha mistet lesere å følgere så si daglig. Får håpe at hun aldri noen sinnet havner i en situajson der hun faktisk må ta kontakt med nav for å kunne overleve når bloggen å instagram ikke gjør kontoen hennes fet av penger lengre.

• Liker 7
Skrevet

Tipper at episoden fra G-punktet ikke kommer..Episoder som er tatt opp etter henne, har jo kommet ut. Nei, det som kom frem der, ble vel ikke like «perfekt» og inntullet i bomull med rosa bånd rundt, som livet hennes ellers..🤔

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...