Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

«God morgen» på story og dama er så oversminka og liksom akkurat våkna🙄 Blir bare dummere og dummere det livet hennes.

Endret av likermegher
  • Liker 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min fetter har samojed. De er en voksen og 2 tenåringer som deler på trim/trening. Han har hundegård og hunden er sjelden inne pga MYE røyting. Men hunden er veldig snill og kjempesøt! 

• Liker 6
Skrevet

Det er blitt veldig populært med den type hund på Instagram, mulig hun har fått inspo derfra. Men naboen min har en slags mini versjon av den hunden, kanskje det hadde passet bedre til familien? Ellers så er jo golden retriever en utrolig bra familiehund som jeg tror hadde passet dem(kanskje de slever litt mye for fruen?)

• Liker 8
Skrevet

Husker ei venninne som hadde samojed og hele huset var fullt av hvite hår etter hunden. Passer nok fint inn i huset deres. 

• Liker 21
Skrevet (endret)

Det blir nok en overpriset mote-mixet veskehund (mulig en size over), som kommer i hus... 

Så kledelig det ... og alt stæsjet man kan kjøpe til 

Endret av Fjugur
Glemte noe
  • Liker 4
Gjest Twistdott
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

De må da få anskaffe seg den hunden de vil, håper bare (som alle hunde-eiere må) tenker over hva som kjennetegner de ulike rasenes behov for aktivitet, samt er realistiske mht hva man selv kan makte å få til. Dessverre er det mange som har hunder de aldri burde hatt. 

Jeg er helt enig i at de må få skaff den hunden de vil. Samojed er ikke min type hund, men den er jo fin.

Ingen hunder trenger å løpe i skogen hver bidige dag, og jeg tenker at de klarer å gi den det den trenger.  

Skrevet

Blir bra når de skal på sykkelferie med 20 grader i skyggen med den hunden👌🏻

• Liker 12
Skrevet
Frøken Scott skrev (7 timer siden):

Dette er noe av det mest fordømmende og nedlatende jeg har lest i denne tråden, faktisk. Hva slags menneskesyn har dere, egentlig? Hvordan er det dere omtaler andre mennesker?? Dette er ikke greit!

Jeg kan knapt tenke meg noe mer virkelighetsfjernt, forkastelig og absurd enn CBE-bobla. Eksponering av barn, juks og jug, og et kroppsfokus av kleineste sort. 

De er også svært høye på seg selv....mulig det er smittsomt 😏

Mulig du glemte å lese hele innlegget jeg la ut. Jeg skriver at "det er ingenting galt med noen av de", men refererer til omtale Treasures AS selv har kommet med om bl. a "Navere som sitter på KG" osv. 

Det er ikke mitt menneskesyn, det er deres. Hvis du reagerte på at jeg tror mennesker som sliter på ulike måter kanskje mer enn mange andre finner inspirasjon og drømmer seg bort i blandt annet blogger osv, så står jeg for det - uten at det er noe galt i at de gjør det. Jeg har full forståelse for det faktisk. Treasures har derimot presisert at deres følgerskare er "ressurssterke" osv. 

Det var poenget. 

• Liker 26
Skrevet
Shopgirl2014 skrev (6 timer siden):

Haha. De som bruker MYE tid på CBE og virksomheten hennes er de faste brukerne i denne tråden! 

Har ingen problemer med å innrømme at jeg engasjerer meg som en "motstemme" til endel jeg syns er helt galt i influencerbransjen. Vil ikke kalle det MYE tid derimot, og tror nok ikke de som er kjøpere/blir inspirert heller nødvendigvis bruker så MYE tid. 

• Liker 18
Skrevet

Mulig det blir vanskelig for de å stimulere den mentalt...var min første tanke 

• Liker 17
Skrevet
Twistdott skrev (31 minutter siden):

Ingen hunder trenger å løpe i skogen hver bidige dag, og jeg tenker at de klarer å gi den det den trenger.

Jo. Noen hunder trenger faktisk det.

• Liker 33
Gjest Twistdott
Skrevet
Anonymis1236 skrev (17 minutter siden):

Jo. Noen hunder trenger faktisk det.

De trenger ikke løpe i skogen hver dag. Hunder kan aktiviseres på mange måter,  de  trenger også mental stimulering

Skrevet (endret)

De bor jo i en park, så dette med lufting bør jo ikke være noe problem. :)

Men er jo synd om Netfit nok en gang må utsettes pga det er kommet hund i hus. Eller at de ikke får tid til å jobbe pga hunden må trenes. 

Endret av Klementine
  • Liker 10
Skrevet
Klementine skrev (2 minutter siden):

Men er jo synd om Netfit nok en gang må utsettes pga det er kommet hund i hus. Eller at de ikke får tid til å jobbe pga hunden må trenes. 

Eh. Vanlige folk med fulle jobber klarer faktisk både to og tre unger, egne og ungenes  fritidsaktiviteter og ha hund. Tenk! Og før noen påstår at SoMe-folk på jobbe på kveldene; det gjør vi andre også. Dropp noen av seriene, så tenker jeg det går rundt med både det ene og det andre. 

• Liker 30
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Eh. Vanlige folk med fulle jobber klarer faktisk både to og tre unger, egne og ungenes  fritidsaktiviteter og ha hund. Tenk! Og før noen påstår at SoMe-folk på jobbe på kveldene; det gjør vi andre også. Dropp noen av seriene, så tenker jeg det går rundt med både det ene og det andre. 

Ja, men vi vet jo at her må en ta høyde for at kapasiteten ikke akkurat er på topp. :P Men jeg tror at LKE og denne hunden vil ha det mye moro sammen! Ungene også, for det blir helt sikkert hopp og sprett og mye aktivitet om det blir en sånn en. Frua derimot har jeg mine tvil til, men jeg kan selvsagt ta feil

• Liker 9
Skrevet

Det er en brukshund de har sett på, ikke en selskapshund. Røyte gjør den også. Brukshunder bør faktisk trenes til noe de er skapt for, i dette tilfelle trekk og kløv, helst i snø, men selvfølgelig også fjellturer og lange turer i skog og mark. Synes ikke det er helt i orden at hvem som helst bare kan skaffe seg en hvilken som helst hund. For hundens skyld. Oppdretter har også et ansvar med å se an kjøpere, og opplyse dem om hva de går til. I tillegg dreier det seg her om påvirkere, som lissom skal inspirere andre.

• Liker 34
Skrevet
Klementine skrev (12 minutter siden):

Med en slik hund holder det ikke med en rusletur i parken eller typ gåtur som cbe er på med Mamman sin.

Nå må du ikke glemme at hunden sikkert inngår i arbeidshverdagen deres, i deres regnestykke.. men jeg skjønner ikke hvordan disse menneskene skal klare å håndtere en hund som krever litt. Det virker jo ikke som døgnet har nok timer til alle frisørbesøk, selfiene og poseringene fra før, men.. mulig cbe ser for seg at hun og hunden skal gå til samme negleklipper 🤷🏻‍♀️ Hva vet jeg.

• Liker 28
Skrevet

Oi. Samojed. Har selv en veldig aktiv hund og lever et aktivt liv, men ville skygget unna Samojed. Jeg tror kanskje folk som ikke har hatt en aktiv hund helt skjønner hva det egentlig innebærer. Den krever sitt hver eneste dag, hele året. Og får den ikke utløp for energien, kan du fort få en hund som utvikler adferdsproblemer. Og det krever mye å trene vekk. 

Håper de skjønner hva de går til og legger inn arbeidet som kreves.

• Liker 24
Skrevet

Stor forskjell på chihuahua og en samojed ja. Men LKE tror jeg faktisk klarer å håndtere en sånn type hund. Verre med frua. 

• Liker 12
Skrevet

En Samojed er en aktiv hund, men langt ifra den mest krevende. Det som er spesielt er at det er jo hunder til mer langvarig, seig aktivitet, type lange gåturer og skiturer. Den kan faktisk oppleves litt tung hvis du skal beinfly 10 km. Den er ingen setter! Men verre er det at gemyttet kan være så som så... Og de er store og hårete! Får de plass i bilen? Er de klar for så mye hår og skitt-på de lyse møblene? Nei, her tror jeg de bommer fullstendig!!! Får satse på at oppdretter er fornuftig og velger de bort som kjøpere.

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...