Crema Skrevet 18. desember 2020 #33041 Skrevet 18. desember 2020 Jeg tror de bildene bare er av Hugo som ligger og sover. Ett filmklipp og så et bilde. 13
123Frustrert Skrevet 18. desember 2020 #33042 Skrevet 18. desember 2020 😨😨 nei, det må da virkelig være at han bare sovner?? 7
Gjest O.G. Skrevet 18. desember 2020 #33043 Skrevet 18. desember 2020 123Frustrert skrev (1 time siden): 😨😨 nei, det må da virkelig være at han bare sovner?? Niks, Hugo sovner inn.
Nikea Skrevet 18. desember 2020 #33044 Skrevet 18. desember 2020 Crema skrev (1 time siden): Jeg tror de bildene bare er av Hugo som ligger og sover. Ett filmklipp og så et bilde. Jeg håper du har rett altså! 4
Rubella Skrevet 18. desember 2020 #33045 Skrevet 18. desember 2020 Crema skrev (1 time siden): Jeg tror de bildene bare er av Hugo som ligger og sover. Ett filmklipp og så et bilde. Samme trodde jeg, men ble litt usikker da jeg så kommentarene her. 4
FruRosa Skrevet 18. desember 2020 #33046 Skrevet 18. desember 2020 Vi vet ikke om Hugo sover eller sovner inn. Og det er det som er problemet! Pga teasing og hint VET vi at han ikke har lenge igjen å leve, derfor er det så FEIL å dele den filmsnutte og bildet. Det gjorde direkte VONDT å se det! 33
Milio Skrevet 18. desember 2020 #33047 Skrevet 18. desember 2020 Jeg tror nok det var det. Helt normal sorgreaksjon idag hvor hun mimrer med gamle bilder og filmer. Jeg tror ikke hun hadde gjort det om han fortsatt var i live. Klarer heller ikke forstå prioriteringen med å filme, men det er jo mulig hun la bort telefonen igjen og ga han et siste kyss like etterpå. Det vet vi ikke. Trist er det uansett. Var selv sønderknust da jeg måtte avlive min hund for 10 år siden. Tenker fortsatt på det den dag idag. 9
Gull vaffel Skrevet 18. desember 2020 #33048 Skrevet 18. desember 2020 Hvor ser dere klippet, ligger ikke på insta nå vært fall
*Emma* Skrevet 18. desember 2020 #33049 Skrevet 18. desember 2020 Milio skrev (28 minutter siden): Helt normal sorgreaksjon idag hvor hun mimrer med gamle bilder og filmer. Jeg tror ikke hun hadde gjort det om han fortsatt var i live. Hun har jo gjort det hele uka... 11
Gjest Tannbein Skrevet 18. desember 2020 #33050 Skrevet 18. desember 2020 O.G. skrev (2 minutter siden): Niks, Hugo sovner inn. Det kan vi ikke vite. En ting er at det ser sånn ut, og at CBE ikke gjør noe for å unngå spekulasjoner, men det kan vi likevel ikke vite.
Pippio Skrevet 18. desember 2020 #33051 Skrevet 18. desember 2020 Tannbein skrev (Akkurat nå): Det kan vi ikke vite. En ting er at det ser sånn ut, og at CBE ikke gjør noe for å unngå spekulasjoner, men det kan vi likevel ikke vite. Det gjør det ikke akkurat bedre. Når man trodde CBE ikke kunne synke lavere 21
Halle-Palle Skrevet 18. desember 2020 #33052 Skrevet 18. desember 2020 Det er klart at hun ikke deler film av at hunden dør! Men at noen faktisk tror det bør jo være (enda) en øyeåpner. 19
Gjest Tannbein Skrevet 18. desember 2020 #33053 Skrevet 18. desember 2020 Milio skrev (50 minutter siden): Jeg tror nok det var det. Helt normal sorgreaksjon idag hvor hun mimrer med gamle bilder og filmer. Jeg tror ikke hun hadde gjort det om han fortsatt var i live. Klarer heller ikke forstå prioriteringen med å filme, men det er jo mulig hun la bort telefonen igjen og ga han et siste kyss like etterpå. Det vet vi ikke. Trist er det uansett. Var selv sønderknust da jeg måtte avlive min hund for 10 år siden. Tenker fortsatt på det den dag idag. Jeg tror de har fått et par dager fra dyrlegen til å ta farvel før det blir siste reis til dyrlegen. Men utrolig at hun faktisk velger å dele masse bilder og film og likevel presterer å si "er ikke klar for å fortelle hva som skjer ennå". Hun har jo lagt ut masse teasers om at hunden ikke har lenge igjen nå. Og ja, jeg kaller det teasers. Dama har tjent fett på å formidle i sosiale medier i 11 år og hun vet nøyaktig hva hun driver med.
Anonym90059005 Skrevet 18. desember 2020 #33054 Skrevet 18. desember 2020 Om han sovnet inn eller ikke i nevnte story kan vi ikke vite, men bare det at folk tror det og at CBE faktisk gir det inntrykket i hva hun bevisst legger ut, sier alt om jakten på klikk i influenserens hverdag imo. 37
Gjest Tannbein Skrevet 18. desember 2020 #33055 Skrevet 18. desember 2020 (endret) Anonym90059005 skrev (1 time siden): Om han sovnet inn eller ikke i nevnte story kan vi ikke vite, men bare det at folk tror det og at CBE faktisk gir det inntrykket i hva hun bevisst legger ut, sier alt om jakten på klikk i influenserens hverdag imo. Eller at de ikke alltid forstår hva det er bildene og filmene deres faktisk formidler. Selv etter mange i år i gamet. Mange her inne reagerte kraftig på bursdagsbildet av 7-åringen og tolket bildet som at barnet snudde seg vekk og ikke ville bli tatt bilde av. Og når CBE reklamerte for Redd Barna sittende foran den rådyre kakkelovnen sin i den nyoppussede villaen sin, og når hun tittet ømt ned på de hjemløse fra luksussuiten sin fra toppen av SAS hotell. De kan masse om sosiale medier, men akkurat i bildeformidlingen så kan de bomme. Jeg tror ikke at hun har lagt ut bilde av en død hund, det er bare for makabert. Men ja, de skjønner kanskje ikke helt hva de formidler når folk drar en sånn slutning. Eller så er de så kyniske at de spiller på det. Endret 18. desember 2020 av Tannbein
Vitulina Skrevet 18. desember 2020 #33056 Skrevet 18. desember 2020 Pippio skrev (4 timer siden): De bildene av Hugo var skikkelig lavmål! Som tidligere hundeeier vet jeg hvor tøft det er å måtte avlive sin bestevenn. Ingenting er hellig / privat for bloggeier. For et fryktelig trist liv. Et trist liv er det virkelig. Tenk at man ikke kan være tilstede i slike øyeblikk fremfor å bruke tiden på å dokumentere det. 17
Gjest CecilieX Skrevet 18. desember 2020 #33057 Skrevet 18. desember 2020 For å oppsummere: Først deles det at hunden har vært hos dyrlegen, den er veldig syk og CBE er lei seg. Deretter deles det at hun at det blir vanskelig å leve uten ham Så små snutter om hvor lei seg hun er Så deles en video av hunden som glipper med øynene og lukker dem Så det som enten er en video der hunden ligger helt i ro eller et stillbilde som formidler en helt livløs hund. Så deles minner fra hundens levetid, og at det er ekstra tungt i dag. Du trenger ikke ha mastergrad i kommunikasjonsanalyse for å trekke den slutningen at det som formidles er at stillbildet av hunden er av den når den er i ferd med å dø / er død. Alt innsauset i julepynting og kos på cafe, pluss litt rampenisse og svetting på mølla (i sorg). Kommunikasjon handler om å nå en mottaker med et budskap. Jeg gjengir helt objektivt hva som er delt, og at da er det faktisk fullstendig lavmål at det etterlatte inntrykket er at CBE har vist hunden død. Mangelen på gangsyn og refleksjon over hva hun formidler er sjokkerende. Jeg har ikke brukt utrykket før, men dette gjør meg faktisk kvalm.
MiniMjau Skrevet 18. desember 2020 #33058 Skrevet 18. desember 2020 Men glitter hjelper da. Heldigvis! 23
Minnie Mus Skrevet 18. desember 2020 #33059 Skrevet 18. desember 2020 (endret) All tiltro til frua/CBE/firmaet er borte for lengst. CBE mangler både empati og omtanke for andre rundt seg, både når det gjelder mennesker og dyr. Dette har hun bevist så mange ganger, både gjennom å jage måker fra redet sitt, søppelplukking kun for reklamen, reklame for sos osv osv, lista er lang. Utenom hennes egne familie, vennekrets og hundene hennes selvfølgelig. Hun skyr så absolutt ingenting, bare hun kan tjene penger og høste ros i sosiale medier. Men, jeg velger virkelig å tro at den videosnutten hun la ut på insta er Hugo som sover, ikke at han dør. Samme hvor dårlig jeg tenker om henne, så kan jeg faktisk ikke få meg til å tro at hun legger ut video av en hund som dør. Hvis det er tilfellet, er hun faktisk verre enn jeg noen gang har trodd og har synket lavere enn lavest. Det siste jeg tenkte på da jeg måtte ta farvel med min høyt elskede hund og familiemedlem, var mobiltelefonen og at jeg måtte dele i some hva som skjedde. Etter noen dager, skrev jeg et lite minneord om han på fb, og delte noen fine bilder. Og det er sånn de aller fleste jeg kjenner gjør det. Har aldri sett noen som filmer når hunden deres sovner inn for siste gang, for så å publisere det til flere hundre tusen mennesker. Så ja, denne gangen lar jeg tvilen min komme frua til gode Endret 18. desember 2020 av Minnie Mus 25
Rev. Revenge Skrevet 18. desember 2020 #33060 Skrevet 18. desember 2020 (endret) Til forskjell fra drifterne av Carolinebergeriksen.no/Treasures AS lå jeg apatisk og gråt rett ut i fire dager med egenmelding i sommer da jeg mistet min firbeinte følgesvenn. Deling i SoMe skjedde ikke før senere, og da med tydelighet for de som kjente oss. Den som ble avbildet var følgesvennen min med et eldre bilde. Dette tror jeg er relativt gjengs adferd. Sammenblandingen av privat i en kommersiell markedsføringskanal for å melke enhver situasjon mot antall følgere er så galopperende kynisk, eller i beste fall grenseløst uvitende, at jeg ikke har flere ord. Jeg tror ikke film og bilde viser en hund i dødsøyebliket, men et dyr som er sliten og sover. Legger til at også mange dyr har private behov som jeg forstår som å trekke seg tilbake for f.eks. verne seg ved sykdom/skader eller å dø i fred. Avliving foregår hos veterinær, ikke i sofaen hjemme. Men Jeg orker ikke engang begynne på formidlingen og bildeanalysen, heldigvis har en bruker allerede gjort det - tusen takk @CecilieX Endret 18. desember 2020 av Revenge o'Cavatina tilføyelse 34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå