Gjest Twistdott Skrevet 15. desember 2020 #32921 Skrevet 15. desember 2020 Hut skrev (47 minutter siden): Lavmål å spekulere i dette. Hun har hatt hunden sin i mange år og det er lett å få med seg hvor glad hun er i hundene sine. Det er tydeligvis ingen grenser for hva hun kan kritiseres for. Ikke engang når hunden hennes er svært syk og hun legger ut et bilde der hun er trist slipper hun unna drittslenging. Heldigvis så sier det mye mer om de som klarer å lire av seg dritt her også enn det sier om CBE. Her er jeg faktisk enig. Vi kan kritisere henne for mye, men ha litt medfølelse når hun mister hunden sin.
Inocybe Skrevet 15. desember 2020 #32922 Skrevet 15. desember 2020 Bettys skrev (42 minutter siden): Jeg tipper hun har fått tilbakemeldinger om hvor lite greit det var med den videoen der hun latterliggjorde den yngste (eller har lest her). Da trengs det noe annet å få oppmerksomheten over på. Trist at hunden er syk, og sikkert veldig trist for henne. Men tipper det legges ut for å få vekk oppmerksomheten på den graverende latterliggjøringen av barnet. Tipper det samme. Trengte å få oppmerksomheten bort fra hennes latterliggjøring av et lite barn. Lite annet som sanker sympati som syke dyr. Selvfølgelig veldig leit hunden er syk ❤️, men dette framstår mer enn noe annet taktisk. Bildet hun valgte å illustrere med er bare rart. Men dette er tross alt samme bedrift som utnytter dødsfall i bedriftseiernes familie til antrekksposter så listen ligger lavt. 32
Gjest CecilieX Skrevet 15. desember 2020 #32923 Skrevet 15. desember 2020 (endret) Hut skrev (58 minutter siden): Lavmål å spekulere i dette. Hun har hatt hunden sin i mange år og det er lett å få med seg hvor glad hun er i hundene sine. Det er tydeligvis ingen grenser for hva hun kan kritiseres for. Ikke engang når hunden hennes er svært syk og hun legger ut et bilde der hun er trist slipper hun unna drittslenging. Heldigvis så sier det mye mer om de som klarer å lire av seg dritt her også enn det sier om CBE. Jeg er enig med deg i den første setningen din (som jeg også selv har skrevet i eget innlegg). MEN: De fleste som kritiserer dette i tråden er ikke opptatt av at bildet legges ut og at hun ikke er trist nok. Kritikken handler om HVORDAN situasjonen brukes. Hadde hun lagt det ut og fortalt hva som har skjedd så hadde ikke folk reagert. Fortsatt, flere timer etter snutten på Instastory, er det ikke kommet noen forklaring på hva som har skjedd. Det er dette som kalles klikk-åte, og som de fleste influencere har brukt i årevis. Om ikke det å bruke hundens sykdom som klikk-åte er legitim kritikk, da er ikke noe legitim kritikk. Endret 15. desember 2020 av CecilieX
Gjest Finlay Skrevet 15. desember 2020 #32924 Skrevet 15. desember 2020 Twistdott skrev (5 minutter siden): Her er jeg faktisk enig. Vi kan kritisere henne for mye, men ha litt medfølelse når hun mister hunden sin. Er hunden død?
Minnie Mus Skrevet 15. desember 2020 #32925 Skrevet 15. desember 2020 Det er grusomt å miste et kjæledyr, enten det er hund, katt eller andre dyr. Men som sagt, så kjenner jeg absolutt INGEN som bruker sånt for å få oppmerksomhet, enten i form av klikk/likes eller penger. 16
Klaraku78 Skrevet 15. desember 2020 #32926 Skrevet 15. desember 2020 Hun er bare så trist, men alikevel må hun oppdatere instastory hele tiden. Hva med å ta seg fri resten av kvelden. Det er vel greit å fokusere på hunden, og ikke på Instagram... Jeg tror de fleste overlever hvis de ikke får sett noe mer til cbe før i morgen. 19
Gjest Twistdott Skrevet 15. desember 2020 #32927 Skrevet 15. desember 2020 Finlay skrev (5 minutter siden): Er hunden død? Vet ikke. Kanskje bare veldig syk.
Halle-Palle Skrevet 15. desember 2020 #32928 Skrevet 15. desember 2020 Jeg merker at jeg har blitt helt kynisk av bloggen og IG og klarer faktisk ikke å relatere til hverken sorg over at det går mot slutten for en elsket hund eller stolthet over små barns glede og forventing. Jeg anser alt jeg ser og leser som innhold i en historie og ikke som små glimt inn i en virkelig verden. Jeg merker også at jeg genuint har kun forakt for bloggeier m/mann. 31
Pæddan Skrevet 15. desember 2020 #32929 Skrevet 15. desember 2020 Twistdott skrev (26 minutter siden): Vet ikke. Kanskje bare veldig syk. La akkurat ut en video og med mindre det er en gammel video, så lever hunden ennå. Ref IG 2
pøbelsara Skrevet 15. desember 2020 #32930 Skrevet 15. desember 2020 (endret) Hva er privat? Ikke et lite barns feilsnakk - og ikke en syk gammel hund, tydeligvis? Hva holder man for seg selv? Nå ligger det en serie bilder av hunden og hun takker for medfølelse. Supertrist når dyrene er syke eller dør. Men at hun bruker dette til innhold i kommersielle kanaler med hundretusener av fremmede folk? Det er helt vilt og jeg skjønner ikke at hun vil dele. Endret 15. desember 2020 av pøbelsara 37
Minnie Mus Skrevet 15. desember 2020 #32931 Skrevet 15. desember 2020 14 minutter siden, Halle-Palle said: Jeg merker at jeg har blitt helt kynisk av bloggen og IG og klarer faktisk ikke å relatere til hverken sorg over at det går mot slutten for en elsket hund eller stolthet over små barns glede og forventing. Jeg anser alt jeg ser og leser som innhold i en historie og ikke som små glimt inn i en virkelig verden. Jeg merker også at jeg genuint har kun forakt for bloggeier m/mann. Samme her. 4
Halle-Palle Skrevet 15. desember 2020 #32932 Skrevet 15. desember 2020 pøbelsara skrev (3 minutter siden): Hva er privat? Ikke et lite barns feilsnakk - og ikke en syk gammel hund, tydeligvis? Hva holder man for seg selv? Nå ligger det en serie bilder av hunden og hun takker for medfølelse. Supertrist når dyrene er syke eller dør. Men at hun bruker dette til innhold i kommersielle kanaler med hundretusener av fremmede folk? Det er helt vilt og jeg skjønner ikke at hun vil dele. Jeg hadde tusen ganger heller delt sykdom og død hos en hund enn latterliggjøring av en fireåring som ikke klarer å holde helt styr på bakverk eller sangtekst. Hunden lider ingen nød over å bli eksponert, og jeg tviler ikke på at den har det så godt det er mulig. Jeg er enig med deg, altså, men tusen ganger hund over ett bilde av et lite barn som koser med mamma’n sin. 35
Minnie Mus Skrevet 15. desember 2020 #32933 Skrevet 15. desember 2020 3 minutter siden, Halle-Palle said: Jeg hadde tusen ganger heller delt sykdom og død hos en hund enn latterliggjøring av en fireåring som ikke klarer å holde helt styr på bakverk eller sangtekst. Hunden lider ingen nød over å bli eksponert, og jeg tviler ikke på at den har det så godt det er mulig. Jeg er enig med deg, altså, men tusen ganger hund over ett bilde av et lite barn som koser med mamma’n sin. Enig i det du skriver her. Men nok en gang har frua en unnskyldning for å få opp trafikken på sine some kontoer. Her bruker man det som brukes kan, enten det er barn, hund eller andre i familien. 20
pøbelsara Skrevet 15. desember 2020 #32934 Skrevet 15. desember 2020 (endret) Halle-Palle skrev (8 minutter siden): Jeg hadde tusen ganger heller delt sykdom og død hos en hund enn latterliggjøring av en fireåring som ikke klarer å holde helt styr på bakverk eller sangtekst. Hunden lider ingen nød over å bli eksponert, og jeg tviler ikke på at den har det så godt det er mulig. Jeg er enig med deg, altså, men tusen ganger hund over ett bilde av et lite barn som koser med mamma’n sin. Ja, jeg er helt enig med deg i det - men det jeg ikke skjønner, er denne delingen av absolutt alt. hvorfor vil man dele at man sitter i bilen og gråter med 300 000 følgere på IG, liksom? Hav vil man oppnå? Sikkert fint å få medfølelse - men er kritikken hun får fra andre om grenseløsheten hun utviser, verdt den prisen? Samtidig tenker jeg at det er symptomatisk, og at det forteller oss som synes det hun deler om ungene er helt vanvittig, at hun kanskje helt fullstendig mangler grenser for hva hun deler med hvem. Og jeg klarer ikke fri meg fra følelsen av at det ligger veldig mye kynisme og beregning bak dette. Endret 15. desember 2020 av pøbelsara 34
Klink Skrevet 15. desember 2020 #32935 Skrevet 15. desember 2020 CecilieX skrev (4 timer siden): Det er ikke selve det å skrive om det, men hvordan det gjøres. Jeg synes det er kynisk å bruke det som en cliffhanger, altså å si A men ikke B. Det hun vet er at et slikt innlegg vil generere mange klikk, for å få vite hva som har skjedd. I løpet av årene har jeg sett mange kommentarer fra folk som er interessert i hundene og det vet hun. I tillegg til timingen da. Som flere skriver, det er en spesiell ting å prioritere. Ja men det er dette hun lever av. Hvis folk er interessert i å lese om syk hund er det vel greit. Det er vel greit å tjene penger på slikt innhold? Hunden lider ingen nød om den blir eksponert. Hvem skader det? 5
Monimoni Skrevet 15. desember 2020 #32936 Skrevet 15. desember 2020 Minnie Mus skrev (2 timer siden): Men frua brukte jo også LK's bestfar sin bortgang, som innhold i some, sååå.... Pluss at hun og mannen poserte i kirkegården i begravelsen til mormora hennes. 18
Gjest Lin11 Skrevet 15. desember 2020 #32937 Skrevet 15. desember 2020 Klink skrev (19 minutter siden): Ja men det er dette hun lever av. Hvis folk er interessert i å lese om syk hund er det vel greit. Det er vel greit å tjene penger på slikt innhold? Hunden lider ingen nød om den blir eksponert. Hvem skader det? Ja, hun må gjerne eksponere hundene mer. Slik at mindreårige kan slippe å bli eksponert på en så ufin måte.
Jolanda Skrevet 15. desember 2020 #32938 Skrevet 15. desember 2020 Hut skrev (3 timer siden): Lavmål å spekulere i dette. Hun har hatt hunden sin i mange år og det er lett å få med seg hvor glad hun er i hundene sine. Det er tydeligvis ingen grenser for hva hun kan kritiseres for. Ikke engang når hunden hennes er svært syk og hun legger ut et bilde der hun er trist slipper hun unna drittslenging. Heldigvis så sier det mye mer om de som klarer å lire av seg dritt her også enn det sier om CBE. Hun er helt sikkert trist. Er det noe jeg faktisk ikke tviler på, er det at hun er glad i hundene sine. Men hun ser jo ikke trist ut. Hun legger aldri ut et bilde hvor hun viser oppriktige følelser, alt er oppstilt og unaturlig. 27
Frøken Scott Skrevet 15. desember 2020 #32939 Skrevet 15. desember 2020 pøbelsara skrev (5 timer siden): Helt ærlig - hvor mye penger skulle du - meddebattant på KG - hatt for å legge ut barnas, ditt eget og kjæledyrenes hverdagsliv på nett til et publikum på noen hundre tusen? Hva ville sitte lengst inne? Glede eller sorg? Hvor viktig er mye feedback på det du legger ut i SoMe? Hav tenker du om å få medfølelse eller beundring fra mange for ting du deler? Vi har jo noen some-persobbligheter her til lands som deler det aller meste - og jeg lurer på hvor utbredt dette er, og om det er noe mange fler kunne tenke seg å gjøre hvis prisen var rett? Det finnes ikke nok penger i verden til å selge mine barns privatliv og barndom. Min verdighet og integritet er heller ikke til salgs. 30
Gjest Bettys Skrevet 15. desember 2020 #32940 Skrevet 15. desember 2020 (endret) Inocybe skrev (2 timer siden): Tipper det samme. Trengte å få oppmerksomheten bort fra hennes latterliggjøring av et lite barn. Lite annet som sanker sympati som syke dyr. Selvfølgelig veldig leit hunden er syk ❤️, men dette framstår mer enn noe annet taktisk. Bildet hun valgte å illustrere med er bare rart. Men dette er tross alt samme bedrift som utnytter dødsfall i bedriftseiernes familie til antrekksposter så listen ligger lavt. Begynner å bli et kjent mønster dette, når hun skjønner at hun har trått feil. Snart kommer vel avsporingsbrigaden og får tråden stengt for moderering. Så «glemmes» siste feilsteg og livet på Villa Kulås kan gå sin navlebeskuende gang videre. Endret 15. desember 2020 av Bettys
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå