Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Iben02 skrev (33 minutter siden):

Det er virkelig merkelig hvor mye plass julen tar i det der hjem. 🤣

Det er virkelig merkelig hvor mye barna må jobbe i julen der i huset for at mor og far skal tjene nok penger på sin juleidyll😂

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet
53 minutter siden, Kollontaj said:

Og igjen er det "de andre" som er skyld. 

Det hadde holdt med to-tre bilder av barnet for å "motbevise" de angivelige påstandene. I stedet har det vært et salig bonanza av utlevering, eksponering, og ikke minst kommersialisering som nå er i sitt sjuende år. 

Caroline Berg Eriksen må gjerne innbille seg selv at motivet for eksponeringen var å motbevise enkelte angivelige utsagn. Hun får et adskillig større forklaringsproblem når hun må rettferdiggjøre hvorfor utleveringen ikke bare har fortsatt, men også økt i omfang. 

• Liker 48
Skrevet
Bettys skrev (2 timer siden):

Mange flere enn før ber om hjelp nå før jul, sier en fra Frelsesarmeen i Sarpsborg. Håper Treasures er godt i gang med omvendt julenisse, for det ser ut til å trengs mer enn noen gang. 

https://www.nrk.no/norge/arbeidsledig-i-korona_-har-verken-rad-til-juletre-eller-gaver-1.15271787

Jeg anbefaler CBE å gjøre som Kim Kardashien, å sette rampenissen i karantene de neste 10 dagene, så får CBE kanskje tid til omvendt julenisse. Ut i fra det som er delt i sosial medier, så kan det ikke være mange timene som de har jobbet med det i år. Jeg skjønner ikke hvordan de skal få inn penger, gaver og mat hvis de er så lite aktive. 

• Liker 19
Skrevet

Nå har jeg satt meg fore å tipse forbrukertilsynet hver gang jeg kommer over umerket reklame. 

Egentlig syns jeg ikke det er så stor sak i og for seg, men den arrogante måten de bare velger å overse reglene og ikke minst den ufyselige måten de oppfører seg på, både ovenfor andre influensere og leserene sine har fått meg til å gå i vranglås. 

Det skal jammen meldes! 

• Liker 42
Skrevet

Når det gjelder OJS vet vi ikke hvotdan eller hvem som jobber med prosjektet. Av etiske hensyn er det fint hvis de har skilt ut OJS, en frivillig organisasjon med eget org.nummer fra den kommersielle delen Treasures AS og derfor kjører en lav profil. Forhåpentligvis jobbes det med prosjektet også i år.

• Liker 19
Skrevet
Klaraku78 skrev (20 minutter siden):

Jeg anbefaler CBE å gjøre som Kim Kardashien, å sette rampenissen i karantene de neste 10 dagene, så får CBE kanskje tid til omvendt julenisse. Ut i fra det som er delt i sosial medier, så kan det ikke være mange timene som de har jobbet med det i år. Jeg skjønner ikke hvordan de skal få inn penger, gaver og mat hvis de er så lite aktive. 

Tror ikke de gir ut mat i år, kun presanger.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Under det nest nyeste innlegget (det med polkastangbordkortholdere) lurer noen på hvor de kan levere gaver til OJS, men det svarer hun ikke på. Men hun svarer gjerne på hvor genserene hennes kommer fra.

Jeg begynner å lure på om de har avviklet hele konseptet i skyggene.

Endret av lenebu
Skriveleif
  • Liker 38
Skrevet
Kati skrev (1 time siden):

Tror ikke de gir ut mat i år, kun presanger.

Det kan godt stemme. Har vel bare sett et innlegg fra de i år, og det var vel på facebook. Der spurte de vel bare etter penger og gaver. 

• Liker 2
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden):

Når det gjelder OJS vet vi ikke hvotdan eller hvem som jobber med prosjektet. Av etiske hensyn er det fint hvis de har skilt ut OJS, en frivillig organisasjon med eget org.nummer fra den kommersielle delen Treasures AS og derfor kjører en lav profil. Forhåpentligvis jobbes det med prosjektet også i år.

Syns å at det er bra at de har OJS som eget prosjekt, skilt ut fra bloggen. Men at de skal ha så lav profil at folk ikke vet om de er aktive i år eller ikke er jo ikke så smart. Folk etterlyser de på Facebook, fordi de får ikke tak i dem, så kunne de med fordel markedsført seg litt mer. De har jo side på Facebook og Instagram, men der skjer det ingenting. Hvis jeg skulle vippse de penger, så vil jeg jo vite hva de blir brukt til. Og når man ser hva cbe bruker dagene sine på, så kan hun ikke si at hun har det for travelt til å engasjere seg i OJS. 

• Liker 14
Skrevet

Det står på nettsiden at de ikke gir ut mat, kun gaver. Virker som det er Lars K som jobber mest med det, hva skal de egentlig vise...? De samler inn penger, kjøper gaver og kjører de ut. 

• Liker 8
Skrevet
snute skrev (15 minutter siden):

Det står på nettsiden at de ikke gir ut mat, kun gaver. Virker som det er Lars K som jobber mest med det, hva skal de egentlig vise...? De samler inn penger, kjøper gaver og kjører de ut. 

Hvordan vet vi egentlig det, at det kjøpes gaver og kjører det ut?  Er det to ikke jeg stoler på, så er det vel CBE og LK. De som må vise frem barna hele tiden, ellers tror ikke folk at de har barn. Så skal de holde hele OJS prosjektet så hemmelig, at det ikke skal vises frem noe. Hun som ikke kan plukke søppel uten å ta betalt, så skal hun drive veldedighet, som absolutt ingen skal verken se eller høre noe om. Skeptisk...

• Liker 28
Skrevet
Hunter7 skrev (10 timer siden):

Og igjen er det "de andre" som er skyld. 

Det hadde holdt med to-tre bilder av barnet for å "motbevise" de angivelige påstandene. 

Og strengt tatt, den mest naturlige reaksjonen for normale mennesker er å tenke at det er da revnende likegyldig hva fremmede mennesker på internett tenker om mitt barn.

Det er bare å si nei, vi deler ikke bilder av barna. Slik feks Jenny Skavlan har gjort. Helt uten at det blir spekulasjoner.

• Liker 43
Skrevet
lenebu skrev (2 timer siden):

Noen under det nest nyeste innlegget (det med polkastangbordkortholdere) lurer noen på hvor de kan levere gaver til OJS, men det svarer hun ikke på. Men hun svarer gjerne på hvor genserene hennes kommer fra.

Jeg begynner å lure på om de har avviklet hele konseptet i skyggene.

Ikke så usannsynlig, hun skal jo ikke være med på Bloggerne mer....

Skrevet

Hun la jo ut på story her om dagen at hun var ute og handlet inn julegaver til Omvendt Julenisse. Det var da hun tok på alle lekene i butikken osv. 

• Liker 15
Skrevet
Klaraku78 skrev (1 time siden):

Hvordan vet vi egentlig det, at det kjøpes gaver og kjører det ut?  Er det to ikke jeg stoler på, så er det vel CBE og LK. De som må vise frem barna hele tiden, ellers tror ikke folk at de har barn. Så skal de holde hele OJS prosjektet så hemmelig, at det ikke skal vises frem noe. Hun som ikke kan plukke søppel uten å ta betalt, så skal hun drive veldedighet, som absolutt ingen skal verken se eller høre noe om. Skeptisk...

Nei, det er jo forsåvidt sant... Og er helt enig i at det er rart at de ikke viser frem mer. Jeg tror jo heller ikke at de jobber utrolig mange timer med dette, men har vel tenkt att litt uansett er bedre enn ingenting 🙂 

• Liker 2
Gjest CecilieX
Skrevet
Hunter7 skrev (17 timer siden):

Det var vel unnskyldningen som ble brukt til å sparke igang den tiltagende utleveringen og kommersialiseringen av egne barn. De som angivelig kom på døra, var et par unge tenåringsjenter som hadde så lyst til å se barnet. 

Jeg skriver "angivelig" da dette er noe CBE selv uttalte, og som ikke er mulig å verifisere. 

Den logiske bristen er monumental. 

Nettopp det at ukjente mennesker tropper opp på døra for å få se barnet ditt burde jo medføre en konklusjon om å skjerme barnet. 

I stedet blir konklusjonen å vise frem barnet til et stort antall ukjente mennesker på en slik måte at de vet mer om barna enn barn i egen omgangskrets. De regelrett inviterer folk helt inn  på barnerommet, og på en slik måte at man føler man kjenner dem. Koselige morgenstunder som ingen, utenom de nærmeste, vanligvis får ta del i deles med 300.000 (mot betaling).

Skrevet
2 hours ago, ¤flicka¤ said:

Og strengt tatt, den mest naturlige reaksjonen for normale mennesker er å tenke at det er da revnende likegyldig hva fremmede mennesker på internett tenker om mitt barn.

Det er bare å si nei, vi deler ikke bilder av barna. Slik feks Jenny Skavlan har gjort. Helt uten at det blir spekulasjoner.

2 minutter siden, CecilieX said:

Den logiske bristen er monumental. 

Nettopp det at ukjente mennesker tropper opp på døra for å få se barnet ditt burde jo medføre en konklusjon om å skjerme barnet. 

I stedet blir konklusjonen å vise frem barnet til et stort antall ukjente mennesker på en slik måte at de vet mer om barna enn barn i egen omgangskrets. De regelrett inviterer folk helt inn  på barnerommet, og på en slik måte at man føler man kjenner dem. Koselige morgenstunder som ingen, utenom de nærmeste, vanligvis får ta del i deles med 300.000 (mot betaling).

Ja, for enhver person med et snev av rasjonalitet i hjernevindingene og et minimum av beskytterinstinkt vil det være fullstendig likegyldig hva vilt fremmede mennesker mener om ens barn. 

I carolinebergeriksen.no tilfelle er det er ikke bare en monumental brist i rasjonaliseringen av sitt valg, men langt mer en totalkollaps. I "beste" bloggerstil hvor det faktiske motivet etterhvert avdekkes og viser seg å være av kommersiell karakter. Å argumentere med at bildene er akk så delikate og ikke viser barnet i en sårbar situasjon, er og blir ingenting annet enn en begredelig selvrettferdiggjørelse. Men det rettferdiggjør på ingen måte det overgrepet man i realiteten utsetter sitt barn for. 

De allerfleste foreldre er stolte av sine barn og mange ønsker å vise de frem. Den velkjente myrsnipe-faktoren gjelder for mange. Men - heldigvis - har de fleste foreldre også nok selvinnsikt og moralsk kompass til å ikke gå fullstendig berserk med utlevering av sitt eget barn. I stedet hegner de etter beste evne om barnet av ulike årsaker. 

Det er forøvrig også påfallende at man ikke har sett lignende spekulasjoner rundt barns utseende når det kommer til andre kjendiser f.eks. Live Nelvik og Jenny Skavlan. 

• Liker 40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...