Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lavande skrev (31 minutter siden):

Merking av reklame på instastory idag - https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/?hl=en

Screenshot_20201213-181317_Chrome.thumb.jpg.295bbea78aebb6a9c67cd6df2c0a91c6.jpgScreenshot_20201213-181344_Chrome.thumb.jpg.897e2ee7be92f8f88f65dbc16e0da0d0.jpg

Screenshot_20201213-181406_Chrome.thumb.jpg.6ec0ebc95598be52d63203c5cfba43bb.jpg

De velger her å merke med mindre skrift enn annen tekst. Merkingen legges også slik at den ikke nødvendigvis er det første man ser. Hvorfor følger de ikke veiledningen til Forbrukertilsynet? Viser til https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some#chapter-3

Screenshot_20201213-181717_Chrome.thumb.jpg.cb798366c775760a4553097414ebba40.jpg

Screenshot_20201213-181731_Chrome.thumb.jpg.6024ca94757c3e37f5ed31b91add8134.jpg

Best i klassen, si!

PS: trodde det stod «myke patter under treet»

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lavande skrev (21 minutter siden):

Hvor er merkingen av reklame på denne instastorien lagt ut idag på https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/?hl=en ?

Screenshot_20201213-183137_Instagram.thumb.jpg.a1937e57856d4b5fc6c76cf4b72ec284.jpg

Det kan se ut som de slettet storien, og erstattet med ny med merking.

En ser imidlertid at det er en annen pga den uten merking er med musikk ("Bing Crosby"). Den nye som er merket med reklame er uten musikk - fra https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/?hl=en

Uten merking (med musikk):

20201213_190029.thumb.jpg.1f7fb34065cae0c85249908fb70731fe.jpg

Med merking (uten musikk)

Screenshot_20201213-185101_Chrome.thumb.jpg.655ab949dcd94a405e415d3074e1e23e.jpg

Skrevet
Marsh skrev (28 minutter siden):

Og jeg angrer så på at jeg ikke tok screenshot av det hun skrev etter at den første var født, om at hun ikke skulle legge ut bilder av dem nettopp fordi de ikke hadde anledning til å samtykke. Hun sletta det innlegget etter at hun begynte å eksponere ungene....

Selvfølgelig sletta hun det. Hun lever jo ikke opp til det hun tidligere sa. 

Har ikke mye respekt for henne lenger for å si det slik! :sur: 

• Liker 20
Skrevet
Marsh skrev (34 minutter siden):

Og jeg angrer så på at jeg ikke tok screenshot av det hun skrev etter at den første var født, om at hun ikke skulle legge ut bilder av dem nettopp fordi de ikke hadde anledning til å samtykke. Hun sletta det innlegget etter at hun begynte å eksponere ungene....

Her ligger en lignende uttalelse i kommentarfeltet til  carolinebergeriksen.no - https://www.carolinebergeriksen.no/2013/12/07/nyfodtfoto/comment-page-1/#comment-199800

20201213_191125.thumb.jpg.d4cbe50625bc6849bcfc53d0744f90ac.jpg

Skrevet (endret)
NewStart87 skrev (8 minutter siden):

Selvfølgelig sletta hun det. Hun lever jo ikke opp til det hun tidligere sa. 

Har ikke mye respekt for henne lenger for å si det slik! :sur: 

Ja, jeg husker veldig godt at hun skrev at hun ikke ville eksponere ungene sine for lenge siden, men det varte ikke så lenge...

At hun slettet det er rart. Det er jo lov å endre mening. 

Endret av Bølle
  • Liker 9
Skrevet
Bølle skrev (51 minutter siden):

Ja, jeg husker veldig godt at hun skrev at hun ikke ville eksponere ungene sine for lenge siden, men det varte ikke så lenge...

At hun slettet det er rart. Det er jo lov å endre mening. 

Jeg tenker at det ikke er rart at hun slettet den. Den beviser jo faktisk at hun VET at eksponeringen de driver med er feil!

• Liker 37
Skrevet
Finlay skrev (37 minutter siden):

Åh, dette er så trist å se!

Så gode tanker og intensjoner❤️

Dette tenkte og skrev altså CBE for 7 år siden, og når man tenker på hvordan det har utviklet seg..😭

Det er jo det mange påpeker, at utviklingen har gått bakover, eller stagnert. Også når det gjelder det tema. 

Skrevet
FruRosa skrev (37 minutter siden):

Jeg tenker at det ikke er rart at hun slettet den. Den beviser jo faktisk at hun VET at eksponeringen de driver med er feil!

Heller ikke rart hun har et horn i siden på KG. De tillater seg jo å huske hvor kynisk utspekulert og dobbelmoralsk hun er, mens hun selv insisterer på at alt hun sletter aldri har skjedd. 

• Liker 36
Skrevet

Det var vel en spesiell grunn for at de begynte å legge ut bilder av barna husker jeg. 

Det var en eller annen episode...om det kom noen på døra eller slik. 

• Liker 3
Skrevet

Den historien har jeg aldri tatt for god fisk, når man vet hvordan Treasures-eierne bodde på den tiden. Rettere sagt, hvordan boligen lå til i området.

• Liker 34
Skrevet
4 minutter siden, MiniMjau said:

Det var vel en spesiell grunn for at de begynte å legge ut bilder av barna husker jeg. 

Det var en eller annen episode...om det kom noen på døra eller slik. 

Det var vel unnskyldningen som ble brukt til å sparke igang den tiltagende utleveringen og kommersialiseringen av egne barn. De som angivelig kom på døra, var et par unge tenåringsjenter som hadde så lyst til å se barnet. 

Jeg skriver "angivelig" da dette er noe CBE selv uttalte, og som ikke er mulig å verifisere. 

• Liker 28
Skrevet

Jeg synes jeg husker at hun sa at mange i kommentarfeltet hadde spurt om barnet var mindre pen siden hun ikke ville vise henne fram. Det gjorde at hun skiftet mening om eksponeringen, siden dette måtte motbevises. Spørsmål om utseende trumfer altså barns rett til privatliv. 

(med forbehold om at jeg husker riktig)

Skrevet

Nå til dags så er det vel ikke tenåringsjenter på døra som er den største trusselen mot anonymiteten til små barn....

• Liker 36
Skrevet

Merker meg at de bruker den yngste mer og mer på insta. Julen selges for alt den er verdt. For et merkelig julehysteri. Det er en fulltidsjobb ingen andre enn selve dronninga av jul har tid til. 

• Liker 30
Skrevet
Bettys skrev (1 time siden):

Jeg synes jeg husker at hun sa at mange i kommentarfeltet hadde spurt om barnet var mindre pen siden hun ikke ville vise henne fram. Det gjorde at hun skiftet mening om eksponeringen, siden dette måtte motbevises. Spørsmål om utseende trumfer altså barns rett til privatliv. 

(med forbehold om at jeg husker riktig)

Her også må man jo lure på om dette er sant. Noen som har sett kommentarene? 

• Liker 11
Skrevet
Vipser skrev (1 time siden):

Her også må man jo lure på om dette er sant. Noen som har sett kommentarene? 

Det var noen som hadde spurt om det var fordi det "var noe galt med barnet" at hun ikke ville vise det fram. Gud forby at noen skulle tenke det, så da ble det plutselig viktig å spre bilder.

• Liker 17
Skrevet
Surikatt skrev (2 timer siden):

Merker meg at de bruker den yngste mer og mer på insta. Julen selges for alt den er verdt. For et merkelig julehysteri. Det er en fulltidsjobb ingen andre enn selve dronninga av jul har tid til. 

Det er virkelig merkelig hvor mye plass julen tar i det der hjem. 🤣

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...