Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lavande skrev (Akkurat nå):

Som innebærer reise til en annen by, når det frarådes av myndighetene. 

Jeg hadde ikke høye tanker om carolinebergeriksen.no / Treasures AS før Covid-19, og oppførselen til frontfiguren via deres SoMe-kanaler har bekreftet og forsterket det negative inntrykket.  For en selvsentrert boble...

Ja, det er en merkelig følelse å sitte å se på pressekonferansen fra Oslo nå, hva de prater om og legger vekt på, det blir en lite sosial jul for innbyggerne. Mens andre tar valget å dra inn til byen fra en annen by for å gå til frisøren... Det er så man ikke tror at det virkelig er mulig å være så selvopptatt. 

• Liker 46
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (5 minutter siden):

Ja, det er en merkelig følelse å sitte å se på pressekonferansen fra Oslo nå, hva de prater om og legger vekt på, det blir en lite sosial jul for innbyggerne. Mens andre tar valget å dra inn til byen fra en annen by for å gå til frisøren... Det er så man ikke tror at det virkelig er mulig å være så selvopptatt. 

Enig.

I tillegg til frisør i Oslo,  ble det "lunsj for 1" - https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/?hl=en

Screenshot_20201210-143819_Chrome.thumb.jpg.deb00f05070d181cfee409bdc9d7e18d.jpg

Det er så sterk kontrast til hvilke ofrer andre velger å ta, for å være med i en dugnad, slik dette forhåpentligvis ikke går utover julefeiringen til folk flest. Det er i slike øyeblikk folk viser "sitt sanne jeg".  

Skrevet (endret)
Lavande skrev (9 minutter siden):

Enig.

I tillegg til frisør i Oslo,  ble det "lunsj for 1" - https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/?hl=en

Screenshot_20201210-143819_Chrome.thumb.jpg.deb00f05070d181cfee409bdc9d7e18d.jpg

Det er så sterk kontrast til hvilke ofrer andre velger å ta, for å være med i en dugnad, slik dette forhåpentligvis ikke går utover julefeiringen til folk flest. Det er i slike øyeblikk folk viser "sitt sanne jeg".  

Enig. Jeg tenker spesielt på de unge som virkelig har ofret mye, Ikke minst sosialt. Studenter med undervisning hjemmefra, lite sosial kontakt, nedstengte treninger, barer, uteliv...Mange har mistet jobben sin for å spe på et stramt studentbudsjett. Men stopp klokkene; en influencer må ha sponset frisør, å betale det selv i egen hjemby er selvfølgelig helt utelukket... Det er mye som vises fra sitt sanne jeg under en pandemi, det er helt sikkert. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 39
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (1 time siden):

det er ikke akkurat gratis å kjøre 18 mil heller, verken i tid eller penger. Skjønner ikke at de kan komme ut i pluss i det hele tatt. Uansett en merkelig prioritering. Kan umulig ha en spesielt travel hverdag.

Det er vel reklame for salongen? Så kjøringen blir vel på firma? Man kan vel skrive av lunsj for en også? 

Endret av Lin11
Skrevet
tantesofie skrev (2 timer siden):

Ja, husker det nok fra personalrabatt ja. Men det blir vel det her? Hvis noen av de ansatte overtar klær/utstyr/kaker etc?

Nei det er ikke personalrabatt - det er rent uttak.

• Liker 5
Skrevet
Lin10 skrev (5 timer siden):

Ja, selvfølgelig var du i Oslo i går og at det var munnbindpåbud hos frisør. Passer jo til narrativet om å kunne « ta» CBE for noe. For andre i Oslo er det ikke påbud med munnbind hos frisør eller mobilforbud. Snakk om hylekor. Greit å kunne reglene hvis en skal ta oppgaven som koronapoliti😅

Mobil har man ikke kunnet bruke hos noen frisører på veldig lenge 

• Liker 18
Skrevet
Halle-Palle skrev (4 timer siden):

Men dette firmaet forholder seg ikke til bør ikke. Her er det kun helt klare forbud som unngås, anbefalinger gjelder ikke for dem. 

Neida, de driter i forbud også. Som å fly drone i nasjonalpark og flytte på sårbare fugler fordi de var i veien.

Men dette er jo lenge siden så det teller sikkert ikke.....🤪

• Liker 28
Skrevet

Tidlig krøkes..... ungene poserer med grimaser foran juletreet, og likes på insta renner inn. Mens bilder av frua selv som poserer i undertøy, får veldig lite likes med tanke på hvor mange følgere hun har. Så ja, ikke vanskelig å skjønne hvem i denne bedriften som høster likes og inntjening.

• Liker 39
Skrevet
EMG skrev (2 timer siden):

Nei det er ikke personalrabatt - det er rent uttak.

👍

Skrevet
pøbelsara skrev (4 timer siden):

Jeg  var hos frisør i går. Der hang det oppslag hvor det sto at frisøren fulgte Oslo kommunes pålegg om bruk av munnbind innendørs. 

- De beklaget å ikke kunne servere drikke til kundene.

- De beklaget at de ikke kunne tillate bruk av mobiltelefon under behandlingen av smittevernhensyn.

- De takket for forståelsen og skrev til slutt sånn ca at de gledet seg til bedre tider og håpet at alle ville bidra til å redusere smittetrykket i samfunnet. 

Jeg antok derfor at regelen om munnbindpålegg også var gjeldene både hos min frisør og hos alle frisører i Oslo, og tok meg derfor ikke tid til å sjekke om det var påbudt eller bare anbefalt.  Så da beklager jeg at jeg hevdet at det vår påbudt og ikke bare anbefalt. Gud forby at noen skulle bruke sunn fornuft og føre-var-prinispper og sånn. Pandemier er for oss vanlige dødelige, ikke for influensere.

Jeg har forøvrig vært en rundt på et storsenter nær meg nå. Hos alle de tre frisørene jeg gikk forbi, hadde både kunder og frisører munnbind/visir. 

Frisøren jeg har gått til sier at det ikke er pålegg om at mobiltelefon er forbudt så lenge de spriter hele arbeidsstasjonen mellom kunder. Der har alle tatt kurs om smittevern og reglene gjennom #tryggsalong programmet til NHO og Frisørforbundet. 

• Liker 10
Skrevet
Lavande skrev (23 timer siden):

Jo, de viste frem undertøyet i reklame i går - https://www.instagram.com/p/CIi85_CD1Tr/?hl=en

Screenshot_20201209-204958_Chrome.thumb.jpg.158b0ab86f5578031984e9dfbc084d7d.jpg

Og idag vises det frem uten at annonsørens navn står der - fra https://www.carolinebergeriksen.no/2020/12/09/min-selvbruningsrutine/

Screenshot_20201209-204843_Chrome.thumb.jpg.44d794223e7a826585c747edcb5fc202.jpg

Og https://www.instagram.com/p/CIljlsrAUZL/?hl=en

Screenshot_20201209-204715_Chrome.thumb.jpg.891aef276f52d06e2b48d5f710415663.jpg

På siste skjermbilde, står heller ikke reklame først. 

Her kan man lese hvilke regler som gjelder: https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some

https://www.forbrukertilsynet.no/tips-oss

Jo flere jo bedre. 

• Liker 16
Skrevet

Og nå er hun og handler for Omvendt Julenisse. Bra det endelig skjer da!

• Liker 12
Skrevet
Lavande skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke ord. Hva slags boble lever de i??? Har de virkelig ikke fått med seg noe av de 9 siste månedene!!? 

• Liker 45
Skrevet
MiniMjau skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke ord. Hva slags boble lever de i??? Har de virkelig ikke fått med seg noe av de 9 siste månedene!!? 

De lever i en selvopptatthets-boble hvor deres egne lover og regler er det som følges, i tillegg så tror de nok at den bobla gjør de immune 🤣

• Liker 39
Skrevet
Minnie Mus skrev (2 timer siden):

Tidlig krøkes..... ungene poserer med grimaser foran juletreet, og likes på insta renner inn. Mens bilder av frua selv som poserer i undertøy, får veldig lite likes med tanke på hvor mange følgere hun har. Så ja, ikke vanskelig å skjønne hvem i denne bedriften som høster likes og inntjening.

Ja, kan jo lure på hvorfor når hun tilbringer dagene med å stirre forelsket på seg selv i mobilen mens hun fniser til seg selv. Det er ikke så innbringende lenger, kanskje. Så et reklameinnlegg fra telia i dag hvor de har spurt barn/ungdom fra 12 år om foreldre i sosiale medier. Hun kan bare se frem til døtrene når den alderen. Emojier, selfier og filtre var noen av de tingene som de unge synes er verst hos foreldre. Samt de ikke ville at foreldrene skulle legge ut bilder av dem i sosiale medier. Dette stemmer godt med mine barn, også. Så sier noen at det er forskjell på barn og unge men jeg tror ingen synes sånn oppførsel fra foreldre er greit. Det er faktisk veldig flaut. Og her dreier det seg og om posering i undertøy og uten klær, og. Dette blir liggende på nettet og forsvinner ikke. 

• Liker 38
Skrevet
FruRosa skrev (1 time siden):

I veldig mange butikker jeg har handlet i nå i koronatiden står det "ikke ta på varer du ikke skal kjøpe" ... Story viser at CBE trykker på samtlige utstilte dukker (uten hansker og med lange kunstige negler) for å få dem til å synge.

Smittevern er visst bare for andre.

Altså, hvordan er det mulig å fremstille seg så totalt blåst og usympatisk?!

• Liker 36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...