Keaton Skrevet 10. desember 2020 #32641 Skrevet 10. desember 2020 Må ikke, men bør, iallfall om du har huet på rett plass. Spesielt som såkalt influencer. 23
Sure sitronen Skrevet 10. desember 2020 #32642 Skrevet 10. desember 2020 Lin10 skrev (1 time siden): Ja, selvfølgelig var du i Oslo i går og at det var munnbindpåbud hos frisør. Passer jo til narrativet om å kunne « ta» CBE for noe. For andre i Oslo er det ikke påbud med munnbind hos frisør eller mobilforbud. Snakk om hylekor. Greit å kunne reglene hvis en skal ta oppgaven som koronapoliti😅 I bergen så må alle ha munnbind hos frisøren. Men kunne uansett ikke falt meg inn å gått til frisøren uten munnbind.Lov å tenke selv. Lov å ta ansvar for egen og andre sin helse😀 29
Jobbermedbarn Skrevet 10. desember 2020 #32643 Skrevet 10. desember 2020 Sure sitronen skrev (3 minutter siden): I bergen så må alle ha munnbind hos frisøren. Men kunne uansett ikke falt meg inn å gått til frisøren uten munnbind.Lov å tenke selv. Lov å ta ansvar for egen og andre sin helse😀 Nettopp. I tillegg er det et helt klart budskap fra høyeste hold at man skal holde seg hjemme. Regner med at det finnes frisører i Sarpsborg? Det er etter mitt syn vanvittig egoistisk å dra til Oslo for å gå til frisøren, et Oslo som fortsetter sin sosiale nedstengning til over nyttår. Det sier rett og slett veldig mye om de som tar slike valg... 34
Gjest Lavande Skrevet 10. desember 2020 #32644 Skrevet 10. desember 2020 Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden): Nettopp. I tillegg er det et helt klart budskap fra høyeste hold at man skal holde seg hjemme. Regner med at det finnes frisører i Sarpsborg? Det er etter mitt syn vanvittig egoistisk å dra til Oslo for å gå til frisøren, et Oslo som fortsetter sin sosiale nedstengning til over nyttår. Det sier rett og slett veldig mye om de som tar slike valg... 👍 Fra https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/reiser-reiseliv-og-kollektivtransport/fritidsreiser
Halle-Palle Skrevet 10. desember 2020 #32645 Skrevet 10. desember 2020 Kollontaj skrev (57 minutter siden): Må ikke, men bør, iallfall om du har huet på rett plass. Spesielt som såkalt influencer. Men dette firmaet forholder seg ikke til bør ikke. Her er det kun helt klare forbud som unngås, anbefalinger gjelder ikke for dem. Dette ser vi daglig på eksponering av barn, kroppsfokus og fokus på lite mat/små porsjoner +++ 26
Sure sitronen Skrevet 10. desember 2020 #32646 Skrevet 10. desember 2020 Jobbermedbarn skrev (16 minutter siden): Nettopp. I tillegg er det et helt klart budskap fra høyeste hold at man skal holde seg hjemme. Regner med at det finnes frisører i Sarpsborg? Det er etter mitt syn vanvittig egoistisk å dra til Oslo for å gå til frisøren, et Oslo som fortsetter sin sosiale nedstengning til over nyttår. Det sier rett og slett veldig mye om de som tar slike valg... Andre har ikke sett kjæresten sin på lenge for de bor på hver sin side av landet mens for andre så er det så viktig å gå til frisøren til og med inn til oslo for å gjøre det..Beklager,men fy faen for noen egoister disse to er! De har vist under hele pandemien at de bryr seg kun om seg selv og seg selv..samme med omvendt julenisse. I fjor var det så mye om dette. Ikke en dritt i år omtrent. At dette paret ikke snart skammer seg!! 43
SusieDerkins Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #32647 Skrevet 10. desember 2020 virkelig skrev (1 time siden): På Oslo kommune sin side som er oppdatert står det at regler gjelder frem til 14.desember. Var kommentarer til de som mener både CBE og frisørsalongen bryter reglene, som denne under her f.eks . Hva som er lurt eller ikke er en annen sak, men at de bryter forbud blir helt feil å skrike om. Eller som noen som kommenterte at andre holder seg unna frisøren i disse tider, veldig mange gjør ikke det. Noen frisører ønsker det skal brukes munnbind, både av kunder og ansatte. Her hos oss er det ikke krav. "Ja, akkurat det jeg mener. dette her forbauser meg noe vanvittig! ikke frua selv, men at Inch ikke er redd for en kraftig bot og evt stenging. For det gjøres her i Oslo. kan vi ikke slutte å omtale andres innspill og meninger som "skriking"? 38
SusieDerkins Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #32648 Skrevet 10. desember 2020 Lin10 skrev (1 time siden): Ja, selvfølgelig var du i Oslo i går og at det var munnbindpåbud hos frisør. Passer jo til narrativet om å kunne « ta» CBE for noe. For andre i Oslo er det ikke påbud med munnbind hos frisør eller mobilforbud. Snakk om hylekor. Greit å kunne reglene hvis en skal ta oppgaven som koronapoliti😅 du hører meg andre ord til den gruppen som kun forholder deg til påbud og forbud, men ikke anbefalinger, sunn fornuft, folkeskikk og etikk. Og så et hjertesukk - "hylekor" og "koronapoliti" - om folk som fremmer synspunkter som er i tråd med helsemyndighetenes anbefalinger? inkluderer du Høie og Nakstad i disse beskrivelsene? 44
Sure sitronen Skrevet 10. desember 2020 #32649 Skrevet 10. desember 2020 MissLucy skrev (3 minutter siden): kan vi ikke slutte å omtale andres innspill og meninger som "skriking"? Nå vet ikke eg hvor du bor..men i bergen har vi klart å slå ned smitten 2 ganger nå på kort tid...ser jo blant annet at oslo sliter enda..Kanskje folk oslo og rundt burde tatt større ansvar og ikke minst begynne med å bruke munnbind hos frisøren! 22
Klementine Skrevet 10. desember 2020 #32650 Skrevet 10. desember 2020 Det er frisøren som gir sine tjenester gratis for reklame, som burde være proff nok til å bruke munnbind. Ser ikke bekreftelse/avkreftelse på det. Treasures AS driftes av enkle folk, så de skjønner seg ikke på anbefalinger. 26
tantesofie Skrevet 10. desember 2020 #32651 Skrevet 10. desember 2020 EMG skrev (20 timer siden): Litt usikker på hvor du har 8000 kroner grense fra? Trodde den gjaldt personalrabatter - altså ansatt på Elkjøp kjøper billig kjøleskap-type. Ja, husker det nok fra personalrabatt ja. Men det blir vel det her? Hvis noen av de ansatte overtar klær/utstyr/kaker etc?
SusieDerkins Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #32652 Skrevet 10. desember 2020 Sure sitronen skrev (3 minutter siden): Nå vet ikke eg hvor du bor..men i bergen har vi klart å slå ned smitten 2 ganger nå på kort tid...ser jo blant annet at oslo sliter enda..Kanskje folk oslo og rundt burde tatt større ansvar og ikke minst begynne med å bruke munnbind hos frisøren! hæ? hvorfor siterer du meg? 4
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 10. desember 2020 Populært innlegg #32653 Skrevet 10. desember 2020 (endret) Jeg var hos frisør i går. Der hang det oppslag hvor det sto at frisøren fulgte Oslo kommunes pålegg om bruk av munnbind innendørs. - De beklaget å ikke kunne servere drikke til kundene. - De beklaget at de ikke kunne tillate bruk av mobiltelefon under behandlingen av smittevernhensyn. - De takket for forståelsen og skrev til slutt sånn ca at de gledet seg til bedre tider og håpet at alle ville bidra til å redusere smittetrykket i samfunnet. Jeg antok derfor at regelen om munnbindpålegg også var gjeldene både hos min frisør og hos alle frisører i Oslo, og tok meg derfor ikke tid til å sjekke om det var påbudt eller bare anbefalt. Så da beklager jeg at jeg hevdet at det vår påbudt og ikke bare anbefalt. Gud forby at noen skulle bruke sunn fornuft og føre-var-prinispper og sånn. Pandemier er for oss vanlige dødelige, ikke for influensere. Jeg har forøvrig vært en rundt på et storsenter nær meg nå. Hos alle de tre frisørene jeg gikk forbi, hadde både kunder og frisører munnbind/visir. Endret 10. desember 2020 av pøbelsara 60
Sure sitronen Skrevet 10. desember 2020 #32654 Skrevet 10. desember 2020 MissLucy skrev (17 minutter siden): hæ? hvorfor siterer du meg? Trykte sikkert bare feil😂
Gjest Lin11 Skrevet 10. desember 2020 #32655 Skrevet 10. desember 2020 Det er frisør i Sarpsborg, men det er ikke «gratis».
Shopgirl2014 Skrevet 10. desember 2020 #32656 Skrevet 10. desember 2020 (endret) pøbelsara skrev (33 minutter siden): Jeg var hos frisør i går. Der hang det oppslag hvor det sto at frisøren fulgte Oslo kommunes pålegg om bruk av munnbind innendørs. - De beklaget å ikke kunne servere drikke til kundene. - De beklaget at de ikke kunne tillate bruk av mobiltelefon under behandlingen av smittevernhensyn. - De takket for forståelsen og skrev til slutt sånn ca at de gledet seg til bedre tider og håpet at alle ville bidra til å redusere smittetrykket i samfunnet. Jeg antok derfor at regelen om munnbindpålegg også var gjeldene både hos min frisør og hos alle frisører i Oslo, og tok meg derfor ikke tid til å sjekke om det var oppbudt eller bare anbefalt. Så da beklager jeg at jeg hevdet at det vår påbudt og ikke bare anbefalt. Gud forby at noen skulle bruke sunn fornuft og føre-var-prinispper og sånn. Pandemier er for oss vanlige dødelige, ikke for influensere. Jeg har forøvrig vært en rundt på et storsenter nær meg nå. Hos alle de tre frisørene jeg gikk forbi, hadde både kunder og frisører munnbind/visir. Jeg er ikke noen ekspert som deg, men jeg leser dette som at det ikke er nødvendig med munnbind hos frisør. (Dog synes jeg det er litt komplisert skrevet.) https://www.oslo.kommune.no/koronavirus/rad-og-regler-i-oslo/munnbind/#gref EDA: Jeg ser at mange andre har påpekt det samme! Endret 10. desember 2020 av Shopgirl2014 5
Klementine Skrevet 10. desember 2020 #32657 Skrevet 10. desember 2020 pøbelsara skrev (33 minutter siden): Jeg var hos frisør i går. Der hang det oppslag hvor det sto at frisøren fulgte Oslo kommunes pålegg om bruk av munnbind innendørs. - De beklaget å ikke kunne servere drikke til kundene. - De beklaget at de ikke kunne tillate bruk av mobiltelefon under behandlingen av smittevernhensyn. - De takket for forståelsen og skrev til slutt sånn ca at de gledet seg til bedre tider og håpet at alle ville bidra til å redusere smittetrykket i samfunnet. Jeg antok derfor at regelen om munnbindpålegg også var gjeldene både hos min frisør og hos alle frisører i Oslo, og tok meg derfor ikke tid til å sjekke om det var oppbudt eller bare anbefalt. Så da beklager jeg at jeg hevdet at det vår påbudt og ikke bare anbefalt. Gud forby at noen skulle bruke sunn fornuft og føre-var-prinispper og sånn. Pandemier er for oss vanlige dødelige, ikke for influensere. Jeg har forøvrig vært en rundt på et storsenter nær meg nå. Hos alle de tre frisørene jeg gikk forbi, hadde både kunder og frisører munnbind/visir. Bor i Oslo og har samme erfaring. Det er FÅ som ikke bruker munnbind. Faktisk så få at en stikker seg ut. Det er lettere absurd den reklamen CBE fronter på insta! 31
SusieDerkins Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #32658 Skrevet 10. desember 2020 Lin11 skrev (18 minutter siden): Det er frisør i Sarpsborg, men det er ikke «gratis». det er ikke akkurat gratis å kjøre 18 mil heller, verken i tid eller penger. Skjønner ikke at de kan komme ut i pluss i det hele tatt. Uansett en merkelig prioritering. Kan umulig ha en spesielt travel hverdag. 42
Klementine Skrevet 10. desember 2020 #32659 Skrevet 10. desember 2020 MissLucy skrev (2 minutter siden): det er ikke akkurat gratis å kjøre 18 mil heller, verken i tid eller penger. Skjønner ikke at de kan komme ut i pluss i det hele tatt. Uansett en merkelig prioritering. Kan umulig ha en spesielt travel hverdag. det er jo selvfølgelig for at frua skal få seg litt venninnepjatt. Helt enig med deg i at det er en merkelig prioritering, men klart skal en påberope seg en travel hverdag, må en vel skape seg litt stress 16
Gjest Lavande Skrevet 10. desember 2020 #32660 Skrevet 10. desember 2020 MissLucy skrev (Akkurat nå): det er ikke akkurat gratis å kjøre 18 mil heller, verken i tid eller penger. Skjønner ikke at de kan komme ut i pluss i det hele tatt. Uansett en merkelig prioritering. Kan umulig ha en spesielt travel hverdag. Som innebærer reise til en annen by, når det frarådes av myndighetene. Jeg hadde ikke høye tanker om carolinebergeriksen.no / Treasures AS før Covid-19, og oppførselen til frontfiguren via deres SoMe-kanaler har bekreftet og forsterket det negative inntrykket. For en selvsentrert boble...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå