Skrottefar Skrevet 10. desember 2020 #32681 Skrevet 10. desember 2020 Lopploella skrev (22 minutter siden): Altså, hvordan er det mulig å fremstille seg så totalt blåst og usympatisk?! Så lenge både herr og fru tidligere har fremstått som begge deler så tror jeg ikke det er så vanskelig for de å gjøre det, for de bare er som de er, det er sannheten vi ser 🤣 24
Populært innlegg Hunter7 Skrevet 10. desember 2020 Populært innlegg #32682 Skrevet 10. desember 2020 Toskeskapen til daglig leder i Treasures AS, Caroline Berg Eriksen, kommer trillende som plastikkperler på ei snor. Bare i dag har daglig leder funnet følgende verdig for publisering i egne kanaler: über-ultra-viktig-time hos frisøren. Smittevern og smittehensyn får vitterlig andre ta seg av. reklame for en eller annen frisør. Her må man virkelig lete etter merkingen siden den verken er skrevet med kontrasterende skrift eller stor nok font. Dumme, dumme loven! berøring av en rekke leketøy. Igjen, smittevern og smittehensyn får vitterlig andre ta seg av. nok en publisering av video og bilde av mindreårige på sin IG-konto - og sistnevnte til alt overmål side om side av seg selv poserende i undikken og brystholderen. Til helvete med barns rettigheter! Treasures AS er firmaet som bare gir og gir og gir og gir - av toskeskap, fjolleri, lovbrudd, og ikke minst egoisme. 80
Rev. Revenge Skrevet 10. desember 2020 #32683 Skrevet 10. desember 2020 (endret) Jeg skulle likt å se Stordalen fru og herr, Kjos, Thon, Ringnes, Jenny Skavlan, Pernille Sørensen, Camilla Pihl, Jørgine, Mette-Marit, Märtha og Sjamanen, Synnøve Svabø og Skarbø, Jenny Jensen, samtlige Maskorama, nabokona, Wenche i kassa på Kiwi, Irene Frilanser, Gro Lastebilsjåfør, Helene Kakebaker og Johnny XXL-salgsleder tafse rundt på produkter i leketøysbutikken, filme og publisere at de leker barnekor med dukkene for snørrogførti som gidder å se og kalle det jobb, uten en flaske vin innabords. Men denne tråden dreier seg om carolinebergeriksen.no/Treasures AS, og whataboutism er ufint. "Den 33-årige lettkledte daglige lederen i selskapet Treasures AS tar ikke seg selv så høytidelig under den alvorlige og verdensomspennende pandemien som for de fleste legger en demper på julefeiringen. Som med språket er det viktig å inspirere ved å være kreativ i hverdagen. Og leken jooooo 🤩" Endret 10. desember 2020 av Revenge o'Cavatina 48
Populært innlegg Anonym90059005 Skrevet 11. desember 2020 Populært innlegg #32684 Skrevet 11. desember 2020 Jeg går rundt med sønnen min i lekebutikken og maser om at han ikke må ta på lekene, mens i Sarpsborg flyr det en influencer rundt og filmer at hun tar på en haug dukker. Etter å ha tilbragt en unødvendig dag i Oslo uten noen form for smittevernhensyn. Altså, er det en spøk? Skjult kamera? Det er altså så dumt at jeg har ikke ord. Helt utrolig... 68
Gjest lillepersille123 Skrevet 11. desember 2020 #32685 Skrevet 11. desember 2020 (endret) Jeg er sjokkskadet av dette...lange negler å bare måå trykke på alle dukkene. Endret 29. april 2021 av lillepersille123
Gjest eeyore83 Skrevet 11. desember 2020 #32686 Skrevet 11. desember 2020 Nytt profilbilde på insta. Av alle bilder av seg selv så velger hun det der. Er vel for å få flere følgere
enkefru Skrevet 11. desember 2020 #32687 Skrevet 11. desember 2020 Lopploella skrev (8 timer siden): Altså, hvordan er det mulig å fremstille seg så totalt blåst og usympatisk?! Jeg tror dette faller dem helt naturlig..... 22
Inocybe Skrevet 11. desember 2020 #32688 Skrevet 11. desember 2020 eeyore83 skrev (4 timer siden): Nytt profilbilde på insta. Av alle bilder av seg selv så velger hun det der. Er vel for å få flere følgere Men hvilke følgere? Trist at foreldrene heller ikke her ser den meget uheldige blanding av mors voksende ekshibisjonisme (denne gang forkledd som undertøysreklame) og utleveringen av barn. Skroller man over profilen er miksen av seksuelt ladede bilder og bilder av barn veldig ubehagelig, og nå skal det altså tydeliggjøres på selve profilen. Disclaimer. Jeg er ikke prippen. Det har ingen ting med tilsyn for høg moral eller lignende her inne velkjente dårlige forsvarsformuleringer å gjøre. carolinebergeriksen.no kan for al del få poste så mange seksualiserte bilder de ønsker. Bare de gjør det på egnede steder. Hold barna unna! og så for all del lag den onlyfans de så åpenbart egentlig vil ha eller legg ut bildene og videoene på Vi menn-type steder. Der vil bedriftseierne også helt sikkert få alle de 🍑🍆🔥 de tydeligvis ønsker som de etterpå med påtatt blyghet kan svare 🙈 på. Men ikke bland inn barn i det! 49
Gjest Lavande Skrevet 11. desember 2020 #32689 Skrevet 11. desember 2020 Siden 22.11.20 har carolinebergeriksen.no / Treasures AS lagt ut 12 IG-poster på https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/?hl=en som inneholder 4 IG-poster med barn og 5 IG-poster med Caroline Berg Eriksen i undertøy: Viser til https://influencere.wordpress.com/generelt-bruk-av-barn-i-some/ "Barnets beste og barns rett til privatliv er nedfelt i FNs Barnekonvensjon. Det er verdt å merke seg at deling av bilder og tekst skal være direkte til barnas beste. Det er altså kun hvis man er sikker på at delingen av bilde og tekst vil være til barnas beste, at man kan gjøre det. «Barnas beste prinsippet» gjelder uansett om bildene er delikate eller flotte, og om teksten der og da kan fremstå som uskyldig." Det som presenteres på @carolinebergeriksenno er ikke til noens barns beste.
MorUgle Skrevet 11. desember 2020 #32690 Skrevet 11. desember 2020 (endret) Slettet pga feil. Beklager. Endret 11. desember 2020 av MorUgle
Gjest Lavande Skrevet 11. desember 2020 #32691 Skrevet 11. desember 2020 (endret) MorUgle skrev (39 minutter siden): Disse talkene sier noe annet: https://e24.no/naeringsliv/i/rAkEe0/caroline-berg-eriksen-og-mannen-med-millionoverskudd Lenken sier ikke "noe annet" om inntekten til Caroline Berg Eriksen. Den sier imidlertid noe om firmaet Treasures AS. Jeg ser at mediene ikke alltid er så tydelige på dette, når de viser til at det går "bra eller dårlig" med en influencer ut fra hvor mye de tok ut i lønn. Siterer min kommentar til dette tidligere i tråden: Lavande skrev (På 8.12.2020 den 12.13): Vedr. Treasures AS: Fra https://e24.no/naeringsliv/i/rAkEe0/caroline-berg-eriksen-og-mannen-med-millionoverskudd "Årsregnskapet for 2019 viser at omsetningen til selskapet var på 3,97 millioner kroner, noe som er en oppgang fra 2018 omsetning på 3,54 millioner. Etter at lønn og alle kostnader er trukket fra, sitter de to igjen med et overskudd (resultat før skatt) på hele 1,7 millioner kroner. Det er en solid oppgang fra 2018, da posten endte på rundt én million kroner." Vedr. CBE: Fra https://www.minmote.no/#!/artikkel/24899937/skattelistene-saa-mye-tjente-influencerne-i-2019 "I fjor viste skattelistene at det var Caroline Berg Eriksen som var den influenceren i Norge som tjente mest penger. Det har snudd i 2019. I 2018 hadde hun en inntekt på 2,89 millioner kroner, mens i 2019 hadde inntekten falt til 540 854 kroner. Formuen har falt fra rett i overkant av 2 millioner kroner til 175.000 kroner." Endret 11. desember 2020 av Lavande
cattleya Skrevet 11. desember 2020 #32692 Skrevet 11. desember 2020 Christiane_W skrev (På 29.11.2020 den 14.00): Godt mulig, men det er ikke merket med reklame. Uansett skjønner jeg ikke hva det beinet hun ligger å vrir oppå dyna tilfører storyen. Om det faktisk er reklame for pepperkakesjokolade er det enda mindre forståelig. Jeg antar at det bilde med beinet er reklame for blur tool, for her var det heftig bluring (på godt norsk) som var det mest iøynefallende ved bildet. 20
MorUgle Skrevet 11. desember 2020 #32693 Skrevet 11. desember 2020 Lin11 skrev (På 9.12.2020 den 10.02): Kanskje like greit å la være?Uetisk å bruke bursdagen til ditt eget barn som innhold på foreldrenes kommersielle kanaler! Ungene er ansatt i tresures as. Hun tjener penger på de. 8
Rev. Revenge Skrevet 11. desember 2020 #32694 Skrevet 11. desember 2020 (endret) MorUgle skrev (2 timer siden): Ungene er ansatt i tresures as. Hun tjener penger på de. Kan du dokumentere at Treasures AS har ansatt og lønner barn? At den vedvarende eksponeringen av barn gir inntekt er noe annet. Tilføyer at hvis dette er en påstand som ikke er reell, er det ugreit å stadfeste dette som et faktum. Jeg tror jeg skjønner hvor du vil hen, men i Treasures AS er det kun to ansatte. At disse to eierne som er ansatt i eget firma bruker egne mindreårige for å skape kommersielt innhold, dét er så nedrig som det kan bli. Endret 11. desember 2020 av Revenge o'Cavatina 28
Minnie Mus Skrevet 11. desember 2020 #32695 Skrevet 11. desember 2020 Noen må snart stoppe disse folka, det blir jo bare verre og verre. De lange klørne er en bakteriebombe fra før av, om hun ikke skal gå rundt på butikker å plukke borti alt hun ser, midt i en pandemi! Fatter ikke at de kan oppføre seg så forkastelig, hensynsløse og direkte dumme. Hvorfor vil dem fremstille seg sånn egentlig? Hadde skjemtes og holdt meg lavt i terrenget istedet for å poste det på insta. 43
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 11. desember 2020 #32696 Skrevet 11. desember 2020 De aller fleste i samfunnet vårt prøver så godt de kan å ta del i dugnaden. Vi spriter hender på vei inn og ut av butikker, vi bruker maske, og vi holder avstand til andre. Vi gjør så godt vi kan. Hvorfor? Fordi vi vil så gjerne leve som normalt igjen. Vi vil feire barnebursdager, klemme besteforeldre og reise rundt. Vi prøver å dra dette lasset sammen. CBE durer i vei som vanlig, oppfører seg som en bortskjemt drittunge og driter i alt som heter regler og anbefalinger. Dugnad er et fremmedord der i gården, og det forventes at andre skal dra lasset, mens hun løper rundt til frisør, peller på alt hun kommer over og regelrett spytter på innsatsen til andre. Det rulles i sengen med andre mennesker, for nærkontakter er tydeligvis de som står som favoritter på ringelisten. Det vises overhodet INGEN vilje til å prøve å sette seg inn i regelverk. Jeg hadde skammet meg hvis barna mine hadde endt opp med den oppførselen der... Jeg kan ikke fatte og begripe at bedrifter som anser seg selv som seriøse ønsker å bli assosiert med noe sånt.
FruRosa Skrevet 11. desember 2020 #32697 Skrevet 11. desember 2020 Tenkt scenario, men likevel høyst relevant: En mamma er innom lekebutikken rett etter CBE i går. Hun kjøper en av de syngende dukkene, som førjulsgave til sin lille datter som har nedsatt immunforsvar pga cellegiftbehandling. Gaven blir gitt med det samme, en oppmuntring i en tøff tid, og den lille sovner med dukken i armene. Denne dukken har CBE nettopp tatt på med lange kunstige negler (bakteriebomber) etter å ha vært på jobb (les: frisør- og kafébesøk) i Oslo, som har høyt smittepress, uten å ta hensyn til smittevernanbefalingene. Tenk dere hva utfallet av dette KAN bli, i verste fall ... 44
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 11. desember 2020 #32698 Skrevet 11. desember 2020 FruRosa skrev (10 minutter siden): Tenkt scenario, men likevel høyst relevant: En mamma er innom lekebutikken rett etter CBE i går. Hun kjøper en av de syngende dukkene, som førjulsgave til sin lille datter som har nedsatt immunforsvar pga cellegiftbehandling. Gaven blir gitt med det samme, en oppmuntring i en tøff tid, og den lille sovner med dukken i armene. Denne dukken har CBE nettopp tatt på med lange kunstige negler (bakteriebomber) etter å ha vært på jobb (les: frisør- og kafébesøk) i Oslo, som har høyt smittepress, uten å ta hensyn til smittevernanbefalingene. Tenk dere hva utfallet av dette KAN bli, i verste fall ... Jepp, det er slike ting jeg tenker på også. Men slike tanker eksisterer åpenbart ikke i CBE sitt hode. «Meg meg meg meg meg» spinner det rundt der.
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 11. desember 2020 #32699 Skrevet 11. desember 2020 FruRosa skrev (12 minutter siden): Tenkt scenario, men likevel høyst relevant: En mamma er innom lekebutikken rett etter CBE i går. Hun kjøper en av de syngende dukkene, som førjulsgave til sin lille datter som har nedsatt immunforsvar pga cellegiftbehandling. Gaven blir gitt med det samme, en oppmuntring i en tøff tid, og den lille sovner med dukken i armene. Denne dukken har CBE nettopp tatt på med lange kunstige negler (bakteriebomber) etter å ha vært på jobb (les: frisør- og kafébesøk) i Oslo, som har høyt smittepress, uten å ta hensyn til smittevernanbefalingene. Tenk dere hva utfallet av dette KAN bli, i verste fall ... Trenger egentlig bare et barn med astma, feks. Det kan bli drastisk nok, det!
Gjest O.G. Skrevet 11. desember 2020 #32700 Skrevet 11. desember 2020 Klementine skrev (22 timer siden): Det er frisøren som gir sine tjenester gratis for reklame, som burde være proff nok til å bruke munnbind. Ser ikke bekreftelse/avkreftelse på det. Treasures AS driftes av enkle folk, så de skjønner seg ikke på anbefalinger. Enkel? Du har ikke forstått at de to der er slue og relativt ressurssterke når det kommer til det å tjene penger på influencervirksomheten sin?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå