pøbelsara Skrevet 10. desember 2020 #32601 Skrevet 10. desember 2020 Lavande skrev (Akkurat nå): Hvem er det som orker å bli inspirert av slike mennesker? Og hvem er det som tenker at dette er god reklame? 27
Gjest Lavande Skrevet 10. desember 2020 #32602 Skrevet 10. desember 2020 pøbelsara skrev (Akkurat nå): Og hvem er det som tenker at dette er god reklame? Sant. Storien sier jo kun "styr unna denne frisørsalongen". Hvilken verden lever slike mennesker i? "Kun meg meg verdenen"?
Gjest Bettys Skrevet 10. desember 2020 #32603 Skrevet 10. desember 2020 Det viktigste må jo være i fokus (utseendet hennes) og omgivelsene må være delikate. Det er ikke forenelig med munnbind, sprit og ingen servering. Selvfølgelig må hun ha mobilen oppe, alt må jo dokumenteres. Hvordan kan hun fortsatt ha følgere?😳
pøbelsara Skrevet 10. desember 2020 #32604 Skrevet 10. desember 2020 (endret) Har fått svar. Endret 10. desember 2020 av pøbelsara 15
PecanPie Skrevet 10. desember 2020 #32605 Skrevet 10. desember 2020 Jeg er ikke uenig i at det er tanketomt å bruke Mac og mobiltelefon, få servert drikke og unngå å bruke munnbind hos frisøren. For ikke å snakke om å reise inn til Oslo for å gå til frisøren akkurat nå, spesielt fra nylig hardt smitterammede Sarpsborg. Det er en prioritering jeg sliter med å forstå, her jeg sitter med et hår som skriker etter en klipp. Men jeg klarer heller ikke finne noen påbud om munnbind eller forbud mot servering av drikke direkte til kunden. Jeg blir gjerne opplyst! 7
Liver Skrevet 10. desember 2020 #32606 Skrevet 10. desember 2020 Dette kan vel ikke være innafor retningslinjene i Oslo pdd? Om CBE påstår at frisøren er en av hennes "nærmeste" så er man vel ikke fritatt disse tiltakene når man oppsøker salongen? 😳 12
PecanPie Skrevet 10. desember 2020 #32607 Skrevet 10. desember 2020 Liver skrev (1 minutt siden): Dette kan vel ikke være innafor retningslinjene i Oslo pdd? Om CBE påstår at frisøren er en av hennes "nærmeste" så er man vel ikke fritatt disse tiltakene når man oppsøker salongen? 😳 Jeg tenkte ikke på dette med nærkontakter. Hun har vel sin «kohort» hjemme med mann og barn, slik at frisøren kan på et vis regnes som en «nærkontakt». Men igjen, det er en prioritering av nærkontakt jeg ikke forstår. Denne frisøren er sannsynligvis i kontakt med mange mennesker i løpet av en dag, og hvor mange av disse menneskene er like ivrige på munnbindbruk som CBE? 9
Klementine Skrevet 10. desember 2020 #32608 Skrevet 10. desember 2020 CBE må gjerne definere frisøren som sin nærkontakt. Men frisøren er det ikke når vedkommende er på jobb i profesjonell sammenheng. Er det politiet som tar hånd om dette her nå om dagen? 27
Aricia Skrevet 10. desember 2020 #32609 Skrevet 10. desember 2020 (endret) Liver skrev (8 minutter siden): Dette kan vel ikke være innafor retningslinjene i Oslo pdd? Om CBE påstår at frisøren er en av hennes "nærmeste" så er man vel ikke fritatt disse tiltakene når man oppsøker salongen? 😳 Med mindre jeg har misforstått dette totalt: De nærmeste er husstanden. Nærkontakter er de man har vært nærmere enn 1 meter i mer enn 15 minutter, og som må ringes av smittesporere når man har fått positiv koronatest. Dvs det er folk utenfor husstanden som man har brutt smittevernreglene overfor ved å være så nær. Correct me if I'm wrong! Endret 10. desember 2020 av Aricia 31
Klementine Skrevet 10. desember 2020 #32610 Skrevet 10. desember 2020 EGentlig er det synd at hun fremstiller seg så dum og enkel offentlig. Det er lite annet enn pinlig. Ingen andre her i Oslo oppfører seg sånn. Andre må jo reagere som får med seg dette her. Vi andre går jo ikke til frisøren pga at det er høy risiko pga de er nær og tett på veldig mange iløpet av en dag! Skremmende. Voksen person tross alt. 28
Eevee Skrevet 10. desember 2020 #32611 Skrevet 10. desember 2020 Skal ikke selvbruningsinnlegget være merket med reklame for undertøyskolleksjonen hennes? 🤷🏼♀️ Hun viser jo frem dette som reklame i innlegget rett under, så hvorfor er det ikke reklame i innlegget etter? 28
Keaton Skrevet 10. desember 2020 #32612 Skrevet 10. desember 2020 Eevee skrev (5 minutter siden): Skal ikke selvbruningsinnlegget være merket med reklame for undertøyskolleksjonen hennes? 🤷🏼♀️ Hun viser jo frem dette som reklame i innlegget rett under, så hvorfor er det ikke reklame i innlegget etter? I carolinebergeriksenno sin verden er det nok selvbruningskremen som er i fokus, ikke undertøyet. 😂 Dette har de argumentert med før. 24
Gjest Bettys Skrevet 10. desember 2020 #32613 Skrevet 10. desember 2020 Aricia skrev (11 minutter siden): Med mindre jeg har misforstått dette totalt: De nærmeste er husstanden. Nærkontakter er de man har vært nærmere enn 1 meter i mer enn 15 minutter, og som må ringes av smittesporere når man har fått positiv koronatest. Dvs det er folk utenfor husstanden som man har brutt smittevernreglene overfor ved å være så nær. Correct me if I'm wrong! Nettopp! Man kan ikke fritas fra smittevernreglene ved å si at stylister og frisører er ens nærkontakter. Man skal holde avstand til alle som ikke er i egen husstand.
virkelig Skrevet 10. desember 2020 #32614 Skrevet 10. desember 2020 Dette gjelder i Oslo. Når må du bruke munnbind? Du må bruke munnbind ved trengsel og når du ikke kan holde en meters avstand til andre enn husstandsmedlemmer i følgende situasjoner: på kollektivtransport og i taxi på butikker og kjøpesentre, det vil si: butikker hvor kunder kjøper varer, eksempelvis varehandel, kiosk, bensinstasjon og renseri fellesareal på kjøpesentre (ganger, toalett, garasje, trappeoppganger, rulletrapper og lignende). Andre virksomheter inne på kjøpesentrene som ikke er nevnt i bestemmelsen er ikke omfattet, for eksempel behandlingsinstitusjoner som fysioterapi, neglesalong og frisør. Så du må ikke bruke munnbind hos frisør Munnbind hos frisøren? – Skal frisører og kunder bruke munnbind? – Det er ikke innført råd om det nå. – Hvorfor ikke? Frisørene tar jo på kundene. – Nå er erfaringen at frisørene hittil har håndtert dette godt. Det er FHI som gjør den typen vurdering. Men det betyr ikke at man utelukker at det kan komme et slikt råd, sier Høie. 6
Vipser Skrevet 10. desember 2020 #32615 Skrevet 10. desember 2020 Klementine skrev (11 minutter siden): EGentlig er det synd at hun fremstiller seg så dum og enkel offentlig. Det er lite annet enn pinlig. Ingen andre her i Oslo oppfører seg sånn. Andre må jo reagere som får med seg dette her. Vi andre går jo ikke til frisøren pga at det er høy risiko pga de er nær og tett på veldig mange iløpet av en dag! Skremmende. Voksen person tross alt. Kanskje tipse Ingeborg Senneset? Hun har stramma opp influensere før. Mads Hansen tør jo ikke ta tak i fruen til LKE. 18
Vipser Skrevet 10. desember 2020 #32616 Skrevet 10. desember 2020 virkelig skrev (2 minutter siden): Dette gjelder i Oslo. Når må du bruke munnbind? Du må bruke munnbind ved trengsel og når du ikke kan holde en meters avstand til andre enn husstandsmedlemmer i følgende situasjoner: på kollektivtransport og i taxi på butikker og kjøpesentre, det vil si: butikker hvor kunder kjøper varer, eksempelvis varehandel, kiosk, bensinstasjon og renseri fellesareal på kjøpesentre (ganger, toalett, garasje, trappeoppganger, rulletrapper og lignende). Andre virksomheter inne på kjøpesentrene som ikke er nevnt i bestemmelsen er ikke omfattet, for eksempel behandlingsinstitusjoner som fysioterapi, neglesalong og frisør. Så du må ikke bruke munnbind hos frisør Munnbind hos frisøren? – Skal frisører og kunder bruke munnbind? – Det er ikke innført råd om det nå. – Hvorfor ikke? Frisørene tar jo på kundene. – Nå er erfaringen at frisørene hittil har håndtert dette godt. Det er FHI som gjør den typen vurdering. Men det betyr ikke at man utelukker at det kan komme et slikt råd, sier Høie. Oslo bare: "du bør bruke munnbind i situasjoner der du ikke kan holde avstand, men du trenger ikke dersom du ikke kan holde avstand over flere timer". Jammen logisk, det her! 14
Anonym90059005 Skrevet 10. desember 2020 #32617 Skrevet 10. desember 2020 Begge to på dagstur til frisør i Oslo, med null tanke om smittevern, du tror det ikke før du får se det. Travle førjulsdager i bedriften. 32
Klink Skrevet 10. desember 2020 #32618 Skrevet 10. desember 2020 Vipser skrev (3 minutter siden): Oslo bare: "du bør bruke munnbind i situasjoner der du ikke kan holde avstand, men du trenger ikke dersom du ikke kan holde avstand over flere timer". Jammen logisk, det her! Da stemmer det det jeg skrev også da om munnbind hos frisør i diskusjon for noen uker siden. 3
SusieDerkins Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #32619 Skrevet 10. desember 2020 Liver skrev (33 minutter siden): Dette kan vel ikke være innafor retningslinjene i Oslo pdd? Om CBE påstår at frisøren er en av hennes "nærmeste" så er man vel ikke fritatt disse tiltakene når man oppsøker salongen? 😳 CBE har ikke forstått begrepet "nærkontakt". Jeg vet ikke hva reglene for frisører er i Oslo akkurat nå, men det er jo et generelt påbud om munnbind der når man ikke kan holde 1 meter avstand, og det må jo i høy grad gjelde hos frisører. Når det gjelder det med servering og mobil, så kommer det vel fra de nasjonale retningslinjene som kom da frisørene fikk åpne igjen i vår. Min frisør holder veldig strengt på det. Men jeg tipper, uten at jeg gidder å sjekke, at dette er anbefalinger, og da vet jo hva Treasures AS sin grunnholdning er: Alt som ikke er spesifikt forbudt og belagt med straff, er lov, og det er bare formell lov som gjelder. Normer, folkeskikk, sunn fornuft og etikk eksisterer ikke i deres univers. 26
SusieDerkins Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #32620 Skrevet 10. desember 2020 virkelig skrev (16 minutter siden): Dette gjelder i Oslo. Når må du bruke munnbind? Du må bruke munnbind ved trengsel og når du ikke kan holde en meters avstand til andre enn husstandsmedlemmer i følgende situasjoner: på kollektivtransport og i taxi på butikker og kjøpesentre, det vil si: butikker hvor kunder kjøper varer, eksempelvis varehandel, kiosk, bensinstasjon og renseri fellesareal på kjøpesentre (ganger, toalett, garasje, trappeoppganger, rulletrapper og lignende). Andre virksomheter inne på kjøpesentrene som ikke er nevnt i bestemmelsen er ikke omfattet, for eksempel behandlingsinstitusjoner som fysioterapi, neglesalong og frisør. Så du må ikke bruke munnbind hos frisør Munnbind hos frisøren? – Skal frisører og kunder bruke munnbind? – Det er ikke innført råd om det nå. – Hvorfor ikke? Frisørene tar jo på kundene. – Nå er erfaringen at frisørene hittil har håndtert dette godt. Det er FHI som gjør den typen vurdering. Men det betyr ikke at man utelukker at det kan komme et slikt råd, sier Høie. dette innlegget trenger en lenke som dokumenterer hvor, og når, det kommer fra. 21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå