Felis Skrevet 7. desember 2020 #32421 Skrevet 7. desember 2020 Ultiva skrev (8 minutter siden): https://www.rb.no/lsk-magasinet/hun-veier-15-20-kilo-for-mye/s/1-95-4692564 – Jeg uttrykte bare min personlige mening. Alle har jo sine preferanser angående hvordan det personlige kjønn bør se ut. Men jeg mente ikke at de burde slanke seg, understreker han overfor Dagbladet. Personlige kjønn? Jeg konstaterer at sjarmen hans ikke har vokst proporsjonalt med konas rumpe. Han er akkurat like ufin når han er "irritert" i dag, mens kona blir mer og mer lik damene han disset i 2009. Håper smaken hans har forandret seg. 49
Halle-Palle Skrevet 7. desember 2020 #32422 Skrevet 7. desember 2020 For et forferdelig usjarmerende par de er? Bak et tynt ferniss av glamour og søte smil er de påståelige, ufine og hetsende. Virkelig ikke mennesker jeg ønsker å ha i min krets. 41
Keaton Skrevet 7. desember 2020 #32423 Skrevet 7. desember 2020 LKE uttaler seg om Susanne Aabel https://imgur.com/a/mEZUB Han går ikke av veien for litt usaklighet, nei. 35
Rev. Revenge Skrevet 7. desember 2020 #32424 Skrevet 7. desember 2020 (endret) Kollontaj skrev (2 timer siden): LKE uttaler seg om Susanne Aabel https://imgur.com/a/mEZUB Han går ikke av veien for litt usaklighet, nei. Jeg orker rett og slett ikke å lese oppgulpet til daglig leder/grunnlegger av Netfit AS. Med Fitfocuse friskt i minnet er det tydelig at sjarmtrollet her fortsatt er det nettrollet Ingeborg Heldal kalte ham, med rette, på direkte-TV. Tilføyelse: Det er viktig å forstå at daglig leder/grunnlegger av Netfit.no ikke ser ut til å ha endret modus operandi mellom redigering- og kommentarfeltskandalen 2015 og "debattene med" konkurrent og potensiell bransjekollega Fitfocuse 2020, hvilket ikke er spesielt lukrativt hvis målet med å tilby en god kosthold- og treningstjeneste mot betaling er å leve av det. https://www.vgtv.no/video/106589/fotballfrues-mann-er-et-nett-troll Endret 7. desember 2020 av Revenge o'Cavatina tilføyelse 45
123Frustrert Skrevet 7. desember 2020 #32425 Skrevet 7. desember 2020 Jeg er så enig at man skal tro på henne ang spiseforstyrrelsene. LKE kan bare si sin oppfatning og den teller jo egentlig ikke i en slik sammenheng. Man har spiseforstyrrelser på en eller annen måte når man føler «at man må unngå mat» fordi man er redd for å legge på seg. Hva mannen mener, som har et helt forskrudd forhold til kvinnekroppen, er egentlig irrelevant. 31
Uglal Skrevet 7. desember 2020 #32426 Skrevet 7. desember 2020 Jeg blir oppriktig flau på disse menneskenes vegne. De blir bare verre og verre jo eldre de blir. Syns nesten litt synd på dem, å særlig frua, som må leve med mannens dustete uttalelser fordi han er en barnslig drittunge som ikke tåler motsvar. Skulle ønske folk bare slutta å følge dem, og slutta å bry seg. Da ville det vært stopp i barne- og rumpeeksponeringen, og paret ville til slutt dødd ut. Stakkars, stakkars barna deres! 37
Jobbermedbarn Skrevet 7. desember 2020 #32427 Skrevet 7. desember 2020 Kollontaj skrev (23 minutter siden): LKE uttaler seg om Susanne Aabel https://imgur.com/a/mEZUB Han går ikke av veien for litt usaklighet, nei. Jeg sier det igjen som jeg sa i forbindelse med Fitfocuse innlegget; det er utrolig at Treasures AS velger å fremstille seg på denne måten. Det er ingen som liker slik fremtoning; bestående av nedlatende, bedrevitende kommunikasjon ispedd hersketeknikker; hverken kvinner eller menn. Hvilke kunder har de tenkt å trekke til seg på denne måten? 47
Populært innlegg Sursøtsaus Skrevet 7. desember 2020 Populært innlegg #32428 Skrevet 7. desember 2020 Revenge o'Cavatina skrev (16 minutter siden): Jeg orker rett og slett ikke å lese oppgulpet til daglig leder/grunnlegger av Netfit AS. Med Fitfocuse friskt i minnet er det tydelig at sjarmtrollet her fortsatt er det nettrollet Ingeborg Heldal kalte ham, med rette, på direkte-TV. https://www.vgtv.no/video/106589/fotballfrues-mann-er-et-nett-troll Det er tydelig at LKE har plukket med seg taktikken fra fotballbanen over til bloggosfæren: Når han får rødt kort begynner han å skrike og krangle fra seg. Selv gir jeg personen i twitterdebatten medhold. Han har to døttre han skal overføre verdier og holdninger til. Likevel omtaler han andre kvinners utseende (kvinner som aldri har spurt om hans mening), bruker nedsettende og sexistiske begreper mot kvinner ("psychobitch"), henger ut en stakkars dame med mensen har blødd gjennom buksa og kommer stadig vekk med oppgulp mot damer han ikke liker, igjen uten at de har etterspurt hans mening. Han synes åpenbart ikke noe om at noen kommenterer konas utseende eller oppførsel, og jeg tenker for meg selv at han nok ikke hadde likt det hvis døttrene hans datet gutter med slik rasshøloppførsel, så hvorfor oppfører han seg slik da? Hvorfor synes han det er greit å gjøre slik mot en annens kone, mor, dattee eller søster? Nei, LKE er ikke bare et nett-troll. Han er en jævla sexist 68
Surikatt Skrevet 7. desember 2020 #32429 Skrevet 7. desember 2020 Uglal skrev (20 minutter siden): Jeg blir oppriktig flau på disse menneskenes vegne. De blir bare verre og verre jo eldre de blir. Syns nesten litt synd på dem, å særlig frua, som må leve med mannens dustete uttalelser fordi han er en barnslig drittunge som ikke tåler motsvar. Skulle ønske folk bare slutta å følge dem, og slutta å bry seg. Da ville det vært stopp i barne- og rumpeeksponeringen, og paret ville til slutt dødd ut. Stakkars, stakkars barna deres! De kler hverandre. Like usympatiske og selvopptatte begge to. Årevis med selvdigging gjør at de ikke vet hvordan man oppfører seg i den virkelige verden. Det aller verste er mangelen på respekt for egne barns rett til privatliv. Alt for oppmerksomheten. 39
Luvinesta Skrevet 7. desember 2020 #32430 Skrevet 7. desember 2020 (endret) Fy fader for en oppførsel her inne. Mister totalt troen på menneskeheten av å lese de siste sidene som får selv de største bygdekjerringene til å virke som fredsprisvinnere i forhold ved å overgå hverandre hvem som kan være styggest og fælest i omtale. Selv ikke Lars Kristian topper uttalelsene som det kommer frem her inne, og han var temmelig grov slik jeg leser det. Tenker barna blir lykkelige og takknemlige for å se at det finnes en 1625 siders lang grov drittslengingstråd om mamma og pappa på offentlig forum, tror det slår alt av eksponering for å si det sånn. Er det en ting de ikke bør eksponeres for så er det vel denne tråden her. Endret 8. desember 2020 av Luvinesta 16
Populært innlegg Hunter7 Skrevet 7. desember 2020 Populært innlegg #32431 Skrevet 7. desember 2020 Det var da voldsomt til krenka-by-proxy ... 59
Gjest Lin11 Skrevet 7. desember 2020 #32433 Skrevet 7. desember 2020 Hunter7 skrev (12 minutter siden): Det var da voldsomt til krenka-by-proxy ... Jepp, viktigere at CBE kan kjøre på som vanlig enn at man skal diskutere gråsone/barneeksponerende bedrift. Her er det tydeligvis de voksne som skal tas hensyn til.
LilleSnupp Skrevet 7. desember 2020 #32434 Skrevet 7. desember 2020 Synes faktisk som @Luvinesta har litt rett her. Mye gammelt og mye oppgulp her nå. 11
Luvinesta Skrevet 7. desember 2020 #32435 Skrevet 7. desember 2020 26 minutter siden, Hunter7 said: Det var da voldsomt til krenka-by-proxy ... Vel, med all respekt så er det ikke jeg som frivillig følger en blogger jeg forakter på alle hennes sosiale medier for å lete etter noe å bli krenket av. 8 minutter siden, LilleSnupp said: Synes faktisk som @Luvinesta har litt rett her. Mye gammelt og mye oppgulp her nå. Takk! Konstruktiv kritikk er en ting, men tror oppgulp, spekulasjoner, hets og sladder ikke hjelper noen for å si det mildt. 11
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 7. desember 2020 #32436 Skrevet 7. desember 2020 Luvinesta skrev (47 minutter siden): Fy fader for en oppførsel her inne. Mister totalt troen på menneskeheten av å lese de siste sidene som får selv de største bygdekjerringene til å virke som fredsprisvinnere i forhold ved å overgå hverandre hvem som kan være styggest og fælest i omtale. Selv ikke Lars Kristian topper uttalelsene som det kommer frem her inne, og han var temmelig grov slik jeg leser For det å si at noen fortjener en kule i panna er jo greit....
Skrottefar Skrevet 7. desember 2020 #32437 Skrevet 7. desember 2020 Luvinesta skrev (6 minutter siden): Vel, med all respekt så er det ikke jeg som frivillig følger en blogger jeg forakter på alle hennes sosiale medier for å lete etter noe å bli krenket av. Vel, og du har det med å komme inn i denne debatten støtt og stadig og virker som om du er krenka på hennes vegne, er ikke noe bedre det 35
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 7. desember 2020 Populært innlegg #32438 Skrevet 7. desember 2020 Tråden ser så rar ut når de samme brukerne plutselig braser inn i tråden for å gi en harmdirrende finger oppi nesa til kritikere generelt, men glemmer at det ser like teit ut som de kommentarene de egentlig ønsker å kunne ramme gjennom en enkel rapport til mod. Det pussige er at anledningen aldri brukes til å si noe positivt om carolinebergeriksen.no/Treasures AS. Det går rett på "Snufs, tenk på personen bak bedriften - dere er ekle og slemme og jeg er personlig krenka". 54
Populært innlegg Hunter7 Skrevet 8. desember 2020 Populært innlegg #32439 Skrevet 8. desember 2020 52 minutter siden, Luvinesta said: Vel, med all respekt så er det ikke jeg som frivillig følger en blogger jeg forakter på alle hennes sosiale medier for å lete etter noe å bli krenket av. Takk! Konstruktiv kritikk er en ting, men tror oppgulp, spekulasjoner, hets og sladder ikke hjelper noen for å si det mildt. Vel, med all respekt å melde så må jeg dessverre skuffe deg og meddele at jeg faktisk IKKE (uthevet, kursivert, og understreket - tydelighet skal visstnok lønne seg) følger noen bloggere. Niks, nada, zilch! Og ei heller nærer jeg noe som kan være i nærheten av forakt for personer jeg ikke personlig kjenner. Påstanden din er derfor ikke annet enn en grotesk absurditet. Men jeg kan gjerne betrakte en opptreden, forretningsmodell, og/eller holdning hos en bedrift med forakt. Det er sågar min rett som borger, og ikke minst forbruker. Forøvrig trenger man ikke "lete etter noe å bli krenket av" - selv om du åpenbart til stadighet frivillig oppsøker denne tråden med kun ett uttalt og gjennomgående formål: Å gi uttrykk for din enorme indignasjon - eller rettere sagt hvor krenket du blir på vegne av et firma. Man kunne jo nesten tro at du er følelsesmessig involvert i firmaet med tanke på hvor intenst det verbalt rasles med sablene og hyttes med nevene. Men altså, man trenger ikke lete med lys og lykt etter feil. Carolinebergeriksen.no hhv. Treasures AS klarer utmerket godt å til stadighet by på "feil". De kommer trillende som perler på ei snor. Serveres på sølvfat. Nærmest daglig bys det på et gilde av "feil". Jeg mener at det er feil å krenke mindreåriges privatliv og råderett over egen digital identitet, krenke lovverk, krenke faktiske forhold og sannhetsgehalt, og ikke minst krenke ansvarsforpliktelsen man innehar som såkalt påvirker. Og spesielt når det kommer fra bloggerbransjens ringræv. Det gjør faktisk saksforholdet enda mer graverende. Men noe sier meg at å prøve å forklare dette, er å kaste perler for svin. 59
Luvinesta Skrevet 8. desember 2020 #32440 Skrevet 8. desember 2020 (endret) 5 hours ago, Hunter7 said: Vel, med all respekt å melde så må jeg dessverre skuffe deg og meddele at jeg faktisk IKKE (uthevet, kursivert, og understreket - tydelighet skal visstnok lønne seg) følger noen bloggere. Niks, nada, zilch! Og ei heller nærer jeg noe som kan være i nærheten av forakt for personer jeg ikke personlig kjenner. Påstanden din er derfor ikke annet enn en grotesk absurditet. Men jeg kan gjerne betrakte en opptreden, forretningsmodell, og/eller holdning hos en bedrift med forakt. Det er sågar min rett som borger, og ikke minst forbruker. Forøvrig trenger man ikke "lete etter noe å bli krenket av" - selv om du åpenbart til stadighet frivillig oppsøker denne tråden med kun ett uttalt og gjennomgående formål: Å gi uttrykk for din enorme indignasjon - eller rettere sagt hvor krenket du blir på vegne av et firma. Man kunne jo nesten tro at du er følelsesmessig involvert i firmaet med tanke på hvor intenst det verbalt rasles med sablene og hyttes med nevene. Men altså, man trenger ikke lete med lys og lykt etter feil. Carolinebergeriksen.no hhv. Treasures AS klarer utmerket godt å til stadighet by på "feil". De kommer trillende som perler på ei snor. Serveres på sølvfat. Nærmest daglig bys det på et gilde av "feil". Jeg mener at det er feil å krenke mindreåriges privatliv og råderett over egen digital identitet, krenke lovverk, krenke faktiske forhold og sannhetsgehalt, og ikke minst krenke ansvarsforpliktelsen man innehar som såkalt påvirker. Og spesielt når det kommer fra bloggerbransjens ringræv. Det gjør faktisk saksforholdet enda mer graverende. Men noe sier meg at å prøve å forklare dette, er å kaste perler for svin. Her tror jeg jammen meg tråden har møtt sin overkvinne på hissige og pompøse hersketeknikker. For all del, det kan være gøy, men det faller litt igjennom at man prøver så hardt når man er med i en sladdergruppe som ikke engang Jodel når opp til, og meningene/holdningene som er like sofistikerte som hos Bettina på 14 år. Sånn apropos perler for svin. Jeg kunne jo sikkert slengt inn noen "fremmedord" her og der for å forsøke å hevde meg, men ser ikke helt poenget. Det får en ikke til virke mer intelligent og belest i en diskusjon som dette, snarere tvert i mot. Grunnen til min aktivitet her er ikke fordi jeg føler meg krenket, ei heller på bedriftens vegne. Jeg trykker meg inn av nysgjerrighet fra tid til annen fordi jeg synes det er fascinerende på et psykologisk plan å se hva som driver noen til å følge andre med argusøyne for så å sitte og vri all sin edder og galle på et forum på jevnlig basis, og er nysgjerrig på hva det kommer av. Kall det gjerne en (veldig) guilty pleasure. Og ja, noen ganger blir jeg lettere sjokkert og provosert over hvor langt enkelte er villige til å gå bare man sitter trygt og godt plantet i sofaen som anonym så man kan lire av seg det ene og det andre om andre mennesker som man helt sikkert ikke kunne stått inne for om man fikk muligheten face to face. Og heldigvis har jeg også rett til å delta da dette er et offentlig forum, og ikke en lukket gruppe for spesielt interesserte. Hva gjør man på et diskusjonsforum dersom man bare skal sitte i runkering og fortelle hverandre på 100 nye forskjellige måter om hvor patetisk alle synes bloggeren er? Det å komme rekende med "kritisering av bedriftsprat og eksponering av barn" hver gang noen reagerer på inneholdet her er bare latterlig, alle kan lese hva som står på de forrige sidene her. Kan jo friske opp minnet ditt med kommentaren din om om bloggerens patetiske forsøk på å leke Tanja fra Toten i Vi Menn. Så jeg forstår jo at du forsøker å rettferdigjøre dritten her inne og ikke vil se på det som hets, selvfølgelig, for du er jo med på det selv, noe annet ville vært rart. Normal innsikt, folkeskikk og nettvett kan man selvfølgelig ikke regne med. Eller hva med alle de ville spekulasjonene om hvorvidt hun, beklager, "bedriften" har hatt eller har en spiseforstyrrelse, sarkastisk sleivspark over hvor "sjarmtroll " mannen hennes er og at sjarmen hans ikke har vokst seg like propsjonalt som rumpa til kona si, han er en barnslig drittunge, han er et nett-troll, en jævla sexist, det er ikke måte på hvor flau man blir over dem, litt bodyshaming, hvor forferdelig usjarmerende par de er og at man er så lykkelig for å ikke ha slike i sin egen omgangskrets, dra opp 11 gamle utdaterte saker som skal få litt vann på sladdermølla i en rolig tid, hvor jævlig kvalme de er. Altså, jeg kunne holdt på i en evighet og det her er bare fra én side. Nei, det er ikke alle som kommer med stygge kommentarer, men brukere er derimot veldig flinke til å støtte hverandre opp og forsvarer den type oppførsel frem til Dovre faller. Det er fullt mulig å diskutere eksponering, merking av reklame, rolle som influenser etc. uten å komme med nedsettende karakteristikker hver gang muligheten byr seg. Det er ingen som reagerer på den saklige kritikken/diskusjonen når den en sjelden gang foregår, det er kun når hetsen og latterligjøringen tar overhånd at noen faktisk reagerer. Tråder som dette trenger motstemmer da det sender ut så feil signaler med tanke på hvordan man bagatalliserer det med netthets. Når er det nok? Når hun gjør som dere mener er fasiten? Jada, jeg er nok en ridder, en blodfan, krenka på bedriftens vegne, tråden vil bli fyllt med hersketeknikker over hvor feil jeg tar, forsøk på å sno det over på et annet spor og gudene vet hva som kommer til å dukke opp etter dette innlegget, men det er helt greit. Jeg bryr meg katta om meningene til noen som er så fundamentalt forskjellig fra meg selv. Ikke at jeg tror noen brukere her tar, eller i det hele tatt har lyst til å ta, det innover seg, det toget har nok gått for lenge siden, men kanskje det får noen andre til å tenke litt kritisk til sånne mobbetråder. Enten det er på VGs kommentarfelt, sosiale medier eller KG. Netthets er et stort problem, litt større samfunnsproblem enn om en blogger velger å posere i undertøy. Og det blir ikke bedre av at unge skal lære nettvett av foreldre og rollefigurer som selv sitter på nett og hetser andre dagen lang (og forsvarer det) og mener det er helt greit bare man putter AS, no, eller bedrift bak navnet. Eller ironisk nok mener de kjemper for barnas rettigheter. Men noe sier meg at å prøve å forklare dette, er å kaste perler for svin. Endret 8. desember 2020 av Luvinesta 32
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå