Gjest Lille_Krokodille Skrevet 7. desember 2020 #32361 Skrevet 7. desember 2020 (endret) ...og kommentarer som dette. Når fremmede mennesker husker når barnet ditt har bursdag. Og gleder seg til bilder!? Endret 7. desember 2020 av Lille_Krokodille Bilde slettet pga navngitt barn
Vitulina Skrevet 7. desember 2020 #32362 Skrevet 7. desember 2020 Atheena skrev (12 minutter siden): Det er synd for de at de ikke lenger får fortsette i Bloggerne. Tenker at det har vært viktig for å fortsette å holde seg aktuelle og har vært med på å gi CBE sine kanaler følgere. Hadde vært kjempe reklame nå som de holder på med denne treningsappen også. Må jo være en stor kamp å holde på reklameinntektene. At de har klart å ha såpass stor inntjening gjennom så lang tid er godt gjort, jeg tror de fikk stor drahjelp fra Bloggerne, for rett før de ble med der så dalte interessen for bloggen veldig. Så når de begynner å miste følgere så lurer jeg på om det kommer noen særlig nye til? Synd for dem, ikke så synd for Bloggerne. 16
Sure sitronen Skrevet 7. desember 2020 #32363 Skrevet 7. desember 2020 Klink skrev (2 timer siden): Hvor er det fruen ser så ugjenkjennelig ut egentlig? Blant annet på tv 2 ..husker ikke hvilket program..kanskje høstlansering? Dama var ikke til å kjenne igjen! 19
Surikatt Skrevet 7. desember 2020 #32364 Skrevet 7. desember 2020 SoWhat? skrev (1 time siden): Jeg vil helst ikke uttale meg om andres utseende. Hverken om de er opererte eller redigerte eller hva som helst. *Jeg tenker at det er en grunn* til at folk gjør slikt. Og da tror jeg at kritikk offentlig og negative uttalelser mot spesifikke personer er en stor uting. Jeg tror det kan ha konsekvenser "kritikere" ikke ser/tenker over? Og helt ærlig så er det et sjukt press i influencermiljøet, det må det være! Alle skal være så perfekte som mulig. Når det gjelder OJ så vet jeg ikke grunnen til at det ikke blir mer markedsført. De burde kanskje ha skrevet noe om det og oppklart det noen lurer på? For jeg tror nok at de vil fortsette OJ Men det er på sin plass at noen sier i fra at det ikke er greit at en influencer redigerer seg til et utseende som er så langt fra sannheten som Caroline Berg-Eriksen. Hun lever av å påvirke andre. Påvirke til et ideal som ikke finnes. Det er mulig det er slik hun ønsker å fremstå men at hun ikke synes hun er bra nok som hun er. Dette forvridde kropps og utseendefokuset påvirker andre negativt. Er det dette hun vil oppnå med en blogg? Late som hun er noe hun ikke er?? 29
Klink Skrevet 7. desember 2020 #32365 Skrevet 7. desember 2020 Sure sitronen skrev (14 minutter siden): Blant annet på tv 2 ..husker ikke hvilket program..kanskje høstlansering? Dama var ikke til å kjenne igjen! Jeg har ikke tenkt over det på de TV-programmene jeg har sett, eller det vil vel si bloggerne...
Gjest Lin11 Skrevet 7. desember 2020 #32366 Skrevet 7. desember 2020 (endret) Å fytti h... det er creepy! Endret 7. desember 2020 av Lin11
Inocybe Skrevet 7. desember 2020 #32367 Skrevet 7. desember 2020 Atheena skrev (44 minutter siden): Det er synd for de at de ikke lenger får fortsette i Bloggerne. Tenker at det har vært viktig for å fortsette å holde seg aktuelle og har vært med på å gi CBE sine kanaler følgere. Hadde vært kjempe reklame nå som de holder på med denne treningsappen også. Må jo være en stor kamp å holde på reklameinntektene. At de har klart å ha såpass stor inntjening gjennom så lang tid er godt gjort, jeg tror de fikk stor drahjelp fra Bloggerne, for rett før de ble med der så dalte interessen for bloggen veldig. Så når de begynner å miste følgere så lurer jeg på om det kommer noen særlig nye til? Er vel også relativt betydelig honorar fra Bloggerne har jeg forstått? Det har vel vært en jevn inntektskilde ganske lenge som nå bortfaller. I tillegg til den åpenbare økte inntekten i form av følgere som brukes overfor annonsørene. 15
Gjest Lin11 Skrevet 7. desember 2020 #32368 Skrevet 7. desember 2020 Inocybe skrev (2 minutter siden): Er vel også relativt betydelig honorar fra Bloggerne har jeg forstått? Det har vel vært en jevn inntektskilde ganske lenge som nå bortfaller. I tillegg til den åpenbare økte inntekten i form av følgere som brukes overfor annonsørene. Jeg vil anta at samarbeid med bloggere som er med på bloggerne utgjør store summer i reklame for annonsørene, som er knyttet opp mot den spesifikke bloggeren. Det vil si at MyMuse fikk reklametid for store summer når CBE frontet dette i siste sesong. Det er ikke rart at SE kommer tilbake, det er et nettverk av dimensjoner og store beløp i omløp når hun skal reklamere for alt rælet sitt.
Aricia Skrevet 7. desember 2020 #32369 Skrevet 7. desember 2020 carolinebergeriksen.no er ikke en person (jf denne trådens tittel og åpningsinnlegg). Det er en blogg med tilhørende IG-konto med 300 000 lesere. Når kroppsfokus diskuteres her, altså representasjon av påståtte/implisitte sammenhenger mellom trening, kosthold og kroppsform i bloggen, så er det ikke influencerens eventuelle personlige problemer eller komplekser som bør hensyntas, men ringvirkningene dette kroppsfokuset får for de 300 000 leserne. For vi diskuterer altså ikke en privatpersons psykologi her, men et massemedium som er med på å forme samfunnet, gjennom å påvirke holdninger og idealer hos en fortsatt stor (om enn synkende) lesergruppe. Ensidig psykologisering bunner i en misforståelse av hva både denne debatten og andre tråder på Rampelyset faktisk handler om etter min mening. 47
Klementine Skrevet 7. desember 2020 #32370 Skrevet 7. desember 2020 Ser vi begynnelsen på slutten her? hvor lang tid går det før Treasures reduseres til en ansatt? Tydelig signal tenker jeg. De er erstattet av en annen småbarnsfamilie, som er villige til betydelig mer enn frua&co for å generere klikk til Tv2. 15
Keaton Skrevet 7. desember 2020 #32371 Skrevet 7. desember 2020 Lin11 skrev (5 timer siden): Nå vet vi ikke med 100 prosent sikkerhet at ikke prosjektet OJ går sin gang.. Jeg tror de jobber med det, hvorfor skulle de ikke det? Veldig bra at de ikke er med i Bloggerne, det kan vel være fordi de har så mye jobb med Netfit, men tviler litt på at det er forklaringen. Dessverre er det en annen familie med som kan videreføre eksponering av barn i flere kanaler. Kritikkverdig av Tv2. 25
Orly Skrevet 7. desember 2020 #32372 Skrevet 7. desember 2020 (endret) Lille_Krokodille skrev (1 time siden): ...og kommentarer som dette. Når fremmede mennesker husker når barnet ditt har bursdag. Og gleder seg til bilder!? Sånne kommentarer hadde fått meg til å slutte å blogge om barna hvertfall Endret 7. desember 2020 av Orly 11
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 7. desember 2020 #32373 Skrevet 7. desember 2020 Kollontaj skrev (15 minutter siden): Jeg tror de jobber med det, hvorfor skulle de ikke det? Veldig bra at de ikke er med i Bloggerne, det kan vel være fordi de har så mye jobb med Netfit, men tviler litt på at det er forklaringen. Dessverre er det en annen familie med som kan videreføre eksponering av barn i flere kanaler. Kritikkverdig av Tv2. Helt enig. Det er hårreisende at Tv2 får lov å sende program der mindreårige blir eksponert på den måten. Personlig boikotter jeg Tv2 på grunn av dette. Det hjelper nok ikke stort i havet, men det er en ting jeg som liten forbruker kan prøve å gjøre, da.
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 7. desember 2020 #32374 Skrevet 7. desember 2020 Orly skrev (4 minutter siden): Sånne kommentarer hadde fått meg til å slutte å blogge om barna hvertfall Det BURDE ringe noen bjeller hos noen!!! Og de har ikke bare lest denne kommetaren, de har søren meg publisert den også! Det burde ikke vært mulig.....
Eveliina Skrevet 7. desember 2020 #32375 Skrevet 7. desember 2020 SoWhat? skrev (1 time siden): Ja, jeg så det selv. Jeg spekulerer. Ikke ok. Godt du ser det selv. For det fremstår uhyre spesielt å så hardt kritisere og nedsnakke både andre brukere og tråden generelt for noe en selv faktisk gjør. 11
Hunter7 Skrevet 7. desember 2020 #32376 Skrevet 7. desember 2020 1 hour ago, Lille_Krokodille said: ...og kommentarer som dette. Når fremmede mennesker husker når barnet ditt har bursdag. Og gleder seg til bilder!? Skjermdump fjernet 33 minutter siden, Lin11 said: Å fytti h... det er creepy! 5 minutter siden, Orly said: Sånne kommentarer hadde fått meg til å slutte å blogge om barna hvertfall Kunne dere være så snill og slette navnet til barnet som nevnes i denne kommentaren? Selv om denne carolinebergeriksen.no / Treasures AS synes det er helt greit at barnets navn nevnes, så får heller "vi voksne" være vårt ansvar bevisst og ikke være bidragsytere til enda mer eksponering av en mindreåring person. 26
SoWhat? Skrevet 7. desember 2020 #32377 Skrevet 7. desember 2020 Eveliina skrev (8 minutter siden): Godt du ser det selv. For det fremstår uhyre spesielt å så hardt kritisere og nedsnakke både andre brukere og tråden generelt for noe en selv faktisk gjør. Nå tar jeg selvkritikk også. Jeg innrømmer at jeg har tatt feil av noe. Og jeg tåler helt fint kritikk og tilmed dritt selv. Kritikken kan jeg faktisk tenke over om jeg oppfatter den som konstruktiv. Jeg er ikke akkurat feilfri. Og ja, jeg kritiserer også andre. Og nei det er ikke så "uhyre spesielt" å dumme seg ut gitt. Er sikker på at du også gjør det. Men du har kanskje problemer med å innrømme noe så "uhyre spesielt"? Jeg har innrømmet at jeg ser det komiske når folk hiver seg på og "kritiserer" bagateller. Når det blir latterligjøring av hvordan hun poserer osv. Det er så unødvendig og lite nyttig. Helt ok at det blir påpekt at hun redigerer seg tynnere, men mange av kommentarene er ikke saklige. Da blir det for dumt. Syns jeg. Og ja, det har jeg skrevet. Og nå innrømmet jeg at jeg gjorde en teit greie. Det er blitt påpekt og innrømmer. Og du må fortsette? Hvor lenge skal du gnåle om det da? 17
Eveliina Skrevet 7. desember 2020 #32378 Skrevet 7. desember 2020 Angående kommentaren omkring en mindreårigs bursdag på bloggen. Her er jeg redd dette vel er nettopp hva innholdsmarkedsføringsbedrifter (himmel, for et langt ord) er ute etter. Det jobbes bevisst mot at lesere skal føle en relasjon og knytte seg til personane som fremstilles. At en leser (om dette er en reell kommentar) har lagt seg på minnet når det finnes feiringer i bedriftseiers nære familie og gleder seg til det, vil fra dette perspektivet da oppfattes som en suksess, som viser hvor vellykket bedriften er i sin relasjonsbygging med leserne. Men creepy som fy. 😕 29
Keaton Skrevet 7. desember 2020 #32379 Skrevet 7. desember 2020 Helt korrekt. Samme effekt som oppnås ved feks julereklamen til Coca cola: varme følelser for merket gir penger i kassa. 15
Gjest Finlay Skrevet 7. desember 2020 #32380 Skrevet 7. desember 2020 Bloggerne, smart trekk 1: Å få ut CBE og familien. TV2 er dyktige med denne typeprogrammer, og vet hva som skal til. Når noen ryker ut, er det gjerne fordi de er for kjedelige, oppbrukte og ikke klarer å skape spennende innhold. Folk blir lei av dem. (Eventuelt ryker man ut om man havner på kant med loven, som AB.) Eller så er man såpass spennende at man får sin egen serie, som SE og Funkygine. CBE &co kommer nok inn under første kategori. De blir for kjedelige og flate. Det kom kanskje ekstra godt fram hvor lite de har å by på da feriering utenlands utgikk. Ble ellers overrasket over at Joakim Kleven er med enda. Trodde han var lagt i “oppbrukt”-kategorien forlengst. Smart trekk 2: Å få inn SE og Linnea.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå