Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

på facebooksiden deres er det en som ber om mat under fullt navn, fordi han ikke får tak i dem på annen måte og ikke fant søknadsskjemaet. Men ellers er det har det vært stille siden 9. november på facebook.

Ser det er bare 20 som har delt innlegget fra 9 nov. Ser ikke ut som det store engasjementet. Trist, da vi er i en tid der mange familier har fått dårligere råd. Selv om jeg er enig i at de burde skille Treasures AS og OJ synes jeg det er trist at det ikke er mer fuzz rundt tiltaket. Kan det være de bruker andre kanaler? 

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt og svar til dette.

Måne, admin.

Skrevet
Lin11 skrev (På 4.12.2020 den 16.43):

Jeg mener at det er på sin plass at de skiller ut prosjekt «omvendt julenisse» fra Treasures AS. Tenker at det er privatpersonene og ikke Treasures AS som driver OJ. 

Hvorfor mener du det? Er det ikke greit at firmaet driver oj? 

• Liker 1
Gjest pop up bruker
Skrevet
Klink skrev (41 minutter siden):

Jeg er enig med deg. Omvendt julenisse brukes i kommersiell virksomhet på bloggen, så det er uansett en del av firmaet sånn sett, så da er det mer ryddig at det er firmaet som står bak enn at det skal på liksom skal være privatpersoner. 

Gjest Lavande
Skrevet

Fra https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some#chapter-3

Screenshot_20201205-214827_Chrome.thumb.jpg.0ed7ace10ce68bfdc318f53f3d511c93.jpgScreenshot_20201205-214840_Chrome.thumb.jpg.2ad384f6be196a6f49c873a44621d738.jpg

Hvordan er merkingen hos Carolinebergeriksen.no/ Treasures AS i forhold til dette?

Viser til instastory den 04.12.20 - https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=hs5e8pfg813j

Screenshot_20201205-214142_Gallery.thumb.jpg.444b711c5ae6cd83642dcdb2b0f8f652.jpg

Jeg tenker at merkingen ikke har

• fremtredende plassering,
  • tydelig skrift og
  • stor nok skriftstørrelse.

Og at den ofte er

• langt ned eller langt ut på kanten
  • med liten skrift (i forhold til resten)

Forbrukertilsynet skriver også at "En tommelfingerregel er at reklamemerkingen bør være blikkfanget i det man ser innlegget", og det er det ikke i eksemplene over. 

Gjest Lavande
Skrevet (endret)
Lavande skrev (På 3.12.2020 den 23.32):

Fra https://www.instagram.com/p/CE38MWXA7ZG/?igshid=yu91wvywxv5e

Screenshot_20201203-231553_Instagram.thumb.jpg.7a413434828b7b655303be3c97ad005a.jpg

Jeg kan ikke se at Netfit har merket noen ig-poster der treningstøyet fra balion.no vises frem. Skal ikke reklame for samarbeidspartnere merkes hos Netfit? 

Forbrukertilsynet skriver

"Eksempler på reklame: ... Du har en generell avtale om at du skal profilere en næringsdrivende (f. eks. som «ambassadør» eller «samarbeidspartner»). Dette gjelder både dersom det er avtalt at du skal legge ut spesielle ting, og dersom du omtaler eller eksponerer varer eller tjenester som den næringsdrivende kan kjennes igjen ved og få en markedsføringseffekt av.", jf. https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some

"Hvis du har en lengre samarbeidsavtale for et klesmerke, må du i utgangspunktet merke alle innlegg hvor dette merket eksponeres, som reklame. ", https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some

Fremdeles ingen merking når treningstøy fra samarbeidspartneren vises frem på Netfit sin IG-konto - https://www.instagram.com/p/CIX953VgSwN/?igshid=plu6e1mqlyag . Fra 04.12.20: Screenshot_20201205-221538_Instagram.thumb.jpg.59d4315fe75ca46c53a2c4d725d17c5e.jpg

Jeg forstår Forbrukertilsynet sin veiledning slik at det skal merkes.  Hva tenker dere?

Endret av Lavande
Skrevet

@Lavande: Jeg tenker det vitner om latskap, dumskap, og et aktivt valg om å bryte lovverket.

Etter over ti år i bransjen, med stadig tilsnakk fra Forbrukertilsynet OG - i følge Treasures AS selv - jevnlig kontakt med nevnte instans, så begynner det å bli heller goldt hva andre forklaringsmodeller angår for hvorfor carolinebergeriksen.no ennå ikke evner å merke korrekt. 

• Liker 33
Skrevet
Hunter7 skrev (5 minutter siden):

@Lavande: Jeg tenker det vitner om latskap, dumskap, og et aktivt valg om å bryte lovverket.

Etter over ti år i bransjen, med stadig tilsnakk fra Forbrukertilsynet OG - i følge Treasures AS selv - jevnlig kontakt med nevnte instans, så begynner det å bli heller goldt hva andre forklaringsmodeller angår for hvorfor carolinebergeriksen.no ennå ikke evner å merke korrekt. 

LKE har jo vist at de kan reglene. Så de gjør et bevisst valg. 

• Liker 32
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Mor i undertøy som pynter juletreet + oppstilte og nøye stylede barn som åpner pakkekalender. Bare NEI. Gjennomsiktig undertøy, "strutterumpe" i senga mikset med rampenisse og barnas forventningsglede. Ærlig talt! At dette er greit er helt usmakelig. 

Stop sharenting! 

Jeg synes det ser ut som de har en sånn uhyggelig julestemning i det huset der. Noe man nesten kunne laget en film om. 

• Liker 19
Skrevet (endret)
Lavande skrev (1 time siden):

Fremdeles ingen merking når treningstøy fra samarbeidspartneren vises frem på Netfit sin IG-konto - https://www.instagram.com/p/CIX953VgSwN/?igshid=plu6e1mqlyag . Fra 04.12.20: Screenshot_20201205-221538_Instagram.thumb.jpg.59d4315fe75ca46c53a2c4d725d17c5e.jpg

Jeg forstår Forbrukertilsynet sin veiledning slik at det skal merkes.  Hva tenker dere?

Når ikke engang dinosaurene i bransjen klarer å merke riktig etter gjentagende pedagogisk veiledning fra FT, handler det nok mest om vondt i viljen. Det har vært for mye kontakt mellom Treasures AS og Forbrukertilsynet gjennom årene til at det handler om gjennomtrekk mellom ørene. Lars Kristian Eriksen/Netfit AS/Treasures AS siste splitutfall hos Fitfocuse på Facebooksiden hennes viser at han skjønner tegningen Forbrukertilsynet har laget. Og det ville han at Fitfocuses daglige leder skulle lære av ham. Av akkurat Lars Kristian Eriksen, nå mangeårig "founder of Netfit.no og daglig leder  av Netfit AS og Omvendt Julenisse Østfold, og styreleder i Treasures AS.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 30
Skrevet (endret)
pop up bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er enig med deg. Omvendt julenisse brukes i kommersiell virksomhet på bloggen, så det er uansett en del av firmaet sånn sett, så da er det mer ryddig at det er firmaet som står bak enn at det skal på liksom skal være privatpersoner. 

Klink skrev (3 timer siden):

For å legge denne ballen død. OJ Sarpsborg har et eget organisasjonsnummer i BR, og det er LKE som står som daglig leder. Mener dere at å blande dette inn i Treasures AS er ryddig ? Og hvorfor skulle det være det eventuelt? 

Endret av Lin11
Skrevet
Lin11 skrev (1 minutt siden):

For å legge denne ballen død. OJ Sarpsborg har et eget organisasjonsnummer i BR, og det er LKE som står som daglig leder. Mener dere at å blande dette inn i Treasures AS er ryddig ? Og hvorfor skulle det være det eventuelt?

Er omvendt julenisse et eget firma? 

• Liker 1
Skrevet
Klink skrev (3 minutter siden):

Oppført som forening/lag. 

• Liker 17
Skrevet
Klink skrev (13 minutter siden):

Det er en Medlemsorganisasjon. Det er jo gjerne privatpersoner som står bak disse organisasjonene, ikke firmaer.

Skrevet
Kollontaj skrev (10 minutter siden):

Oppført som forening/lag. 

Takk.

da er det vel ikke noe problem om det er firmaet  og ikke privatpersonene som står bak oj. 
eller blir det kluss i regnskapet da? 

Skrevet
Lin11 skrev (20 minutter siden):

Det er en Medlemsorganisasjon. Det er jo gjerne privatpersoner som står bak disse organisasjonene, ikke firmaer.

Det er ingen medlemsorganisasjon,men en frivillig organisasjon. OJ har ikke kontingentbetalende medlemmer.

• Liker 11
Skrevet (endret)
Revenge o'Cavatina skrev (8 minutter siden):

Det er ingen medlemsorganisasjon,men en frivillig organisasjon. OJ har ikke kontingentbetalende medlemmer.

Du har rett, det er i bransjen medlemsorganisasjon. Og når vi først er inne på OJ. Det er ingen aktivitet på deres IG sider heller. Det er 19 dager igjen til jul..

Endret av Lin11
Skrevet (endret)
Lin11 skrev (14 minutter siden):

Du har rett, det er i bransjen medlemsorganisasjon. Og når vi først er inne på OJ. Det er ingen aktivitet på deres IG sider heller. Det er 19 dager igjen til jul..

Jeg syns det er veldig greit at OJ skilles fra Treasures AS. De to formålene hver av selskapene har står milevis fra hverandre og har ingenting med hverandre å gjøre bortsett fra at Treasures AS, en fishy gråsonobedrift, henter kreditter fra OJ for å fremstå bedre.

Endret av Revenge o'Cavatina
skrivefeil
  • Liker 27
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (8 timer siden):

Jeg syns det er veldig greit at OJ skilles fra Treasures AS. De to formålene hver av selskapene har står milevis fra hverandre og har ingenting med hverandre å gjøre bortsett fra at Treasures AS, en fishy gråsonobedrift, henter kreditter fra OJ for å fremstå bedre.

Det som er rart er ikke at OJ er en egen organisasjon, men at CBE ikke nevner det med et ord. Hun argumenterer stadig at bloggen handler om livet hennes. Det er også grunnen til at ungene må vises frem. Hun kan jo ikke blogge om å være mor uten å vise barna. Da er det litt rart at arbeidet med OJ ikke er nevnt en eneste gang. 
I tillegg hadde det vel vært i deres interesse å fremme OJ, på samme måte som de fremmer Netfit. 

• Liker 27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...