Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lille_Krokodille skrev (8 minutter siden):

Hun klarer ikke en vanlig pushup uten å måtte stå på knærne, jo!!!

Hun klarer ikke riktig push up på knærne en gang.

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er også film av barnas truser spredt til følgerne. Det er ingen grenser. 

• Liker 45
Gjest Xstrella
Skrevet

Veldig lik Samantha i sex og singelliv det bilde i bare trusa foran juletre. Classy.....og med 2 døtre som også frontes på sos medier. 😏

Skrevet
Klink skrev (2 timer siden):

Hun jogger til barnehagen eller skolen. Hun er aktiv om hun løper på mølle halve dagen. 

Hvordan kan du vite at hun jogger til barnehagen? Det har vi sett et par ganger på bloggen, så det er vel litt ikke helt konklusjonen å dra når man ser at hun har jogget et par ganger det er solskinn? 
Å løpe på mølle er ikke det samme som å være aktiv i mine øyne. Vi ser de går på små turer på søndagen og et par fjellturer i sommer (som ikke gikk slik de ønsket) så å si at hun er aktiv er vel å ta i? 

• Liker 20
Skrevet
Hut skrev (14 timer siden):

Svak? Synes hun ser både sterk og godt trent ut jeg. 

Man er ikke treningsinfluencer-sterk hvis man tar push ups på knærne med nakken hengende på den måten. Sorry... 

• Liker 40
Skrevet
Klink skrev (11 timer siden):

Ut i fra innleggene hun legger ut så mener jeg at hun ikke kan være særlig svak. Hun er vel bedre trent enn de fleste. 
nå ser jeg at flere har lagt merke til ting ved tekniske på øvelsene jeg ikke kan så mye om , så det skal jeg ikke protestere på. Sammenlignet med en gjennomsnittlig nordmann vil jeg påstå at svak og utrent er hun vel ikke. Jeg har også gått ut fra at mannen hennes som er fotballspiller har peiling. For all del kan det hende det sitter treningsglade kunnskapsrike folk her som ser at øvelsene er helt på trynet, men syns det er rart at en tidligere fotballspiller ikke kan sakene sine i det hele tatt når det gjelder trening. 
Cbe sin kropp ser da trent ut. De er aktive i hverdagen. Så noe må de da kunne? 

Hun har en flott kropp, ingen tvil om det. Men jeg mistenker at hennes treningsinnsats med mølleløping hver dag kun er en del av hennes spiseforstyrrelse. Ønske om å være tynn. Å trene seg sterk er hun ikke interessert i. Jeg kan kjenne meg igjen i dette mønsteret selv. Derfor blir det så merkelig at hun skal selge en treningsapp når hun egentlig ikke er særlig godt trent eller teknisk, og har et usunt fokus. 

• Liker 31
Skrevet
Klink skrev (11 timer siden):

Ut i fra innleggene hun legger ut så mener jeg at hun ikke kan være særlig svak. Hun er vel bedre trent enn de fleste. 
nå ser jeg at flere har lagt merke til ting ved tekniske på øvelsene jeg ikke kan så mye om , så det skal jeg ikke protestere på. Sammenlignet med en gjennomsnittlig nordmann vil jeg påstå at svak og utrent er hun vel ikke. Jeg har også gått ut fra at mannen hennes som er fotballspiller har peiling. For all del kan det hende det sitter treningsglade kunnskapsrike folk her som ser at øvelsene er helt på trynet, men syns det er rart at en tidligere fotballspiller ikke kan sakene sine i det hele tatt når det gjelder trening. 

Det har blitt lagt ut dokumentasjon som underbygger at personen ikke er sterk. Det er altså fordi øvelsen blir gjort feil, og feilen blir typisk gjort av nybegynnere (og det vet vi jo at hun ikke er), eller fordi man ikke har styrken i overkroppen og/eller kjernen som trengs.

Du sier at altså "hun er vel bedre trent enn de fleste". Kan du ikke legge ut dokumentasjon for det da? Legg ut linker til noen innlegg som underbygger at personen faktisk er sterk. 

• Liker 31
Skrevet
Iben02 skrev (12 minutter siden):

Hun har en flott kropp, ingen tvil om det. Men jeg mistenker at hennes treningsinnsats med mølleløping hver dag kun er en del av hennes spiseforstyrrelse. Ønske om å være tynn. Å trene seg sterk er hun ikke interessert i. Jeg kan kjenne meg igjen i dette mønsteret selv. Derfor blir det så merkelig at hun skal selge en treningsapp når hun egentlig ikke er særlig godt trent eller teknisk, og har et usunt fokus. 

Jeg er overrasket over at kunnskapen om hva som rører seg i treningsmarkedet virker utdatert? Det nye «tynne» er jo «sterk og trent» med synlig muskulatur og en tydelig sterk kropp. Som foreks Funky, eller IngeriDubai. De begge har mange engasjerte følgere. 

Skrevet

Men er ikke dette typisk for bedriften da? At de er helt i utakt med resten av samfunnet, og henger milevis bak hva angår å være oppdatert på hva som rører seg hos folk flest.

• Liker 24
Skrevet
Klink skrev (3 timer siden):

Hun jogger til barnehagen eller skolen. Hun er aktiv om hun løper på mølle halve dagen. 

Man er ikke aktiv fordi man jogger til barnehagen når barnehagen ligger i 5-10 minutters gangavstand fra hjemmet.

• Liker 18
Gjest Snøsøta
Skrevet

Si meg, må kidsa faktisk stelles til fotoshoot før de får åpne kalenderen hver dag? Eller dra på gavejakt som det heter i den såkalt ikke-kommersielle jula som varer fra midten av november. Hva skjedde med å åpne luke i kalenderen som nedtelling til julaften? Klart man ikke trenger gaver på julaften hvis det er julaften og gaveåpning hver dag i over tre uker. Og hvis noen sier rampenisse (som egentlig er et artig konsept hvis nissen er usynlig) en gang til så kaster jeg opp marshmellows.

Det er noe svært egoistisk og egosentrert i å la være å gi gaver til familie og venner fordi de selv åpner pakker fra spons- og samarbeidspartnere hele året. Det viktigste med julegaver er å gi, ikke få. Hvis de har så til de grader fokus på seg selv hele resten av året, kan de vel i det minste vie andre litt oppmerksomhet den ene dagen. Hva er det egentlig som står igjen til julaften nå? Siden pakkene er åpnet, de er lei av juletre, julemat, godis, julefilmer og er sammen hver dag, hele dagen og bor rett ved siden av nær familie, kan de jo ut og servere mindre heldig stilte på arrangement i regi av frivillige organisasjoner? 

Skrevet
Klink skrev (12 timer siden):

Har sett på film på netfit siden hvor hun tar flere øvelser. Ser ingenting veldig feil med dem. 🤷‍♀️

Selvfølgelig gjør du ikke det.

• Liker 16
Skrevet
Lille_Krokodille skrev (3 timer siden):

Hun klarer ikke en vanlig pushup uten å måtte stå på knærne, jo!!!

Hun klarte det i den videoen jeg så. 

• Liker 3
Skrevet

Så aktiv er hun hvertfall ikke nei. Jeg syns hun stadig legger ut treningen sin, holder på med sykkelturer, teltturer, fjellturer, jogger i skogen, jogger til barnehagen, driver med skuespill, jobber med adventskalendere, tar bilder, har et samarbeid med noen og så videre. Når i alle dager er man aktiv da? 

• Liker 7
Skrevet
Frøken Scott skrev (31 minutter siden):

Selvfølgelig gjør du ikke det.

Jeg ser hun tar både knepush ups og vanlig push ups. Mange skriver hun ikke gjøt det. 
men igjen synd om hun lærer bort feil teknikker. 

• Liker 2
Skrevet
123Frustrert skrev (12 minutter siden):

Men hun har feil teknikk så å påpeke det er innafor når man forsøker å være en influenser på området, vel? 

Selvfølgelig er det innafor å påpeke/stille spørsmål ved et produkt.

Å kunne stille også kritiske spørsmål bør være en selvfølge, uansett hva en profesjonell påvirker vil ha deg til å kjøpe. Spør man en influencer i dennes kanaler,  ender det ofte med blokkering dessverre.

Eventuelt i dette tilfellet- man får en illsint ektemake på nakken.

Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
Klink skrev (14 timer siden):

Hut skrev (13 timer siden):

Som sagt kan jeg ikke uttale meg om det. Men hun ser sterk, flott og veltrent ut. Nydelig dame. 

Disse to innleggene illustrerer hvor lett det er å la seg forføre av  det som serveres i hennes kanaler. 

CBE har tviholdt på samme strategi i alle år, nemlig å lage et glanset magasin der hovedpersonen som presenteres er perfekt. Tekst, men særlig bilder underbygger dette. Leser du bloggen ukritisk sluker du narrativet rått. Jeg gjorde også det til å begynne med, men så begynte det å skurre. Forskjellen mellom den gjennomført søte personen i innleggene og de nebbete svarene i kommentarfeltet var det første som gjorde at jeg ble i tvil. Siden har det ballet på seg. 

De siste sidene i tråden debatterer nettopp dette. Via bloggen fremstilles CBE som en som har peiling på trening, en treningsnarkoman som i følge seg selv blir sur som hun ikke får trent. Har du kjøpt dette narrativet er det lett å tenke at dette er en person som kan trening, dette legger også grunnlaget for å kunne selge den berømmelige appen. 

Problemet er bare at dette er et narrativ som lett plukkes fra hverandre slik flere har gjort ved å påpeke manglende teknikk og manglende styrke. 

I disse tider, når til og med den amerikanske presidenten kan spre løgn på løgn i sine kanaler, gjør vi alle klokt i å ikke stole blindt på det som presenteres i SoMe. 

Endret av CecilieX
Skrevet
Klaraku78 skrev (5 timer siden):

Hun vil at vi skal tro hun trener hver eneste dag, men ut i fra live sendingen, så kan man begynne å tvile. Hun var jo utslitt etter 5 minutter. Det er en grunn til at det ikke ble flere enn to live sendinger før de gå seg. Det eneste hun egentlig viser frem er noen selfier fra kjelleren, men hun viser aldri frem en hel økt. Heller ikke at hun trener styrke. Hadde hun virkelig trent så mye som hun prøver å overbevise oss om, hadde det vært mere synlig. Sophie E øver seg på push ups. Hun har hatt stor fremgang på kort tid. Så at ikke CBE klarer push ups riktig etter over 10 år, sier alt om den treningen hennes. 

Jeg også fikk et helt annen syn på treningen hennes med de to live sendingene. Ser ut som det er blitt bedre mtp et par videoer jeg har sett på netfit, men det virker som det er lite styrke i kroppen hennes i motsetning til feks Funkygine. Jeg synes det er helt ok å prioritere løping, men synes det er helt relevant å forvente at du kan det du skal lære bort og i alle fall ikke vise det slik at det potensielt kan skade andre, når du tom skal ta betalt for et treningsopplegg/en app. 
Jeg finner ingen inspirasjon eller treningsglede i det de presenterer, men det kan jo hende appen blir annerledes...

• Liker 31
Skrevet (endret)
Elisabeth94 skrev (7 minutter siden):

Jeg er utdannet PT, men «kun» gjennom AFPT, så skal ikke pådra meg å ha  fasit når det kommer til trening. 

CBE sin teknikk skranter litt her og der som en del av dere påpeker. Man kan gjøre ulike variasjoner i øvelser, feks en pushups hvor man har en øvelsesvariasjon med kort avstand mellom armene, såkalte smale pushups, eller bredere avstand, brede pushups. Men som CBE gjør på en av videoene å falle sammen i korsryggen er ikke en variasjon eller annen måte å gjøre øvelsen på som noen i tråden nevner. Hun er rett og slett ikke sterk nok i bryst/skuldre/armer til å utføre øvelsen til og ikke falle ned i korsryggen. 

Pushups er en øvelse det er lettere å få skader i om man utfører feil, ser feks også at hun kjører veldig brede pushups, dette belaster mer enn en smalere variant. Men det betyr ikke nødvendigvis at man får skader av å utføre teknikk med noen mangler. I mange sammenhenger kan det faktisk være positivt for framgang å slippe litt opp på teknikk for å løfte tyngre. Feks i markløft. Men dette forutsetter at man ikke er nybegynner når det kommer til trening. Så vi burde ikke konkludere med at folk får skader av og ikke utføre helt korrekt teknikk. 

Men synes ikke det er så positivt at hun brukes som frontfigur til øvelser o.l i netfit når hun ikke behersker noe så enkelt som en pushups - og med enkelt mener jeg mtp at det er en treningsapp det er de lanserer. De burde hatt noen som behersker feks baseøvelser bedre, og som regelmessig trener styrke, slik at man har et grunnlag til å lære bort til andre.

Så flott at du tok deg tid til å skrive dette og nyansere. 
Og jeg er helt enig med deg, og har skrevet det før, at de bruker CBE som frontfigur i netfit når de har andre med med en helt annen styrke og teknikk, er helt merkelig og løfter ikke bedriften akkurat. 

Endret av Jobbermedbarn
La til noe
  • Liker 28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...