Gjest Snøsøta Skrevet 4. desember 2020 #32241 Skrevet 4. desember 2020 Klink skrev (4 minutter siden): Men da er hun jo aktiv når hun gjør det på mølla 😊 Fatter ikke hvorfor det er så viktig for deg å definere CBE som aktiv når hun beviselig har et stillesittende liv. Det hadde til og med vært en god pitch for Netfit - har du som oss et stillesittende liv foran PCen? Har du hjemmekontor som oss? Bli med og tren! Vi har lang erfaring med å få opp pulsen mellom PC-øktene. Det kunne i det minste ha engasjert noen litt.
Halle-Palle Skrevet 4. desember 2020 #32242 Skrevet 4. desember 2020 Klink skrev (2 minutter siden): Men da er hun jo aktiv når hun gjør det på mølla 😊 Ja, kjære deg, du har HELT rett. Hun er aktiv når hun gjør det på mølla. Får du ro i sjelen nå? 17
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 4. desember 2020 #32243 Skrevet 4. desember 2020 MiniMjau skrev (5 timer siden): Da er også film av barnas truser spredt til følgerne. Det er ingen grenser. Hva???
Skrottefar Skrevet 4. desember 2020 #32244 Skrevet 4. desember 2020 Altså, CBE må gjerne se flott og trent ut, men er ikke dermed sagt at det hun bedriver av "trening" gjøres på riktig måte, ei heller at det har noe å si at LKE er tidligere fotballspiller på øverste nivå og samtidig visstnok har en PT-utdannelse, for det de har vist frem av trening og øvelser er ikke i nærheten av hva som burde være et minstekrav i henhold til hva man burde forvente av noe som skal være til hjelp for andre som skal trene seg opp og det på riktig måte. Og at de har med seg en proff PT med på laget synes ikke i det hele tatt, men, spør du meg, så tror jeg nok at han har null å si, for historien har jo alltid vist at dette paret i boble-verdenen sin alltid har rett og gjør som de selv vil, uansett......og sånn går no dagan 🙈 33
Hellow Skrevet 4. desember 2020 #32245 Skrevet 4. desember 2020 (endret) Det er kun 20 dager til julaften. Er det noe aktivitet i Omvendt Julenisse-prosjektet de påstår å være i gang med? Tilføyelse: I fjor var det 13 innlegg på Facebook-sida til omvendt julenisse før 5. desember. I år kun ett. Endret 4. desember 2020 av Hellow 20
LilleSnupp Skrevet 4. desember 2020 #32246 Skrevet 4. desember 2020 (endret) Hva man definerer som et aktivt liv er nok litt subjektivt. Jeg ser ikke på mitt liv som aktivt selv om jeg hadde 7 treningsøkter sist uke, eller en jobb hvor jeg går mine 10000 skritt, bringer og henter barn til fritidsaktiviteter 6 ganger i uka. Edit: De som er aktiv i min verden er de som kommer seg ut på turer o.l., ikke det de fleste i samme livssituasjon klarer uten anstrengelser. Endret 4. desember 2020 av LilleSnupp 16
Minnie Mus Skrevet 4. desember 2020 #32247 Skrevet 4. desember 2020 1 hour ago, Hellow said: Det er kun 20 dager til julaften. Er det noe aktivitet i Omvendt Julenisse-prosjektet de påstår å være i gang med? Tilføyelse: I fjor var det 13 innlegg på Facebook-sida til omvendt julenisse før 5. desember. I år kun ett. Sikkert fordi paret ikke blir filmet til Bloggerne denne gangen. Da får de jo ikke muligheten til å skryte seg selv høyt oppi skyene til tv-seere, med tårer i øynene over egen "godhet".... 32
Populært innlegg Ultiva Skrevet 4. desember 2020 Populært innlegg #32248 Skrevet 4. desember 2020 Hellow skrev (32 minutter siden): Det er kun 20 dager til julaften. Er det noe aktivitet i Omvendt Julenisse-prosjektet de påstår å være i gang med? Tilføyelse: I fjor var det 13 innlegg på Facebook-sida til omvendt julenisse før 5. desember. I år kun ett. Det ser ut til at paret har mer enn nok med å pynte og style opp barna og rigge opp fotostudio for å ta "øyeblikksbilder" av dem foran juletreet og det fargekoordinerte gaveskredet i trappa. #gavefrijul # viskjermerbarna 51
Gjest Lin11 Skrevet 4. desember 2020 #32249 Skrevet 4. desember 2020 Jeg mener at det er på sin plass at de skiller ut prosjekt «omvendt julenisse» fra Treasures AS. Tenker at det er privatpersonene og ikke Treasures AS som driver OJ.
Jobbermedbarn Skrevet 4. desember 2020 #32250 Skrevet 4. desember 2020 (endret) Minnie Mus skrev (14 minutter siden): Sikkert fordi paret ikke blir filmet til Bloggerne denne gangen. Da får de jo ikke muligheten til å skryte seg selv høyt oppi skyene til tv-seere, med tårer i øynene over egen "godhet".... Er Bloggerne lagt ned? Det er i så fall veldig gode nyheter for alle barn som har blitt/blir utlevert i det programmet. Det var vel veldig lavt engasjement forrige sesong? Ellers kan det vel tenkes de jobber i kulissene med omvendt julenisse i år? Det får vi håpe. Endret 4. desember 2020 av Jobbermedbarn 18
Eveliina Skrevet 4. desember 2020 #32251 Skrevet 4. desember 2020 Dette er interessant, Forbrukertilsynet ser ut til å trappe opp sin kontroll med influencermarkedsføring: «Forbrukertilsynet fattet i juni 2020 forbudsvedtak med tvangsmulkt mot Sports Nutrition AS. De sa at selskapet ikke lenger kunne markedsføre i sosiale medier ved bruk av påvirkere, uten at innlegene tydelig var markert som reklame. Forbrukertilsynet har nå konkludert med at Sports Nutrition har brutt dette vedtaket og må betale 80.000 kroner i tvangsmulkt for fire lovstridige innlegg på Instagram stories.» https://www.tv2.no/underholdning/11816125/ Men de ansvarliggjør altså den som kjøper reklametjenester i influenceres kanaler, og velger å gå etter firmaet bak nokså hardt. En øker altså risikoen for bl.a Treasures AS sine reklamekunder, om deres merking av den betalte reklametjenesten ikke er korrekt og konsekvent gjennomført. Mon tro hvordan vedtaket fra Forbrukertilsynet vil slå ut i bransjen? Forøvrig, er det flere bildeeksempler i artikkelen på dårlig merking og manglende merking på story f.eks. Synes ikke det skiller seg nevneverdig ut som grovt i forhold til f.eks eksempler postet tidligere her i tråden? Synes det er litt feil at en regner reklamekjøper som den profesjonelle part her, som burde vite bedre. Mitt bestemte inntrykk er at influencere flest vet bedre, en bare tøyer strikken så langt som en kan. Innlegg tydelig merket med reklame får mindre oppmerksomhet og klikk. Dette vet selvfølgelig reklamekjøpere også. Med dette vedtaket tydeliggjøres det i hvert fall ovenfor reklamekunder at de løper en reell risiko ved å ikke sørge for at reklamekanalen de kjøper plass hos merker reklame korrekt og tydelig. Det skal ikke lønne seg å pushe influencere til å gjøre reklamemerkingen så utydelig som mulig. Treasures AS bør spesielt legge merke til hva Forbrukertilsynet sier om insta stories (samme kilde som ovenfor): «Fordi Instagram stories kun vises sekunder av gangen, skjerpes kravene til hvor synlig reklamen er, slik at forbrukerne skal få med seg at det er et komersielt samarbeid.» 28
Mrs Robinson Skrevet 4. desember 2020 #32252 Skrevet 4. desember 2020 Men herregud da, kan ikke dere bare enes om at de er gjennomsnittlig aktive ifht livssituasjonen? Det er begrenset hvor mye man får gjort av toppturer og maraton i det daglige når man har jobb (eller "jobb", men det tar nok noen timer likevel), barn og lekser, middagslaging, rydde, annet forefallende husarbeid 15
SoWhat? Skrevet 4. desember 2020 #32253 Skrevet 4. desember 2020 Mrs Robinson skrev (21 minutter siden): Men herregud da, kan ikke dere bare enes om at de er gjennomsnittlig aktive ifht livssituasjonen? Det er begrenset hvor mye man får gjort av toppturer og maraton i det daglige når man har jobb (eller "jobb", men det tar nok noen timer likevel), barn og lekser, middagslaging, rydde, annet forefallende husarbeid Tror nok jeg kan si meg enig i det. 4
Gjest Lin11 Skrevet 4. desember 2020 #32254 Skrevet 4. desember 2020 Eveliina skrev (46 minutter siden): Dette er interessant, Forbrukertilsynet ser ut til å trappe opp sin kontroll med influencermarkedsføring: «Forbrukertilsynet fattet i juni 2020 forbudsvedtak med tvangsmulkt mot Sports Nutrition AS. De sa at selskapet ikke lenger kunne markedsføre i sosiale medier ved bruk av påvirkere, uten at innlegene tydelig var markert som reklame. Forbrukertilsynet har nå konkludert med at Sports Nutrition har brutt dette vedtaket og må betale 80.000 kroner i tvangsmulkt for fire lovstridige innlegg på Instagram stories.» https://www.tv2.no/underholdning/11816125/ Men de ansvarliggjør altså den som kjøper reklametjenester i influenceres kanaler, og velger å gå etter firmaet bak nokså hardt. En øker altså risikoen for bl.a Treasures AS sine reklamekunder, om deres merking av den betalte reklametjenesten ikke er korrekt og konsekvent gjennomført. Mon tro hvordan vedtaket fra Forbrukertilsynet vil slå ut i bransjen? Forøvrig, er det flere bildeeksempler i artikkelen på dårlig merking og manglende merking på story f.eks. Synes ikke det skiller seg nevneverdig ut som grovt i forhold til f.eks eksempler postet tidligere her i tråden? Synes det er litt feil at en regner reklamekjøper som den profesjonelle part her, som burde vite bedre. Mitt bestemte inntrykk er at influencere flest vet bedre, en bare tøyer strikken så langt som en kan. Innlegg tydelig merket med reklame får mindre oppmerksomhet og klikk. Dette vet selvfølgelig reklamekjøpere også. Med dette vedtaket tydeliggjøres det i hvert fall ovenfor reklamekunder at de løper en reell risiko ved å ikke sørge for at reklamekanalen de kjøper plass hos merker reklame korrekt og tydelig. Det skal ikke lønne seg å pushe influencere til å gjøre reklamemerkingen så utydelig som mulig. Treasures AS bør spesielt legge merke til hva Forbrukertilsynet sier om insta stories (samme kilde som ovenfor): «Fordi Instagram stories kun vises sekunder av gangen, skjerpes kravene til hvor synlig reklamen er, slik at forbrukerne skal få med seg at det er et komersielt samarbeid.» Det er fornuftig å ta den snikreklameringen på IG story.
Gjest CecilieX Skrevet 4. desember 2020 #32255 Skrevet 4. desember 2020 Hellow skrev (3 timer siden): Det er kun 20 dager til julaften. Er det noe aktivitet i Omvendt Julenisse-prosjektet de påstår å være i gang med? Tilføyelse: I fjor var det 13 innlegg på Facebook-sida til omvendt julenisse før 5. desember. I år kun ett. https://www.carolinebergeriksen.no/2020/11/25/kremet-kokospasta/#comments I dette innlegget svarer hun en leser at hun «ikke har planlagt noen innlegg om omvendt julenisse, men at det sikkert kommer». Jeg undrer meg også over at de ikke utnytter muligheten til å promotere organisasjonen og tilbudet. De har markedsføring som jobb og vet alt om hvor viktig det er å få god spredning; det vil aktivere givere og gitt info til de som vil søke. Men den muligheten tar de ikke. Det er faktisk helt, helt uforståelig. Hele vitsen med at en influencer engasjerer seg er jo nettopp alle plattformene de har.
*Stjerne*støv* Skrevet 4. desember 2020 #32256 Skrevet 4. desember 2020 (endret) Eh.. den røde paljett Kjolen var litt vel kort? Ps jeg er ikke gammel og gretten men 31år men kanskje det er for Mymuse kolleksjonen skal vises frem når jeg tenker meg om.. Endret 4. desember 2020 av *Stjerne*støv* 29
Minnie Mus Skrevet 4. desember 2020 #32257 Skrevet 4. desember 2020 25 minutter siden, CecilieX said: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/11/25/kremet-kokospasta/#comments I dette innlegget svarer hun en leser at hun «ikke har planlagt noen innlegg om omvendt julenisse, men at det sikkert kommer». Jeg undrer meg også over at de ikke utnytter muligheten til å promotere organisasjonen og tilbudet. De har markedsføring som jobb og vet alt om hvor viktig det er å få god spredning; det vil aktivere givere og gitt info til de som vil søke. Men den muligheten tar de ikke. Det er faktisk helt, helt uforståelig. Hele vitsen med at en influencer engasjerer seg er jo nettopp alle plattformene de har. Fordi dette er noe som dem ikke tjener penger på, eller får fremme seg selv på noen måte. Egoismen lenge leve. 14
Cissacissa Skrevet 4. desember 2020 #32258 Skrevet 4. desember 2020 *Stjerne*støv* skrev (10 minutter siden): Eh.. den røde paljett Kjolen var litt vel kort? Ps jeg er ikke gammel og gretten men 31år men kanskje det er for Mymuse kolleksjonen skal vises frem når jeg tenker meg om.. Jeg tenkte det samme😂 6
MiniMjau Skrevet 4. desember 2020 #32259 Skrevet 4. desember 2020 Hellow skrev (4 timer siden): Det er kun 20 dager til julaften. Er det noe aktivitet i Omvendt Julenisse-prosjektet de påstår å være i gang med? Tilføyelse: I fjor var det 13 innlegg på Facebook-sida til omvendt julenisse før 5. desember. I år kun ett. Har noen prøvd å kontakte omvendt julenisse? På insta eller face? Mail? Jeg har ikke tro på at dette er noe de jobber med i hele tatt. 21
SusieDerkins Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #32260 Skrevet 4. desember 2020 MiniMjau skrev (4 minutter siden): Har noen prøvd å kontakte omvendt julenisse? På insta eller face? Mail? Jeg har ikke tro på at dette er noe de jobber med i hele tatt. på facebooksiden deres er det en som ber om mat under fullt navn, fordi han ikke får tak i dem på annen måte og ikke fant søknadsskjemaet. Men ellers er det har det vært stille siden 9. november på facebook. 24
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå