Gjest Lille_Krokodille Skrevet 7. desember 2020 #32401 Skrevet 7. desember 2020 SoWhat? skrev (4 minutter siden): Jeg skjønte egentlig ikke hvorfor hun "hang ut" CBE, eller Fotballfrue som hun sikkert kalte seg da hun var 13 år og noen år eldre. Hun nevner andre "treningsbloggere" som gjorde det samme. CBE løp, og det funker jo om en vil komme i form( eller bli slankere) Nå er det vel også stort fokus på de som er overvektige og hvor skadelig det er. Hvem skal gi dem råd og inspirasjon da? Ikke vet jeg. Ja, noen blir syke og det er helt tragisk. Men de ville blitt det uansett fordi de er i en veldig sårbar posisjon. Anorexia og spiseforstyrrelser oppsto ikke med influencere. Men jeg er enig i at mye er drøyt. SE har vel vært den som har gått lengst. Og jeg antar at hun appellerer mest til de yngre. Så hva skal man gjøre da? Men nå har jo cbe en forhistorie med forstyrrelser og utallige uheldige uttalelser om mat og kropp. Som at man kan «unne seg en God Morgen-yoghurt etter å ha løpt en time» og sånt. Hun slang ut av seg at Adele kom til å dø av fedme, og at hun rullet etter å ha spist en bolle. Det er en grunn til at folk fortsatt reagerer. Hvis du søker litt rundt på «fotballfrue» og «thinspo», eller leser gjennom tidlige innlegg på bloggen, så blir den røde tråden veldig synlig. Det er mye trist å se og lese, men...
SoWhat? Skrevet 7. desember 2020 #32402 Skrevet 7. desember 2020 Lille_Krokodille skrev (3 minutter siden): Men nå har jo cbe en forhistorie med forstyrrelser og utallige uheldige uttalelser om mat og kropp. Som at man kan «unne seg en God Morgen-yoghurt etter å ha løpt en time» og sånt. Hun slang ut av seg at Adele kom til å dø av fedme, og at hun rullet etter å ha spist en bolle. Det er en grunn til at folk fortsatt reagerer. Hvis du søker litt rundt på «fotballfrue» og «thinspo», eller leser gjennom tidlige innlegg på bloggen, så blir den røde tråden veldig synlig. Det er mye trist å se og lese, men... Er enig i at det er veldig uheldige uttalelser, og jeg tenker at CBE hadde tjent mye på å snakke om "gamle synder" og hva hun har lært. Det jeg har hørt hun har sagt, er at hun var blitt mer voksen osv etter at hun fikk barn. At hun hadde vokst fra "fotballfrue" Nå har hun jo innrømmet at hun har hatt spiseproblemer selv? Hun burde tatt opp alt dette og snakket om det som den mer voksne personen hun har blitt. Om dette er et tilbakelagt stadium. 3
Xmasclovn Skrevet 7. desember 2020 #32403 Skrevet 7. desember 2020 Lin11 skrev (14 minutter siden): Nei? 🤷🏻♀️
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 7. desember 2020 #32404 Skrevet 7. desember 2020 SoWhat? skrev (Akkurat nå): Er enig i at det er veldig uheldige uttalelser, og jeg tenker at CBE hadde tjent mye på å snakke om "gamle synder" og hva hun har lært. Det jeg har hørt hun har sagt, er at hun var blitt mer voksen osv etter at hun fikk barn. At hun hadde vokst fra "fotballfrue" Nå har hun jo innrømmet at hun har hatt spiseproblemer selv? Hun burde tatt opp alt dette og snakket om det som den mer voksne personen hun har blitt. Om dette er et tilbakelagt stadium. Det er jeg helt enig i. Man kan ikke noe for at man får spiseforstyrrelse. Hun sa jo selv at hun ble påvirket av tynne kjendiser. Så hvorfor la hun ut etter-fødsel-bildene? Hun sa i et intervju før hun ble gravid at et mål med graviditet var å vise at kroppen ikke «trengte å bli ødelagt» av å være gravid. Så hva var målet med å legge ut bildene? Når hun selv vet hvordan det er å ikke føle seg slank eller pen nok, så er det bare slemt å legge ut slike bilder. Hun må ha visst at mange kom til å føle seg mindre lekre. Og hun gjorde det ikke bare én, men begge gangene. Det synes jeg var så stygt gjort.
Klementine Skrevet 7. desember 2020 #32405 Skrevet 7. desember 2020 Lin11 skrev (24 minutter siden): https://www.nettavisen.no/livsstil/voldsom-inntektsokning-for-jorgine-funkygine-massa-vasstrand/s/12-95-3424058349 dobling av inntekt. Ses i alle kanaler hyppig. Kler lite av seg. Gir ut bøker, brød og jeg vet ikke hva. Hva ser vi av CBE&co? veldig, veldig lite. Mimring over en bok hun ga ut for 10 år siden og undertøysbilder. Kan jo ikke se hva de tjener penger på heller i nevneverdig grad. Kuttes ut av Tv2 - og innrømmer det til og med og i eget kommentarfel. Dagene tilbringes stort sett i kjelleren. jeg er spent på hva regnskapet viser etter et corona år for Treasures AS. Jeg vil anta det ikke er så lenge til de må ut av eget hjem for å generere inntekt. 16
SoWhat? Skrevet 7. desember 2020 #32406 Skrevet 7. desember 2020 Lille_Krokodille skrev (3 minutter siden): Det er jeg helt enig i. Man kan ikke noe for at man får spiseforstyrrelse. Hun sa jo selv at hun ble påvirket av tynne kjendiser. Så hvorfor la hun ut etter-fødsel-bildene? Hun sa i et intervju før hun ble gravid at et mål med graviditet var å vise at kroppen ikke «trengte å bli ødelagt» av å være gravid. Så hva var målet med å legge ut bildene? Når hun selv vet hvordan det er å ikke føle seg slank eller pen nok, så er det bare slemt å legge ut slike bilder. Hun må ha visst at mange kom til å føle seg mindre lekre. Og hun gjorde det ikke bare én, men begge gangene. Det synes jeg var så stygt gjort. Jeg ser på det som hennes problem. Om du skjønner. Alle vet og alle skal godta at kroppen forandrer seg da. 1
Gjest Lin11 Skrevet 7. desember 2020 #32407 Skrevet 7. desember 2020 Klementine skrev (2 minutter siden): dobling av inntekt. Ses i alle kanaler hyppig. Kler lite av seg. Gir ut bøker, brød og jeg vet ikke hva. Hva ser vi av CBE&co? veldig, veldig lite. Mimring over en bok hun ga ut for 10 år siden og undertøysbilder. Kan jo ikke se hva de tjener penger på heller i nevneverdig grad. Kuttes ut av Tv2 - og innrømmer det til og med og i eget kommentarfel. Dagene tilbringes stort sett i kjelleren. jeg er spent på hva regnskapet viser etter et corona år for Treasures AS. Jeg vil anta det ikke er så lenge til de må ut av eget hjem for å generere inntekt. Har du dokumentasjon fra kommentarfeltet?
Aricia Skrevet 7. desember 2020 #32408 Skrevet 7. desember 2020 SoWhat? skrev (17 minutter siden): Jeg skjønte egentlig ikke hvorfor hun "hang ut" CBE, eller Fotballfrue som hun sikkert kalte seg da hun var 13 år og noen år eldre. Hun nevner andre "treningsbloggere" som gjorde det samme. CBE løp, og det funker jo om en vil komme i form( eller bli slankere) Nå er det vel også stort fokus på de som er overvektige og hvor skadelig det er. Hvem skal gi dem råd og inspirasjon da? Ikke vet jeg. Ja, noen blir syke og det er helt tragisk. Men de ville blitt det uansett fordi de er i en veldig sårbar posisjon. Anorexia og spiseforstyrrelser oppsto ikke med influencere. Men jeg er enig i at mye er drøyt. SE har vel vært den som har gått lengst. Og jeg antar at hun appellerer mest til de yngre. Så hva skal man gjøre da? Hun gjorde ikke det. Hun påpekte et strukturelt problem med influencerindustrien og det den gjør med mediene og med samfunnet som helhet, og hun nevnte Fotballfrue som ett av flere eksempler. Hvis man slutter å individualisere og kvasi-psykologisere enhver problemstilling ville vi kanskje hatt en mulighet for å kunne diskutere konstruktivt her til en forandring. Falch gjør også noe vesentlig i kronikken som overses glatt her: Hun tar til orde for å ansvarliggjøre kjendismediene og annonsører, dvs alle som skor seg kommersielt på influenceres påvirkningskraft og inntjeningspotensiale uten å ta ansvar for hva de selv dermed blir delaktige i å fronte. Når influencere tar over hele annonsemarkedet på bekostning av redaksjonelle medier med bevissthet omkring sitt samfunnsoppdrag, ender vi opp med en splintret og gjennomkommersialisert offentlighet, der aktører bare styres av kortsiktige inntjeningshensyn, og ikke av reelle nyhetskriterier eller presseetikk. Sitat Media er en del av problemet. De bidrar til å løfte frem tomme stemmer i offentligheten. Skjønnhet- og moteindustrien vet også å utnytte seg godt av «Influencerne». Gang på gang gir de spalteplass og oppmerksomhet til tomme meninger, rumpeløft, tannblekingsreklamer og årets nye paradise-deltakere. Sitat Vi er også nødt til å kritisere sponsorer og annonsører som utnytter seg av unge jenter som plutselig havner i rampelyset. Influencerne tjener godt med penger på det, men sannheten er at de blir utnyttet. https://www.nrk.no/ytring/bloggpris_-nei-takk_-1.13891836 Det er slike problemstillinger denne diskusjonen handler om, ikke om én blond jente som er kjip mot en annen, eller om enkeltpersoners diagnoser og usikkerhet. 38
Klementine Skrevet 7. desember 2020 #32409 Skrevet 7. desember 2020 Lin11 skrev (2 minutter siden): Har du dokumentasjon fra kommentarfeltet? Ja. Synes de svarer både ydmykt og ålreit. TRUDE 9 TIMERSIDEN SVAR Har dere valgt å trekke dere fra bloggerne, eller har TV2 ikke valgt å ta dere med? Håper du kan svare på det. CAROLINE BERG ERIKSEN 7 TIMERSIDEN SVAR Vi gikk egentlig og følte litt på det under hele sesongen at vi hadde delt nok for denne gang, så da Salto (TV2 lager ikke serien) tok det opp, passet det egentlig bra 🙂 Vi føler det samme begge parter, men er åpne for at det kanskje kan bli mer i fremtiden 🙂 Har vært kjempefint å være med! ASREIS 5 TIMERSIDEN SVAR Hei! Er det mulig dere får deres eget program til neste år? Lov å håpe! Lurer også på om du kan gi meg favorittøvelsene dine for rompen, som tar ekstra på siden? Spurte om det for noen uker siden, men ikke fått svar. Min har blitt helt flat under Corona 😕 CAROLINE BERG ERIKSEN 4 TIMERSIDEN SVAR Det skjer nok ikke, dessverre 🙂 Vi synes det var mer enn nok arbeid og krav til å dele av seg selv til Bloggerne, så å få noe eget tror jeg ville blitt for mye 😕 Hentet fra: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/12/06/jul-i-juletrestua/#comments 10
SoWhat? Skrevet 7. desember 2020 #32410 Skrevet 7. desember 2020 Aricia skrev (1 minutt siden): Hun gjorde ikke det. Hun påpekte et strukturelt problem med influencerindustrien og det den gjør med mediene og med samfunnet som helhet, og hun nevnte Fotballfrue som ett av flere eksempler. Hvis man slutter å individualisere og kvasi-psykologisere enhver problemstilling ville vi kanskje hatt en mulighet for å kunne diskutere konstruktivt her til en forandring. Falch gjør også noe vesentlig i kronikken som overses glatt her: Hun tar til orde for å ansvarliggjøre kjendismediene og annonsører, dvs alle som skor seg kommersielt på influenceres påvirkningskraft og inntjeningspotensiale uten å ta ansvar for hva de selv dermed blir delaktige i å fronte. Når influencere tar over hele annonsemarkedet på bekostning av redaksjonelle medier med bevissthet omkring sitt samfunnsoppdrag, ender vi opp med en splintret og gjennomkommersialisert offentlighet, der aktører bare styres av kortsiktige inntjeningshensyn, og ikke av reelle nyhetskriterier eller presseetikk. https://www.nrk.no/ytring/bloggpris_-nei-takk_-1.13891836 Det er slike problemstillinger denne diskusjonen handler om, ikke om én blond jente som er kjip mot en annen, eller om enkeltpersoners diagnoser og usikkerhet. CBE ble nevnt med navn. De andre som "andre treningsbliggere" Jeg klarer fint å diskutere med de som ikke er ufine, belærende eller besserwissere. 5
123Frustrert Skrevet 7. desember 2020 #32411 Skrevet 7. desember 2020 SoWhat? skrev (36 minutter siden): Jeg skjønte egentlig ikke hvorfor hun "hang ut" CBE, eller Fotballfrue som hun sikkert kalte seg da hun var 13 år og noen år eldre. Hun nevner andre "treningsbloggere" som gjorde det samme. CBE løp, og det funker jo om en vil komme i form( eller bli slankere) Nå er det vel også stort fokus på de som er overvektige og hvor skadelig det er. Hvem skal gi dem råd og inspirasjon da? Ikke vet jeg. Ja, noen blir syke og det er helt tragisk. Men de ville blitt det uansett fordi de er i en veldig sårbar posisjon. Anorexia og spiseforstyrrelser oppsto ikke med influencere. Men jeg er enig i at mye er drøyt. SE har vel vært den som har gått lengst. Og jeg antar at hun appellerer mest til de yngre. Så hva skal man gjøre da? Kanskje grunnen til at cbe blir nevnt spesifikt er at da U.F var 13 år var det ikke så mange treningsbloggen og ikke treningsbloggen som ikke kunne noe om trening i alle fall. På meg virker det som om Cbe kan lite om trening nå, men for 10 år siden kunne hun nok minimalt. I tillegg var all trening på å forbrenne kalorier, noe jeg mener treningen hennes fortsatt har hovedfokus på. Når kostholdet i tillegg var lavkarbo, for å minimere kroppsfettet er det jo ikke noe annet en et jævlig skummelt forbildet for unge jenter. Det var skummelt da og det er skummelt nå. 34
EMG Skrevet 7. desember 2020 #32412 Skrevet 7. desember 2020 SoWhat? skrev (24 minutter siden): Er enig i at det er veldig uheldige uttalelser, og jeg tenker at CBE hadde tjent mye på å snakke om "gamle synder" og hva hun har lært. Det jeg har hørt hun har sagt, er at hun var blitt mer voksen osv etter at hun fikk barn. At hun hadde vokst fra "fotballfrue" Nå har hun jo innrømmet at hun har hatt spiseproblemer selv? Hun burde tatt opp alt dette og snakket om det som den mer voksne personen hun har blitt. Om dette er et tilbakelagt stadium. I 2011 lar Fotballfrue seg intervjue av Se og Hør om spiseforstyrrelsene: https://www.seher.no/kjendis/her-avslorer-fotballfruen-hele-sannheten/64618760 I 2013 nekter Fotballfrue-mannen for at hun har hatt spiseforstyrrelse: https://www.vg.no/rampelys/i/k7L96/fotballfrue-mannen-caroline-har-aldri-vaert-syk-av-spiseforstyrrelser Så jeg veit da faan jeg - hva som er sant og ikke..... 32
SoWhat? Skrevet 7. desember 2020 #32413 Skrevet 7. desember 2020 123Frustrert skrev (5 minutter siden): Kanskje grunnen til at cbe blir nevnt spesifikt er at da U.F var 13 år var det ikke så mange treningsbloggen og ikke treningsbloggen som ikke kunne noe om trening i alle fall. På meg virker det som om Cbe kan lite om trening nå, men for 10 år siden kunne hun nok minimalt. I tillegg var all trening på å forbrenne kalorier, noe jeg mener treningen hennes fortsatt har hovedfokus på. Når kostholdet i tillegg var lavkarbo, for å minimere kroppsfettet er det jo ikke noe annet en et jævlig skummelt forbildet for unge jenter. Det var skummelt da og det er skummelt nå. Lavkarbo la hun bort. Det var sikkert en grunn til det. Jeg skjønner at hun hadde litt....feil fokus en gang. 1
Surikatt Skrevet 7. desember 2020 #32414 Skrevet 7. desember 2020 Lille_Krokodille skrev (33 minutter siden): Det er jeg helt enig i. Man kan ikke noe for at man får spiseforstyrrelse. Hun sa jo selv at hun ble påvirket av tynne kjendiser. Så hvorfor la hun ut etter-fødsel-bildene? Hun sa i et intervju før hun ble gravid at et mål med graviditet var å vise at kroppen ikke «trengte å bli ødelagt» av å være gravid. Så hva var målet med å legge ut bildene? Når hun selv vet hvordan det er å ikke føle seg slank eller pen nok, så er det bare slemt å legge ut slike bilder. Hun må ha visst at mange kom til å føle seg mindre lekre. Og hun gjorde det ikke bare én, men begge gangene. Det synes jeg var så stygt gjort. Fordi hun var så stolt av seg selv og mamma sa hun skulle gjøre det. Helt forkastelig. 26
SoWhat? Skrevet 7. desember 2020 #32415 Skrevet 7. desember 2020 EMG skrev (16 minutter siden): I 2011 lar Fotballfrue seg intervjue av Se og Hør om spiseforstyrrelsene: https://www.seher.no/kjendis/her-avslorer-fotballfruen-hele-sannheten/64618760 I 2013 nekter Fotballfrue-mannen for at hun har hatt spiseforstyrrelse: https://www.vg.no/rampelys/i/k7L96/fotballfrue-mannen-caroline-har-aldri-vaert-syk-av-spiseforstyrrelser Så jeg veit da faan jeg - hva som er sant og ikke..... Jeg tenker at en skal tro på henne. Hun bagatelliserer litt da hun påstår at hun ikke gikk ned de seks månedene hun slet med å ikke ville spise. Hun åt kun et eple noen dager. Jeg skjønner ikke hvorfor LK benekter dette i ettertid. 7
Ultiva Skrevet 7. desember 2020 #32416 Skrevet 7. desember 2020 (endret) SoWhat? skrev (3 timer siden): Jeg tenker at en skal tro på henne. Hun bagatelliserer litt da hun påstår at hun ikke gikk ned de seks månedene hun slet med å ikke ville spise. Hun åt kun et eple noen dager. Jeg skjønner ikke hvorfor LK benekter dette i ettertid. LKE gikk jo ut i 2009 og mente at Beyoncé veide 15-20 kg for mye. Her er Beyoncé i 2009, som vel kan estimeres til klesstørrelse 36/38: https://imgur.com/a/tlPRoj8 Dette er dessverre ikke en uttalelse som han har beklaget i ettertid. Benektelse av konas spiseforstyrrelser har muligens noe å gjøre med at han via den uheldige artikkelen skrøt av kroppen hennes nettopp i denne tiden. Og selv om hun heldigvis er normalt slank nå, så er det tydelig at CBE fremdeles poserer for å se så tynn ut som overhodet mulig. Innsugd mage, løftet forfot, hevede armer og rumpa så langt vekk fra kamera som mulig. https://www.instagram.com/stories/carolinebergeriksenno/2458447972648742924/?hl=en Endret 7. desember 2020 av Ultiva 28
SoWhat? Skrevet 7. desember 2020 #32417 Skrevet 7. desember 2020 Ultiva skrev (12 minutter siden): LKE gikk jo ut i 2009 og mente at Beyoncé veide 15-20 kg for mye. Her er Beyoncé i 2009, som vel kan estimeres til klesstørrelse 36/38: https://imgur.com/a/tlPRoj8 Skjønner godt at han prøvde å benekte for CBEs spiseforstyrrelser i etterkant, da det i hennes tilfelle åpenbart var en spiseforstyrrelse som måtte til for å tilfredsstille hans preferanser for kvinnekropp. Og selv om hun heldigvis er normalt slank nå, så er det tydelig at CBE fremdeles poserer for å se så tynn ut som overhodet mulig. Innsugd mage, løftet forfot, hevede armer og rumpa så langt vekk fra kamera som mulig. https://www.instagram.com/stories/carolinebergeriksenno/2458447972648742924/?hl=en Jeg har ikke vært klar over at LK har kommentert vekten hos andre mennesker. 2
pøbelsara Skrevet 7. desember 2020 #32418 Skrevet 7. desember 2020 SoWhat? skrev (6 minutter siden): Jeg har ikke vært klar over at LK har kommentert vekten hos andre mennesker. Han er et skikkelig sjarmtroll. 46
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 7. desember 2020 #32419 Skrevet 7. desember 2020 SoWhat? skrev (11 minutter siden): Jeg har ikke vært klar over at LK har kommentert vekten hos andre mennesker. Han har en stygg historikk der. Han kommenterte utseendet på en overvektig dame også, han skjønte ikke at hun kunne jobbe innen helse... Han er veldig ufin i uttalelser om kvinner han ikke liker.
Populært innlegg Ultiva Skrevet 7. desember 2020 Populært innlegg #32420 Skrevet 7. desember 2020 (endret) SoWhat? skrev (2 timer siden): Jeg har ikke vært klar over at LK har kommentert vekten hos andre mennesker. https://www.rb.no/lsk-magasinet/hun-veier-15-20-kilo-for-mye/s/1-95-4692564 Man kan også legge merke til CBEs kommentar når hun ble konfrontert med kjærestens utsagn: "man har jo forskjellig syn på hva som er attraktivt".... Sjarmende.... Og sjarmoffensiven har fortsatt siden med uhemmede skrytebilder av flat mage postpartum (hipp hurra, babyen ødela ikke kroppen hennes) og regelmessig thinspo i form av blant annet slankende filter, poseringer, latterliggjøring av LKE hver gang han spiser en bolle og om hvordan hun unner seg en grønnsakspizza (med tynn bunn) etter ei mil på mølla. Inn med magen, armene i været og rumpa lengst mulig vekk fra kamera. Jeg minner om at dette er et par som har tenkt å kreve penger for å være sunne trenings-og kostforbilder for andre mennesker. Endret 7. desember 2020 av Ultiva 66
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå