Nebel86 Skrevet 2. mai 2019 #2781 Del Skrevet 2. mai 2019 (endret) 27 minutter siden, pøbelsara said: Her er bilde av cbes whataboutism. Kilde: kremmerhusets kommentarfelt på ig søndag 28.04.2019 Se her ja! Det var jo et helt stuerent, saklig og høflig innlegg! Til og med ydmykt og innrømmelse av tidligere feil. Hvor er herjingen hennes her? Og ja, hun har helt rett, hun som kritiserer Caroline for å utlevere barna sine utleverer sine barn mye verre på sin egne åpne profil, det er jo bare en faktaopplysning. Her ser man også at det ikke dreier seg kun om tre bilder og bakhoder. Bra du fant screenshot så det ikke spinner videre på antagelser og overdrivelser Endret 2. mai 2019 av Nebel86 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 2. mai 2019 #2782 Del Skrevet 2. mai 2019 (endret) 2 timer siden, virkelig skrev: Det var vel flere her inne som sendte mail, bl.a Pøbelsara så da her nok flere fått svar. Men legger nå ikke ut hele svaret her. Og jeg har ingenting å bevise for noen her inne. " tusen takk for hyggelig mail. "Så hyggelig at du tok deg tid til å skrive denne tilbakemeldingen. Det har vært stort engasjement rundt samarbeidet, noe negativt, men også veldig mye fint og positivt. Det er alltid noen som vil være negativ til et evt samarbeid, men vi er av samme oppfattelse som deg, at dette er en mindre gruppe og at svært mange synes Caroline er flink og inspirerende." Pluss mye mer, men det legges ikke ut. Men utelukkende positivt. Dette ligner SVÆRT lite på e-posten jeg fikk som svar fra Kremmerhuset! Så det du kommer med over her er ren løgn. Det holder ikke som dokumentasjon i alle fall. At du ikke vil legge ut hele, vitner også om det. Da er den «mailen» der oppspinn fra din side. Finn noe mer håndfast å komme med, i det minste. Det samme gjelder skjermdumpene du påstår å sitte på. La meg forøvrig legge til at jeg skrev et motsvar til dette ikke-svaret, men har ikke fått noe svar på det. Endret 2. mai 2019 av Aquarius04 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 2. mai 2019 #2783 Del Skrevet 2. mai 2019 19 minutter siden, Nebel86 skrev: Se her ja! Det var jo et helt stuerent, saklig og høflig innlegg! Til og med ydmykt og innrømmelse av tidligere feil. Hvor er herjingen hennes her? Og ja, hun har helt rett, hun som kritiserer Caroline for å utlevere barna sine utleverer sine barn mye verre på sin egne åpne profil, det er jo bare en faktaopplysning. Her ser man også at det ikke dreier seg kun om tre bilder og bakhoder. Bra du fant screenshot så det ikke spinner videre på antagelser og overdrivelser Stuerent? Saklig og høflig.... OG ydmyk? Hahahahahahahah..... det er jo nettopp det det IKKE er! 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 2. mai 2019 #2784 Del Skrevet 2. mai 2019 Jeg har gått gjennom Kremmerhusets IG på innlegg nummer to om samarbeidet. Dette er tallenes klare tale: 27 likes på Kremmerhusets innlegg om at forrige innlegg er slettet 115 likes på kritikk av sletting av forrige bilde 67 likes på kommentar som er kritisk til valg av samarbeidspartner. 67 likes på kommentar som ber om beklagelse. Jeg bladde igjennom hele kommentarfeltet og det største antallet likes på en kommentar med støtte til Kremmerhuset og CBE håndtering var 9 likes. 9 !! Konklusjonen kan ikke bli noe annet enn at det er en stor overvekt som ikke synes håndteringen har vært OK. Sånn, hvis vi skal være pinlig nøyaktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. mai 2019 #2785 Del Skrevet 2. mai 2019 Det jeg mislikte mest med kommentarfeltet til Kremmerhuset (det som ble slettet) var at i tillegg til at kunder ble konfrontert med egne IG-er, hadde CBE en så stor mengde innlegg i tråden, både med tekst eller bare 👏🏻👏🏻 og tusen takk-innlegg. Hvorfor er det problematisk? Jo, for det første er det ikke hennes IG-konto og dermed har hun som reklamekanal for Kremmerhuset ikke noe der å gjøre. Hensikten synes å være å heie på de positive innleggene og gjøre klimaet for kritikk mye vanskeligere. For helt ærlig; når det er klapping og hjerter og annen understøttelse for de som mener CBE har god interiørstil (jeg trodde forresten at de hadde stylist på siste husmøblering?) ER det vanskeligere å komme med kritikk. Antall innlegg fra CBE kveler kritikk, for folk vil henvende seg til Kremmerhuset, ikke CBE. Når hun velger å svare på innlegg, som tydelig ikke er skrevet til henne, endres kommunikasjons-situasjonen, den får et mer personlig aspekt siden hun befinner seg konstant i tråden og setter preg på tonen i tråden. For meg blir det uprofesjonelt og lite konstruktivt og derfor valgte jeg å avstå fra debatten der. Hvis jeg kritiserer Tine på deres SoMe-sider, forventer jeg ikke å bli kritisert av Marit Bjørgen, det tror jeg alle forstår ville vært spesielt. Jeg synes CBEs forsøk på kontrollering av Kremmerhustråden var utidig, uavhengig av hva hun skrev. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 2. mai 2019 #2786 Del Skrevet 2. mai 2019 (endret) 9 minutter siden, Fjugur said: Stuerent? Saklig og høflig.... OG ydmyk? Hahahahahahahah..... det er jo nettopp det det IKKE er! Jepp, om man leser det som det står der og ikke leser det som fanden leser bibelen og leser svaret som giftig (Det ville blitt spekulasjoner og antagelser). Hun svarer på påstandene på en ryddig måte. Mye mer høflig og velskrevet enn noe fra kritikerne der inne, det er helt sikkert. Endret 2. mai 2019 av Nebel86 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestemorskogmus Skrevet 2. mai 2019 #2787 Del Skrevet 2. mai 2019 1 time siden, Nebel86 skrev: @Bestemorskogmus Tull med siteringen.Alkohol på bloggen: Noen glass hvitvin, en flaske i ny og ne. Forferdelige ting som ikke går utover en sjel.Plutselig større pupper: Tenke seg til at det er et fritt land og at plastisk kirurgi er lovlig. Ikke nevnt med et ord på bloggen, og heller ikke reklame for klinikken, personlig valg. (Ja, fortsatt selv om man kanskje tidligere har vært fornøyd med puppestellet)Eksponering av barn: Noen bilder av lykkelige barn i familiesituasjoner og hverdagsbilder i ny og ne. Uff og uff. Og ingenting om hva de liker å gjøre, idretter/hobbier/interesser, hvilken skole/barnehage de går på/i, hvem vennene er, hva som er favorittmaten, nja, ingenting om deres tanker eller følelser i det hele tatt egentlig. Hva blir eksponert om jeg tør spørre?Feil eller manglende merking av reklame: Igjen, noe som ikke går utover noen som helst andre, og skjer dette virkelig så ofte lenger? Det er egne instanser som har det som jobb, og har de ikke fått bot, nei, da er det nok ikke så ille.Dropper sykkelhjelm: Hjelm som blir tatt av ved photoshoots...Plukker påskeliljer i parken: Lagt seg flat, og innså at det var feil, påskeliljene var også i et rotete blomsterbed og hageeksperter råder folk til å plukke dem på denne tiden for at det skal komme tilbake neste år. Utilgivelige saker.Tenner bål etter 15.april: Fullt lovlig å tenne bål etter 15 april så lenge det ikke er i eller i nærheten av skog. Dette var på en strand, i nærheten av vannet og i sanda(...)Tar betalt for å plutselig være opptatt av miljøet: Fantastisk sak å fronte og inngå samarbeid med. Det er verre med de som klager på de som gjør noe for miljøet og når ut til mange, betalt eller ei.Tar toget, men får det liksom ikke helt til: Igjen, viktig å skrive om valg rundt miljøet. Bedre å gjøre lite enn ingenting, eller enda verre, klage på de som faktisk gjør noe og formidler om det.Bitching i kommentarfelt: Bitching over 140 sider på et forum siden februar og ørten tråder stengt.Reddes av hvit ridder: Folk som er uenige er nå hvite riddere ✌️ Savner å være CBEDF (Caroline Berg Eriksen Defence League) jeg, klinget litt bedre.Når man driter seg ut igjen, og igjen, og igjen og.....ja. Da....: Ja, da...? KanSkJe grEiT å tA tiNg bItTeliTt tiL etTerEtniNg snArT??? . 😂 Ok. Ok. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 2. mai 2019 #2788 Del Skrevet 2. mai 2019 4 minutter siden, Firestone skrev: Det jeg mislikte mest med kommentarfeltet til Kremmerhuset (det som ble slettet) var at i tillegg til at kunder ble konfrontert med egne IG-er, hadde CBE en så stor mengde innlegg i tråden, både med tekst eller bare 👏🏻👏🏻 og tusen takk-innlegg. Hvorfor er det problematisk? Jo, for det første er det ikke hennes IG-konto og dermed har hun som reklamekanal for Kremmerhuset ikke noe der å gjøre. Hensikten synes å være å heie på de positive innleggene og gjøre klimaet for kritikk mye vanskeligere. For helt ærlig; når det er klapping og hjerter og annen understøttelse for de som mener CBE har god interiørstil (jeg trodde forresten at de hadde stylist på siste husmøblering?) ER det vanskeligere å komme med kritikk. Antall innlegg fra CBE kveler kritikk, for folk vil henvende seg til Kremmerhuset, ikke CBE. Når hun velger å svare på innlegg, som tydelig ikke er skrevet til henne, endres kommunikasjons-situasjonen, den får et mer personlig aspekt siden hun befinner seg konstant i tråden og setter preg på tonen i tråden. For meg blir det uprofesjonelt og lite konstruktivt og derfor valgte jeg å avstå fra debatten der. Hvis jeg kritiserer Tine på deres SoMe-sider, forventer jeg ikke å bli kritisert av Marit Bjørgen, det tror jeg alle forstår ville vært spesielt. Jeg synes CBEs forsøk på kontrollering av Kremmerhustråden var utidig, uavhengig av hva hun skrev. Dette! CBE hadde ingenting i det kommentarfeltet å gjøre. Hun ble som en rød klut for mange som vet hvordan hun herjer i eget kommentarfelt, og bar med seg denne konteksten inn på IG. Dermed fremstår flere av kritikerne som de er på er korstog. Synd, men sant! 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 2. mai 2019 #2789 Del Skrevet 2. mai 2019 12 minutter siden, CecilieX said: Jeg har gått gjennom Kremmerhusets IG på innlegg nummer to om samarbeidet. Dette er tallenes klare tale: 27 likes på Kremmerhusets innlegg om at forrige innlegg er slettet 115 likes på kritikk av sletting av forrige bilde 67 likes på kommentar som er kritisk til valg av samarbeidspartner. 67 likes på kommentar som ber om beklagelse. Jeg bladde igjennom hele kommentarfeltet og det største antallet likes på en kommentar med støtte til Kremmerhuset og CBE håndtering var 9 likes. 9 !! Konklusjonen kan ikke bli noe annet enn at det er en stor overvekt som ikke synes håndteringen har vært OK. Sånn, hvis vi skal være pinlig nøyaktig! Ikke glem de 775 som likte posten om Carolines favoritter og over 1000 likes på den slettede posten om samarbeidet da. Da stiller kanskje tallene seg litt annerledes om man skal være pinlig nøyaktig? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 2. mai 2019 #2790 Del Skrevet 2. mai 2019 Akkurat nå, Nebel86 skrev: Jepp, om man leser det som det står der og ikke leser det som fanden leser bibelen og leser svaret som giftig (godt mulig det er det, men man kan ikke ta henne på noe utifra spekulasjoner og antagelser). Hun svarer på påstandene på en ryddig måte. Mye mer høflig og velskrevet enn noe fra kritikerne der inne, det er helt sikkert. Det er en helt horribel forretningsstrategi. Hun er på jobb og burde vurdere deretter. Dette har hun brent seg på mange ganger, fordi hun ikke greier å skille kritikk av forretningsvirksomhet og personlig kritikk. Spør en hvilken som helst virksomhetsleder om det er greit at ansatte leter opp info om en som er kritisk til virksomheten for å devaluere kritikken, og svaret vil bli at det gjør man ikke. Det er gitt gode eksempler her i tråden på hvor latterlig det hadde fremstått i andre tilsvarende situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 2. mai 2019 #2791 Del Skrevet 2. mai 2019 (endret) 3 minutter siden, Nebel86 skrev: Ikke glem de 775 som likte posten om Carolines favoritter og over 1000 likes på den slettede posten om samarbeidet da. Da stiller kanskje tallene seg litt annerledes om man skal være pinlig nøyaktig? Jeg skriver om håndteringen fra CBE og Kremmerhuset. Der er det store flertallet altså ikke på CBE og Kremmerhusets side. Skal man diskutere på dette nivået så bør man være etterrettelige. Kremmerhuset har forøvrig 186000 følgere. Så prosentvis vil 775 likes bety at 0,42 likte samarbeidet. Endret 2. mai 2019 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 2. mai 2019 #2792 Del Skrevet 2. mai 2019 16 minutter siden, Aquarius04 skrev: Dette ligner SVÆRT lite på e-posten jeg fikk som svar fra Kremmerhuset! Så det du kommer med over her er ren løgn. Det holder ikke som dokumentasjon i alle fall. At du ikke vil legge ut hele, vitner også om det. Da er den «mailen» der oppspinn fra din side. Finn noe mer håndfast å komme med, i det minste. Det samme gjelder skjermdumpene du påstår å sitte på. La meg forøvrig legge til at jeg skrev et motsvar til dette ikke-svaret, men har ikke fått noe svar på det. Her feiler Kremmerhuset fullstendig! CBE er ikke og har aldri vært god på styling. Det er den første oppussingen et ettertrykkelig bevis på. I tillegg er hun for opphengt i symmetri til at interiøret blir spennende, hun både henger etter stilmessig og har fått innredet huset av sixbond-et-eller-annet nå sist. Flisene på kjøkkenet.. grøss! Plastbuskbommene.. dobbeltgrøss! Filmplakatene?!? Hjelp! 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. mai 2019 #2793 Del Skrevet 2. mai 2019 1000 likes på slettet post, langt opp til 1500 for kjøkkenhylla som ble lagt ut for to dager siden. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 2. mai 2019 #2794 Del Skrevet 2. mai 2019 11 minutter siden, Firestone skrev: Det jeg mislikte mest med kommentarfeltet til Kremmerhuset (det som ble slettet) var at i tillegg til at kunder ble konfrontert med egne IG-er, hadde CBE en så stor mengde innlegg i tråden, både med tekst eller bare 👏🏻👏🏻 og tusen takk-innlegg. Hvorfor er det problematisk? Jo, for det første er det ikke hennes IG-konto og dermed har hun som reklamekanal for Kremmerhuset ikke noe der å gjøre. Hensikten synes å være å heie på de positive innleggene og gjøre klimaet for kritikk mye vanskeligere. For helt ærlig; når det er klapping og hjerter og annen understøttelse for de som mener CBE har god interiørstil (jeg trodde forresten at de hadde stylist på siste husmøblering?) ER det vanskeligere å komme med kritikk. Antall innlegg fra CBE kveler kritikk, for folk vil henvende seg til Kremmerhuset, ikke CBE. Når hun velger å svare på innlegg, som tydelig ikke er skrevet til henne, endres kommunikasjons-situasjonen, den får et mer personlig aspekt siden hun befinner seg konstant i tråden og setter preg på tonen i tråden. For meg blir det uprofesjonelt og lite konstruktivt og derfor valgte jeg å avstå fra debatten der. Hvis jeg kritiserer Tine på deres SoMe-sider, forventer jeg ikke å bli kritisert av Marit Bjørgen, det tror jeg alle forstår ville vært spesielt. Jeg synes CBEs forsøk på kontrollering av Kremmerhustråden var utidig, uavhengig av hva hun skrev. Enig. Kommentarfeltet ble preget av veldig dårlig stemning, ufinheter og roping fra de som støttet CBE og CBE heiet på det. Flere av de som helt saklig og rolig skrev at de ikke ønsket å fortsette som kunde hos Kremmerhuset fikk gjennomgå av heiagjengen med CBE som jublende tilskuer. De som ønsket å nå fram til Kremmerhuset ble overdøvet av CBEs innblanding. Utidig var det og jeg tror mange av dem som ikke kjenner CBE.nos MO i kommentarfelt fikk bakoversveis. Vi på KG ser tross alt slik oppførelse fra influencere med jevne mellomrom. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ispahan Skrevet 2. mai 2019 #2795 Del Skrevet 2. mai 2019 1 minutt siden, Inocybe skrev: Enig. Kommentarfeltet ble preget av veldig dårlig stemning, ufinheter og roping fra de som støttet CBE og CBE heiet på det. Flere av de som helt saklig og rolig skrev at de ikke ønsket å fortsette som kunde hos Kremmerhuset fikk gjennomgå av heiagjengen med CBE som jublende tilskuer. De som ønsket å nå fram til Kremmerhuset ble overdøvet av CBEs innblanding. Utidig var det og jeg tror mange av dem som ikke kjenner CBE.nos MO i kommentarfelt fikk bakoversveis. Vi på KG ser tross alt slik oppførelse fra influencere med jevne mellomrom. Jeg kan skrive under på det! Jeg ble sjokkert, faktisk. @Firestone sin sammenligning med Tine og Bjørgen er spot on. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 2. mai 2019 #2796 Del Skrevet 2. mai 2019 Just now, CecilieX said: Det er en helt horribel forretningsstrategi. Hun er på jobb og burde vurdere deretter. Dette har hun brent seg på mange ganger, fordi hun ikke greier å skille kritikk av forretningsvirksomhet og personlig kritikk. Spør en hvilken som helst virksomhetsleder om det er greit at ansatte leter opp info om en som er kritisk til virksomheten for å devaluere kritikken, og svaret vil bli at det gjør man ikke. Det er gitt gode eksempler her i tråden på hvor latterlig det hadde fremstått i andre tilsvarende situasjoner. Hun svarer jo bare på påstandene som blir fremlagt om henne, da er man i sin fulle rett til å svare og rette opp det hun mener er feil. Helt ryddig og fin forretningsstrategi det som de aller fleste bedrifter foretar seg dersom de mener de blir fremstilt uriktig. Og heldigvis er de i sin fulle rett til det. Du kan mase om bedrift alt du orker og se deg totalt blind på det og nekte å innse at det er et menneske som må stå i veldig mye dritt fra kritikere herfra. Men barn, det er og blir personlig. Du kan ikke blande dem inn i bedriftprat, og bloggen kan fortsatt ha snev av personlige preferanser og menneskene bak kan fortsatt elske jobben sin uten at man selv ser på det utelukkende som bedrift, eller at blogglesere ser på det som en venninne. Du vet, nyanser. Nok internett for i dag 😅 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 2. mai 2019 #2797 Del Skrevet 2. mai 2019 Ingen tog for bil i dag, nei.. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. mai 2019 #2798 Del Skrevet 2. mai 2019 4 minutter siden, Nebel86 skrev: Hun svarer jo bare på påstandene som blir fremlagt om henne, da er man i sin fulle rett til å svare og rette opp det hun mener er feil. Helt ryddig og fin forretningsstrategi det som de aller fleste bedrifter foretar seg dersom de mener de blir fremstilt uriktig. Og heldigvis er de i sin fulle rett til det. Du kan mase om bedrift alt du orker og se deg totalt blind på det og nekte å innse at det er et menneske som må stå i veldig mye dritt fra kritikere herfra. Men barn, det er og blir personlig. Du kan ikke blande dem inn i bedriftprat, og bloggen kan fortsatt ha snev av personlige preferanser og menneskene bak kan fortsatt elske jobben sin uten at man selv ser på det utelukkende som bedrift, eller at blogglesere ser på det som en venninne. Du vet, nyanser. Nok internett for i dag 😅 Noe helt annet å gjøre det i eget kommentarfelt enn i andres, det er virkelig ufint det hun drev med. Jeg tror hun fikk sjokk over alle kommentarene og duret inn uten å tenke seg om. Jeg synes det var ubehagelig å være vitne til. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 2. mai 2019 #2799 Del Skrevet 2. mai 2019 (endret) 7 minutter siden, Nebel86 skrev: Hun svarer jo bare på påstandene som blir fremlagt om henne, da er man i sin fulle rett til å svare og rette opp det hun mener er feil. Helt ryddig og fin forretningsstrategi det som de aller fleste bedrifter foretar seg dersom de mener de blir fremstilt uriktig. Og heldigvis er de i sin fulle rett til det. Du kan mase om bedrift alt du orker og se deg totalt blind på det og nekte å innse at det er et menneske som må stå i veldig mye dritt fra kritikere herfra. Men barn, det er og blir personlig. Du kan ikke blande dem inn i bedriftprat, og bloggen kan fortsatt ha snev av personlige preferanser og menneskene bak kan fortsatt elske jobben sin uten at man selv ser på det utelukkende som bedrift, eller at blogglesere ser på det som en venninne. Du vet, nyanser. Nok internett for i dag 😅 Vi får fortsette diskusjonen en annen dag da, for jeg blir veldig interessert i det du skriver og som jo er essensen; «men barn det er og blir personlig. Du kan ikke blande dem inn i bedriftsprat» Akkurat! Endret 2. mai 2019 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 2. mai 2019 #2800 Del Skrevet 2. mai 2019 4 timer siden, pøbelsara skrev: Hun er drøy i kommentarfeltet som vanlig. Hevder at vi som er opptatt av barns privatliv IKKE er det. Vi er bare opptatt av å pirke på henne. Da kan jo ekteparet lese litt på kommentarfeltet på NRK.no under Elin Bergius' innlegg. Der er det et stort flertall som skriver saklige kommentarer om hvorfor det er feil å utlevere barna. Flesteparten er menn (sist jeg så). Tviler på at alle disse mennene henger her på KG og er opptatt av å pirke på Caroline (eventuelt at alle disse mennene er misunnelige...) 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå