Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Surikatt skrev:

Haha, en svært god interiørstylist??? Er det mulig. 

"Svært god" var vel å ta i litt ekstra.... Det blir mye symmetri symmetri og atter symmetri ispedd noen plastblomster. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, tranedatter skrev:

Når noen omtaler seg som "designer and entreprenaur" på egen Instagram og på kremmerhuset som interiørstylist, jo da forventer man faktisk nyskapende, trendig og et minimum av wow-faktor. Ikke kopier fra Pinterest og andre bloggere.

@virkelig

 

Barnerommet, er som noen påpekte, en tro kopi av to andre bloggere. 

https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/

 

Noterer meg også at på bilde nummer 2 av cbe og kremmerhusets samarbeid, så omtales IKKE cbe som interiørstylist. Men bare at de har et samarbeid.

https://www.instagram.c

1 time siden, tranedatter skrev:

Når noen omtaler seg som "designer and entreprenaur" på egen Instagram og på kremmerhuset som interiørstylist, jo da forventer man faktisk nyskapende, trendig og et minimum av wow-faktor. Ikke kopier fra Pinterest og andre bloggere.

@virkelig

 

Barnerommet, er som noen påpekte, en tro kopi av to andre bloggere. 

https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/

 

Noterer meg også at på bilde nummer 2 av cbe og kremmerhusets samarbeid, så omtales IKKE cbe som interiørstylist. Men bare at de har et samarbeid.

https://www.instagram.com/p/Bw2U44UAUQR/

 

om/p/Bw2U44UAUQR/

 

En tro kopi. Wow nyskapende. Hvilke er kopiert?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan

Kremmerhuset kjøpte katta i sekken da de inngikk samarbeid med CBE. Det har ikke med hvor god eller dårlig hun er som interiørstylist (selv om jeg synes hun er elendig), men de har blitt blendet av følgertall og ikke sett på engasjement. De har heller ikke satt seg inn i at hun driver med juks, eller hvordan hun og mannen opptrer i kommentarfeltet på blogg og andre SoMe. Og de har overhode ikke fulgt med på hva opinionen mener om utlevering av barn. Til slutt beviser de hvor total mangel på kunnskap de har om markedsføring, da de lot CBE og diverse fans gå løs på kundene deres i kommentarfeltet sitt.

Selv skrev jeg ingenting, men likte noen kommentarer. Plutselig var jeg blokkert av CBE, det skal ikke mer til. Men husk at på det tidspunktet var jeg fremdeles kunde hos Kremmerhuset. Men dette, sannsynligvis, svært kostbare samarbeidet de har inngått ville aldri nå frem til meg. Jeg ville ikke sett et eneste av de fantastiske stylingprosjektene til Caroline, for hun var sur og fornærmet over at jeg likte, at noen ikke likte, at hun utleverer barna sine. Noen av de kommentarene hadde over 100 likes, bare nevner det. Hun blokkerer hundrevis av Kremmerhusets kunder, samtidig som hun skal reklamere for varene deres. Kremmerhuset må være så fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ispahan skrev:

Kremmerhuset kjøpte katta i sekken da de inngikk samarbeid med CBE. Det har ikke med hvor god eller dårlig hun er som interiørstylist (selv om jeg synes hun er elendig), men de har blitt blendet av følgertall og ikke sett på engasjement. De har heller ikke satt seg inn i at hun driver med juks, eller hvordan hun og mannen opptrer i kommentarfeltet på blogg og andre SoMe. Og de har overhode ikke fulgt med på hva opinionen mener om utlevering av barn. Til slutt beviser de hvor total mangel på kunnskap de har om markedsføring, da de lot CBE og diverse fans gå løs på kundene deres i kommentarfeltet sitt.

Selv skrev jeg ingenting, men likte noen kommentarer. Plutselig var jeg blokkert av CBE, det skal ikke mer til. Men husk at på det tidspunktet var jeg fremdeles kunde hos Kremmerhuset. Men dette, sannsynligvis, svært kostbare samarbeidet de har inngått ville aldri nå frem til meg. Jeg ville ikke sett et eneste av de fantastiske stylingprosjektene til Caroline, for hun var sur og fornærmet over at jeg likte, at noen ikke likte, at hun utleverer barna sine. Noen av de kommentarene hadde over 100 likes, bare nevner det. Hun blokkerer hundrevis av Kremmerhusets kunder, samtidig som hun skal reklamere for varene deres. Kremmerhuset må være så fornøyd!

Jeg har tidligere postet svaret jeg fikk fra Kremmerhusets SoME-ansvarlig, Jonas. Det er bare pjatt og vissvass som de sikkert er instruert til å svare får de ris av kundene. En annen bruker skrev tydeligvis et positivt ros-innslag og fikk overstrømmende hyggelig svar tilbake. Ikke helt ulikt CBE/Treasures AS og hvordan de selv opptrer overfor henholdsvis ris og ros. Jeg svarte forøvrig denne Jonas/Kremmerhuset, men da fikk jeg jammen meg ikke noe svar, gitt...Taushet er gull, eller?

Måten CBE opptrer på, både i eget kommentarfelt og på Kremmerhusets IG, som ekstremt tynnhudet og krenket, er skremmende. Det gjør mest sannsynlig at hun tyr til ekstreme skritt som å blokkere folk istedenfor å være litt ydmyk. Hun framstår som ekstremt narssisistisk.

Endret av Aquarius04
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE skriver i en kommentar at det er 14 uker siden sist hun var hos frisøren. En kjapp sjekk på bloggen viser frisørbesøk 12.februar. I min verden er det såvidt over 11 uker. Men pytt pytt. Ei uke her og tre uker der, who cares.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
Akkurat nå, Nebel86 skrev:

 

 

 

Hvis du ser til venstre over innleggene, ser du brukernavnet til den som skriver. Da vil du kanskje legge merke til at det er mange forskjellige mennesker som uttaler seg. Så å skrive "dere", blir for dumt. Med en sånn tankegang inkluderer du faktisk deg selv i denne Kvinneguiden-mobben som noen tydeligvis tror eksisterer.

Denne tanken om at alle som kritiserer bloggere er del av en stor, grå masse med sjalu kjerringer fra kvinneguiden, er for dum! Jeg har tidligere fortalt at jeg kom inn på denne tråden fordi jeg var kunde hos Kremmerhuset. Så jeg nekter å bli plassert i den båsen. Og hvis du løfter blikket litt, så ser du at det er kritikk mot utlevering av barn på mange fronter, det er ikke et "Kvinneguiden-fenomen".

For å utdype dette ytterligere skal jeg dele noe litt personlig. På mine åpne SoMe vil du ikke finne spor av barn. Ikke et eneste bakhode, de er ikke nevnt i en bisetning en gang. Det er ikke fordi jeg er fanatisk. Jeg synes at foreldre skal kunne legge ut bilder av barna sine, for eksempel på bursdager eller familieferier og gjerne et bakhode i ny og ne, hvis barnet samtykker. Også Caroline burde fått lov til det, i utgangspunktet!

Men det som er problematisk med Caroline er ikke at hun legger ut ett og annet stylet bakhode, det er summen av alt hun legger ut. Den mengden informasjon hun har delt gjennom blogg, some og TV er overveldende. Og da hjelper det ikke at hun har skjerpet seg (hvis hun virkelig har det?), for et stylet bakhode eller et halvt fjes vil kunne kobles til alt hun har utlevert tidligere. Sorry, men enhver person med tilgang til internet eller TV2 kan danne seg et bilde av de barna! Da hjelper det ikke hvis det "bare er av barnerommet" eller "det var bare noen sko". Skaden er skjedd, det bare bygger på all infoen vi allerede har. Og at hun forsvarer det, lyver om det og driver med whataboutism endrer ikke på det.

Og så tilbake til denne "gjengen av misunnelige KG-kjerringer" du tilsynelatende tror er de eneste som protesterer: Grunnen til at jeg offentlig nærmest fremstår som barnløs, er at jeg har barn som er svært bevisste på sin rett til privatliv og sin rett til å skape sin egen digitale identitet. Og jeg respekterer det. De er også engasjert i at dette skal gjelde for alle barn, også bloggerbarna. De bruker både stemmen sin og forbrukermakten sin for å oppnå dette. De er tenåringer, de er gutter og de har ikke bruker på Kvinneguiden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerte på at kritikere ble kalt onde og dumme under det første bildet på IG til Kremmerhuset om samarbeidet med cbe.no og jeg reagerer på at bloggeren blir kalt både dum og diagnostisert her. Dette burde alle holde seg for gode for, det tjener ikke den viktige debatten om utlevering av barna på reklameblogger! Diskuter sak, det er nok å ta av! 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 time siden, Bestemorskogmus skrev:

CBE skriver i en kommentar at det er 14 uker siden sist hun var hos frisøren. En kjapp sjekk på bloggen viser frisørbesøk 12.februar. I min verden er det såvidt over 11 uker. Men pytt pytt. Ei uke her og tre uker der, who cares.

I min verden er du rar som sjekker sånt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg reagerte på at kritikere ble kalt onde og dumme under det første bildet på IG til Kremmerhuset om samarbeidet med cbe.no og jeg reagerer på at bloggeren blir kalt både dum og diagnostisert her. Dette burde alle holde seg for gode for, det tjener ikke den viktige debatten om utlevering av barna på reklameblogger! Diskuter sak, det er nok å ta av! 

Helt greit. Jeg har moderert det forrige innlegget og skriver det igjen: for meg så framstår hun som ekstremt narsissistisk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Dævendøtte skrev:

I min verden er du rar som sjekker sånt ;) 

Ja, og i min verden liker vi ærlighet og redelighet 😃😁

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
38 minutter siden, Bestemorskogmus skrev:

Ja, og i min verden liker vi ærlighet og redelighet 😃😁

Helt greit å ta Caroline på diverse, enten det er reklame eller eksponering av barn, for all del!

Men å sitte og regne ut at hun bommer med to uker på et frisørbesøk, det går virkelig ikke under ærlighet og redelighet i mitt hode :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dævendøtte skrev:

Helt greit å ta Caroline på diverse, enten det er reklame eller eksponering av barn, for all del!

Men å sitte og regne ut at hun bommer med to uker på et frisørbesøk, det går virkelig ikke under ærlighet og redelighet i mitt hode :) 

Nei? For du synes ikke det sier litt om troverdigheten hennes? Selv om det er FULLSTENDIG uvesentlig for meg og alle andre hvor ofte hun går til frisøren, handler dette om at hun velger å framstå som "ååå, lenge siden sist altså". OG så legger hun på tre uker. Folkeliggjør det litt, liksom. Når en lyver om slike bagateller, hvorfor ikke lyve om andre ting også? Det er DET dette handler om. Ok?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Bestemorskogmus skrev:

Nei? For du synes ikke det sier litt om troverdigheten hennes? Selv om det er FULLSTENDIG uvesentlig for meg og alle andre hvor ofte hun går til frisøren, handler dette om at hun velger å framstå som "ååå, lenge siden sist altså". OG så legger hun på tre uker. Folkeliggjør det litt, liksom. Når en lyver om slike bagateller, hvorfor ikke lyve om andre ting også? Det er DET dette handler om. Ok?

Jeg setter det mer på kontoen for slurv. Og den kontoen begynner å bli full, noe som overhode ikke stemmer med narrativet om flink-pike-Caroline eller petimeter-Caroline eller perfeksjonistiske liste-Caroline med orden på alt. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper de i Kremmerhuset sjekker ut denne tråden og skjønner hva slags folk de har med å gjøre i kommentarfeltet under posten sin :fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nebel86 skrev:

 

 

 

ta det med de tre det gjelder? Og rapportere? Jeg er litt lei av dette kollektive "dere" som stadig brukes for å diskreditere alt som skrives. hvis noen skriver et dumt innlegg, skriver noen et dumt innlegg. det gjør ikke den saklige kritikken mindre gyldig. Men det skaper steilere fronter i debatten når man stadig inkluderes i et tåkete "dere".

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Luvinesta

Nå må du gi deg. Det er helt tåpelig å skjære alle over en kam. Jeg har skrevet en ytterst saklig mail til Kremmerhuset, som jeg forventer at de svarer på uten å skjele til at en eller annet sleivkjeft har skrevet ett eller annet på det store internettet.

Endret av pøbelsara
Fjernet sitering og tagget bruker istedet for.
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, virkelig skrev:

Ikke noe å komme med så da blir det latterliggjøring av interiørstilen hennes. Konstruktivt:kaklehone:

 

Det må være lov til å kritisere interiørstilen når hun tjener penger på å innrede.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ser en annonse for KID og sier "Det likte jeg ikke - det var før mørk/lyst/tilfeldig sammenrasket/symmetrisk" - er det også slemt?

Selve ideen med at bloggere reklamerer/anbefaler noe er at vi vanlige forbrukere liksom skal tro at dette er noe MER enn vanlig reklame. >Dette er det ekte mennesket vi kjenner fordi vi har fulgt henne gjennom mange livsbegivenheter, som anbefaler oss noe. Men prinsippet er AKKURAT det samme som en annonse i en blad. noen får betalt for å gjøre noe attraktivt for deg så du kjøper det. Det er jo helt  hinsides at man ikke kan være kritisk til en interiørstil bare fordi det er en  blogger som har laget annonsen i stedet for en reklamebyrå.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Levina skrev:

CBE driver verken med usunn kroppsfiksering eller utlevering av barn.

Kjenner jeg er veldig nysgjerrig på din definisjon av utlevering av barn.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er litt interessert i definisjonen på usunn kroppsfiksering. For er det noe jeg ser i den bloggen så er det virkelig det.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...