Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Hvorfor skal CBE svare Sørheim, egentlig? Det er noe som heter tilsvarsrett, men ingen er pliktig å svare på en kritisk aviskommentar

Nei, klart. Svar heller noen med under 100 følgere på IG og fremhev at de er verre enn deg. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Hvorfor skal CBE svare Sørheim, egentlig? Det er noe som heter tilsvarsrett, men ingen er pliktig å svare på en kritisk aviskommentar

Nei CBE har for an del lov til å leke struts så mye hun vil. Men kutyme sier man svarer når man får slik direkte kritikk. Personlig mener jeg CBEs ignorering er pinlig og setter henne i et dårlig lys. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/23/2019 at 2:09 PM, LilleSnupp said:

La også merke til de grå hårstråene, men var ikke viktig å kommentere.. men når hun åpenlyst lyver om det, så.. 

Både tykkelsen, at de er grå helt fra hodebunnen og strukturen viser at det er gråe hårstrå. Ikke unormalt å få noen grå hårstrå i tinningen i hennes alder, så hvorfor lyve om noe så latterlig lite? 

 

 

On 2/25/2019 at 5:13 PM, LilleSnupp said:

Øverste bilde på siste blogginnlegg er vel mer enn nok bekreftelse på økt frontparti.

 

On 5/2/2019 at 9:40 PM, LilleSnupp said:

Hvem kan vel glemme goth-meet-bordell stua?!?

😱😱

 

On 5/2/2019 at 8:14 PM, LilleSnupp said:

Ingen tog for bil i dag, nei..

 

 

On 5/2/2019 at 8:00 PM, LilleSnupp said:

Her feiler Kremmerhuset fullstendig! CBE er ikke og har aldri vært god på styling. 

Det er den første oppussingen et ettertrykkelig bevis på. I tillegg er hun for opphengt i symmetri til at interiøret blir spennende, hun både henger etter stilmessig og har fått innredet huset av sixbond-et-eller-annet nå sist. 

Flisene på kjøkkenet.. grøss! Plastbuskbommene.. dobbeltgrøss! Filmplakatene?!? Hjelp! 

 

16 hours ago, LilleSnupp said:

.. og på samme måte er det hakk i plata fra dere (jupp, bruker pronomenet "dere" right back), for ja.. dette har jeg lest i 10 år snart. Samme udokomenterte føleri blandet med brukerdebatt og spekulasjoner i motiv. Come on.. bring noe nytt til torget. Nesten litt stein i glasshus..

Meeeenhe.. vet dere? Selv hvor mye dere forsøker å ugyldiggjøre debatten med at brukerne her bare er ute etter CBE, så kommer stemmene fra resten av samfunnet etter med den samme kritikken, og det blir bare flere og flere, sterkere og sterkere og hyppigere og hyppigere. 

😉

 

 

On 3/3/2019 at 12:21 AM, Kleenex said:

Hva er egentlig greia med å farge håret så mørkt som Lassebasse har....for så mørkt hår er ikke naturlig for han! 

 

On 2/13/2019 at 8:01 AM, Kleenex said:

Er ikke CarolineBergEriksen.no både mann og kjerring på en gang? Det var det jeg alltid har trodd. 

 

On 4/24/2019 at 12:09 PM, Kleenex said:

Frua trodde det var lov å plukke påskeliljer i parken siden de stod midt i en rosebusk.... Så lærte muligens frua noe nytt da, ikke stjele i parken. 

 

On 4/8/2019 at 10:47 PM, Kleenex said:

Trenger jeg briller eller har bloggeieren shoppet seg enda større frontparti den siste måneden? 

 

On 4/3/2019 at 6:09 PM, Kleenex said:

Nesten så lavt det er mulig å synke. Det er sykt. 

 

On 5/1/2019 at 10:55 AM, Kleenex said:

Har blitt miljøvennlige og har også begynt å bruke 🌿istedet for punktum. Nå tar det snart av her... He he.

 

On 4/30/2019 at 3:21 PM, Kleenex said:

Og så spises det Postafen som sukkertøy ser jeg. Det blir vel med denne ene gangen... 

 

On 4/26/2019 at 3:38 PM, Kleenex said:

Kommentarfeltet kan ikke levere bedre enn igår og idag. Har gitt meg mere enn én god latter for å si det sånn... Frua og mannen er like gode på diskusjoner. 

 

On 4/26/2019 at 11:43 AM, Kleenex said:

Dette gir iallefall meg en god lang latter. Det kommentarfeltet bare gir og gir. Gjenbruk.... 

15 hours ago, Kleenex said:

Så til tross for dette blander frua inn egne barn, venners barns 1 års bursdag òg reklame for kjolen hun hadde på seg.....i dagens blogginnlegg 4/5-19. Venners barns 1 års bursdag blandet med reklame er fint å blogge om skjønner jeg. 

 

On 3/13/2019 at 10:38 PM, Liver said:

Er så fascinerende at ei voksen dame på over 30 med en journalist utdannelse i bunn er så ræva i å skrive tekster. De er så tunge å lese seg gjennom, og litt vel muntlige. 

Sammen med nesten identiske bilder av en lite karismatisk modell så blir innleggene ganske platte. 

 

On 3/7/2019 at 11:22 PM, Liver said:

Kommentarfeltet bare gir og gir. Tenk å være så bastant og best i alt, de burde gi seg selv en doktorgrad i alt.....eller vent, de har vel allerede gjort det. 

Liver

  • Sosial
  •  
  • Liver
  • Medlem


 

Liver

  • Sosial
  •  
  • Liver
  • Medlem
  • 448 8902

Jeg er så spent på hvordan hun skal forklare den nye spretten og fylden som puppene har fått:

Det er genene, jeg er bare så heldig.

PTen min har hjulpet meg til å oppnå dette resultatet.

Jeg har funnet en ny krem som formen og løfter brystene.

Total stillhet, blir det ikke nevt har det ikke skjedd.

Tenker du positivt og prioterer rett, så skjer det bare.


 

 

På det første bildet på det nyeste innlegget minner CBE meg om en Barbie dukke i poseringen. Som bloggens modell har hun mye å lære, da hun sjeldent klarer å formidle noe gjennom bildene.

Fotografen bør også lære seg å få modellen til å slappe mer av, og få frem ønsket uttrykk.

14 hours ago, Liver said:

Som jeg har nevnt flere ganger før, ønsker jeg en voksen, god debatt med de som forsvarer bruken av barn i en reklameblogg. Gode og saklige punkter, helst med noe forskning å vise til, slik at jeg kan se hvorfor et barn må delta på en slik blogg, og at det ikke blir noen konsekvenser i fremtiden. 

CBE ser selv at dette er en diskusjon som må tas, og at hun har endret noe av kursen sin, heldigvis. Men, hvorfor kan ikke barna få slippe helt? Hvorfor ta sjansen? Ikke alle er like glad i å utlevere alt til alle på det store internettet, bare for noen likes og penger. Dette valget har denne bedriften frarøvet to mindreårige. Da jeg ønsker å lære mer om tankegangen til hva som driver mennesker å ta slike valg på vegne av noen andre, så hadde det vært interessant og lærerikt å høre fra den andre siden. Der punkter som sjalu, misunnelig, jeg er en feit NAVer osv ikke går igjen. 

On 2/27/2019 at 10:05 PM, Firestone said:

Jammen, hun ER jo skuespiller. 😬

 

On 2/27/2019 at 8:09 PM, Firestone said:

Bilder av innholdet i kjøleskapet er kreativt? 

Verden står ikke til påske. 

 

 

😫

 

On 2/27/2019 at 2:03 PM, Firestone said:

Må være ganske forsmedelig for CBE.no, disse svake tallene. 

 

On 3/7/2019 at 7:45 PM, Firestone said:

Vel, bloggeren i Sarpsborg la vel lista for hvor mye man kan skylde på hatere og lesere for egne blemmer, sånn sett har AB gått i CBE.no sine fotspor. 

 

On 3/7/2019 at 4:50 PM, Firestone said:

Hun er vel lei, i likhet med oss andre? Jeg sveiper ikke innom bloggen på Bloglovin lengre, orker ikke det pjattegreiene som bedrives. Hjernen koker vekk. 

 

On 4/14/2019 at 12:25 AM, Firestone said:

Tipper de redigerte bilder og fikset innlegget om hjemreisen. Viktige saker som må prioriteres. 

 

On 4/29/2019 at 7:59 PM, Firestone said:

Gådd, så flau jeg blir av å lese det kommentarfeltet, har CBE.no sparket PR-folkene sine? 😏

 

On 2/15/2019 at 6:39 PM, Firestone said:

Vel. Tror mange som følger med der gjør det fordi de synes hele greia er komisk, for noen år siden fikk hun 100 kommentarer bare hun la ut et bilde, nå er det ofte under 10. Den ivrige kjernen har skrumpet. Fra 90-100 000 lesere til 20-25 000. Lavt reaksjonstall på IG tyder også på at hun ikke har en sterk posisjon som «likable», mer som «guilty pleasure» slik juryen i Vixen sa. 

 

On 2/24/2019 at 10:04 AM, Firestone said:

#svettefest er vel noe CBE.no tidigere har brukt for å omtale trening.

carolinebergeriksen.no svettefest

 

14 hours ago, Firestone said:

En dag, når disse bloggerne er historie, vil vi flire litt av at folk kritiserte dem som prøvde å få til et vern for bloggerbarn. Litt på samme måte som da mange lo av tanken på å få en lov som gjorde det forbudt å røyke inne på restaurant. 

Jeg tror tankegangen er å tjene penger, @Liver

 

On 2/24/2019 at 11:26 AM, Inocybe said:

Må legge til: Usj som jeg synes beskrivelsene av treningsrunder uten dusj på mange timer (og truseløs i tynne tights i tillegg) er ekkelt! Skikkelig grisete. 

 

On 2/22/2019 at 7:51 PM, Inocybe said:

Det er vel ikke vår feil bloggen er så underholdene innholdsløs? :skratte:Guilty pleasure var prisen CBE.no fikk på Vixen.

 

On 2/21/2019 at 8:37 PM, Inocybe said:

Er pulsklokken helt oversett for tiden? 😞

 

On 3/1/2019 at 5:13 PM, Inocybe said:

Kan ikke bli annet enn fascinert over at det går an å både fronte ekstremforbruk og ekstremmaterialisme og samtidig virke ekstremt gjerrige. Imponerende velutført  dobbeltkommunikasjon. :nigo:

 

On 2/27/2019 at 11:27 AM, Inocybe said:

Sant det. Hun vet sikkert ikke hvordan man bruker slikt utstyr og hadde sikkert gått på pinlige smeller (ref bare ankler i frost). Her kunne hun ha tatt kontakt med folk som kan greia da. Kanskje et gjesteinnelgg om løpeteknikk med noen som vet hva de snakker om? Hadde vært spennende.

Jeg har nå blitt mer inspirert av dine og @oblt siste innlegg om løping enn av utallige av CBEs "inspirasjoninnlegg" 😊. Slikt vil jeg lese om! Hadde nettop en slik fantastisk kveldsøkt i går på gjørmete/isete skogsvei i solnedgang. Fantastisk var det.

 

On 4/5/2019 at 6:49 PM, Inocybe said:

Jeg skjønner veldig veldig godt de har trang til å komme seg bort. Hverdagen deres virker på meg kjedelig og ensformig. Og det sier jeg som lever et fullstendig gjennomsnittlig A4-liv. 😆 Bloggen er som å høre på en utbrent ungdomsskolelærer som bare snur pensumbunken hvert år. 

 

 

On 3/19/2019 at 8:08 AM, Inocybe said:

Tror dessverre det er "spontan lek" som får foten til å lette på seg. Eventuelt stramme leddbånd etter åresvis med bloggerfot. Et selvironisk "spark" til KG-debattantene hadde vært mye morsommere. 😂:nordvesta:

 

On 3/13/2019 at 9:36 PM, Inocybe said:

Men CBE har tidligere benektet at gulvets nåværende tilstand har det minste å gjøre med hennes beslutning om mørkt gulv. Det var de første håndverkerne som ikke gjorde jobben skikkelig (eller noe i den duren) så det måtte lysnes rett etterpå. Er hvert fall ikke bloggerens feil at gulvet har blitt så stygt. Nemlig. :jolie:

 

On 4/13/2019 at 1:48 PM, Inocybe said:

De har før reklamert for kofferter. Bjørn Borg? Husker at disse "fantastiske elsk på" kofferter ikke fikk være med på den neste ferieturen. Troverdighet 😂

 

2 hours ago, Inocybe said:

For bloggerbarna er diskusjonen om barneeksponering veldig viktig! De er midt i eksponeringsbonanzaen nå i dag og diskusjonene må tas nå! 

Men barneeksponering er ikke det eneste som er problematisk med influencere av CBE-typen, så selvfølgelig vil det diskuteres mange andre emner i tillegg til dette. Du skriver at influencere med barn ikke bør diskuteres fordi barna kanskje kan lese senere men det mener jeg er veldig feil. Ulovligheter, uetisk bedriftsførelse, kroppress, under-bordet-koplinger i mediehusene og lignende kan ikke feies under teppet bare fordi enkelte av de involverte har barn. Barn er ikke et frikort! Du må snu det andre er veien og innse at det er den voksne influencerens ansvar at barna er så innblandet i foreldrenes tvilsomme bedrift. Jeg har skjønt at influencere flest selv sliter veldig med å definere grensen for hva som burde være privat, men de er faktisk voksne og må ta ansvar for handlingene sine.

Legger til en liten note om at ingen seriøse bloggkritikere skriver negativt om bloggbarn. Det er også sterk selvjustis på KG og de andre seriøse stedene barneeksponering diskuteres, og bra det, og det er heldigvis heller ikke lov i følge KGS regelverk.

Kroppress: CBE.no flyter dessverre fortsatt over av kroppress. Trist at en voksen dame med barn holder på slik men slik er det. Det krever ikke mer enn et minimum med bildeanalyseforståelse for å se at kroppress er en stor del av budskapet i veldig mange av bildene som legges ut. Når bildene, og tidvis også tekstene, ses i sammenheng med bilderedigeringen (5 år er faktisk ikke lenge!) og tidligere uttalelser så er mønstret helt klart. Alt dette henger sammen og gjør det fortsatt. Spesielt ille var presset hun rettet spesifikt mot gravide og barselskvinner (og nei det er ikke lenge siden det heller - vi lever tross alt ikke med Villa Paprika tidsregning :tongue:).

Silikon? - please! Man sier at et bilde sier mer enn 1000 ord og CBE la ut tonnevis av bildedokumentasjon etter "hendelsen". Det er ikke skjult for å si det slik. 

Du antyder at jeg "trigges av trent og slank", men da kan du ikke ta mer feil. Det er løgnene hennes omkring sunn livsstil-narrativet jeg "trigges av". Bare så ingen skal falle i feit og misunnelig fellen så er jeg veldig godt fornøyd med kroppen min og jeg trener betydelig mer enn CBE. Det er ikke der det ligger ;) . Egentlig driter jeg i utseendet hennes (unntatt hennes utstrakte bruk av kroppen sin til å drive dette utidige kroppspresset) men det er oppførelsen som gjør at jeg følger med og kritiserer. Hun sa i bestillingsintervjuet med Dagens Næringsliv  at hun lurte på om hun har et dra til tryne, men hun misforsto jo fullstendig. Det er ikke utseendet som er greia, men hennes dra til oppførelse. Hun har nå i mange år (også før hun fikk barn) fremstilt seg selv som løgner, fraskriver seg alt ansvar for egne handlinger, ekstremt egosentrisk, grisk, og regelrett slem. Det tror jeg er mye av grunnen til at hun får mye kritikk (og en god del sleivspark fra meg og andre). "Folk er så slemme fordi jeg er så pen" er misforstått fra hennes side og hun bør se på handlingene sine i stedet. Hvorfor hun med vilje og viten velger å framstå så ekstremt usympatisk skjønner jeg ikke. Hun har jo full kontroll på SoMe’ene sine, men muligens det er det som må til for å få trafikk (og penger) til en ellers gørr kjedelig blogg?

Og nei du trenger ikke liste opp eventuelle sleivspark jeg har skrevet. Jeg er utmerket godt klar over hva jeg skriver ;)

 

 

7 hours ago, CecilieX said:

Ja, hvor grensa skal gå er det fortsatt uenighet om. Hun skriver at «som med så mye annet så handler det om det man tror og vet i øyeblikket», en innrømmelse av at man ikke kan spå om hva som er innafor i fremtiden.

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/05/02/hele-familien-pa-joggetur/

Det er jo det som har vært et hovedpoeng i diskusjonen rundt barneeksponering. Hvorfor ta sjansen, når vi ikke vet hva konsekvensen er. Føre-var prinsippet. 

Synes det er underlig at CBE ikke nå, når hun ser at tid og utvikling gjør at man endrer atferd, innser at hun burde stoppe. Om 10 år er dette kanskje en selvfølge, fordi vi da sitter med erfaring over tid, og da får hun det ikke ugjort. Ingen eksponering ville ikke sette henne i en slik kattepine. 

⬆️

@CecilieXDu er den eneste her inne som jeg ser komme med konstruktiv kritikk om driften, og som er saklig selv om det er mye kritisk. 👏 Diskuterer sak og ikke person og ikke kommer med usakligheter for så å gjemme seg bak viktigheten rundt eksponering av barn når en blir "konfrontert". Respekt!


Fra "CBE AS - Debatt rundt hennes virksomhet".

Titori

  • Sjenert
  •  
  • Titori
  • Medlem
  • 28 694

Hun har også unngått å svare på spørsmål om puppene. Hadde hun ikke gjort noe så hadde hun helt sikkert svart det. Det at hun ikke svarer er bevis nok i seg selv. Og ja, man ser det på bildene, hun går jo mest uten bh. Jævlig trist at "alle" de store bloggerne fikser på utseendet. 

Og jeg syns at CBE ofte failer helt når det gjelder sminke, hun ser mye eldre ut med mye sminke - som hun som oftest bruker. Skjønner ikke at folk ikke ser at mer naturlig ser bedre ut. Har aldri skjønt det vippegreiene, øynene blir jo borte bak de. Men hver sin smak. 

Titori

Sjenert
Medlem

28 694

Report post #11753

Posted November 20, 2018

Altså, jeg har stort sett tid til å slappe av/ se på tv om kveldene, men så arrangerer jeg ikke disko-bursdag og desember-bonanza heller da.. Bare latterlig å høre om hvor travelt hun har det, og se hva hun driver med om dagene. Mye shopping og trening ja. Hun har jo sagt hun jobber 8 timer om dagen, det må jo ha vært en vits? Hun må isåfall regne alt hun skriver om på bloggen som jobb da, ikke bare selve jobben. 

 

3 hours ago, Titori said:

👏👏

Det er så dumt å lese når folk skriver at det bare er vi her inne som bryr oss om dette med eksponering av barn. Jeg ser det er et tema mange steder, og at flere og flere får opp øynene for det. 

Og at noen mener at hun ikke eksponerer og viser frem privatlivet til barna er for meg en gåte. Familieturer, bursdager, ferier, rommet til barna? Det er jo dette som ER privatlivet til barna. Jeg husker det forholdet jeg hadde til mitt eget rom som barn. Mitt mest private sted. Jeg er ganske sikker på jeg hadde fått en vond følelse hvis jeg plutselig oppdaget at bilder av rommet mitt og lekene mine hadde blitt delt offentlig i årevis uten at jeg visste om det. 

Supert om hun er i ferd med å bli bevisst på dette, men det eneste riktige vil være å kutte de ut fra alle some-kanaler. Men det kommer ikke til å skje fordi de spiller en viktig rolle i familie-idyllen som presenteres, og hun har ikke noe å skrive om uten det. 

Jeg er enig i at det er unødvendig å kritisere henne/bedriften for "alt". Jeg syns det er dumt å kritisere måten hun trener på og at hun ikke har framgang f.eks. Tåpelig. Men å kritisere netfit ift at de ikke har troverdighet som treningsbloggere er innafor. Dumt å kritisere utseendet/at hun er slank i seg selv, men virkelig på sin plass å kritisere bilderedigering og fokus på kropp etter fødsel (for å gi to eksempel på kroppsfokus fra cbe), fordi det er et bevisst og direkte skadelig fokus fra hennes side. 

Det er sikkert mye positivt å si om henne, men dette handler ikke om henne som privatperson. Det handler om bedriften og hvordan de velger å fremstå. Og ja, det er mange andre influencere som er like ille, og enkelte kanskje verre (følger ikke mange), når det gjelder eksponering av barn. Men det er fint å se at resten av verden skjønner at dette er problematisk, håper flere og flere influencere følger etter. 

Hun trenger å fornye seg helt, følge med i tiden i stedet for å holde på sin lille boble og ikke ta imot noe utenfra. Mindre barn/familieliv, mindre forbruk, bedre tekster med mer innhold, gjerne fortsette med fine bilder (av annet enn seg selv?). Bare noen forslag. Spørsmålet er om hun vil og evner. 

 


Tok meg tid og frihet til å friske opp minnet til de på de siste sidene som mener at de driver med en viktig debatt og ikke kjenner seg igjen i at man er ute etter å ta "CBE" for det er jo bare en sunn debatt om barn som gjelder, er det ikke? Spesielt når det stormer og man kan vise seg fra sin beste side som bekymrede sjeler, og overhodet ikke kjenner seg igjen i sladder, hets, spekulering, eller stygge kommentarer.
Kall en spade for en spade...

 

Endret av Luvinesta
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Firestone skrev:

Nei, klart. Svar heller noen med under 100 følgere på IG og fremhev at de er verre enn deg. 

Godt eksempel. En liten IGer med under 100 følgere (=lett offer) kan få masse oppmerksomhet, mens Sara Sørheim med "baller av stål" og retorikken på plass får ikke så mye som et pip. Slik klarer CBE å framstille seg selv som en pyse og narrativet om den sterke selvstendige forretningskvinnen CBE smuldrer til støv. Rar taktikk :klo:

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen har sagt at det bare dreier seg om debatt om barn, iallfall ikke jeg.  Du kunne spart deg arbeidet. ☺️ Jeg vet godt hva jeg selv har skrevet og står for det. Til info: jeg har kritisert CBE her inne siden jul 2014, jeg kritiserer flere sider ved hennes virksomhet. Høyst betimelig også, verken sladder (opplysninger som ikke er offentlig) eller stygt. At CBE tillater ord som «drittkjerringer» om kritikere i eget kommentarfelt, synes jeg sier mer om henne enn om kritikerne.  

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Firestone said:

Nei, ingen har sagt at det bare dreier seg om debatt om barn, iallfall ikke jeg.  Du kunne spart deg arbeidet. ☺️ Jeg vet godt hva jeg selv har skrevet og står for det. Til info: jeg har kritisert CBE her inne siden jul 2014, jeg kritiserer flere sider ved hennes virksomhet. Høyst betimelig også, verken sladder (opplysninger som ikke er offentlig) eller stygt. At CBE tillater ord som «drittkjerringer» om kritikere i eget kommentarfelt, synes jeg sier mer om henne enn om kritikerne.  

Det er litt vel ironisk å være brennende opptatt av å verne de stakkars bloggerbarna, men samtidig skriver dritt om foreldrene deres på nett som de kan lese om få år?

Endret av Luvinesta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Luvinesta skrev:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Liver

  • Sosial
  •  
  • Liver
  • Medlem


 

Liver

  • Sosial
  •  
  • Liver
  • Medlem
  • 448 8902

Jeg er så spent på hvordan hun skal forklare den nye spretten og fylden som puppene har fått:

Det er genene, jeg er bare så heldig.

PTen min har hjulpet meg til å oppnå dette resultatet.

Jeg har funnet en ny krem som formen og løfter brystene.

Total stillhet, blir det ikke nevt har det ikke skjedd.

Tenker du positivt og prioterer rett, så skjer det bare.


 

 

På det første bildet på det nyeste innlegget minner CBE meg om en Barbie dukke i poseringen. Som bloggens modell har hun mye å lære, da hun sjeldent klarer å formidle noe gjennom bildene.

Fotografen bør også lære seg å få modellen til å slappe mer av, og få frem ønsket uttrykk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

⬆️

@CecilieXDu er den eneste her inne som jeg ser komme med konstruktiv kritikk om driften, og som er saklig selv om det er mye kritisk. 👏 Diskuterer sak og ikke person og ikke kommer med usakligheter for så å gjemme seg bak viktigheten rundt eksponering av barn når en blir "konfrontert". Respekt!


Fra "CBE AS - Debatt rundt hennes virksomhet".

Titori

  • Sjenert
  •  
  • Titori
  • Medlem
  • 28 694

Hun har også unngått å svare på spørsmål om puppene. Hadde hun ikke gjort noe så hadde hun helt sikkert svart det. Det at hun ikke svarer er bevis nok i seg selv. Og ja, man ser det på bildene, hun går jo mest uten bh. Jævlig trist at "alle" de store bloggerne fikser på utseendet. 

Og jeg syns at CBE ofte failer helt når det gjelder sminke, hun ser mye eldre ut med mye sminke - som hun som oftest bruker. Skjønner ikke at folk ikke ser at mer naturlig ser bedre ut. Har aldri skjønt det vippegreiene, øynene blir jo borte bak de. Men hver sin smak. 

Titori

Sjenert
Medlem

28 694

Report post #11753

Posted November 20, 2018

Altså, jeg har stort sett tid til å slappe av/ se på tv om kveldene, men så arrangerer jeg ikke disko-bursdag og desember-bonanza heller da.. Bare latterlig å høre om hvor travelt hun har det, og se hva hun driver med om dagene. Mye shopping og trening ja. Hun har jo sagt hun jobber 8 timer om dagen, det må jo ha vært en vits? Hun må isåfall regne alt hun skriver om på bloggen som jobb da, ikke bare selve jobben. 

 


Tok meg tid og frihet til å friske opp minnet til de på de siste sidene som mener at de driver med en viktig debatt og ikke kjenner seg igjen i at man er ute etter å ta "CBE" for det er jo bare en sunn debatt om barn som gjelder, er det ikke? Spesielt når det stormer og man kan vise seg fra sin beste side som bekymrede sjeler, og overhodet ikke kjenner seg igjen i sladder, hets, spekulering, eller stygge kommentarer.
Kall en spade for en spade...

 

:blomst:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, CecilieX skrev:

Ja, hvor grensa skal gå er det fortsatt uenighet om. Hun skriver at «som med så mye annet så handler det om det man tror og vet i øyeblikket», en innrømmelse av at man ikke kan spå om hva som er innafor i fremtiden.

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/05/02/hele-familien-pa-joggetur/

Det er jo det som har vært et hovedpoeng i diskusjonen rundt barneeksponering. Hvorfor ta sjansen, når vi ikke vet hva konsekvensen er. Føre-var prinsippet. 

Synes det er underlig at CBE ikke nå, når hun ser at tid og utvikling gjør at man endrer atferd, innser at hun burde stoppe. Om 10 år er dette kanskje en selvfølge, fordi vi da sitter med erfaring over tid, og da får hun det ikke ugjort. Ingen eksponering ville ikke sette henne i en slik kattepine. 

Var det joggetur eller jobbetur...? Er redd disse begrepene blandes sammen her. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tørst skrev:

Nei, men det er veldig vanlig å gjøre det. Det er slik samfunnsdebatten fungerer. 

 

23 minutter siden, Inocybe skrev:

Nei CBE har for an del lov til å leke struts så mye hun vil. Men kutyme sier man svarer når man får slik direkte kritikk. Personlig mener jeg CBEs ignorering er pinlig og setter henne i et dårlig lys. 

De fleste aviskommentarer blir nok stående ubesvart. CBE er hverken politiker med et tillitsverv eller næringslivsleder med ansvar for mange ansatte, ergo var hun ikke pliktig eller tjent med å svare på en kommentaren fra Sørheim. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Inocybe skrev:

Godt eksempel. En liten IGer med under 100 følgere (=lett offer) kan få masse oppmerksomhet, mens Sara Sørheim med "baller av stål" og retorikken på plass får ikke så mye som et pip. Slik klarer CBE å framstille seg selv som en pyse og narrativet om den sterke selvstendige forretningskvinnen CBE smuldrer til støv. Rar taktikk :klo:

Baller av stål? Fordi hun som kulturredaktør kritiserer en tomannsbedrift i en av Norges største aviser. Og retorikken på plass? Ja, det håper jeg virkelig at både Sørheim og de andre kommentorene i avis-Norge har.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
47 minutter siden, Luvinesta skrev:

Det er litt vel ironisk å være brennende opptatt av å verne de stakkars bloggerbarna, men samtidig skriver dritt om foreldrene deres på nett som de kan lese om få år?

Hvorfor det egentlig? 

At man mener at noen gjør noe som ikke er riktig og gir utrykk for dette, betyr jo at man føler et personlig ansvar for andres følelser? Jeg er helt sikker på at det gikk inn på en del av de som fikk rettet meeto anklager mot seg, og at det var vondt og vanskelig for dem at de ble offentlig kritisert. Det var helt sikkert ikke noe gøy å være barna til disse heller. Langt der i fra. Det betyr ikke at de som kritiserte dem skulle latt være, eller at de er ansvarlig for hvordan det må føles. 

Jeg syns ingen skal skrive dritt (det lange innlegget ditt var ikke "dritt") om andre på nett. Helt uavhengig av om man har barn eller ikke. Men kritikk er innafor, selv om man har barn. Ingen skal skånes for kritikk bare fordi har klart å få barn - enten det er snakk om politikere eller bloggere. 

Endret av no. 72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
59 minutter siden, Luvinesta skrev:

Tok meg tid og frihet til å friske opp minnet til de på de siste sidene som mener at de driver med en viktig debatt og ikke kjenner seg igjen i at man er ute etter å ta "CBE" for det er jo bare en sunn debatt om barn som gjelder, er det ikke? Spesielt når det stormer og man kan vise seg fra sin beste side som bekymrede sjeler, og overhodet ikke kjenner seg igjen i sladder, hets, spekulering, eller stygge kommentarer.
Kall en spade for en spade...

 

Jeg syns ikke jobben du har gjort er er god nok. Sorry. 

Ingen av innleggene du viste til her er hets eller stygge kommentarer. Det er litt flåsing, morsomheter og ironisering, men herregud - hva forventer du? At man slår noen morsomheter, er litt ironisk og gjør litt narr av folk i offentligheten er veldig innafor. 

Tror ingen her har påstått at absolutt alt som skrives på KG er ned til fingerspissen saklig. Det er et forum, ikke en doktoravhandling det skrives på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
35 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

 

De fleste aviskommentarer blir nok stående ubesvart. CBE er hverken politiker med et tillitsverv eller næringslivsleder med ansvar for mange ansatte, ergo var hun ikke pliktig eller tjent med å svare på en kommentaren fra Sørheim. 

Det er helt riktig. Hun trenger ikke å svare på noe, hun trenger ikke å ha et åpent kommentarfelt heller. Det bestemmer hun helt selv. 

Samtidig er det også helt lov å etterlyse et svar, og ønske at noen som er kritisert skal komme med sin begrunnelse for valg, men hverken hun eller andre bloggere er pliktige til å gi et svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har da aldri lagt skjul på hvorfor jeg er kritisk til cbe.

Meg fikk hun på nakken den dagen hun nektet for at hun hadde omtalt en person som pizzaspisende sosialklient m.m., og kalte meg løgner m.m. og sendte bølingen etter meg. Tok det opp under fullt navn, jeg og var overhode ikke en KG-er den gangen. Men.. løgner har jeg aldri likt.

Misunnelig? Overhode ikke. Hevngjerrig? Helt sikkert.. 

🤣

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke lagt sjul på at jeg er kritisk til andre sider av CBE. Ja, eksponering av barna er et av punktene, men det finnes andre sider å sette lys på ved en slik bedrift, og til og med spøke om. 

At jeg kan både være flåsete og ironisk i tekstene mine, har mye med måten de presenterer seg på som en bedrift. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Luvinesta skrev:

Det er litt vel ironisk å være brennende opptatt av å verne de stakkars bloggerbarna, men samtidig skriver dritt om foreldrene deres på nett som de kan lese om få år?

Hvis du spør på en sakligere måte, kan det hende noen tar deg mer seriøst. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

57 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

 

De fleste aviskommentarer blir nok stående ubesvart. CBE er hverken politiker med et tillitsverv eller næringslivsleder med ansvar for mange ansatte, ergo var hun ikke pliktig eller tjent med å svare på en kommentaren fra Sørheim. 

 

53 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Baller av stål? Fordi hun som kulturredaktør kritiserer en tomannsbedrift i en av Norges største aviser. Og retorikken på plass? Ja, det håper jeg virkelig at både Sørheim og de andre kommentorene i avis-Norge har.

Ehm det var da presis det jeg sa :klo:. CBE er ikke pålagt å svare. Men helt uenig i at hun ikke hadde vært tjent med det. Åresvis med strutsetaktikk kler ingen. 

Ja jeg betrakter Sara Sørheim som tøff og flink. Å insinuere at motivet med kronikken var å "ta stakkers lille Caroline" er ufin spekulasjon fra din side. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Inocybe skrev:

 

Ehm det var da presis det jeg sa :klo:. CBE er ikke pålagt å svare. Men helt uenig i at hun ikke hadde vært tjent med det. Åresvis med strutsetaktikk kler ingen. 

Ja jeg betrakter Sara Sørheim som tøff og flink. Å insinuere at motivet med kronikken var å "ta stakkers lille Caroline" er ufin spekulasjon fra din side. 

😂 God søndag videre!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kritiserer SS en «tomannsbedrift»? (Begrepet er noe uklart, forresten, all den tid de har både management og PR-folk tilknyttet seg, samt UI, de er liksom ikke ei random dame og mannen i Tromsø som driver en liten nettbutikk...) 

Tipper SS vurderer, som mange andre, at veteranbloggeren har innflytelse i egne kretser og når CBE.no bruker egne barn som inntektskilde, er dette en målestokk for andre. At barnet var hovedpersonen i annonsen, er faktisk høyst kritikkverdig. Nå kan det virke som om kritikken har nådd CBE.no siden de nå har annonser om barnerelaterte varer uten å vise barn i selve annonsen (siste jeg husker er Storytel, men kan hende jeg tar feil). Jeg synes forøvrig ikke noe om annonser der teksten omhandler barn, heller, annonser som de får nettopp pga av at de har barn.  Jeg synes heller ikke noe om annonser/reklame der de viser barn rett før og rett etter annonsen, da dette er et virkemiddel for å få leseren til å huske på hvem som egentlig skal bruke disse varene. (Om de bruker det i virkeligheten er en annen sak, men med møbler og klær kan det se slik ut.)

Endret av Firestone
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...