Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

😂 God søndag videre!

Seriøs debatt ikke så interessant lengre? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, Inocybe skrev:

 

Ehm det var da presis det jeg sa :klo:. CBE er ikke pålagt å svare. Men helt uenig i at hun ikke hadde vært tjent med det. Åresvis med strutsetaktikk kler ingen. 

Ja jeg betrakter Sara Sørheim som tøff og flink. Å insinuere at motivet med kronikken var å "ta stakkers lille Caroline" er ufin spekulasjon fra din side. 

CBE skriver selv at hun er journalistutdannet og bør derfor være i stand til å argumentere for sine handlinger.

Endret av Firestone
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luvinesta, har man ikke lov til å mene at stort utseende-fokus og fiksing på utseendet hos en influencer (!) er en negativ ting?? Og at det å fremstille trening og shopping som en ekstremt travel dag også er litt spesielt? Haha, morsom du. Barn og ungdom i dag har ofte bloggere som forbilder. Da må man kunne diskutere innholdet hos disse, det sier seg selv!!! 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Luvinesta skrev:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Liver

  • Sosial
  •  
  • Liver
  • Medlem


 

Liver

  • Sosial
  •  
  • Liver
  • Medlem
  • 448 8902

Jeg er så spent på hvordan hun skal forklare den nye spretten og fylden som puppene har fått:

Det er genene, jeg er bare så heldig.

PTen min har hjulpet meg til å oppnå dette resultatet.

Jeg har funnet en ny krem som formen og løfter brystene.

Total stillhet, blir det ikke nevt har det ikke skjedd.

Tenker du positivt og prioterer rett, så skjer det bare.


 

 

På det første bildet på det nyeste innlegget minner CBE meg om en Barbie dukke i poseringen. Som bloggens modell har hun mye å lære, da hun sjeldent klarer å formidle noe gjennom bildene.

Fotografen bør også lære seg å få modellen til å slappe mer av, og få frem ønsket uttrykk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

⬆️

@CecilieXDu er den eneste her inne som jeg ser komme med konstruktiv kritikk om driften, og som er saklig selv om det er mye kritisk. 👏 Diskuterer sak og ikke person og ikke kommer med usakligheter for så å gjemme seg bak viktigheten rundt eksponering av barn når en blir "konfrontert". Respekt!


Fra "CBE AS - Debatt rundt hennes virksomhet".

Titori

  • Sjenert
  •  
  • Titori
  • Medlem
  • 28 694

Hun har også unngått å svare på spørsmål om puppene. Hadde hun ikke gjort noe så hadde hun helt sikkert svart det. Det at hun ikke svarer er bevis nok i seg selv. Og ja, man ser det på bildene, hun går jo mest uten bh. Jævlig trist at "alle" de store bloggerne fikser på utseendet. 

Og jeg syns at CBE ofte failer helt når det gjelder sminke, hun ser mye eldre ut med mye sminke - som hun som oftest bruker. Skjønner ikke at folk ikke ser at mer naturlig ser bedre ut. Har aldri skjønt det vippegreiene, øynene blir jo borte bak de. Men hver sin smak. 

Titori

Sjenert
Medlem

28 694

Report post #11753

Posted November 20, 2018

Altså, jeg har stort sett tid til å slappe av/ se på tv om kveldene, men så arrangerer jeg ikke disko-bursdag og desember-bonanza heller da.. Bare latterlig å høre om hvor travelt hun har det, og se hva hun driver med om dagene. Mye shopping og trening ja. Hun har jo sagt hun jobber 8 timer om dagen, det må jo ha vært en vits? Hun må isåfall regne alt hun skriver om på bloggen som jobb da, ikke bare selve jobben. 

 


Tok meg tid og frihet til å friske opp minnet til de på de siste sidene som mener at de driver med en viktig debatt og ikke kjenner seg igjen i at man er ute etter å ta "CBE" for det er jo bare en sunn debatt om barn som gjelder, er det ikke? Spesielt når det stormer og man kan vise seg fra sin beste side som bekymrede sjeler, og overhodet ikke kjenner seg igjen i sladder, hets, spekulering, eller stygge kommentarer.
Kall en spade for en spade...

 

Jaha hvorfor så ivrig på å sitere? Ble det for mye ironi for enkelte? Er det ikke lov å mene noe om bedriften Treasures as og deres ansatte. De utleverer både seg selv, familie og venner på denne bloggen. Ser at siteringer forsvant på mystisk vis her

Endret av Kleenex
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
2 timer siden, LilleSnupp skrev:

Jeg har da aldri lagt skjul på hvorfor jeg er kritisk til cbe.

Meg fikk hun på nakken den dagen hun nektet for at hun hadde omtalt en person som pizzaspisende sosialklient m.m., og kalte meg løgner m.m. og sendte bølingen etter meg. Tok det opp under fullt navn, jeg og var overhode ikke en KG-er den gangen. Men.. løgner har jeg aldri likt.

Misunnelig? Overhode ikke. Hevngjerrig? Helt sikkert.. 

🤣

Gjorde hun det??? Fy søren, det viser virkelig hvilket prinsessesyndrom hun har... 😡😡😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Gjorde hun det??? Fy søren, det viser virkelig hvilket prinsessesyndrom hun har... 😡😡😡

Ja, har nevnt episoden tidligere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, LilleSnupp skrev:

Jeg har da aldri lagt skjul på hvorfor jeg er kritisk til cbe.

Meg fikk hun på nakken den dagen hun nektet for at hun hadde omtalt en person som pizzaspisende sosialklient m.m., og kalte meg løgner m.m. og sendte bølingen etter meg. Tok det opp under fullt navn, jeg og var overhode ikke en KG-er den gangen. Men.. løgner har jeg aldri likt.

Misunnelig? Overhode ikke. Hevngjerrig? Helt sikkert.. 

🤣

I retrospekt er det interessant når man vet at denne bølingen ofte bestod av dem selv. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Inocybe skrev:

I retrospekt er det interessant når man vet at denne bølingen ofte bestod av dem selv. 

Var ikke i kommentarfeltet på bloggen dette skjedde, så bølingen besto nok fans.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instagram: reklame for Floyd med barn i bakgrunnen x 2; instastory 2 x bilde av barn på Vitensenter. 

#eksponereraldribarna

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vipser skrev:

Instagram: reklame for Floyd med barn i bakgrunnen x 2; instastory 2 x bilde av barn på Vitensenter. 

#eksponereraldribarna

.. og i morgen kommer et innlegg om dagen i dag med barna på Inspiria 👏🏻

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleSnupp skrev:

Var ikke i kommentarfeltet på bloggen dette skjedde, så bølingen besto nok fans.

Skjønner :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Luvinesta skrev:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Liver

  • Sosial
  •  
  • Liver
  • Medlem


 

Liver

  • Sosial
  •  
  • Liver
  • Medlem
  • 448 8902

Jeg er så spent på hvordan hun skal forklare den nye spretten og fylden som puppene har fått:

Det er genene, jeg er bare så heldig.

PTen min har hjulpet meg til å oppnå dette resultatet.

Jeg har funnet en ny krem som formen og løfter brystene.

Total stillhet, blir det ikke nevt har det ikke skjedd.

Tenker du positivt og prioterer rett, så skjer det bare.


 

 

På det første bildet på det nyeste innlegget minner CBE meg om en Barbie dukke i poseringen. Som bloggens modell har hun mye å lære, da hun sjeldent klarer å formidle noe gjennom bildene.

Fotografen bør også lære seg å få modellen til å slappe mer av, og få frem ønsket uttrykk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

⬆️

@CecilieXDu er den eneste her inne som jeg ser komme med konstruktiv kritikk om driften, og som er saklig selv om det er mye kritisk. 👏 Diskuterer sak og ikke person og ikke kommer med usakligheter for så å gjemme seg bak viktigheten rundt eksponering av barn når en blir "konfrontert". Respekt!


Fra "CBE AS - Debatt rundt hennes virksomhet".

Titori

  • Sjenert
  •  
  • Titori
  • Medlem
  • 28 694

Hun har også unngått å svare på spørsmål om puppene. Hadde hun ikke gjort noe så hadde hun helt sikkert svart det. Det at hun ikke svarer er bevis nok i seg selv. Og ja, man ser det på bildene, hun går jo mest uten bh. Jævlig trist at "alle" de store bloggerne fikser på utseendet. 

Og jeg syns at CBE ofte failer helt når det gjelder sminke, hun ser mye eldre ut med mye sminke - som hun som oftest bruker. Skjønner ikke at folk ikke ser at mer naturlig ser bedre ut. Har aldri skjønt det vippegreiene, øynene blir jo borte bak de. Men hver sin smak. 

Titori

Sjenert
Medlem

28 694

Report post #11753

Posted November 20, 2018

Altså, jeg har stort sett tid til å slappe av/ se på tv om kveldene, men så arrangerer jeg ikke disko-bursdag og desember-bonanza heller da.. Bare latterlig å høre om hvor travelt hun har det, og se hva hun driver med om dagene. Mye shopping og trening ja. Hun har jo sagt hun jobber 8 timer om dagen, det må jo ha vært en vits? Hun må isåfall regne alt hun skriver om på bloggen som jobb da, ikke bare selve jobben. 

 


Tok meg tid og frihet til å friske opp minnet til de på de siste sidene som mener at de driver med en viktig debatt og ikke kjenner seg igjen i at man er ute etter å ta "CBE" for det er jo bare en sunn debatt om barn som gjelder, er det ikke? Spesielt når det stormer og man kan vise seg fra sin beste side som bekymrede sjeler, og overhodet ikke kjenner seg igjen i sladder, hets, spekulering, eller stygge kommentarer.
Kall en spade for en spade...

 

Mye bra her også ser jeg. Dessuten ser jeg også at jeg lar meg underholde av mange gode vinklinger i CarolineBergEriksen.no sitt kommentarfelt. Ironi har livets rett i mitt univers. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille_Krokodille

Under innlegget med joggeturen la jeg merke til to ting: 

Petra spør om Caroline kan forsvare hvordan hun kan filme barnet på snap mens det spør «skal du sende dette til mormor?», mor svarer «ja» og legger det ut for alle. Hun svarer altså ikke på hvorfor hun lyver til eget barn om filming og eksponering.

Petra spør også om ikke de er engstelige for at noen skal gå frem til barna og stille dem spørsmål som «er du glad for det nye rommet» og lignende, om ikke de er redde for at barna deres skal bli skremt? Dette svarer hun heller ikke på.

Jeg lurer på om det er fordi hun ikke gidder å svare, eller fordi hun kjente et lite stikk der...

Til @Luvinesta, @virkelig, @Nebel86, @Lana01Og andre som kritiserer oss fordi vi kritiserer caroline for eksponeringen; Hva tror dere er verst for et barn/ungdom som vokser opp på blogg? Å finne kommentarer fra folk som vil ha slutt på eksponeringen (ikke dra inn usaklige kommentarer nå, nå sikter jeg til saklige kommentarer om eksponering), eller å finne ut at foreldrene dine har løyet deg rett opp i fjeset for å kunne bruke deg som trekkplaster? Eller at en eller annen skrulling kan finne på å gå rett bort til ungene og si noe creepy? For slike idioter finnes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke svarer på spørsmål, hvorfor legges det ut? Mulig det er et ønske om temperatur i kommentarfeltet, men det ser jo unektelig merkelig ut, spesielt når det er viktige spørsmål. 

Endret av Firestone
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten, kanskje fra 4-5 årsalderen, gav jeg mamma grei beskjed om at hun ikke fikk snakke om meg i telefonen. De hun snakket med kunne spørre meg selv om det var noe de ville vite 🤣🤣 og da gjaldt det ikke hemmeligheter, bare helt vanlige ting som skjedde i hverdagen. Og hun snakket med mormor og tante, ikke helt åpent for tusenvis... 

Nå var jeg jo kanskje litt ekstrem, og mamma fortsatte nok å snakke om meg når jeg ikke hørte. Men jeg følte virkelig at det var ubehagelig å vite at folk snakket om meg uten at jeg fikk delta. 

Kan ikke forestille meg hvordan det hadde vært om det gikk opp for meg at store mengder tekst og bilder hadde blitt publisert fra jeg lå i mammas mage.. 

Det finnes da nok av eksempler på influencere som klarer seg fint selv om de ikke deler den biten med barna? 

Jeg håper i det minste de barna får sin del av kaka, de bør sitte med en solid sparekonto når de starter voksenlivet. De har tross alt jobbet hardt, selv de ikke alltid har visst det. 

 

 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille_Krokodille
25 minutter siden, Svevendemeg skrev:

 

Det finnes da nok av eksempler på influencere som klarer seg fint selv om de ikke deler den biten med barna? 

 

 

Ikke sant? Slik som bursdagsinnlegget, der jentene vises. Vi skjønner jo at de er med!? Det er vel ingen som på ramme alvor hadde trodd at barna var alene hjemme hvis vi ikke så bilder av dem eller fikk informasjonen ut fra teksten. 

Derfor skjønner jeg ikke argumentet «de er jo en del av familien». Eh, vi skjønner det. Er herr og fru på sommerferie, så skjønner vi at barna er med. Det er liksom greia med å ha barn. Man har en tendens til å dra dem med seg overalt. Men vi trenger altså ikke å SE det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lille_Krokodille skrev:

Ikke sant? Slik som bursdagsinnlegget, der jentene vises. Vi skjønner jo at de er med!? Det er vel ingen som på ramme alvor hadde trodd at barna var alene hjemme hvis vi ikke så bilder av dem eller fikk informasjonen ut fra teksten. 

Derfor skjønner jeg ikke argumentet «de er jo en del av familien». Eh, vi skjønner det. Er herr og fru på sommerferie, så skjønner vi at barna er med. Det er liksom greia med å ha barn. Man har en tendens til å dra dem med seg overalt. Men vi trenger altså ikke å SE det!

Hvis du ikke ønsker å SE det, så må du nok slutte å lese bloggen eller følge henne på SoMe. Hun har den siste tiden forklart hvorfor hun deler det hun deler og det er faktisk hennes blogg og hennes barn. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Levina skrev:

Hvis du ikke ønsker å SE det, så må du nok slutte å lese bloggen eller følge henne på SoMe. Hun har den siste tiden forklart hvorfor hun deler det hun deler og det er faktisk hennes blogg og hennes barn. 

Man kan da virkelig ikke konkludere med at det er greit for barna på det grunnlaget! Det vet ikke disse foreldrene før om mange år, og enn så lenge mener i hvert fall jeg at det er bedre å la være å eksponere dem. Tror virkelig ikke disse barna, når de blir større og forstår omfanget, hadde reagert på at de IKKE ble eksponert. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2019 den 22.18, Lille_Krokodille skrev:

Under innlegget med joggeturen la jeg merke til to ting: 

Petra spør om Caroline kan forsvare hvordan hun kan filme barnet på snap mens det spør «skal du sende dette til mormor?», mor svarer «ja» og legger det ut for alle. Hun svarer altså ikke på hvorfor hun lyver til eget barn om filming og eksponering.

Petra spør også om ikke de er engstelige for at noen skal gå frem til barna og stille dem spørsmål som «er du glad for det nye rommet» og lignende, om ikke de er redde for at barna deres skal bli skremt? Dette svarer hun heller ikke på.

Jeg lurer på om det er fordi hun ikke gidder å svare, eller fordi hun kjente et lite stikk der...

Til @Luvinesta, @virkelig, @Nebel86, @Lana01Og andre som kritiserer oss fordi vi kritiserer caroline for eksponeringen; Hva tror dere er verst for et barn/ungdom som vokser opp på blogg? Å finne kommentarer fra folk som vil ha slutt på eksponeringen (ikke dra inn usaklige kommentarer nå, nå sikter jeg til saklige kommentarer om eksponering), eller å finne ut at foreldrene dine har løyet deg rett opp i fjeset for å kunne bruke deg som trekkplaster? Eller at en eller annen skrulling kan finne på å gå rett bort til ungene og si noe creepy? For slike idioter finnes!!!


Personlig mener jeg det er mye mer creepy det "Petra" driver med i kommentarfeltet der, fåtallet gidder vel å bry seg om hva favorittbamsen/kosekluten barnet hadde som baby, eller mener at det pluss flere ting sammenlagt skal ha noe som helst å si. Selv om man vet hva slags blomst kidden hadde i håret 4 april 2016, at de var på cruise, eller i Florida, hva slags møbel som står på barnerommet, hvordan stemme barna har, hva slags farge på bursdagshatten ungen hadde i 2 års dagen, hvordan en pysjamas/kjole ser ut, eller antall treff på Google om disse sakene om man aktivt selv søker opp navnet, så gir det neppe utslag for barnet i senere tid, ei kjenner man heller barnet utifra disse trivielle opplysningene.
Skal man tenke det verste hele tiden så bør man stenge seg selv og barna inne først som sist.
Caroline har selv også uttalt at de har funnet en balanse som funker for dem, og blitt bedre til å skjerme barna og holde deres privatliv privat. Tror nok hun som tilsynelatende god og fornuftig mor er i litt bedre posisjon til å avgjøre hva som er best for sine egne barn, enn det bedrevitere på et forum er.

Jeg kan gjette på at grunnen for at hun ikke svarte var fordi det var helt tåpelig og hinsides, noe igjen ingen andre gidder å bry seg om fordi det ikke er en realitet. Krisemaksimering så det synger etter. Det er hennes barn det er snakk om, og jeg tør å gjette på at de eneste som klarer å komme opp med slike scenarioer er brukere her inne. Sjansen for at noen kommer opp på den creepy måten og presenterer seg med "Er du glad for det nye rommet?" er lik null, og om det skulle mot formodning skje så er jeg sikker på at foreldrene er der og tar ansvar, for slike mennesker er ikke friske og ville nok sagt noe uansett hvem det var. At foreldrene lyver barna opp i ansiktet er dine ord og ikke nødvendigvis en realitet eller fakta. Den videoen ble nok sikkert sendt til mormoren også, om det er det du sikter til. Hun svarer også på spørsmål om at bilder av barna generer mer likes, og hun svarte da at dersom det stemte at hun brukte barna så ville hun utelukkende poste mer bilder av dem, men siden hun presenterer et familieliv og ikke barna i seg selv så var det uaktuelt.

Jeg mener hun er helt nøktern når det kommer til bilder av barna. Det er helt overfladiske, fine bilder som ikke forteller noe om dem som person eller utleverer privatlivet deres. Man vet ikke hvilken barnehage/skole de går på, hva de gjør i barnehagen/skole, man aner ingenting om vennene deres, hva de liker å spise, interesser, fritidsaktiviteter, hva de liker å se på TV, daglige rutiner, om de er trasne, personligheten, hobbyer, detaljer når de er syke, osv.

Jeg også er mot barneeksponering, og med eksponering mener jeg at man eksponerer tankene deres, hverdagslivet i detalj, og/eller privatlivet som ingen, eller kun familie/nære venner vet om. Ikke hvor de er på ferie, at de går på ski, eller har juleverksted... De aller fleste barn gjør det hun viser frem på bloggen.
Det er mange bloggere som er helt på tryne ved å utlevere barna sine og bruker dem for hva det er verdt, men det er ikke Caroline Berg Eriksen i mine øyne. Sorry, jeg er også opptatt av barns rettigheter og rett til privatliv, men jeg klarer virkelig ikke å se hva som er så grusomt med bildene som blir postet på bloggen i disse dager. Helt ærlig tror jeg mye handler om at enkelte her inne vil ta henne på det som er mest sårbart, og det er barna hennes.

Så ja, jeg tror det er mye verre for døtrene å finne alle disse trådene når de blir eldre, uten tvil.
Problematikken rundt eksponering av bloggerbarn på et generelt grunnlag uten å navngi = helt topp!
Men det er ikke til å komme unna at det som foregår mest av her er latterligjøring og pirking. Eller humor, ironisering, spøk og satire i følge noen her, det går rett over hodet på meg hvertfall, men jeg er også vandt med at humor blir brukt i positiv, og ikke utelukkende negativ forstand. Tror neppe barna kommer til å se humoren i det heller om jeg skal gjette...

 

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

 

Endret av Papirfly
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...