Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Altså, hva skal man si.. :vetikke:

Hadde de ikke eksponert jentene ville jo ingen visst hvem de var, og dermed er det heller ingen som kan knytte de opp mot foreldrene 

Screenshot_20190508-000627_Samsung Internet.jpg

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Muligens blir fristelsen til å skape og etablere fiendebilder for stor. Kombinert med «bevis» for at CBE.no er utsatt for usaklig kritikk (hvor denne kritikken kommer fra er ikke så nøye, den heftes alltid ved KG), er nok dette god historikk å fremvise annonsører som lurer på om det er lurt å reklamere hos firmaet. Det kan se ut til at de rett og slett driver markedsføring av narrativet «uskyldsren blogger står opp mot netthets». 

Endret av Firestone
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er svært viktig å huske på at hun selv har 100% kontroll over hva som publiseres i kommentarfeltet. Hvis vi kan lese kritikk der, er det fordi hun har valgt det. Kommer det ufine brukere som kjefter på kritikere og ber dem pelle seg ut, er det hun som har valgt det. 

 

(Og når noen kalte meg drittkjerring i hennes kommentarfelt, var det hun som både sa at hun ikke kunne vært mer enig med den som kalte meg det, og det var bloggeier og eneveldig redaktør i kommentarfeltet som valgte å la det stå der. ) :fnise: 

Endret av pøbelsara
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonsørene melder sitt behov til annonseformidlerne, som igjen skryter hemningsløst av sine influensere; hvor mange følgere de har og hvem følgerne er. Hvis annonsørene selv hadde tatt jobben med å undersøke hvordan blogg og some-kontoer blir drevet, googlet litt rundt ris og ros, - ville influenserbransjen sett helt annerledes ut. Makten er lagt i formidlernes hender, og de tjener vanvittig mye penger på å selge dårlige varer. Blogg-/Instagram-/snapchatreklame er som all annen reklame; god eller dårlig, og personlig syns jeg de fleste bloggerne har blitt slappere og mer og mer fantasiløse i hvordan de utformer reklamen de får skrekkelig godt betalt for å lage. Det er for mye kopiering, for mye likt, bildene er som frosne tablåer hvor man like gjerne kunne brukt dukker, eller de er for preget av selv-elsk. De verste er så fantasiløse at de ikke klarer å finne på annet enn å liksom-fortelle om seg og sin familie. Alle kan se det er regissert til døde, at det er brukt timesvis med fotojobbing for å vise at noen kjøper en bukett, når et snapshot av handlingen ville vært både mer fortellende og mer inspirerende.

Når det gjelder influensere med barn og deres totale mangel på forståelse av mulige konsekvenser av eksponeringen, er jeg tom for ord. Det er så ignorant, så lite empatisk og så potensielt skummelt. Tenk at de fortsetter etter at de har fått presentert både fagartikler og lovparagrafer (barnekonvensjonen)! Og utrolig nok krangler de på fakta beskrevet av fagfolk!

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lille_Krokodille skrev:

Joda, men vi må passe litt på så det ikke blir et for useriøst preg på debatten. I disse stunder trenger vi ikke å gi motparten mere ved å fyre med! Is og blomster, det er ihvertfall innlegg uten barn! 

På langt fra! Ikke. Ilder av barn i kommentarfeltet, men nok info allikevel ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, pøbelsara skrev:

Jeg tenker det er svørt viktig p huske på at hun selv har 100% kontroll over hva som publiseres i kommentarfeltet. Hvis vi kan lese kritikk der, er det fordi hun har valgt det. Kommer det ufine brukere som kjefter på kritikere og ber dem pelle seg ut, er det hun som har valgt det. 

 

(Og når noen kalte meg drittkjerring i hennes kommentarfelt, var det hun som både sa at hun ikke kunne vært mer enig med den som kalte meg det, og det var bloggeier og eneveldig redaktør i kommentarrfeltet som valgte å la det stå der. ) :fnise: 

Det er viktig. Jeg har opplevd at hun sjelden publiserer kommentarer som er litt kristiske, men fortsatt saklig. Og trenden er veldig at de slipper igjennom noen også slutter å publisere, slik at de «vinner» diskusjonen. Ikke spesielt sjarmerende..

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De diskuterer bare i kommentarfeltet i et desperat forsøk på å øke lesertallet. Lars Kristian Eriksen har travle dager. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, pøbelsara skrev:

Jeg tenker det er svørt viktig p huske på at hun selv har 100% kontroll over hva som publiseres i kommentarfeltet. Hvis vi kan lese kritikk der, er det fordi hun har valgt det. Kommer det ufine brukere som kjefter på kritikere og ber dem pelle seg ut, er det hun som har valgt det. 

 

(Og når noen kalte meg drittkjerring i hennes kommentarfelt, var det hun som både sa at hun ikke kunne vært mer enig med den som kalte meg det, og det var bloggeier og eneveldig redaktør i kommentarrfeltet som valgte å la det stå der. ) :fnise: 

Hvrodan kunne noen kalle deg drittkjerring i kommentarfeltet ? Du er vel like anonym der inne som her ? Og under hvilket innlegg ble du kalt drittkjerring ?  Har sett du har nevnt det flere ganger, men ikke sett det selv 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pust skrev:

Annonsørene melder sitt behov til annonseformidlerne, som igjen skryter hemningsløst av sine influensere; hvor mange følgere de har og hvem følgerne er. Hvis annonsørene selv hadde tatt jobben med å undersøke hvordan blogg og some-kontoer blir drevet, googlet litt rundt ris og ros, - ville influenserbransjen sett helt annerledes ut. Makten er lagt i formidlernes hender, og de tjener vanvittig mye penger på å selge dårlige varer. Blogg-/Instagram-/snapchatreklame er som all annen reklame; god eller dårlig, og personlig syns jeg de fleste bloggerne har blitt slappere og mer og mer fantasiløse i hvordan de utformer reklamen de får skrekkelig godt betalt for å lage. Det er for mye kopiering, for mye likt, bildene er som frosne tablåer hvor man like gjerne kunne brukt dukker, eller de er for preget av selv-elsk. De verste er så fantasiløse at de ikke klarer å finne på annet enn å liksom-fortelle om seg og sin familie. Alle kan se det er regissert til døde, at det er brukt timesvis med fotojobbing for å vise at noen kjøper en bukett, når et snapshot av handlingen ville vært både mer fortellende og mer inspirerende.

Når det gjelder influensere med barn og deres totale mangel på forståelse av mulige konsekvenser av eksponeringen, er jeg tom for ord. Det er så ignorant, så lite empatisk og så potensielt skummelt. Tenk at de fortsetter etter at de har fått presentert både fagartikler og lovparagrafer (barnekonvensjonen)! Og utrolig nok krangler de på fakta beskrevet av fagfolk!

Takk! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Surikatt skrev:

De diskuterer bare i kommentarfeltet i et desperat forsøk på å øke lesertallet. Lars Kristian Eriksen har travle dager. 

Akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv....! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Kleenex skrev:

Akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv....! 

Og jeg tror ikke de gjør det. Jeg tror de ER sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser fruen ikke ser forskjell på å dokumentere sin egen familie på slim laging en 17.mai feiring, i forhold til å publisere bilder av andre barn en sine egne. Altså.. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Emilie112 skrev:

Jeg ser fruen ikke ser forskjell på å dokumentere sin egen familie på slim laging en 17.mai feiring, i forhold til å publisere bilder av andre barn en sine egne. Altså.. 

Dette skjønte jeg ikke (leser ikke bloggen)! Hva er det hun ikke ser forskjell på?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Dette skjønte jeg ikke (leser ikke bloggen)! Hva er det hun ikke ser forskjell på?

Familien var på søndagsutflukt på Insperia (?) på søndag. Besøket ble behørig dokumenter og på et av bildene så man tydelig andre barn. Såpass tydelig at man kunne fint se hvem det var om man kjente dem. Det ble en diskusjon i kommentarfeltet om cbe.no har lov til det. Hun selv sidestilte hennes bilder med 17.mai feiring på NRK og mente at hun ikke trengte tillatelse av de som var med på bildet. Hun skrev i kjent stil at dette kunne hun og var på riktig side av loven, og om andre ikke skjønte det fikk de lese seg opp. Mange viftet med «folkeskikk flagget» og mente at dette burde man ikke gjøre selv om det er lov. Det mente jo cbe var tull og hevder at så fort man beveger seg uten for huset fire vegger kan man regne med å bli tatt bilde av (skrevet på en annen måte). 

Hvor alvorlig det er at noen havner på en privat reklameblogg kan diskuteres, men at det kan side stilles med at NRK filmer 17.mai toget mener jeg blir feil. 

Resultatet var faktisk at hun slettet bilde siden bilde ikke var så viktig for de. Ikke fordi hun skjøte at det kanskje var litt dumt. Den arrogante fremtoningen til bloggen er rett og slett kvalmende. 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaring @Emilie112👍

Jeg er enig med deg ut i fra det du skriver her! Det kan jo faktisk være et sikkerhetshensyn her også, barn som lever i skjul el. På 17.mai vet man jo at NRK filmer.. Hvis det var ansikter som man kunne gjenkjent burde det i hvertfall vært blurret ut el! Bra at hun slettet bildet da...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, virkelig skrev:

Hvrodan kunne noen kalle deg drittkjerring i kommentarfeltet ? Du er vel like anonym der inne som her ? Og under hvilket innlegg ble du kalt drittkjerring ?  Har sett du har nevnt det flere ganger, men ikke sett det selv 

Jeg la inn kopi av en kommentar jeg hadde lagt i kommentarfeltet hennes i denne tråden. Det ble kommentert i kommentarfeltet at det var meg.  

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sikkert sett på som en av disse feite og sjalu drittkjærringene nå. Men å lage mat med lange påsatte negler, synes jeg er så uhygenisk som det kan bli! For en bakteriebombe. Hvorfor ikke bruke engangshansker når man lager mat med sånne negler?

Å nei, jeg er hverken feit eller sjalu. Bare litt kvalm....

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba
Akkurat nå, Minnie Mus skrev:

Jeg blir sikkert sett på som en av disse feite og sjalu drittkjærringene nå. Men å lage mat med lange påsatte negler, synes jeg er så uhygenisk som det kan bli! For en bakteriebombe. Hvorfor ikke bruke engangshansker når man lager mat med sånne negler?

Å nei, jeg er hverken feit eller sjalu. Bare litt kvalm....

Jeg reagerer også med avsky på de lange klørne hennes i forbindelse med matlaging. Det er direkte uhygienisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, pøbelsara skrev:

Jeg la inn kopi av en kommentar jeg hadde lagt i kommentarfeltet hennes i denne tråden. Det ble kommentert i kommentarfeltet at det var meg.  

Men står det drittkjerring der ? Og under hvilket innlegg ? Det bør jo kunne vises til hvor det står i kommentarfeltet ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...