Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Jøss. Så alle blogglesere som faktisk har hukommelse fra ett år tilbake (mobilepisoden var vel sist sesong av Bloggerne) er alle creepy? 

Minner om at sjansen er stor for at en del av fansen er tilstedeværende hver eneste dag i kommentarfeltet og ser nok på familien som sine å forsvare. Det synes jeg er creepy. 

https://bloggomtoppbloggere.com/2019/03/09/14-gjesteinnlegg/

 

Innlegget er ryddet for persondebatt.

Endret av Papirfly
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX
På 6.5.2019 den 2.35, Nebel86 skrev:


Personlig mener jeg det er mye mer creepy det xxx driver med i kommentarfeltet der,

Snipp

 Selv om man vet hva slags blomst kidden hadde i håret 4 april 2016, at de var på cruise, eller i Florida, hva slags møbel som står på barnerommet, hvordan stemme barna har, hva slags farge på bursdagshatten ungen hadde i 2 års dagen, hvordan en pysjamas/kjole ser ut, eller antall treff på Google om disse sakene om man aktivt selv søker opp navnet, så gir det neppe utslag for barnet i senere tid, ei kjenner man heller barnet utifra disse trivielle opplysningene.
Skal man tenke det verste hele tiden så bør man stenge seg selv og barna inne først som sist. 

Snipp

Jeg kan gjette på at grunnen for at hun ikke svarte var fordi det var helt tåpelig og hinsides, noe igjen ingen andre gidder å bry seg om fordi det ikke er en realitet. Krisemaksimering så det synger etter. Det er hennes barn det er snakk om, og jeg tør å gjette på at de eneste som klarer å komme opp med slike scenarioer er brukere her inne. Sjansen for at noen kommer opp på den creepy måten og presenterer seg med "Er du glad for det nye rommet?" er lik null, og om det skulle mot formodning skje så er jeg sikker på at foreldrene er der og tar ansvar, for slike mennesker er ikke friske og ville nok sagt noe uansett hvem det var. At foreldrene lyver barna opp i ansiktet er dine ord og ikke nødvendigvis en realitet eller fakta. Den videoen ble nok sikkert sendt til mormoren også, om det er det du sikter til. Hun svarer også på spørsmål om at bilder av barna generer mer likes, og hun svarte da at dersom det stemte at hun brukte barna så ville hun utelukkende poste mer bilder av dem, men siden hun presenterer et familieliv og ikke barna i seg selv så var det uaktuelt.

Jeg mener hun er helt nøktern når det kommer til bilder av barna. Det er helt overfladiske, fine bilder som ikke forteller noe om dem som person eller utleverer privatlivet deres. Man vet ikke hvilken barnehage/skole de går på, hva de gjør i barnehagen/skole, man aner ingenting om vennene deres, hva de liker å spise, interesser, fritidsaktiviteter, hva de liker å se på TV, daglige rutiner, om de er trasne, personligheten, hobbyer, detaljer når de er syke, osv.

Jeg også er mot barneeksponering, og med eksponering mener jeg at man eksponerer tankene deres, hverdagslivet i detalj, og/eller privatlivet som ingen, eller kun familie/nære venner vet om. Ikke hvor de er på ferie, at de går på ski, eller har juleverksted... De aller fleste barn gjør det hun viser frem på bloggen.
Det er mange bloggere som er helt på tryne ved å utlevere barna sine og bruker dem for hva det er verdt, men det er ikke Caroline Berg Eriksen i mine øyne. Sorry, jeg er også opptatt av barns rettigheter og rett til privatliv, men jeg klarer virkelig ikke å se hva som er så grusomt med bildene som blir postet på bloggen i disse dager. Helt ærlig tror jeg mye handler om at enkelte her inne vil ta henne på det som er mest sårbart, og det er barna hennes.

Så ja, jeg tror det er mye verre for døtrene å finne alle disse trådene når de blir eldre, uten tvil.
Problematikken rundt eksponering av bloggerbarn på et generelt grunnlag uten å navngi = helt topp!
Men det er ikke til å komme unna at det som foregår mest av her er latterligjøring og pirking. Eller humor, ironisering, spøk og satire i følge noen her, det går rett over hodet på meg hvertfall, men jeg er også vandt med at humor blir brukt i positiv, og ikke utelukkende negativ forstand. Tror neppe barna kommer til å se humoren i det heller om jeg skal gjette...

 

Men ser du ikke selv hva du skriver? 

Du påpeker jo faktisk at denne leseren har «creepy» oppførsel. Slike mennesker leser også bloggen. Og likevel fortsetter CBE å fore den typen lesere med informasjon. 

Da er det jo ikke slik at det bare er «vi» her inne som fabulerer om ulike scenarier. Du skriver jo selv, at det fremstår som om noen lesere er «mentalt forstyrret» som jo blir servert familielivet på gullfat. 

Jeg minner også om at det var en en realitet ved i alle fall et tilfelle, da CBE ble ekstremt redd og måtte gjemme seg i et skap fordi en mann oppsøkte henne hjemme i Siljan. Han ble politianmeldt. Telefoner til sykehuset i forbindelse med fødsel, og folk som dukket opp hjemme hos dem for å se på barnet. 

Innlegget ditt bekrefter jo bare at det er risiko forbundet med å eksponere livet på denne måten. Du inviterer folk du vet ingenting om inn i den private sfære. 

 

Sitatet er ryddet for spekulasjoner.

Endret av CecilieX
Fjernet noe sitert innhold.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2019 den 2.35, Nebel86 skrev:


Personlig mener jeg det er mye mer creepy det "Petra" driver med i kommentarfeltet der, fåtallet gidder vel å bry seg om hva favorittbamsen/kosekluten barnet hadde som baby, eller mener at det pluss flere ting sammenlagt skal ha noe som helst å si. Selv om man vet hva slags blomst kidden hadde i håret 4 april 2016, at de var på cruise, eller i Florida, hva slags møbel som står på barnerommet, hvordan stemme barna har, hva slags farge på bursdagshatten ungen hadde i 2 års dagen, hvordan en pysjamas/kjole ser ut, eller antall treff på Google om disse sakene om man aktivt selv søker opp navnet, så gir det neppe utslag for barnet i senere tid, ei kjenner man heller barnet utifra disse trivielle opplysningene.
Skal man tenke det verste hele tiden så bør man stenge seg selv og barna inne først som sist.
Caroline har selv også uttalt at de har funnet en balanse som funker for dem, og blitt bedre til å skjerme barna og holde deres privatliv privat. Tror nok hun som tilsynelatende god og fornuftig mor er i litt bedre posisjon til å avgjøre hva som er best for sine egne barn, enn det bedrevitere på et forum er.

Jeg kan gjette på at grunnen for at hun ikke svarte var fordi det var helt tåpelig og hinsides, noe igjen ingen andre gidder å bry seg om fordi det ikke er en realitet. Krisemaksimering så det synger etter. Det er hennes barn det er snakk om, og jeg tør å gjette på at de eneste som klarer å komme opp med slike scenarioer er brukere her inne. Sjansen for at noen kommer opp på den creepy måten og presenterer seg med "Er du glad for det nye rommet?" er lik null, og om det skulle mot formodning skje så er jeg sikker på at foreldrene er der og tar ansvar, for slike mennesker er ikke friske og ville nok sagt noe uansett hvem det var. At foreldrene lyver barna opp i ansiktet er dine ord og ikke nødvendigvis en realitet eller fakta. Den videoen ble nok sikkert sendt til mormoren også, om det er det du sikter til. Hun svarer også på spørsmål om at bilder av barna generer mer likes, og hun svarte da at dersom det stemte at hun brukte barna så ville hun utelukkende poste mer bilder av dem, men siden hun presenterer et familieliv og ikke barna i seg selv så var det uaktuelt.

Jeg mener hun er helt nøktern når det kommer til bilder av barna. Det er helt overfladiske, fine bilder som ikke forteller noe om dem som person eller utleverer privatlivet deres. Man vet ikke hvilken barnehage/skole de går på, hva de gjør i barnehagen/skole, man aner ingenting om vennene deres, hva de liker å spise, interesser, fritidsaktiviteter, hva de liker å se på TV, daglige rutiner, om de er trasne, personligheten, hobbyer, detaljer når de er syke, osv.

Jeg også er mot barneeksponering, og med eksponering mener jeg at man eksponerer tankene deres, hverdagslivet i detalj, og/eller privatlivet som ingen, eller kun familie/nære venner vet om. Ikke hvor de er på ferie, at de går på ski, eller har juleverksted... De aller fleste barn gjør det hun viser frem på bloggen.
Det er mange bloggere som er helt på tryne ved å utlevere barna sine og bruker dem for hva det er verdt, men det er ikke Caroline Berg Eriksen i mine øyne. Sorry, jeg er også opptatt av barns rettigheter og rett til privatliv, men jeg klarer virkelig ikke å se hva som er så grusomt med bildene som blir postet på bloggen i disse dager. Helt ærlig tror jeg mye handler om at enkelte her inne vil ta henne på det som er mest sårbart, og det er barna hennes.

Så ja, jeg tror det er mye verre for døtrene å finne alle disse trådene når de blir eldre, uten tvil.
Problematikken rundt eksponering av bloggerbarn på et generelt grunnlag uten å navngi = helt topp!
Men det er ikke til å komme unna at det som foregår mest av her er latterligjøring og pirking. Eller humor, ironisering, spøk og satire i følge noen her, det går rett over hodet på meg hvertfall, men jeg er også vandt med at humor blir brukt i positiv, og ikke utelukkende negativ forstand. Tror neppe barna kommer til å se humoren i det heller om jeg skal gjette...

 

Dette !! :blomst:

 

Sitatet er ryddet for spekulasjoner.

Endret av Papirfly
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
På 6.5.2019 den 2.35, Nebel86 skrev:


Personlig mener jeg det er mye mer creepy det "Petra" driver med i kommentarfeltet der, fåtallet gidder vel å bry seg om hva favorittbamsen/kosekluten barnet hadde som baby, eller mener at det pluss flere ting sammenlagt skal ha noe som helst å si. Selv om man vet hva slags blomst kidden hadde i håret 4 april 2016, at de var på cruise, eller i Florida, hva slags møbel som står på barnerommet, hvordan stemme barna har, hva slags farge på bursdagshatten ungen hadde i 2 års dagen, hvordan en pysjamas/kjole ser ut, eller antall treff på Google om disse sakene om man aktivt selv søker opp navnet, så gir det neppe utslag for barnet i senere tid, ei kjenner man heller barnet utifra disse trivielle opplysningene.
Skal man tenke det verste hele tiden så bør man stenge seg selv og barna inne først som sist.
Caroline har selv også uttalt at de har funnet en balanse som funker for dem, og blitt bedre til å skjerme barna og holde deres privatliv privat. Tror nok hun som tilsynelatende god og fornuftig mor er i litt bedre posisjon til å avgjøre hva som er best for sine egne barn, enn det bedrevitere på et forum er.





 

Det du ramser opp der er fryktelig mye informasjon om et barn! Altfor mye! Caroline deler tydeligvis ikke alt lenger, noe hun skal ha ros for. Men hvis man legger sammen alt hun har delt tidligere, med alle slike detaljer du kommer med her, så danner man seg et bilde av barnet. Ikke nødvendigvis et riktig bilde, det kan fort hende at bak de stylede bakhodene og de fargekoordinerte garderobene og rommene, befinner det seg guttejenter som både får floker i håret og roter på rommet. Men det dannes forventninger til disse barna, som de kanskje må avkrefte i møte med mennesker resten av livet. Er det verdt det?

Og hvis det er sant at Caroline har vært utsatt for flere skremmende episoder med crazed fans, så kan jeg ikke for mitt bare liv forstå hvorfor hun tar sjansen med det kjæreste hun har!

 

Sitatet er ryddet for spekulasjoner.

Endret av Ispahan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2019 den 7.19, Vipser skrev:

Jøss. Så alle blogglesere som faktisk har hukommelse fra ett år tilbake (mobilepisoden var vel sist sesong av Bloggerne) er alle creepy? 

Minner om at sjansen er stor for at en del av fansen er tilstedeværende hver eneste dag i kommentarfeltet (Lill, for eksempel) og ser nok på familien som sine å forsvare. Det synes jeg er creepy. 

https://bloggomtoppbloggere.com/2019/03/09/14-gjesteinnlegg/

Jeg opplever heller at bloggleserne hennes som jevnlig leser bloggen fordi de liker den, og dermed forsvarer bloggeren er mindre creepy enn de som leser bloggen de ikke liker på daglig basis kun for å kritisere bloggeren i eget kommentarfelt...
 

På 6.5.2019 den 7.25, CecilieX skrev:

Men ser du ikke selv hva du skriver? 

Du påpeker jo faktisk at denne leseren har «creepy» oppførsel. Slike mennesker leser også bloggen. Og likevel fortsetter CBE å fore den typen lesere med informasjon. 

Da er det jo ikke slik at det bare er «vi» her inne som fabulerer om ulike scenarier. Du skriver jo selv, at det fremstår som om noen lesere er «mentalt forstyrret» som jo blir servert familielivet på gullfat. 

Jeg minner også om at det var en en realitet ved i alle fall et tilfelle, da CBE ble ekstremt redd og måtte gjemme seg i et skap fordi en mann oppsøkte henne hjemme i Siljan. Han ble politianmeldt. Telefoner til sykehuset i forbindelse med fødsel, og folk som dukket opp hjemme hos dem for å se på barnet. 

Innlegget ditt bekrefter jo bare at det er risiko forbundet med å eksponere livet på denne måten. Du inviterer folk du vet ingenting om inn i den private sfære. 

 

Ja, kanskje du har rett. Kanskje det faktisk er kritikerne og påståelige motstandere av barneeksponering som velger mer og mer ekstreme og ekle virkemidler for å nå målet (Caroline) er de barna faktisk bør beskyttes mot(...) Det er jo veldig ironisk og paradoks da, at "Petra" som vil barneeksponering til livs, som garantert kommer fra dette forumet og som vil tale barnas sak, er den eneste som kommer med ekle utsagn om barna for å skremme Caroline. Når det ikke er en så farlig realitet likevel, og ingen andre gjør det, så må en ta en for laget og gjøre det selv for at slike ekle meldinger faktisk skal dukke opp si.
Igjen, jeg tør gjette på at de eneste som lager disse scenarione er kritikerne selv og ingen andre, for ingen normale folk eller blogglesere tenker i disse baner.

Du vet like godt som meg at "Petra" brukte ekstreme virkemidler for å virke mest mulig creepy for å få frem poenget sitt ved å skrive: "Jeg kunne nok enkelt funnet ut hvilken barnehage de går i, dere har beskrevet veien fra huset godt nok til det. Jeg har sett småjentene snurre rundt i penkjolene og jeg har hørt stemmene deres."
Det er jo ikke folk som oppriktig har interesse for barnet som skriver dette, men kritiker selv som setter opp feller for å få en reaksjon og lage storm, og da faller hele poenget bort når kritikerne må gjøre jobben selv, mener nå jeg.
At blogglesere ble nysgjerrige på barnet for 5-6 år siden betyr ikke at de vil skremme barnet eller gjøre det noe vondt, når man ser hvilken ekstrem metode f.eks "Petra" bruker så er det aldri godt å vite om det er kritikere selv som gjorde det for å skremme.
De har tydelig funnet en balanse som funker for dem, og åpenbart ikke hatt noen flere problemer, og har tilsynelatende sunne, friske og glade barn med trygge rammer og god oppvekst (Om det er lov å si da) med to foreldre som holder sammen. Det er nok andre barn i samfunnet som ville vært overlykkelig om dere brukte en liten promille av tiden dere bruker her inne på dem som faktisk trenger hjelp og som vokser opp i dårlige hjem.

Det er ingen som kjenner barna utifra de trivielle, overfladiske opplysningene som kommer frem på bloggen. Uansett hvor mye en måtte ønske at det er en realitet. Ingen av dere kjenner barna hennes ved å vite hva slags farge hun har på kjolen, eller hva foreldrene tar de med på. Kom tilbake når denne bloggeren faktisk deler hverdagens rutiner og tanker til barna.

Men ser jo hvilken vei det tar her, og gidder ikke å bli med på den runddansen igjen for å si det sånn, jeg har andre ting å gjøre enn å "diskutere" det jeg mener er en ikke-sak (altså "eksponeringen", ikke hvordan kritikerne holder på.) Jeg ble sitert, jeg svarte at jeg er opptatt av barns rettigheter og privatliv, men at jeg ikke ser det helt store problemet ved det Caroline deler, derimot er det andre bloggere som faktisk bruker barna sine utelukkende for klikk og deler alt fra hverdagen deres, det mener jeg er bekymringsverdig (samtidig som de går helt klare for gjengen her inne og man kan bare spekulere i hvorfor), og debatten er viktig på et generelt grunnlag uten å skulle ta spesifikke foreldre. Det er nå min mening, og den står jeg ved.

 

Innlegget er ryddet for persondebatt.

Endret av Papirfly
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Lanolin skrev:

Har blitt kontaktet av ein journalist som lurte på kva greia med Kremmerhuset og CBE var, då eg er ein av dei som uttrykt meg negativt på Instagram. Så meget mulig det kjem ein sak i avisa på eitt eller anna tidspunkt. 

Så bra👌 Det viser jo at dette med eksponering og utlevering av barn er et tema som blir lagt merke til mer og mer, og som journalistene også fanger opp nå! Det er jo å få det opp på bordet som er viktig, få de som betaler for reklame og samarbeid til å stoppe opp og tenke seg om ifht hva de er med på👍 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Levina skrev:

Hvis du ikke ønsker å SE det, så må du nok slutte å lese bloggen eller følge henne på SoMe. Hun har den siste tiden forklart hvorfor hun deler det hun deler og det er faktisk hennes blogg og hennes barn

Jeg vil minne om at man har sine barn kun til låns. Man EIER dem ikke. Etterhvert vil de vokse opp til å bli selvstendige individer med egne meninger. Og da spørs det hva de mener om å ha blitt utlevert av sine foreldre på denne måten. Det vet hverken vi eller foreldrene nå...

Endret av Hebbbbbe
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag er ungene til CarolineBergEriksen.no med i reklame for klær... Det øker på med unger på bloggen i reklameinnlegg, akkurat der barn ikke hører hjemme!

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
32 minutter siden, Nebel86 skrev:


De har tydelig funnet en balanse som funker for dem, og åpenbart ikke hatt noen flere problemer, og har sunne, friske og glade barn med trygge rammer og god oppvekst (Om det er lov å si da) med to foreldre som holder sammen. Det er nok andre barn i samfunnet som ville vært overlykkelig om dere brukte en liten promille av tiden dere bruker her inne på dem som faktisk trenger hjelp og som vokser opp i utrygge rammer og dårlige hjem.

 

Lurer litt på hvordan du vet hvordan de to barna har det, når du samtidig bedyrer at Caroline ikke deler noe personlig om barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ispahan said:

Lurer litt på hvordan du vet hvordan de to barna har det, når du samtidig bedyrer at Caroline ikke deler noe personlig om barna?

Akkurat det er ikke vanskelig å se, ei heller er det hemmelig tror jeg ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
45 minutter siden, Nebel86 skrev:

Jeg opplever heller at bloggleserne hennes som jevnlig leser bloggen fordi de liker den, og dermed forsvarer bloggeren er mindre creepy enn de som leser bloggen de ikke liker på daglig basis kun for å kritisere bloggeren i eget kommentarfelt... At "Lill" ser på det som familie er dine ord, ikke visste jeg at man måtte være i familie for å reagere på den evigvarende hetsen som bloggeren opplever.
 

Ja, kanskje du har rett. Kanskje det faktisk er kritikerne og påståelige motstandere av barneeksponering som velger mer og mer ekstreme og ekle virkemidler for å nå målet (Caroline) er de barna faktisk bør beskyttes mot(...) Det er jo veldig ironisk og paradoks da, at "Petra" som vil barneeksponering til livs, som garantert kommer fra dette forumet og som vil tale barnas sak, er den eneste som kommer med ekle utsagn om barna for å skremme Caroline. Når det ikke er en så farlig realitet likevel, og ingen andre gjør det, så må en ta en for laget og gjøre det selv for at slike ekle meldinger faktisk skal dukke opp si.
Igjen, jeg tør gjette på at de eneste som lager disse scenarione er kritikerne selv og ingen andre, for ingen normale folk eller blogglesere tenker i disse baner.

Du vet like godt som meg at "Petra" brukte ekstreme virkemidler for å virke mest mulig creepy for å få frem poenget sitt ved å skrive: "Jeg kunne nok enkelt funnet ut hvilken barnehage de går i, dere har beskrevet veien fra huset godt nok til det. Jeg har sett småjentene snurre rundt i penkjolene og jeg har hørt stemmene deres."
Det er jo ikke folk som oppriktig har interesse for barnet som skriver dette, men kritiker selv som setter opp feller for å få en reaksjon og lage storm, og da faller hele poenget bort når kritikerne må gjøre jobben selv, mener nå jeg.
At blogglesere ble nysgjerrige på barnet for 5-6 år siden betyr ikke at de vil skremme barnet eller gjøre det noe vondt, når man ser hvilken ekstrem metode f.eks "Petra" bruker så er det aldri godt å vite om det er kritikere selv som gjorde det for å skremme.
De har tydelig funnet en balanse som funker for dem, og åpenbart ikke hatt noen flere problemer, og har sunne, friske og glade barn med trygge rammer og god oppvekst (Om det er lov å si da) med to foreldre som holder sammen. Det er nok andre barn i samfunnet som ville vært overlykkelig om dere brukte en liten promille av tiden dere bruker her inne på dem som faktisk trenger hjelp og som vokser opp i dårlige hjem.

Det er ingen som kjenner barna utifra de trivielle, overfladiske opplysningene som kommer frem på bloggen. Uansett hvor mye en måtte ønske at det er en realitet. Ingen av dere kjenner barna hennes ved å vite hva slags farge hun har på kjolen, eller hva foreldrene tar de med på. Kom tilbake når denne bloggeren faktisk deler hverdagens rutiner og tanker til barna.

Men ser jo hvilken vei det tar her, og gidder ikke å bli med på den runddansen igjen for å si det sånn, jeg har andre ting å gjøre enn å "diskutere" det jeg mener er en ikke-sak (altså "eksponeringen", ikke hvordan kritikerne holder på.) Jeg ble sitert, jeg svarte at jeg er opptatt av barns rettigheter og privatliv, men at jeg ikke ser det helt store problemet ved det Caroline deler, derimot er det andre bloggere som faktisk bruker barna sine utelukkende for klikk og deler alt fra hverdagen deres, det mener jeg er bekymringsverdig (samtidig som de går helt klare for gjengen her inne og man kan bare spekulere i hvorfor), og debatten er viktig på et generelt grunnlag uten å skulle ta spesifikke foreldre. Det er nå min mening, og den står jeg ved.

Det er rimelig stygge beskyldninger du retter mot brukerne av KG, og jeg ser ikke hvordan du skal kunne ha grunnlag for å påstå at det et åpenbart folk herfra som driver på sånn. 

Lavmål av deg, og vitner om mangel på argumenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
42 minutter siden, Lanolin skrev:

Har blitt kontaktet av ein journalist som lurte på kva greia med Kremmerhuset og CBE var, då eg er ein av dei som uttrykt meg negativt på Instagram. Så meget mulig det kjem ein sak i avisa på eitt eller anna tidspunkt. 

Så flott! Husk å få med at de ikke bare gikk inn på kontoene til kritikere, men «heiet» på de som hetset kritikerne. Pluss at Kremmerhuset blokkerte flere av oss fordi vi ville ha fjernet mange av kommentarene som Homebound og andre skrev (den kontoen er slettet nå, rart det der....) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.nrk.no/ytring/lever-av-likes-1.14532994

@Nebel86 tenker du at kommentatorene i denne artikkelen egentlig hetser Caroline når de skriver til Elin Bergius, eller ser du at det faktisk finnes folk utenfor KG som har samme tankegang som oss "hatere", som faktisk vil barnas beste - samme hvem bloggerforeldrene er? 

 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Lanolin skrev:

Har blitt kontaktet av ein journalist som lurte på kva greia med Kremmerhuset og CBE var, då eg er ein av dei som uttrykt meg negativt på Instagram. Så meget mulig det kjem ein sak i avisa på eitt eller anna tidspunkt. 

Så flott da :) 

Hvis journalisten er litt flink er det masse relevant å ta tak i her. Og det gjelder ikke bare CBE men en rekke andre influencere.

- Barneeksponering - selvfølgelig.

- Annonsører som ikke sjekker opp hva influencere egentlig står for og hva målgruppen egentlig synes om dem. Neppe noe man får ærlig beskjed om om man kontaktet managementet. 

-Hva annonsøren får igjen for pengene sine (overlapper med forrige men tenker her på CBE.nos rekordlave engasjement). 

- Influenceres uthenging og hets av annonsørens kunder og heiing på andre som gjør det samme (her har CBE.no snart 10 års relevant "erfaring"). Annonsøren her valgte å blokkere kunder som satte spørsmålstegn ved strategien. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2019 den 2.35, Nebel86 skrev:


Personlig mener jeg det er mye mer creepy det "Petra" driver med i kommentarfeltet der, fåtallet gidder vel å bry seg om hva favorittbamsen/kosekluten barnet hadde som baby, eller mener at det pluss flere ting sammenlagt skal ha noe som helst å si. Selv om man vet hva slags blomst kidden hadde i håret 4 april 2016, at de var på cruise, eller i Florida, hva slags møbel som står på barnerommet, hvordan stemme barna har, hva slags farge på bursdagshatten ungen hadde i 2 års dagen, hvordan en pysjamas/kjole ser ut, eller antall treff på Google om disse sakene om man aktivt selv søker opp navnet, så gir det neppe utslag for barnet i senere tid, ei kjenner man heller barnet utifra disse trivielle opplysningene.
Skal man tenke det verste hele tiden så bør man stenge seg selv og barna inne først som sist.
Caroline har selv også uttalt at de har funnet en balanse som funker for dem, og blitt bedre til å skjerme barna og holde deres privatliv privat. Tror nok hun som tilsynelatende god og fornuftig mor er i litt bedre posisjon til å avgjøre hva som er best for sine egne barn, enn det bedrevitere på et forum er.

Jeg kan gjette på at grunnen for at hun ikke svarte var fordi det var helt tåpelig og hinsides, noe igjen ingen andre gidder å bry seg om fordi det ikke er en realitet. Krisemaksimering så det synger etter. Det er hennes barn det er snakk om, og jeg tør å gjette på at de eneste som klarer å komme opp med slike scenarioer er brukere her inne. Sjansen for at noen kommer opp på den creepy måten og presenterer seg med "Er du glad for det nye rommet?" er lik null, og om det skulle mot formodning skje så er jeg sikker på at foreldrene er der og tar ansvar, for slike mennesker er ikke friske og ville nok sagt noe uansett hvem det var. At foreldrene lyver barna opp i ansiktet er dine ord og ikke nødvendigvis en realitet eller fakta. Den videoen ble nok sikkert sendt til mormoren også, om det er det du sikter til. Hun svarer også på spørsmål om at bilder av barna generer mer likes, og hun svarte da at dersom det stemte at hun brukte barna så ville hun utelukkende poste mer bilder av dem, men siden hun presenterer et familieliv og ikke barna i seg selv så var det uaktuelt.

Jeg mener hun er helt nøktern når det kommer til bilder av barna. Det er helt overfladiske, fine bilder som ikke forteller noe om dem som person eller utleverer privatlivet deres. Man vet ikke hvilken barnehage/skole de går på, hva de gjør i barnehagen/skole, man aner ingenting om vennene deres, hva de liker å spise, interesser, fritidsaktiviteter, hva de liker å se på TV, daglige rutiner, om de er trasne, personligheten, hobbyer, detaljer når de er syke, osv.

Jeg også er mot barneeksponering, og med eksponering mener jeg at man eksponerer tankene deres, hverdagslivet i detalj, og/eller privatlivet som ingen, eller kun familie/nære venner vet om. Ikke hvor de er på ferie, at de går på ski, eller har juleverksted... De aller fleste barn gjør det hun viser frem på bloggen.
Det er mange bloggere som er helt på tryne ved å utlevere barna sine og bruker dem for hva det er verdt, men det er ikke Caroline Berg Eriksen i mine øyne. Sorry, jeg er også opptatt av barns rettigheter og rett til privatliv, men jeg klarer virkelig ikke å se hva som er så grusomt med bildene som blir postet på bloggen i disse dager. Helt ærlig tror jeg mye handler om at enkelte her inne vil ta henne på det som er mest sårbart, og det er barna hennes.

Så ja, jeg tror det er mye verre for døtrene å finne alle disse trådene når de blir eldre, uten tvil.
Problematikken rundt eksponering av bloggerbarn på et generelt grunnlag uten å navngi = helt topp!
Men det er ikke til å komme unna at det som foregår mest av her er latterligjøring og pirking. Eller humor, ironisering, spøk og satire i følge noen her, det går rett over hodet på meg hvertfall, men jeg er også vandt med at humor blir brukt i positiv, og ikke utelukkende negativ forstand. Tror neppe barna kommer til å se humoren i det heller om jeg skal gjette...

 

Det over her er jo som sakset ut av CBEs eget kommentarfelt. Hva med å komme med noe eget?

I kommentarfeltet her skriver jo CBE akkurat det samme: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/05/02/hele-familien-pa-joggetur/#comments

 

Sitatet er ryddet for spekulasjoner.

Endret av Papirfly
La til blogglenke for dokumentasjon
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Nebel86 skrev:

Jeg opplever heller at bloggleserne hennes som jevnlig leser bloggen fordi de liker den, og dermed forsvarer bloggeren er mindre creepy enn de som leser bloggen de ikke liker på daglig basis kun for å kritisere bloggeren i eget kommentarfelt... At "Lill" ser på det som familie er dine ord, ikke visste jeg at man måtte være i familie for å reagere på den evigvarende hetsen som bloggeren opplever.
 

Ja, kanskje du har rett. Kanskje det faktisk er kritikerne og påståelige motstandere av barneeksponering som velger mer og mer ekstreme og ekle virkemidler for å nå målet (Caroline) er de barna faktisk bør beskyttes mot(...) Det er jo veldig ironisk og paradoks da, at "Petra" som vil barneeksponering til livs, som garantert kommer fra dette forumet og som vil tale barnas sak, er den eneste som kommer med ekle utsagn om barna for å skremme Caroline. Når det ikke er en så farlig realitet likevel, og ingen andre gjør det, så må en ta en for laget og gjøre det selv for at slike ekle meldinger faktisk skal dukke opp si.
Igjen, jeg tør gjette på at de eneste som lager disse scenarione er kritikerne selv og ingen andre, for ingen normale folk eller blogglesere tenker i disse baner.

Du vet like godt som meg at "Petra" brukte ekstreme virkemidler for å virke mest mulig creepy for å få frem poenget sitt ved å skrive: "Jeg kunne nok enkelt funnet ut hvilken barnehage de går i, dere har beskrevet veien fra huset godt nok til det. Jeg har sett småjentene snurre rundt i penkjolene og jeg har hørt stemmene deres."
Det er jo ikke folk som oppriktig har interesse for barnet som skriver dette, men kritiker selv som setter opp feller for å få en reaksjon og lage storm, og da faller hele poenget bort når kritikerne må gjøre jobben selv, mener nå jeg.
At blogglesere ble nysgjerrige på barnet for 5-6 år siden betyr ikke at de vil skremme barnet eller gjøre det noe vondt, når man ser hvilken ekstrem metode f.eks "Petra" bruker så er det aldri godt å vite om det er kritikere selv som gjorde det for å skremme.
De har tydelig funnet en balanse som funker for dem, og åpenbart ikke hatt noen flere problemer, og har tilsynelatende sunne, friske og glade barn med trygge rammer og god oppvekst (Om det er lov å si da) med to foreldre som holder sammen. Det er nok andre barn i samfunnet som ville vært overlykkelig om dere brukte en liten promille av tiden dere bruker her inne på dem som faktisk trenger hjelp og som vokser opp i dårlige hjem.

Det er ingen som kjenner barna utifra de trivielle, overfladiske opplysningene som kommer frem på bloggen. Uansett hvor mye en måtte ønske at det er en realitet. Ingen av dere kjenner barna hennes ved å vite hva slags farge hun har på kjolen, eller hva foreldrene tar de med på. Kom tilbake når denne bloggeren faktisk deler hverdagens rutiner og tanker til barna.

Men ser jo hvilken vei det tar her, og gidder ikke å bli med på den runddansen igjen for å si det sånn, jeg har andre ting å gjøre enn å "diskutere" det jeg mener er en ikke-sak (altså "eksponeringen", ikke hvordan kritikerne holder på.) Jeg ble sitert, jeg svarte at jeg er opptatt av barns rettigheter og privatliv, men at jeg ikke ser det helt store problemet ved det Caroline deler, derimot er det andre bloggere som faktisk bruker barna sine utelukkende for klikk og deler alt fra hverdagen deres, det mener jeg er bekymringsverdig (samtidig som de går helt klare for gjengen her inne og man kan bare spekulere i hvorfor), og debatten er viktig på et generelt grunnlag uten å skulle ta spesifikke foreldre. Det er nå min mening, og den står jeg ved.

Jeg er så LEI av at kritiske spørsmål til og om bloggeren omtales som hets! Fader, så tynnhudede dere fans er! Caroline også - alt er jo hets og mobbing mot hennes person. Problemet er at hun og LKE kanskje er de verste, om man skal begynne å snakke om hetsing.

Finn noe bedre enn å omtale alle som kritiserer virksomheten som mobbere, hetsere og misunnelige. Det er oppbrukt!

 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ispahan skrev:

Lurer litt på hvordan du vet hvordan de to barna har det, når du samtidig bedyrer at Caroline ikke deler noe personlig om barna?

Rart det der. 

Viser bare at det CBE gjør med å fremstille idyllen fungerer. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Kleenex skrev:

Var det joggetur eller jobbetur...? Er redd disse begrepene blandes sammen her. 

Har de ryggsekk med fullt kamerautstyr med eller hva? Bildene i siste innlegg er ikke tatt med iPhone akkurat... hvis de brukte 1,5 time inkludert all fotograferingen er de jo riktig så raske på 14 km...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, neiognei skrev:

Rart det der. 

Viser bare at det CBE gjør med å fremstille idyllen fungerer. :)

Ja, samtidig som hun bukker og nikker når hun går kommentar som « du er så flink mamma» og « skulle ønske jeg var datteren din» så nekter cbe hardnakket på at hun deler for mye om barna. Skjønner de ikke hvordan de motsier seg selv, absolutt hele tiden?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...