Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Emilie112 skrev:

Ja, samtidig som hun bukker og nikker når hun går kommentar som « du er så flink mamma» og « skulle ønske jeg var datteren din» så nekter cbe hardnakket på at hun deler for mye om barna. Skjønner de ikke hvordan de motsier seg selv, absolutt hele tiden?

Har gitt opp henne, men tilsynelatende oppegående folk som argumenterer godt for seg, og som tror de har full innsikt i hvor flott det er, samtidig som er kritiserer folk som synes hun deler for mye av barna.... De har jeg vanskelig for å forstå. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, SKE87 skrev:

Har de ryggsekk med fullt kamerautstyr med eller hva? Bildene i siste innlegg er ikke tatt med iPhone akkurat... hvis de brukte 1,5 time inkludert all fotograferingen er de jo riktig så raske på 14 km...

Ja, dette tenkte jeg også, men de tenker sikkert at aktiv jogging var 1,5 time, det høres jo akkurat passe ut. 

Er det vanlig å få barnevakt til å trene sammen sånn? Føler jeg er dårlig til å spørre om barnevakt, spør bare når det er helt krise, for eksempel at begge jobber nattevakt eller bestevenner skal gifte seg eller noe 😄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nebel86 skrev:

Akkurat det er ikke vanskelig å se, ei heller er det hemmelig tror jeg ;)

Jaha, men du skrev jo selv at de ikke eksponeres fordi bildene de er med i er iscenesatte og ikke «ekte»? Hvordan vet du da at gleden og lykken er ekte? 

Du er enten naiv eller meget dobbeltmoralsk.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bettys

Den mest ivrige CBE-forsvareren (interiørsiden) på kremmerhusets Instagram bilde er plutselig borte. Ikke bare de lange kommentarene, men hele profilen ser ut til å være slettet. Rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bettys skrev:

Den mest ivrige CBE-forsvareren (interiørsiden) på kremmerhusets Instagram bilde er plutselig borte. Ikke bare de lange kommentarene, men hele profilen ser ut til å være slettet. Rart.

Ble vel opprettet for ett formål da, sikkert. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Macimba

Hun får pes på siste innlegg fordi det var barn på et bilde i innlegget - men hun protesterer som vanlig, og de legger seg aldri flat for noe. De har alltid rett, alle andre tar feil. For noen ubehagelig mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder 50 kr på at LK har noen alter ego i kommentarfeltet til kona

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2019 den 2.35, Nebel86 skrev:


Personlig mener jeg det er mye mer creepy det "Petra" driver med i kommentarfeltet der, fåtallet gidder vel å bry seg om hva favorittbamsen/kosekluten barnet hadde som baby, eller mener at det pluss flere ting sammenlagt skal ha noe som helst å si.  

Selv om man vet hva slags blomst kidden hadde i håret 4 april 2016, at de var på cruise, eller i Florida, hva slags møbel som står på barnerommet, hvordan stemme barna har, hva slags farge på bursdagshatten ungen hadde i 2 års dagen, hvordan en pysjamas/kjole ser ut, eller antall treff på Google om disse sakene om man aktivt selv søker opp navnet, så gir det neppe utslag for barnet i senere tid, ei kjenner man heller barnet utifra disse trivielle opplysningene.
Skal man tenke det verste hele tiden så bør man stenge seg selv og barna inne først som sist.

Jeg kan gjette på at grunnen for at hun ikke svarte var fordi det var helt tåpelig og hinsides, noe igjen ingen andre gidder å bry seg om fordi det ikke er en realitet. Krisemaksimering så det synger etter. Det er hennes barn det er snakk om, og jeg tør å gjette på at de eneste som klarer å komme opp med slike scenarioer er brukere her inne. Sjansen for at noen kommer opp på den creepy måten og presenterer seg med "Er du glad for det nye rommet?" er lik null, og om det skulle mot formodning skje så er jeg sikker på at foreldrene er der og tar ansvar, for slike mennesker er ikke friske og ville nok sagt noe uansett hvem det var. 
 

Tror ikke du har fått med deg poenget til denne Petra? Det gjelder ikke en bursdagshatt her og der, det er helheten. En bekymring er mentalt ustabil folk, eller stalkere. Det er en liten gruppe og de fleste stalkere har oppheng på voksne mennesker. Men hva med pedofile? Blant pedofile er det veldig vanlig å groome barn (søk det opp og les om det, alle foreldre bør være kjent med dette). De blir kjent og bruker flere metoder for å få tilllit. Med bloggerbarn har man mer informasjon å gå på, selv om grooming også skjer med veldig mange "normale" barn.

Jeg opplevde dette i miniformat (altså ikke over en lenger periode som er vanlig i gromming, det var en enkelt situasjon) selv da jeg var liten. Så at du sier dette ikke er en realitet provoserer meg faktisk. En helt fremmed mann kom bort til meg. Han visste hvor jeg bodde og hvem søsknene mine var og tok dette opp i samtalen med meg. For å få tillit. Jeg og ute og lekte alene med søsteren min, vi var 6 og 9år. Hadde jeg ikke fått en ekkel magefølelse og løpt da han ba meg vente litt mens han parkerte bilen tør jeg ikke tenke på hva som kunne skjedd. 

Ifh det du sier om å tenke det verste og å stenge seg inne- det er jo noe som heter risikovurdering og forebygging. Hadde du sagt det samme til en 10åring som hadde sittet på et åpent chatforum også? Nei hvorfor skal vi voksne sjekke hvilke chattegrupper Ina er inne på, kan ikke tenke det verste hele tiden. Seksuelt misbruk på nettet har ekspodert. Så din tankegang er jeg ikke enig i. Men så har vi helt forskjellig syn på eksponering av barn og den risikoen jeg mener man tar. 

 

 

Sitatet er ryddet for spekulasjoner.

 

Endret av Papirfly
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Nobile said:

Vedder 50 kr på at LK har noen alter ego i kommentarfeltet til kona

Det er vel ikkje uten grunn at dei har fjerna muligheten for å sjekke kjeldekodane.. Det samme med bilda. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamfør bildet som hun tilslutt fjernet i innlegget om forskerfabrikken så synes jeg det blir for dumt at hun hevder sin rett til å eksponere andre sine barn, som for henne er ukjente, mens hun «skjuler» egne barn ved å ta bilder av bakhodene deres eller skjule ansiktene ved å koreografere bildet ved å putte ei hånd som holder i noe foran. 

Hun klarer overhodet ikke se problematikken ved det, selv om flere gir gode grunner til å enten sladde ansiktene til andre sine barn, eller duse ut bakgrunnen sånn at fremmede barn blir ugjenkjennelige. I stedet blir de som skriver at det er god kutyme å anonymisere ukjente unger på bilder omtalt som nett-troll som ikke har annet å gjøre på enn å ta stakkars Caroline. Blogginnhaveren selv klapper og er enig med forsvarerene sine. 

Og jo, det er faktisk forskjell på at NRK viser 17 mai-barnetoget der tusenvis av barn vinker til kongen og dronningen kontra detaljerte bilder fra en bestemt plass i Sarpsborg på en av Norges største blogger. Vil tro at et barn som lever med skjult identitet på skjult adresse er mye lettere å finne via et bilde fra forskerfabrikken i Sarpsborg kontra et glimt av barnet på NRK sin 17mai-sending. Men dette nekter bloggeren selv å innse. Så lenge hun selv bare viser bakhodene og håret til egne barn så har hun sitt på det tørre. 

 

Endret av skruf
  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at bloggerne skriver i kommentarfeltet at det er hysterisk når folk mener hun ikke skal eksponere andre barn i blogginnleggene sine. Det sier vel sitt om dette ekteparet. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ispahan
8 timer siden, miss spjåk skrev:

Tror ikke du har fått med deg poenget til denne Petra? Det gjelder ikke en bursdagshatt her og der, det er helheten. En bekymring er mentalt ustabil folk, eller stalkere. Det er en liten gruppe og de fleste stalkere har oppheng på voksne mennesker. Men hva med pedofile? Blant pedofile er det veldig vanlig å groome barn (søk det opp og les om det, alle foreldre bør være kjent med dette). De blir kjent og bruker flere metoder for å få tilllit. Med bloggerbarn har man mer informasjon å gå på, selv om grooming også skjer med veldig mange "normale" barn.

Jeg opplevde dette i miniformat (altså ikke over en lenger periode som er vanlig i gromming, det var en enkelt situasjon) selv da jeg var liten. Så at du sier dette ikke er en realitet provoserer meg faktisk. En helt fremmed mann kom bort til meg. Han visste hvor jeg bodde og hvem søsknene mine var og tok dette opp i samtalen med meg. For å få tillit. Jeg og ute og lekte alene med søsteren min, vi var 6 og 9år. Hadde jeg ikke fått en ekkel magefølelse og løpt da han ba meg vente litt mens han parkerte bilen tør jeg ikke tenke på hva som kunne skjedd. 

Ifh det du sier om å tenke det verste og å stenge seg inne- det er jo noe som heter risikovurdering og forebygging. Hadde du sagt det samme til en 10åring som hadde sittet på et åpent chatforum også? Nei hvorfor skal vi voksne sjekke hvilke chattegrupper Ina er inne på, kan ikke tenke det verste hele tiden. Seksuelt misbruk på nettet har ekspodert. Så din tankegang er jeg ikke enig i. Men så har vi helt forskjellig syn på eksponering av barn og den risikoen jeg mener man tar. 

 

 

Sitatet er ryddet for spekulasjoner.

 

Dette 👏

Hvis man tar en titt på IG-kontoen til paret har de flere bilder av mor som kysser (eller skal til å kysse) barn på munnen, barna kysser hverandre, og et svært forstyrrende bilde av far som kysser barn. At de ikke ser at dette er en veldig uheldig eksponering med tanke på sikkerhet, sier mye om konsekvensanalysen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk at frua forsvarer bilder hvor ukjente blir gjenkjent på bloggen, men viser kun frem bilder av bakhoder og hender til egne barn..

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for spekulasjoner og persondebatt.

Papirfly, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sier vel mye om noen av CarolineBergEriksen.no sine lesere. Jeg har klippet fra kommentarfeltet. 

Jeg siterer :"Nå er vel ikke målet med bloggen å selge annonser heller selvom det må til får å kunne drive på. I byene tar gjerne de store avisene bilder på 17.mai som du kan kikke igjennom på nett senere. Jeg la ikke merke til noen personer heller jeg, men nå leter ikke jeg etter ting å ta C for heller. Må være et slitsomt liv å være andres politi hele tiden. Må ta mye tid også, kanskje unne seg en ansiktsbehandling i stede. ( som noen mener de ikke har tid til)"

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/05/06/inspiria/

Det er fremdeles noen som ikke har fått med seg at bloggeieren ikke er ei venninne som skriver en privat liten blogg. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kleenex skrev:

Dette sier vel mye om noen av CarolineBergEriksen.no sine lesere. Jeg har klippet fra kommentarfeltet. 

Jeg siterer :"Nå er vel ikke målet med bloggen å selge annonser heller selvom det må til får å kunne drive på. I byene tar gjerne de store avisene bilder på 17.mai som du kan kikke igjennom på nett senere. Jeg la ikke merke til noen personer heller jeg, men nå leter ikke jeg etter ting å ta C for heller. Må være et slitsomt liv å være andres politi hele tiden. Må ta mye tid også, kanskje unne seg en ansiktsbehandling i stede. ( som noen mener de ikke har tid til)"

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/05/06/inspiria/

Det er fremdeles noen som ikke har fått med seg at bloggeieren ikke er ei venninne som skriver en privat liten blogg. 

Ser at fruen også nekter på at å selge annonseplass ikke er hovedformålet med bloggen. Sitat fra cbe selv: 

CAROLINE BERG ERIKSEN
 

Bloggen har mange mål, å selge annonser er bare ett av dem.

– Underholde
– Informere
– Inspirere

F.eks.

hentet fra https://www.carolinebergeriksen.no/2019/05/06/inspiria/

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste argumentet hun har for at barna er med på bloggen er at det blir «unaturlig å ikke ha de med»

Det er det ENESTE argumentet. Og det er så dårlig at jeg ikke vet hvordan jeg skal argumentere i mot. 

Ja, hun har kuttet mye, det har hun, men hvorfor ikke bare kutte de helt? I mitt hode kan jeg ikke se noen annen grunn enn at det vil gå ut over inntekten. 

Hun sier de ikke er med i reklame, men indirekte er de med. De er tilbehør som skaper et bilde og en historie rundt reklamen. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...