Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg er interessert i å se svarene du har fått fra Kremmerhuset. Hvem som helst kan komme med påstander om hva de har skrevet. 

Det var vel flere her inne som sendte mail, bl.a Pøbelsara så da her nok flere fått svar. Men legger nå ikke ut hele svaret her. Og jeg har ingenting å bevise for noen her inne. 

"

tusen takk for hyggelig mail.

"Så hyggelig at du tok deg tid til å skrive denne tilbakemeldingen. Det har vært stort engasjement rundt samarbeidet, noe negativt, men også veldig mye fint og positivt. Det er alltid noen som vil være negativ til et evt samarbeid, men vi er av samme oppfattelse som deg, at dette er en mindre gruppe og at svært mange synes Caroline er flink og inspirerende."

Pluss mye mer, men det legges ikke ut. Men utelukkende positivt. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, Levina skrev:

Jeg  så selv hva CBE og mannen skrev til motsvar inne på Kremmerhusets Instagram. Det var overhode ikke noe ufint. Mannen kom kun med 👏👏👏. Men jeg tror oppriktig at enkelte folk danner sin egen sannhet i sitt eget hode, for at deres negative oppfatning av CBE skal stemme. CBE driver verken med usunn kroppsfiksering eller utlevering av barn. Og jeg har full forståelse at CBE ønske å komme med sitt synspunkt, når folk åpenbart kommer med usannheter og løgner.  Så når hun svarer på det, så klarer enkelte å vri det til at det er CBE som er ufin. Helt uforståelig for meg å ha en slik tankegang, men  nå unner jeg CBE alt godt og også de pengene hun tjener. Når en bruker dere inne kritiserer CBE for å vise bilder av barna, og så ser man at samme person har mange flere bilder av sine egne barn, så kan man snakke om dobbelmoral. Jeg så selv disse bildene. Jeg forstår også at CBE ønsker å påpeke en slik dobbelmoral. 

Holder helt med deg. :blomst:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
5 minutter siden, virkelig skrev:

Det var vel flere her inne som sendte mail, bl.a Pøbelsara så da her nok flere fått svar. Men legger nå ikke ut hele svaret her. Og jeg har ingenting å bevise for noen her inne. 

"

tusen takk for hyggelig mail.

"Så hyggelig at du tok deg tid til å skrive denne tilbakemeldingen. Det har vært stort engasjement rundt samarbeidet, noe negativt, men også veldig mye fint og positivt. Det er alltid noen som vil være negativ til et evt samarbeid, men vi er av samme oppfattelse som deg, at dette er en mindre gruppe og at svært mange synes Caroline er flink og inspirerende."

Pluss mye mer, men det legges ikke ut. Men utelukkende positivt. 

 

 

Mener du seriøst at dette holder som dokumentasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, virkelig skrev:

Det var vel flere her inne som sendte mail, bl.a Pøbelsara så da her nok flere fått svar. Men legger nå ikke ut hele svaret her. Og jeg har ingenting å bevise for noen her inne. 

"

tusen takk for hyggelig mail.

"Så hyggelig at du tok deg tid til å skrive denne tilbakemeldingen. Det har vært stort engasjement rundt samarbeidet, noe negativt, men også veldig mye fint og positivt. Det er alltid noen som vil være negativ til et evt samarbeid, men vi er av samme oppfattelse som deg, at dette er en mindre gruppe og at svært mange synes Caroline er flink og inspirerende."

Pluss mye mer, men det legges ikke ut. Men utelukkende positivt. 

 

 

Nå tøyser du godt!

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, CecilieX skrev:

Mener du seriøst at dette holder som dokumentasjon? 

Hva mener du da. Skal jeg legge ut hele ? Det skjer ikke, men det er flere som har fått svar regner jeg med. Jeg har fått svar fra markedssjefen + en til

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
52 minutter siden, CecilieX skrev:

Mener du seriøst at dette holder som dokumentasjon? 

Det er veldig rart, for alle jeg har snakket med som har sendt mail, har fått det samme, standardiserte svaret. Som for min del ble helt godag mann økseskaft, siden det var helt på siden av det jeg spurte om. Lurer på hva som skal til for å få et ekte svar?

Endret av Ispahan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
Akkurat nå, virkelig skrev:

Hva mener du da. Skal jeg legge ut hele ? Det skjer ikke, men det er flere som har fått svar regner jeg med. Jeg har fått svar fra markedssjefen + en til

Du skjønner det selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, virkelig skrev:

Hva mener du da. Skal jeg legge ut hele ? Det skjer ikke, men det er flere som har fått svar regner jeg med. Jeg har fått svar fra markedssjefen + en til

Jøss. Jeg fikk melding fra markedsføringssjefen hvor de beklaget så mye. De var ikke klar over omfanget av barnearbeid, og skal tenke seg nøyere om før de ansetter en blogger igjen. 

Jeg har ingenting å bevise, så jeg trenger ikke legge ut screenshot. 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Men det er jo verdt å merke seg at samarbeidet med CBE faktisk skaper såpass mye negativitet. Det går ikke an å lese noe annet ut av det enn at CBE oppleves som relativt kontroversiell av mange. Lurer på om det er verdt å knytte sin merkevare opp mot en blogger som såpass mange har et negativt syn på. Kontroversene har vært mange, lesertallene har falt dramatisk, engasjementsraten er hårreisende lav. Alt dette er dokumentert. 

Hun har terget på seg mange med sitt perfeksjonsjag, sitt kroppsfokus og sitt vanvittige forbruk, i tillegg til barneeksponeringen. Det blir veldig synlig i forbindelse med lanseringen av samarbeidet. Har noen sett tilsvarende knyttet til andre bloggeres samarbeid? 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som både Kremmerhuset og CBE må lære seg, er at de har et redaktøransvar for egne kommentarfelt. Det som skrives i kommentarfeltet, har de et ansvar for. Det å la en tredjepart gjøre dritten for seg (hos CBE blir folk kalt drittkjerringer, hos Kremmerhusets famøse instapost gikk en person tre år tilbake i tid på en blogg for å finne grums om privatperson - en tidligere kunde!), er noe som slår tilbake på dem selv, da dette er noe de selv tillater (=godkjenner) ved å ikke slette kommentarene. 

Er unnskyldningen at de ikke har tid til å slette, er det to klikk som skal til for å hindre flere kommentarer på instagram. For CBE sin del må alt godkjennes manuelt, noe å tenke på når man ser kommentarfeltet deres.. 

 

Ryddet for sitering av slettet innhold.

Endret av Papirfly
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol på bloggen. Plutselig større pupper. Eksponering av barn. Feil eller manglende merking av reklame. Dropper sykkelhjelm. Plukker påskeliljer i parken. Tenner bål etter 15.april. Tar betalt for å plutselig være opptatt av miljøet. Tar toget, men får det liksom ikke helt til. Bitching i kommentarfelt. Reddes av hvit ridder. Når man driter seg ut igjen, og igjen, og igjen og.....ja. Da....

Savner en form på bloggen som er både troverdig og gjerne i en nisje som gjør henne interessant. Hun har jo sider som kunne gitt en god blogg også nå. Hadde også vært sunt for alle om LK hadde en jobb utenom. Ser at det er positivt for f.eks Anna Rasmussen. 

Kanskje greit å ta ting bittelitt til etteretning snart??? 

Endret av Bestemorskogmus
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt talende at kjøkkenhylla har mange hundre flere likes enn bildet av CBE. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Bestemorskogmus
Tull med siteringen.

Alkohol på bloggen: Noen glass hvitvin, en flaske i ny og ne. Ting som ikke går utover en sjel.

Plutselig større pupper: Tenke seg til at det er et fritt land og at plastisk kirurgi er lovlig. Ikke nevnt med et ord på bloggen, og heller ikke reklame for klinikken, personlig valg. (Ja, fortsatt selv om man kanskje tidligere har vært fornøyd med puppestellet)

Eksponering av barn: Noen bilder av lykkelige barn i familiesituasjoner og hverdagsbilder i ny og ne. 
Og ingenting om hva de liker å gjøre, idretter/hobbier/interesser, hvilken skole/barnehage de går på/i, hvem vennene er, hva som er favorittmaten, nja, ingenting om deres tanker eller følelser i det hele tatt egentlig. Hva blir eksponert om jeg tør spørre?


Feil eller manglende merking av reklame: Igjen, noe som ikke går utover noen som helst andre, og skjer dette virkelig så ofte lenger? Det er egne instanser som har det som jobb, og har de ikke fått bot, nei, da er det nok ikke så ille.

Dropper sykkelhjelm: Hjelm som blir tatt av ved photoshoots...

Plukker påskeliljer i parken: Lagt seg flat, og innså at det var feil, påskeliljene var også i et rotete kratt og hageeksperter råder folk til å plukke dem på denne tiden for at det skal komme tilbake neste år. Utilgivelige saker.

Tenner bål etter 15.april: Fullt lovlig å tenne bål etter 15 april så lenge det ikke er i eller i nærheten av skog. Dette var på en strand, i nærheten av vannet og i sanda(...)

Tar betalt for å plutselig være opptatt av miljøet: Fantastisk sak å fronte og inngå samarbeid med. Miljø er viktig og det når ut til mange, betalt eller ei.

Tar toget, men får det liksom ikke helt til: Igjen, viktig å skrive om valg rundt miljøet. Bedre å gjøre litt enn ingenting, eller enda verre, klage på de som faktisk gjør noe og formidler det til flere tusen andre.

Bitching i kommentarfelt: Bitching over 140 sider på et forum siden februar og ørten tråder stengt.

Reddes av hvit ridder: Folk som er uenige er nå hvite riddere ✌️ Savner å være CBEDF (Caroline Berg Eriksen Defence League), klinget litt bedre.

Når man driter seg ut igjen, og igjen, og igjen og.....ja. Da....: Ja, da...?

 

KanSkJe grEiT å tA tiNg bItTeliTt tiL etTerEtniNg snArT??? 

.

Endret av Nebel86
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør det vanskelig å få en saklig diskusjon med CBE er at de baserer mye av sine argumenter på følelsene sine. Og at et firma legger fram følelser og ikke fakta, ja, da stopper det liksom litt av seg selv. Tror alle er kjent med slike mennesker på sin arbeidsplass eller i sin nære krets. Da blir man fort den stygge parten for man trør over følelsene til disse menneskene, når man legger fram f.eks fakta og eller teorier som viser det motsatte til disse følelsene. Vaksinemotstandere er et godt eksempel på noen som lar seg styre mye av følelsene sine. 

Når CBE som firma i hovedsak snakker seg i mellom, og andre bedrifter som skal please, så er det lite motstand å finne utenom hos lesere. Da er det lett å la følelsene ta overhånd, og slakte alle som sier det motsatte. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt kalt drittkjerring i kommentarfeltet hennes. Av en bloggleser. Bloggeieren sa at hun ikke kunne være mer enig. Rørende proff oppførsel, ja.

 

Ryddet for sitering av slettet innhold.

Endret av Papirfly
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille_Krokodille
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Jeg har blitt kalt drittkjerring i kommentarfeltet hennes. Av en bloggleser. Bloggeieren sa at hun ikke kunne være mer enig. Rørende proff oppførsel, ja. 

For en motbydelig oppførsel av henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Nebel86 skrev:


Eksponering av barn: Noen bilder av lykkelige barn i familiesituasjoner og hverdagsbilder i ny og ne. Uff og uff. Og ingenting om hva de liker å gjøre, idretter/hobbier/interesser, hvilken skole/barnehage de går på/i, hvem vennene er, hva som er favorittmaten, nja, ingenting om deres tanker eller følelser i det hele tatt egentlig. Hva blir eksponert om jeg tør spørre?

  

Jeg er enig i at en del av punktene er «fillesaker», denne er jeg derimot uenig i. Hva med tekst som legges ut? Dette synes jeg er virkelig utleverende. Ved bursdager, fødsler ol. har det vært lange avhandlinger om CBE sine følelser til barna, jeg synes det er svært utleverende. Om man summerer det som har blitt lagt ut gjennom barnas liv får man et godt innblikk i barndommen deres. Den bør etter min mening være privat. Jeg er dessuten ekstremt i mot tydelig styling av barn, synes det er en uting, men det er mer en personlig preferanse.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av cbes whataboutism. Kilde: kremmerhusets kommentarfelt på ig søndag 28.04.2019

//Fjernet bilde//

 

Endret av pøbelsara
tatt vekk bilde
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Wesla said:

Jeg er enig i at en del av punktene er «fillesaker», denne er jeg derimot uenig i. Hva med tekst som legges ut? Dette synes jeg er virkelig utleverende. Ved bursdager, fødsler ol. har det vært lange avhandlinger om CBE sine følelser til barna, jeg synes det er svært utleverende. Om man summerer det som har blitt lagt ut gjennom barnas liv får man et godt innblikk i barndommen deres. Den bør etter min mening være privat. Jeg er dessuten ekstremt i mot tydelig styling av barn, synes det er en uting, men det er mer en personlig preferanse.

Det er lenge siden hun skrev slik, og så at hun ydmykt sa i et kommentarfelt om at hun ikke skriver om tanker eller noe lenger og har lært, hun skriver også det i kommentarfeltet i det nye innlegget: "Jeg skriver nesten ingen personlig informasjon om noen av barna lenger, så det du tror du vet, vet du ikke, eller så stammer det fra den tiden hvor jeg delte mye."

Så, om man skal arrestere henne så bør man ta det hun driver med nå, ikke for mange år siden. Og om hun har tenkt at hun ikke skal eksponere tankene/følelsene deres lenger så bør vel det være utelukkende positivt?

Styling av barn er jeg enig i er en uting, men man vet ikke om barna synes det er gøy eller ikke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...