Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
11 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hun er drøy i kommentarfeltet som vanlig. Hevder at vi som er opptatt av barns privatliv IKKE er det. Vi er bare opptatt av å pirke på henne. 

Jeg synes det er utrolig viktig å holde seg saklig i diskusjonene! Det har lett for å skli litt ut på begge sider, og det er ingen tjent med! 

Men det er jo faktisk veldig spesielt å hevde at vi er mange som egentlig ikke er opptatt av barns privatliv, jeg som møter dette i jobb kan si at det ER mange som er opptatt av dette, flere og flere! De må tåle at når de tar avgjørelser som går så på tvers av anbefalingene, så får de motbør. Jeg tror det blir mer og mer av det, og vanskeligere og vanskeligere å forsvare. Jeg vet ikke om det er nettopp det som gjør reaksjonene så sterke? Jeg synes det er utrolig rart at de går ned på et nivå og mistenkeliggjør agendaen i stedet for å diskutere sak. Det ser ikke pent ut, og lønner seg garantert ikke i lengden! 

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Kremmerhuset slettet klagen min. Igjen. Jeg la den ut på egen IG. Nå får de ikke slettet den. 

Herregud, for en oppførsel!!! 

Skrevet
1 minutt siden, Lille_Krokodille skrev:

Kremmerhuset slettet klagen min. Igjen. Jeg la den ut på egen IG. Nå får de ikke slettet den. 

Er det sant??? (Jeg tror deg altså, jeg er bare sjokkert)

jeg hadde faktisk ringt dem om jeg var deg. Dette er ikke greit. De bedriver karakterdrap, faktisk. 

• Liker 18
Skrevet

Merkelig medietaktikk - de pøser på med bilder i feeden sin - i håp om at innlegget med kritikken skal forsvinne ut av syne?

De burde svare.

• Liker 23
Skrevet
2 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Skuffende oppførsel av Kremmerhuset.  Det at bedrifter og influencere sletter i kommentarfelt er en form for "hersketeknikk" jeg ikke liker. Forstår at det ikke er positivt eller hyggelig å få klager (og at mange kritikere går altfor langt)  - Men når de bruker sosiale medier som markedsføringskanaler (med alle de kommentarfeltene det innebærer) er jo egentlig alle mulige typer tilbakemeldinger fra kunder noe de burde ta høyde for (det gjør vi iallefall i min bransje) Det kan fort medføre mye jobb å markedsføre et sted der det er kommentarfelt nemlig. Man må svare, og man må (burde) svare profesjonellt. De trenger ikke å være enig med kunden, men slette det de ikke liker er ikke løsningen.

Så:

Hvordan de som bedrift velger å forholde seg til, og svare på klager i kommentarfelt er viktigere enn de tror. 

• Liker 27
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
11 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Er det sant??? (Jeg tror deg altså, jeg er bare sjokkert)

jeg hadde faktisk ringt dem om jeg var deg. Dette er ikke greit. De bedriver karakterdrap, faktisk. 

Jepp! Jeg skrev klage i går om at de ikke gjorde noe. Den står fortsatt, enn så lenge. Skrev en til i dag fordi jeg synes det er håpløst at alle meldingene om meg fortsatt står, den ble slettet etter ca 40 min. La inn en til, den ble også slettet. 

Det går ikke an!!!

Skrevet
53 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hun er drøy i kommentarfeltet som vanlig. Hevder at vi som er opptatt av barns privatliv IKKE er det. Vi er bare opptatt av å pirke på henne. 

Ja, LILL sørget for den kommentaren der.

Det som bekymrer meg, er en av kommentarene til en av leserne, som gir et svært skremmende bilde av hva vi som lesere kan innhente av opplysninger om ungene, basert på det CBE har delt på bloggen. Dette nekter CBE for at man kan. Det finnes nok av ustabile mennesker der ute som ikke skyr noe for å finne ut slike ting dersom de er interessert i det. Så det at CBE nekter for slikt, viser en naiv og skremmende holdning. Men jeg antar veien tilbake er for lang nå. Det er vanskelig for dem å snu på grunn av narrativet de har lullet seg inn i. 

• Liker 17
Skrevet

Utifra svarene jeg har fått fra Kremmerhuset så skjønner jeg godt at de sletter unna kommentarer. De ønsker ikke alt det negative under deres IG. De kritiske har vel fått frem poenget nå, hvor mye oppmerksomhet forventer en tilbake ? Har fått to svar fra Kremmerhuset, og de skjønner jo hvor mye av den krasse kritikken kommer fra. Men veldig fine, ryddige svar. Og om de ønsker screenshot av innlegget som ble slettet så har jeg det så de kan se at CBE opptrådde ryddig og absolutt ikke ufin. På tide å gå videre :)

• Liker 2
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
7 minutter siden, virkelig skrev:

Utifra svarene jeg har fått fra Kremmerhuset så skjønner jeg godt at de sletter unna kommentarer. De ønsker ikke alt det negative under deres IG. De kritiske har vel fått frem poenget nå, hvor mye oppmerksomhet forventer en tilbake ? Har fått to svar fra Kremmerhuset, og de skjønner jo hvor mye av den krasse kritikken kommer fra. Men veldig fine, ryddige svar. Og om de ønsker screenshot av innlegget som ble slettet så har jeg det så de kan se at CBE opptrådde ryddig og absolutt ikke ufin. På tide å gå videre :)

Jeg tror ikke et sekund på at du har de screenshottene. Dersom cbe hadde opptrådt så redelig som du påstår, så hadde du med glede postet dem her. Men det tør du ikke. Du kan umulig ha de postene der hun skriver at andre er like ille med barneeksponering.

Skrevet

Jeg tror ikke et sekund på at du har de screenshottene. Dersom cbe hadde opptrådt så redelig som du påstår, så hadde du med glede postet dem her. Men det tør du ikke. Du kan umulig ha de postene der hun skriver at andre er like ille med barneeksponering.

Neivel, du må gjerne tro det du vil. Spiller ingen rolle  for meg. Trenger ikke bevise noe for deg eller andre her inne. Men det er flere som kommenterte under det IG innlegget og det er ikke greit å legge ut så alle kan se det (fikk Pm fra en bruker som ikke ønsket det også ) . Og det å sitte og klusse vekk navnene er ikke noe jeg har interesse av eller tid til. Men at noen har tippet vel over i forhold til dette med IG og kommentering er det vel ikke til å legge skjul på . Gått altfor langt , og det skjønner de som styrer IG hos Kremmerhuset også. 

• Liker 2
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Jeg ble blokkert av Kremmerhuset. Fantastisk oppførsel!!!!

Skrevet (endret)

Jeg  så selv hva CBE og mannen skrev til motsvar inne på Kremmerhusets Instagram. Det var overhode ikke noe ufint. Mannen kom kun med 👏👏👏. Men jeg tror oppriktig at enkelte folk danner sin egen sannhet i sitt eget hode, for at deres negative oppfatning av CBE skal stemme. CBE driver verken med usunn kroppsfiksering eller utlevering av barn. Og jeg har full forståelse at CBE ønske å komme med sitt synspunkt, når folk åpenbart kommer med usannheter og løgner.  Så når hun svarer på det, så klarer enkelte å vri det til at det er CBE som er ufin. Helt uforståelig for meg å ha en slik tankegang, men  nå unner jeg CBE alt godt og også de pengene hun tjener. Når en bruker dere inne kritiserer CBE for å vise bilder av barna, og så ser man at samme person har mange flere bilder av sine egne barn, så kan man snakke om dobbelmoral. Jeg så selv disse bildene. Jeg forstår også at CBE ønsker å påpeke en slik dobbelmoral. 

Endret av Levina
  • Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Jeg ble blokkert av Kremmerhuset. Fantastisk oppførsel!!!!

Det er kanskje ikke så rart...

• Liker 2
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
Akkurat nå, Levina skrev:

Det er kanskje ikke så rart...

Du er kanskje tilhenger av ræva kundeservice? 

Jeg har blitt hengt ut, mobbet, stalket og løyet om, jeg hadde ikke bilder av barna mine på IG! I går skrev jeg at jeg synes det var ille at de lot alle kommentarene om meg stå, og de gjorde ingenting. Men homebound får fortsette i det vide og det brede. Når jeg klager i dag ender det med sletting og blokkering. Og det synes du er greit???

Skrevet

LKE sin fulltidsjobb, tydeligvis. Utrolig viktig å ha siste ordet. Det er sykt. Caroline mener de ikke eksponerer barna og leserne vet ingenting om dem. Blir stas å forklare skolejentene deres hva som skjer når de googler seg selv og finner hele livet sitt på nettet. At det går an å ha så liten innsikt og forståelse for hvordan dette er for et barn og etterhvert tenåring? Det er helt utrolig rart. 

• Liker 27
Skrevet

Du er kanskje tilhenger av ræva kundeservice? 

Jeg har blitt hengt ut, mobbet, stalket og løyet om, jeg hadde ikke bilder av barna mine på IG! I går skrev jeg at jeg synes det var ille at de lot alle kommentarene om meg stå, og de gjorde ingenting. Men homebound får fortsette i det vide og det brede. Når jeg klager i dag ender det med sletting og blokkering. Og det synes du er greit???

Ikke meg du spør, men det er selvfølgelig ikke greit! Pressen opererer med noe som heter tilsvarsrett (https://www.naob.no/ordbok/tilsvarsrett), på sosiale medier råder lovløsheten, dessverre! Synes behandlingen du har fått er helt hårreisende, hadde det vært meg hadde jeg googlet meg fram til Kremmerhusets øverste leder, prøvd å puste med magen og sendt en saklig mail. 

• Liker 21
Gjest CecilieX
Skrevet
34 minutter siden, virkelig skrev:

Jeg er interessert i å se svarene du har fått fra Kremmerhuset. Hvem som helst kan komme med påstander om hva de har skrevet. 

Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
5 minutter siden, Hedy Lamarr skrev:

Ikke meg du spør, men det er selvfølgelig ikke greit! Pressen opererer med noe som heter tilsvarsrett (https://www.naob.no/ordbok/tilsvarsrett), på sosiale medier råder lovløsheten, dessverre! Synes behandlingen du har fått er helt hårreisende, hadde det vært meg hadde jeg googlet meg fram til Kremmerhusets øverste leder, prøvd å puste med magen og sendt en saklig mail. 

Gjett om jeg skal!!! 

Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
5 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg er interessert i å se svarene du har fått fra Kremmerhuset. Hvem som helst kan komme med påstander om hva de har skrevet. 

Jeg vil også se! 😊

Skrevet
10 minutter siden, Surikatt skrev:

LKE sin fulltidsjobb, tydeligvis. Utrolig viktig å ha siste ordet. Det er sykt. Caroline mener de ikke eksponerer barna og leserne vet ingenting om dem. Blir stas å forklare skolejentene deres hva som skjer når de googler seg selv og finner hele livet sitt på nettet. At det går an å ha så liten innsikt og forståelse for hvordan dette er for et barn og etterhvert tenåring? Det er helt utrolig rart. 

Jeg har ikke lest på bloggen selv, men hvis det er riktig det du skriver her at de mener at de ikke eksponerer barna eller at leserne ikke vet noe om dem, blir jeg oppriktig bekymret over den totalt manglende selvinnsikten! Og da spesielt på vegne av barna. 

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...