Hellasinmyheart Skrevet 20. august 2020 #26821 Skrevet 20. august 2020 Akkurat nå, pøbelsara skrev: Er du seriøs? Dokumentere at det er elendig? Kan du engelsk? Norsk? vet du hva syntaks er? Jepp. Og synes fremdeles det ikke er elendig og på ingen måte noe å henge seg opp i. 1
Keaton Skrevet 20. august 2020 #26822 Skrevet 20. august 2020 «on the road and back again« På veien og tilbake igjen. 😬 Vel. Blir ikke stort bedre om det oversettes med «på vei og tilbake igjen» Dårlig engelsk og dårlig norsk. 29
pøbelsara Skrevet 20. august 2020 #26823 Skrevet 20. august 2020 (endret) 1 minutt siden, Hellasinmyheart skrev: Jepp. Og synes fremdeles det ikke er elendig og på ingen måte noe å henge seg opp i. Oki. Men det synes jeg. Skikkelig elendig. Faktisk helt uten mening. Edit: Se hva Kollontaj skriver over her. Dårlig engelsk og akkurat like dårlig norsk. Endret 20. august 2020 av pøbelsara 20
Hellasinmyheart Skrevet 20. august 2020 #26824 Skrevet 20. august 2020 Akkurat nå, pøbelsara skrev: Oki. Men det synes jeg. Skikkelig elendig. Faktisk helt uten mening. Helt uenig med deg.
Rev. Revenge Skrevet 20. august 2020 #26825 Skrevet 20. august 2020 Ta bedriften på, sier du? Dette er dårlig språk, ganske enkelt. Produsert av noen som tar seg betalt for formidling. @Hellasinmyheart 21
Hellasinmyheart Skrevet 20. august 2020 #26826 Skrevet 20. august 2020 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Oki. Men det synes jeg. Skikkelig elendig. Faktisk helt uten mening. Edit: Se hva Kollontaj skriver over her. Dårlig engelsk og akkurat like dårlig norsk. Igjen så er jeg uenig med deg. Det er og forblir synsing at dette er så kritikkverdig. 2
pøbelsara Skrevet 20. august 2020 #26827 Skrevet 20. august 2020 1 minutt siden, Hellasinmyheart skrev: Igjen så er jeg uenig med deg. Det er og forblir synsing at dette er så kritikkverdig. Eh, nei. Det ER dårlig engelsk. Dokumenter at det er så bra, da! 24
Rev. Revenge Skrevet 20. august 2020 #26828 Skrevet 20. august 2020 (endret) 10 timer siden, Hellasinmyheart skrev: Igjen så er jeg uenig med deg. Det er og forblir synsing at dette er så kritikkverdig. Nei. Cbe får betalt for å formidle budskap. Dette er dårlig engelsk. Og norsk. Forklar heller hvordan du mener "on the road and back again" er godt formulert både på engelsk og norsk. Det er det ikke når man får betalt for å formidle noe. Dette er noe som småbarn i skolealder kunne finne på å skrive når engelsk ikke er morsmålet og språkforståelsen mangler. Endret 21. august 2020 av Revenge o'Cavatina 14
Hellasinmyheart Skrevet 20. august 2020 #26829 Skrevet 20. august 2020 Akkurat nå, pøbelsara skrev: Eh, nei. Det ER dårlig engelsk. Dokumenter at det er så bra, da! Det trenger jeg da ikke😁 Du klarer jo uke å forklare hvorfor det er så dårlig at det er «saklig kritikk av bedriften». 1
Hellasinmyheart Skrevet 20. august 2020 #26830 Skrevet 20. august 2020 4 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Nei. Cbe får betalt for å formidle budskap. Dette er dårlig engelsk. Og norsk. Og der er vi uenige. For n’te gang😅 1
Rev. Revenge Skrevet 20. august 2020 #26831 Skrevet 20. august 2020 1 minutt siden, Hellasinmyheart skrev: Det trenger jeg da ikke😁 Du klarer jo uke å forklare hvorfor det er så dårlig at det er «saklig kritikk av bedriften». Det er så dårlig at formidlingsevnen til bedriften er urovekkende når språket er så dårlig at det blir et tema. 16
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 20. august 2020 #26832 Skrevet 20. august 2020 «On the road and back again». Setningen forteller egentlig ingenting, bortsett fra at hun er på veien. Hvor/hva skal hun tilbake til? Eller er hun på vei til et sted hun har vært før? Hun kunne feks skrevet bare «on the road again», eller «on the road and home again». Da hadde hun med overskriften forklart leseren at hun har vært et sted, og leseren vil da lese selve teksten for å finne ut av hvor hun har vært. En overskrift bør være forklarende i tillegg til å vekke en lesers nysgjerrighet. Denne spesifikke setningen hadde kanskje ikke vært noe særlig å reagere på, hadde det ikke vært for at hun titulerer seg selv som journalist og har skrevet at hun fikk meget gode karakterer i engelsk.
Rev. Revenge Skrevet 20. august 2020 #26833 Skrevet 20. august 2020 1 minutt siden, Hellasinmyheart skrev: Og der er vi uenige. For n’te gang😅 Du syns "på veien igjen og tilbake" er godt norsk språk? 11
Hellasinmyheart Skrevet 20. august 2020 #26834 Skrevet 20. august 2020 Akkurat nå, Revenge o'Cavatina skrev: Det er så dårlig at formidlingsevnen til bedriften er urovekkende når språket er så dårlig at det blir et tema. Nei. Det som er veldig urovekkende er at selv en engelsk setning er et tema som kan fortsette over flere sider. Uansett hva bedriften gjør og skriver så skal de tas for noe. Uansett. Alltid. 2
Rev. Revenge Skrevet 20. august 2020 #26835 Skrevet 20. august 2020 Akkurat nå, Lille_Krokodille skrev: «On the road and back again». Setningen forteller egentlig ingenting, bortsett fra at hun er på veien. Hvor/hva skal hun tilbake til? Eller er hun på vei til et sted hun har vært før? Hun kunne feks skrevet bare «on the road again», eller «on the road and home again». Da hadde hun med overskriften forklart leseren at hun har vært et sted, og leseren vil da lese selve teksten for å finne ut av hvor hun har vært. En overskrift bør være forklarende i tillegg til å vekke en lesers nysgjerrighet. Denne spesifikke setningen hadde kanskje ikke vært noe særlig å reagere på, hadde det ikke vært for at hun titulerer seg selv som journalist og har skrevet at hun fikk meget gode karakterer i engelsk. Hun tar betalt for å formidle budskap. Det er mitt ankepunkt. Jeg skjønner ofte umiddelbart ikke filla av hva cbe.no prøver å formidle via tekst. Og det er der cbe.no bommer totalt i kommunikasjon med lesere. 14
Rev. Revenge Skrevet 20. august 2020 #26836 Skrevet 20. august 2020 (endret) 13 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Nei. Det som er veldig urovekkende er at selv en engelsk setning er et tema som kan fortsette over flere sider. Uansett hva bedriften gjør og skriver så skal de tas for noe. Uansett. Alltid. Dette handler om elendig formidlingsevne på et språk bedriften åpenbart ikke mestrer. At bedriften møter annen kritikk har med bedriftens handlinger å gjøre. Endret 20. august 2020 av Revenge o'Cavatina 15
pøbelsara Skrevet 20. august 2020 #26837 Skrevet 20. august 2020 Jeg skriver ofte innhold til redaksjonelle medier. Hvis jeg får feks en kronikk i retur med spørsmål om å omformulere eller forklare hva jeg egentlig mente, omformulerer og forklarer jeg alltid. Helt uten å beskylde den jeg får tilbakemelding fra om å være ute etter å ta meg -eller å be vedkommende dokumentere at det jeg skrev er dårlig formulert. 44
Keaton Skrevet 20. august 2020 #26838 Skrevet 20. august 2020 6 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Nei. Det som er veldig urovekkende er at selv en engelsk setning er et tema som kan fortsette over flere sider. Uansett hva bedriften gjør og skriver så skal de tas for noe. Uansett. Alltid. Det er jo du som har sørget for det. 46
pøbelsara Skrevet 20. august 2020 #26839 Skrevet 20. august 2020 6 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Nei. Det som er veldig urovekkende er at selv en engelsk setning er et tema som kan fortsette over flere sider. Uansett hva bedriften gjør og skriver så skal de tas for noe. Uansett. Alltid. Å nei, du. Hun får ikke kritikk for alt hun gjør. Hun får kritikk for et voldssomt kroppsfokus, barneeksponering, dårlig/manglende reklamemerking når det skjer, og elendig språk. (hvorfor publiserer hun for eksempel en haug innlegg om nipplecovers hvis hun ikke hil ha fokus på pupp? Cbe har 100 % kontroll på hva som publiseres i hennes kanaler. Hvis du leser det eller ser det i kanalene hennes, er det fordi hun har valgt å publisere det.) 29
pøbelsara Skrevet 20. august 2020 #26840 Skrevet 20. august 2020 (endret) 6 minutter siden, Kollontaj skrev: Det er jo du som har sørget for det. Ja. Noen skrev at dette var elendig engelsk. Du protesterer hardnakket på at det er dårlig, @Hellasinmyheart, i innlegg etter innlegg. Forklar gjerne hva det betyr og hvorfor det er så bra. Endret 20. august 2020 av pøbelsara 14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå