Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
1 time siden, Hellasinmyheart skrev:

Ikke noe mer konkret nei. Kritikk uten noe mer konkret språklig. Hadde ikke forventet noe annet heller. 

:rolleyes:

Du har ikke klart å lese noen av innleggene her inne som forklarer  hvorfor det hun sier og formidler på annet vis, ikke holder mål?

Endret av pøbelsara
  • Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, pøbelsara skrev:

:rolleyes:

Du har ikke klart å lese noen av innleggene her inne som forklarer  hvorfor det hun sier og formidler på annet vis, ikke holder mål?

Nå var det dette konkrete innlegget som dreide seg om en engelsk setning som var temaet, men skjønner du kanskje du ikke forstod det☺️Jeg etterspurte hvorfor denne setningen var så dårlig? Har det vært noe dokumentasjon på hvorfor den setningen/overskriften på blogginnlegget var  dårlig at det er å anse som «saklig kritikk av bedriften»?

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Nå var det dette konkrete innlegget som dreide seg om en engelsk setning som var temaet, men skjønner du kanskje du ikke forstod det☺️Jeg etterspurte hvorfor denne setningen var så dårlig? Har det vært noe dokumentasjon på hvorfor den setningen/overskriften på blogginnlegget var  dårlig at det er å anse som «saklig kritikk av bedriften»?

Ja. Det er rett og slett dårlig engelsk. Du må lese alle innleggene i tråden her og ikke lese selektivt.

• Liker 18
Skrevet
Akkurat nå, Revenge o'Cavatina skrev:

Ja. Det er rett og slett dårlig engelsk. Du må lese alle innleggene i tråden her og ikke lese selektivt.

Hva konkret er dårlig engelsk?kom gjerne med konkrete eksempler på hva som var så dårlig med den setningen. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hva konkret er dårlig engelsk?kom gjerne med konkrete eksempler på hva som var så dårlig med den setningen. 

Setningen "on the road and back again".

You're welcome

Endret av Revenge o'Cavatina
husket feil når feilen er så åpenbart feil
  • Liker 20
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Hun lever av å skrive - og formilde. Hun skriver en setning på engelsk som kanskje er en direkteoversettelse fra norsk - og ikke god engelsk i det hele tatt. Jeg og flere med meg, ser jeg, synes man burde være litt kvalitetsbevisst  og opptatt av godt språk når man lever av å formilde, uansett om man skriver på norsk eller engelsk, jeg vet ikke helt hva hun ville si - men det er uanset ikke god engelsk. 

Hvis du synes det er bra, så fint for deg. 

Jeg tenker at en proff formilder burde sette ørlite høyere krav for hva som publiseres, men det er tydeligvis delte meninger om det.  Noen bare elsker raskt sammenraskede innlegg skrevet på hjelpeløs engelsk - andre not so much. Vi r forskjellige. Noen liker kvalitet, andre liker alt som publiseres, bare det kommer fra en spesifikk kilde. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 35
Skrevet
1 minutt siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Setningen "on the road again and back".

You're welcome

Det vet jeg . Men hva er så dårlig med den setningen at den berettiget et innlegg som «saklig kritikk av bedriften?» 

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Det vet jeg . Men hva er så dårlig med den setningen at den berettiget et innlegg som «saklig kritikk av bedriften?» 

Det er elendig språk, rett og sett. På veien og tilbake igjen lyder ikke veldig bra på norsk heller, egentlig. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 26
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Hun lever av å  formidle budskap. Ganske enkelt. Da bør man være litt kvalitetsbevisst på språk og formidlingsevne.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 19
Skrevet
3 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hun lever av å skrive - og formilde. Hun skriver en setning på engelsk som kanskje er en direkteoversettelse fra norsk - og ikke god engelsk i det hele tatt. Jeg og flere med meg, ser jeg, synes man burde være litt kvalitetsbevisst  og opptatt av godt språk når man lever av å formilde, uansett om man skriver på norsk eller engelsk, jeg vet ikke helt hva hun ville si - men det er uanset ikke god engelsk. 

Hvis du synes det er bra, så fint for deg. 

Jeg tenker at en proff formilder burde sette ørlite høyere krav for hva som publiseres, men det er tydeligvis delte meninger om det.  Noen bare elsker raskt sammenraskede innlegg skrevet på hjelpeløs engelsk - andre not so much. Vi r forskjellige. Noen liker kvalitet, andre liker alt som publiseres, bare det kommer fra en spesifikk kilde. 

Jeg tenker at når man egentlig ikke har noe nytt å kritisere  men likevel leter etter noe å ta denne bedriften på så finner man alltid noe. Uansett. Merker meg at du fremdeles ikke dokumenterer hvorfor denne setningen var så dårlig språklig at den er et tema for «debatten» her inne. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Hun lever av å  formidle budskap. Ganske enkelt. Da bør man være litt kvalitetsbevisst på språk og formidlingsevne.

Men hva er så galt med den setningenst den ikke holde mål språkmessig? Siden du er så sikker på at den ikke gjør det?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Men hva er så galt med den setningenst den ikke holde mål språkmessig? Siden du er så sikker på at den ikke gjør det?

Det er rett og slett elendig engelsk og ikke noe en engelsktalende ville ha sagt. Hvis du oversetter den til norsk, er den ikke akkurat god, da heller.

Jeg er ikke på jakt etter noe å "ta" henne for. jeg kritiserer måten hun formidler sine budskap på.  Dt er dårlig språk, rett og slett. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 25
Skrevet
8 minutter siden, pøbelsara skrev:

Det er elendig språk, rett og sett. På veien og tilbake igjen lyder ikke veldig bra på norsk heller, egentlig. 

Det er ren subjektiv synsing fra din side.

• Liker 1
Skrevet

Jeg lever av å formidle budskap. Men jeg får ikke betalt for å sleive avgårde så folk ikke forstår hva jeg mener eller kjenner seg igjen i budskapet.

Prøv å oversette den headingen på norsk, så er det kanskje håp om at du forstår.

• Liker 18
Skrevet

Vås.

• Liker 19
Skrevet
Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Det er rett og slett elendig engelsk og ikke noe en engelsktalende ville ha sagt.

Sp lenge du ikke kan dokumentere noe utover at du mener det er så elendig så er det og forblir subjektiv synsing og nok en detalj som bedriften skal tas på i denne såkalt «viktige debatten». 

• Liker 4
Skrevet

Vås.

Sludder

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Hellasinmyheart skrev:

nei.

On the road and back again. På veien og tilbake igjen. Det funker ikke på norsk og det funker ikke på engelsk. Hva ønsker hun å si, tror du? At hun har kjørt til Oslo og så tilbake til Sarpsborg igjen? At hun har kjørt en strekning frem og tilbake? At hun er ute på veien og så tilbake? Att og fram er like langt? Ut på tur, aldri sur? 

• Liker 38
Skrevet (endret)

Sp lenge du ikke kan dokumentere noe utover at du mener det er så elendig så er det og forblir subjektiv synsing og nok en detalj som bedriften skal tas på i denne såkalt «viktige debatten». 

Er du seriøs? Dokumentere at det er elendig? Kan du engelsk? Norsk? vet du hva syntaks er?

Hun er en profesjonell medieaktør. Språket er hennes redskap som skal bære hennes budskap. Forklar gjerne hvorfor dette er godt formulert.

Endret av pøbelsara
  • Liker 42
Skrevet

Jeg lever av å formidle budskap. Men jeg får ikke betalt for å sleive avgårde så folk ikke forstår hva jeg mener eller kjenner seg igjen i budskapet.

Prøv å oversette den headingen på norsk, så er det kanskje håp om at du forstår.

Ser på ingen måte at den setningen er så dårlig at det er noe å ta bedriftr

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

nei.

On the road and back again. På veien og tilbake igjen. Det funker ikke på norsk og det funker ikke på engelsk. Hva ønsker hun å si, tror du? At hun har kjørt til Oslo og så tilbake til Sarpsborg igjen? At hun har kjørt en strekning frem og tilbake? At hun er ute på veien og så tilbake? Att og fram er like langt? Ut på tur, aldri sur? 

Godt mulig. Hva er galt med det?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...