Ansjosen Skrevet 22. august 2020 #26901 Skrevet 22. august 2020 (endret) 1 hour ago, Surikatt said: Sånn går det når dagbok blir til bedrift. Dette tror jeg er det mest fornuftige jeg har lest på de siste sidene her!! Og jeg har lurt på om kanskje en this or that greie kan gjøre at denne parallell diskusjonen som holdes avsluttes. For det er veldig tydelig at ikke alle brukerne her diskuterer utfra samme perspektiver. Så la oss se om dette hjelper: This or that: Når du leser carolinebergeriksen.no da leser du en ekvivalent til min venninnes facebook eller Det Nye ? Når du får tips og råd av carolinebergeriksen.no tenker du på det som råd fra en av de andre mødrene i barnehagen når vi snakker om et produkt (type vinterdress, beste ullplagg osv) eller som tipsene fra en ansatt på en gitt butikk, hvor man vet at utvalget er begrenset og inntjeningen forskjellig. Når carolinebergeriksen.no opplyser om at noe er hennes favoritt tenker jeg på det rådet som en av rådene i de glansede magasinenes hot/not spalter eller som noe en av mine venninner ville anbefale meg, de kjenner meg jo så rådet vil treffe og være tilpasset meg. For å klargjøre fra eget ståsted; det Caroline måtte finne på å legge ut om barn, tursko, gnagsår og treningsfremganger på sin egen private og lukkede Facebook har jeg ingenting med, jeg håper hun har venner og familie der som heier på henne og jubler sammen med henne. Som gir henne en virtuell klem når det skjer noe dritt. Der kan hun skrive engelsk slik hun vil for min del. Men det som publiseres i kraft av Treasures som bedrift det mener jeg at jeg har noe med, da er man medieaktør og firmaet har mer enn en ansatt. At kun den ene brukes som modell er ingen garanti for at alt som publiseres organiseres og bestemmes av modellen. Det kan være plenumsbestemmelser over en lav sko. Jeg har kritisert (i andre kanaler) glansede magasiner også når jeg endelig forsto at alle de gode tipsene og rådene deres om ting på markedet handlet om hva de hadde fått tilsendt og hvem som ønsket å smøre bladene. Jeg tenker at det blir ganske likt, for selv om Aller eier det bladet så har de ofte en liten redaksjon i selve bladet. Men fordi bladet ikke bærer redaktørens navn er det da mer spiselig? Jeg tenker at alle slike små (i antall ansatte) bedrifter med fordel kunne merket sine salgskanaler med: "De syn og meninger, samt fremstillinger av dagligliv har ingen forankring i det faktisk levde liv for modellene, og reflekterer heller ikke disses mening om bestemte hendelser" eller noe. Endret 22. august 2020 av Ansjosen La til litt 40
xemiliex Skrevet 22. august 2020 #26902 Skrevet 22. august 2020 (endret) Lars-Kristian Eriksen relativiserer 200 km/t i 80-sonen. Kul type. Endret 22. august 2020 av xemiliex 47
Lopploella Skrevet 22. august 2020 #26903 Skrevet 22. august 2020 6 minutter siden, xemiliex skrev: Lars-Kristian Eriksen relativiserer 200 km/t i 80-sonen. Kul type. Når du ikke trodde det kunne bli stort verre... 😳 37
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 22. august 2020 Populært innlegg #26904 Skrevet 22. august 2020 (endret) Selv om man ikke er interessert i langrenn, kan man selvsagt mene noe om Petter Northugs livsførsel og påvirkning. Selv om man får med seg sunne verdier hjemmefra, blir man påvirket av alt som skjer i samfunnet. Det er liksom ett av kjennetegnene på dette avanserte og mangslungne samfunnet vi lever i - vi påvirker og påvirkes. Hvis man tror at man bare påvirkes av sin nærmeste familie, vet jeg nesten ikke hvor jeg skal starte. Det er et vanvittig kroppspress i samfunnet i dag - og det at det også har vært det tidligere, er virkelig ikke no argument for at vi skal akseptere et stadig økende kroppsfokus i dag. Og kropps- og utseendefokus rammer ikke bare unge tenåringer. Det rammer unge voksne, gravide, nybakte mødre, småbarnsforeldre - oss alle sammen.. Menn også. Selv om man ikke er i målgruppa for et gitt some-fenomen, har man selvsagt lov til å engasjere seg i mediedebatten. Rosa SoMe er ikke adskilt fra resten av mediehverdagen vår. Diskusjonen om markedsføring i rosa SoME er selvsagt ikke forbeholdt målgruppa som liker rosa SoMe og følger dem. Hvorfor i all verden skal noen ekskluderes fra debatten om kommersielle sosiale medier fordi de ikke retter seg mot de som debatterer? Det er jo en helt merkverdig påstand. CBE er sikkert mye sunnere enn mange, hun. Samtidig har hun et fokus på kropp jeg synes er bekymringsfullt. Men hun er en av de største aktørene i dette markedet - ergo har hun også et stort ansvar. Å hevde at man bare skal la være å lese/følge/krtisere hvis man ikke liker det man ser, er jo merkverdig, absurd og ignorant. Om barn: Ja, det finnes barnemodeller og barneskuespillere. Forskjellen på dem og influencerbarna, er jo at privatlivet til de førstnevnte ikke brukes som underholdning for digre horder av folk foreldrene ikke aner noe om. Ja, barna til CBE vokser opp i villa, er på ferieturer og har pene (sponsede) klær. Akkurat slik som ti- eller hundretusenvis av andre norske barn har. Helt uten at privatlivet deres brukes som underholdning for hundretusenvis av mennesker de ikke kjenner. Endret 22. august 2020 av pøbelsara 50
Frøken Scott Skrevet 22. august 2020 #26905 Skrevet 22. august 2020 Mønsteret som trer så tydelig fram hver gang selgeren og hennes mann driter seg ut er mildt humoristisk, men mest kleint. En frenetisk gjeng metakritikere veiver rundt i blinde etter noe å avspore med, og selv de mest usakelige og irrelevante små kjøttbein gnages manisk på. Man virker ute av stand til å skille mellom anonyme debattanter, og en påvirker. Nesten alt forsvares eller bagatelliseres, der det ikke er mulig velger man taushet. Det får et skjær av ynkelighet over seg, og av og til blir jeg ille berørt på deres vegne. Man framstår uvitende og uinteressert i samfunnsmessige forhold. Jeg forstår ikke at de ikke forstår konseptet med et diskusjonsforum. De fleste framstår uinteressert i selve temaet, det diskuteres sjelden de faktiske forhold på blogg/snap/Instagram. Man forsvarer en blogger mot konsekvensene av egne frivillige gjentatte handlinger, men forholder seg ikke til selve handlingene. Det er et mysterium for meg hva disse gjør på et debattforum. Men jeg spekulerer selvsagt inni meg. Noen mønstre oppfordrer til det. 38
Felis Skrevet 22. august 2020 #26906 Skrevet 22. august 2020 21 minutter siden, pøbelsara skrev: Og det du sier sist her - jeg har ikke ord. Dette er også publisert i en helt åpen kanal på internett - så jeg blander meg ikke opp i hva en privatperson har sagt til noen i fortrolighet - dette er utbasunert på twitter. Men det er jo helt i tråd med holdningen til å følge lovverk, da enten det er alkohollovgivning eller markedsføringsloven. Og klart - hvis man har slike holdninger til lovverket, er det adskillig lettere å forstå at anbefalinger om sykkehjelm og redningsvest og sånn ikke anses som nødvendige å forholde seg til. Meningspåvirker eller ikke. For hvis det ikke er så mange biler på veien er det jo ikke så farlig å kjøre i 200km i timen. Med kamera i handa... Noen ganger lurer jeg på hvor dum det er mulig å bli. Dette er en av gangene. 39
pøbelsara Skrevet 22. august 2020 #26907 Skrevet 22. august 2020 1 minutt siden, Felis skrev: For hvis det ikke er så mange biler på veien er det jo ikke så farlig å kjøre i 200km i timen. Med kamera i handa... Noen ganger lurer jeg på hvor dum det er mulig å bli. Dette er en av gangene. Akkurat som at det er greit å padle med promille og barn ombord når man bare skal hente en ball og det bare er 15 meter til land. 31
Jobbermedbarn Skrevet 22. august 2020 #26908 Skrevet 22. august 2020 (endret) 8 minutter siden, Felis skrev: For hvis det ikke er så mange biler på veien er det jo ikke så farlig å kjøre i 200km i timen. Med kamera i handa... Noen ganger lurer jeg på hvor dum det er mulig å bli. Dette er en av gangene. Jeg er så enig med deg. Å begynne å gradere en slik kjøring med rus/uten rus når man kjører i 200 km/t i 80 sone OG filmer det, er helt hinsides! Det er å sette andres liv i fare uansett og det er galskap uansett! Endret 22. august 2020 av Jobbermedbarn 31
pøbelsara Skrevet 22. august 2020 #26909 Skrevet 22. august 2020 Det er jo å sette eget liv i fare også - og å potensielt påføre fellesskapet store utgifter. Fartsgrenser er absolutte - selv om bedrevitende eksfotballspillere og -skistjerner synes disse grensene kan tøyes. 34
Keaton Skrevet 22. august 2020 #26910 Skrevet 22. august 2020 Spent på hva CBE.no-forsvarerne skal forsvare Twittermeldingen med. Eller egentlig ikke. 😐 26
Populært innlegg Felis Skrevet 22. august 2020 Populært innlegg #26911 Skrevet 22. august 2020 Hva så om E6 var nesten tom for biler (de gangene vi vet om)? Singelulykker skjer stadig vekk. Og de har enorme konsekvenser! Både Northug og LKE har folk som er glade i seg, som ville fått livene sine like knust som kroppene i en bil som krasjer i 200km/t. Det ville ikke vært noen trøst om blodprøvene var frie for rus. Og den økonomiske belastningen for samfunnet er enorm. Northug er syk, han er adrenalinjunkie med et rusproblem. Hva er Lars Kristian Eriksens unnskyldning? 50
Inocybe Skrevet 22. august 2020 #26912 Skrevet 22. august 2020 21 minutter siden, pøbelsara skrev: Akkurat som at det er greit å padle med promille og barn ombord når man bare skal hente en ball og det bare er 15 meter til land. Ja slike uttalelser fører seg rett inn i gjengen med andre ansvarsløse, egoistiske uttalelser og handlinger fra det paret. Det eneste man kan bli overrasket over er at paret fortsatt virker helt uforstående til at ikke alle elsker dem høyt og tilber dem som perfekte idoler. De framstår som ekstremt lite tilkoplet. 26
Inocybe Skrevet 22. august 2020 #26913 Skrevet 22. august 2020 5 minutter siden, Felis skrev: Hva så om E6 var nesten tom for biler (de gangene vi vet om)? Singelulykker skjer stadig vekk. Og de har enorme konsekvenser! Både Northug og LKE har folk som er glade i seg, som ville fått livene sine like knust som kroppene i en bil som krasjer i 200km/t. Det ville ikke vært noen trøst om blodprøvene var frie for rus. Og den økonomiske belastningen for samfunnet er enorm. Northug er syk, han er adrenalinjunkie med et rusproblem. Hva er Lars Kristian Eriksens unnskyldning? Egosentrisk og uten evne til empati og refleksjon ref. oppførelsen hans (deres) under pandemi? 24
pøbelsara Skrevet 22. august 2020 #26914 Skrevet 22. august 2020 5 minutter siden, Inocybe skrev: Egosentrisk og uten evne til empati og refleksjon ref. oppførelsen hans (deres) under pandemi? Ja, det er jo sant. Argumentet for å jogge i Frognerparken når alt var på sitt mest ekstreme i mars/april, var jo at det ikke var forbudt. Hvis det hadde vært forbudt, hadde antagelig ikke vært så farlig fordi //insert passende argument// og dessuten var det sikkert bare en liten tur - og andre har uanset gjort mye verre ting. 34
Minnie Mus Skrevet 22. august 2020 #26915 Skrevet 22. august 2020 Og mens mor i huset er på jentetur, passer far (LK) på å publisere barnas dag og aktiviteter på insta. Sjarmerende. Han bruker til og med CBE sin frase "hva skal vi nååå". 15
Halle-Palle Skrevet 22. august 2020 #26916 Skrevet 22. august 2020 Kjære LN. Du leser Her inne for å løpe inn til venninnen din for å forsvare en voksen kvinne som helt fint er i stand til det selv? Har du ikke bedre ting å gjøre en lørdags ettermiddag? LN 5 TIMERSIDEN SVAR Lizzy, om du leter etter feil så finner du. Hjelpes. Hørte godt at det var overdrivelse. Nå må du skjerpe deg . Og ja vet du er fra KG/rampelys (halle-palle) 13
pøbelsara Skrevet 22. august 2020 #26917 Skrevet 22. august 2020 (endret) Hvis man leser kommentarfeltet under innlegget om iskaffe, er det noe som har kommentert at hun og mannen har publisert noen som eksponerer barna. Måten hun svarer på der - feks at folk skal forstå at hun ikke ville lagt det ut hvis barnet virkelig var lei seg, er ganske typisk - og ganske alarmerende. Hun fordrer at leserne selv skal forstå ting de ikke har noen som helst forutsetning for å forstå - nemlig at barnet tøyser og ikke mener det som faktisk blir sagt. Hun legger ansvaret for å tolke det som legges ut, på mottakeren og tar ikke noe ansvar for hva hun kommuniserer med det hun velger å legge ut. Legg til at førstesikkerhetssjef i kommentarfeltet, den legendariske brukeren med to bokstaver, selvsagt "sladrer" litt om Kg og kommer med svært nedsettende karakteristikker av KG- folket - slik vedkommende pleier. Alt dette i et kommentarfelt som altså CBE har redaksjonelt ansvar for. Men det er vi som skriver kritisk om eksponeringen av barna her inne som er mobberne, ja. Endret 23. august 2020 av pøbelsara 48
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 22. august 2020 #26918 Skrevet 22. august 2020 36 minutter siden, pøbelsara skrev: Vis man leser kommentarfeltet under innlegget om iskaffe, er det noe som har kommentert at hun og mannen har publisert noen som eksponerer barna. Måten hun svarer på der - feks at folk skal forstå at hun ikke ville lagt det ut hvis barnet virkelig var lei seg, er ganske typisk - og ganske alarmerende. Hun fordrer at leserne selv skal forstå ting de ikke har noen som helst forutsetning for å forstå - nemlig at barnet tøyser og ikke mener det som faktisk blir sagt. Hun legger ansvaret for å tolke det som legges ut, på mottakeren og tar ikke noe ansvar for hva hun kommuniserer med det hun velger å legge ut. Legg til at førstesikkerhetssjef i kommentarfeltet, den legendariske brukeren med to bokstaver, selvsagt "sladrer" litt om Kg og kommer med svært nedsettende karakteristikker av KG- folket - slik vedkommende pleier. Alt dette i et kommentarfelt som altså CBE har redaksjonelt ansvar for. Men det er vi som skriver kritisk om eksponeringen av barna her inne som er mobberne, ja. Hun mener nok at vi bør kjenne barna hennes godt nok nå, til å kunne skille på når de tuller og når de mener det. Dét er sjukt, det!
Keaton Skrevet 22. august 2020 #26919 Skrevet 22. august 2020 22 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Hun mener nok at vi bør kjenne barna hennes godt nok nå, til å kunne skille på når de tuller og når de mener det. Dét er sjukt, det! Jeg trodde ikke det var tull. 😕 20
Måne Rampelyset Skrevet 22. august 2020 #26920 Skrevet 22. august 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, latterliggjøring, avsporinger og svar til dette. Måne, admin. 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå