pøbelsara Skrevet 24. august 2020 #26981 Skrevet 24. august 2020 1 minutt siden, Minnie Mus skrev: Meget mulig det altså, skal ikke begi meg ut på noen diskusjon om homeopati. Men vet faktisk om en i slekten min som prøvde homeopati mot eksem, og det hjalp noe veldig. Da hadde hun prøvd nesten alt annet av kremer og diverse, uten efekt. Greit å være i tvil om det virker, men å påstå hardnakket at det bare er tull, skal man vel være litt forsiktig med. Har aldri prøvd selv, så kan ikke uttale meg. Men dette er jo en gjenganger hos bloggeier, alle andre tar feil og hun har rett, uansett hva det gjelder. Var det som var poenget mitt. Men du vet det at selv en klokke som har stanset, har rett to ganger i døgnet. 26
pøbelsara Skrevet 24. august 2020 #26982 Skrevet 24. august 2020 6 minutter siden, Klementine skrev: Er det sikkert at det er CBE som svarer under eget navn? eller kan det være LK? er veldig merkelig det skifte i skrivestil og interesse. Må jo være forvirrende for fansen. Jeg skjønner godt at folk spør. Å uttale seg om forskning på den måten, er typisk ham, ikke henne. Så han har nok skrevet minst deler av de svarene. 24
Klementine Skrevet 24. august 2020 #26983 Skrevet 24. august 2020 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Jeg skjønner godt at folk spør. Å uttale seg om forskning på den måten, er typisk ham, ikke henne. Så han har nok skrevet minst deler av de svarene. ja, tenkte det samme om dette løpe-innlegget. Det er jo så voldsom stor forskjell også! Men de påstår at de signerer under hvert sitt navn, så får satse på at det stemmer. Troverdig? nja. 17
Gjest CecilieX Skrevet 24. august 2020 #26984 Skrevet 24. august 2020 (endret) Men bør hun som lekmann ta oppgaven med å sitte på fasit? Jeg tenker at gitt historikken der de / hun har vært bastante på temaer som det finnes motsatt konsensus om, så blir jeg betenkt når hun / de stadig påberoper seg å ha en fasit På generelt grunnlag synes jeg det er problematisk at bloggere uten relevant utdanning øser «kunnskap» ut på plattformene sine. Spesielt de som har en base av lesere som er nesegrust beundrende og dermed kjøper alt ukritisk. Det finnes en del av dem på bloggen, og de rådfører seg jo med CBE på de fleste områder. Stort sett svarer hun også. Igjen, det handler om å være seg sitt ansvar bevisst. Endret 24. august 2020 av CecilieX Prøvde å utdype
Hedy Lamarr Skrevet 24. august 2020 #26985 Skrevet 24. august 2020 9 minutter siden, CecilieX skrev: Men bør hun som lekmann ta oppgaven med å sitte på fasit? Ikke på fasit, med mindre hun kan dokumentere det skikkelig, dvs med solid forskning. Mtp homeopati er det såpass enkelt å finne belegg for at det ikke virker, så hadde hun slengt på noen lenker til det (har listet de to første jeg fant nedenfor etter to sekunds googling) synes jeg det er greit å «ha fasit». Problemet er vel helst at paret igrunnen aldri dokumenterer noe som helst utenom sitt eget «dagligliv», og når de bevislig gir gale opplysninger er de vel kjent for å ikke høre på kritikk. https://www.dagensmedisin.no/artikler/2015/03/12/--rapport-homeopati-ikke-effektivt-for-noen-sykdommer/ https://forskning.no/alternativ-behandling-forskningsetikk-redaktoren-har-ordet/homeopati-virker-ikke-allikevel/1347504 17
Gjest CecilieX Skrevet 24. august 2020 #26986 Skrevet 24. august 2020 1 minutt siden, Hedy Lamarr skrev: Ikke på fasit, med mindre hun kan dokumentere det skikkelig, dvs med solid forskning. Mtp homeopati er det såpass enkelt å finne belegg for at det ikke virker, så hadde hun slengt på noen lenker til det (har listet de to første jeg fant nedenfor etter to sekunds googling) synes jeg det er greit å «ha fasit». Problemet er vel helst at paret igrunnen aldri dokumenterer noe som helst utenom sitt eget «dagligliv», og når de bevislig gir gale opplysninger er de vel kjent for å ikke høre på kritikk. https://www.dagensmedisin.no/artikler/2015/03/12/--rapport-homeopati-ikke-effektivt-for-noen-sykdommer/ https://forskning.no/alternativ-behandling-forskningsetikk-redaktoren-har-ordet/homeopati-virker-ikke-allikevel/1347504 Jeg tenkte ikke på homeopati spesifikt, men generelt prinsippet om hva slags rolle man tar som blogger.
Gjest tranedatter Skrevet 24. august 2020 #26987 Skrevet 24. august 2020 1 time siden, Minnie Mus skrev: Nå har CBE begitt seg ut på diskusjon om soyaprodukter er helsefarlige, og hun påstår hardnakket at det er feilinformasjon. Samme med homeopati, det er visst bare svada, svindel og folk som blir bedre av sånne remedier, er kun placeboeffekter.....Var noen som skrev at mange hadde blitt kvitt allergier pga homeopati, og frua benekter at det kan stemme, for det er også en placeboeffekt.... snakker meg om 😱 Og å gi dyr homeopatiske medisiner i tillegg til vanlige medisiner og behandlinger, var dyremishandling. 1 time siden, pøbelsara skrev: Jeg ser noen spør om det er hun som svarer på spørsmålene om kosthold og forskning. Jeg skjønner at vedkommende spør, for det ser ut som om mannen hennes har skrevet det. Det finnes ikke noe belegg for at homeopati har noen som helst effekt, så hun har rett i det. Dette er faktisk en sak jeg synes LKE er flink i, han lures ikke till homøpati/anit-vaksine. Han har skrevet noen fine artikler/innlegg om dette tidligere. hey, LKE. hva med å starte egen treningsblogg og tillhørende, der vitenskap står i fokus og ikke hokus pokus? Du kan både skrive saklig (når du vil) og trene!
pøbelsara Skrevet 24. august 2020 #26988 Skrevet 24. august 2020 (endret) 58 minutter siden, tranedatter skrev: Dette er faktisk en sak jeg synes LKE er flink i, han lures ikke till homøpati/anit-vaksine. Han har skrevet noen fine artikler/innlegg om dette tidligere. hey, LKE. hva med å starte egen treningsblogg og tillhørende, der vitenskap står i fokus og ikke hokus pokus? Du kan både skrive saklig (når du vil) og trene! Ja, jeg har lest vaksineinnleggene hans, og de er bra. Endret 24. august 2020 av pøbelsara 26
LilleSnupp Skrevet 24. august 2020 #26989 Skrevet 24. august 2020 Noe helt annet.. er de turskoene hun har i to forskjellige farger likens? 2
hippyskippy Skrevet 24. august 2020 #26990 Skrevet 24. august 2020 De to er de første jeg tenker på når det gjelder Dunning Kruger-effekten. Jo mindre kunnskap man har, jo mer selvsikker og påståelig blir man. Og de to sitter jo virkelig på fasiten til alt, på tross av manglende utdanning på noe felt. 28
Skrottefar Skrevet 24. august 2020 #26991 Skrevet 24. august 2020 1 time siden, pøbelsara skrev: Ja, jeg har lest vaksineinnleggene hans, og de er bra. Synd at det han skriver eller gjør som er bra drukner i alt annet som ikke er så bra 😜 13
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 24. august 2020 #26992 Skrevet 24. august 2020 Så homeopati funker ikke, men vitaminbjørner som KUN gir utslag på hår, dét funker!?!?
pøbelsara Skrevet 24. august 2020 #26993 Skrevet 24. august 2020 29 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Så homeopati funker ikke, men vitaminbjørner som KUN gir utslag på hår, dét funker!?!? Touché! ( ) 34
Jobbermedbarn Skrevet 24. august 2020 #26994 Skrevet 24. august 2020 2 timer siden, pøbelsara skrev: Ja, jeg har lest vaksineinnleggene hans, og de er bra. Helt enig. Det er veldig bra at de bruker stemmen sin til å fremme vaksiner. 18
Jobbermedbarn Skrevet 24. august 2020 #26995 Skrevet 24. august 2020 34 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Så homeopati funker ikke, men vitaminbjørner som KUN gir utslag på hår, dét funker!?!? Veldig godt poeng! 20
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 24. august 2020 #26996 Skrevet 24. august 2020 36 minutter siden, pøbelsara skrev: Touché! ( ) Noen ganger lurer jeg på om de ikke har tilgang på eget annonsearkiv. 😂😂😂
Rev. Revenge Skrevet 24. august 2020 #26997 Skrevet 24. august 2020 (endret) 2 timer siden, LilleSnupp skrev: Noe helt annet.. er de turskoene hun har i to forskjellige farger likens? Hvilke mener du? I det siste innlegget brukes det svarte med rosa snøring. På Brimi sæter ble det brukt et par tofargede brune og et par hvite med rød snøring. Til fire fjelltopper ble det brukt noe fra Hoka. På Kattuglehøe, Skageflå, Storronden, og Vinsåshornet ble det brukt noen brunbeige som er like flate i sålen som Uggs, men ikke de samme brune som på Brimi Sæter. Snøreskoene ser ut til å være like. Ifjor fikk jeg med meg kun et par beige fra Gestuz, samt et par hvite og et par rosa fra twentyfour. Med forbehold om at jeg husker rett. Til sammenligning har jeg som ikke-annonseselger tre par selv. De eldste og mest inngåtte er fra rundt 2003. Endret 24. august 2020 av Revenge o'Cavatina 18
LiamG Skrevet 24. august 2020 #26998 Skrevet 24. august 2020 41 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Hvilke mener du? I det siste innlegget brukes det svarte med rosa snøring. På Brimi sæter ble det brukt et par tofargede brune og et par hvite med rød snøring. Til fire fjelltopper ble det brukt noe fra Hoka. På Kattuglehøe, Skageflå, Storronden, og Vinsåshornet ble det brukt noen brunbeige som er like flate i sålen som Uggs, men ikke de samme brune som på Brimi Sæter. Snøreskoene ser ut til å være like. Ifjor fikk jeg med meg kun et par beige fra Gestuz, samt et par hvite og et par rosa fra twentyfour. Med forbehold om at jeg husker rett. Til sammenligning har jeg som ikke-annonseselger tre par selv. De eldste og mest inngåtte er fra rundt 2003. Så flott at noen følger så nøye med! Imponerende! 9
Surikatt Skrevet 24. august 2020 #26999 Skrevet 24. august 2020 De er jo selvsagt eksperter på studier og forskningsrapporter. Fascinerende. 24
LiamG Skrevet 24. august 2020 #27000 Skrevet 24. august 2020 1 time siden, Revenge o'Cavatina skrev: Hvilke mener du? I det siste innlegget brukes det svarte med rosa snøring. På Brimi sæter ble det brukt et par tofargede brune og et par hvite med rød snøring. Til fire fjelltopper ble det brukt noe fra Hoka. På Kattuglehøe, Skageflå, Storronden, og Vinsåshornet ble det brukt noen brunbeige som er like flate i sålen som Uggs, men ikke de samme brune som på Brimi Sæter. Snøreskoene ser ut til å være like. Ifjor fikk jeg med meg kun et par beige fra Gestuz, samt et par hvite og et par rosa fra twentyfour. Med forbehold om at jeg husker rett. Til sammenligning har jeg som ikke-annonseselger tre par selv. De eldste og mest inngåtte er fra rundt 2003. Har du overdeler og bukser i farger og størrelse også? 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå