Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Minnie Mus skrev:

Meget mulig det altså, skal ikke begi meg ut på noen diskusjon om homeopati. Men vet faktisk om en i slekten min som prøvde homeopati mot eksem, og det hjalp noe veldig. Da hadde hun prøvd nesten alt annet av kremer og diverse, uten efekt. Greit å være i tvil om det virker, men å påstå hardnakket at det bare er tull, skal man vel være litt forsiktig med. Har aldri prøvd selv, så kan ikke uttale meg. Men dette er jo en gjenganger hos bloggeier, alle andre tar feil og hun har rett, uansett hva det gjelder. Var det som var poenget mitt.

Men du vet det at selv en klokke som har stanset, har rett to ganger i døgnet. :Knegg:

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Klementine skrev:

Er det sikkert at det er CBE som svarer under eget navn? eller kan det være LK? er veldig merkelig det skifte i skrivestil og interesse. Må jo være forvirrende for fansen. 

Jeg skjønner godt at folk spør. Å uttale seg om forskning på den måten, er typisk ham, ikke henne. Så han har nok skrevet minst deler av de svarene. 

• Liker 24
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Jeg skjønner godt at folk spør. Å uttale seg om forskning på den måten, er typisk ham, ikke henne. Så han har nok skrevet minst deler av de svarene. 

ja, tenkte det samme om dette løpe-innlegget. Det er jo så voldsom stor forskjell også! Men de påstår at de signerer under hvert sitt navn, så får satse på at det stemmer. Troverdig? nja. 

• Liker 17
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)

Men bør hun som lekmann ta oppgaven med å sitte på fasit?

Jeg tenker at gitt historikken der de / hun har vært bastante på temaer som det finnes motsatt konsensus om, så blir jeg betenkt når hun / de stadig påberoper seg å ha en fasit

På generelt grunnlag synes jeg det er problematisk at bloggere uten relevant utdanning øser «kunnskap» ut på plattformene sine. Spesielt de som har en base av lesere som er nesegrust beundrende og dermed kjøper alt ukritisk.

Det finnes en del av dem på bloggen, og de rådfører seg jo med CBE på de fleste områder. Stort sett svarer hun også. 

Igjen, det handler om å være seg sitt ansvar bevisst. 

Endret av CecilieX
Prøvde å utdype
Skrevet
9 minutter siden, CecilieX skrev:

Men bør hun som lekmann ta oppgaven med å sitte på fasit?

Ikke på fasit, med mindre hun kan dokumentere det skikkelig, dvs med solid forskning. Mtp homeopati er det såpass enkelt å finne belegg for at det ikke virker, så hadde hun slengt på noen lenker til det (har listet de to første jeg fant nedenfor etter to sekunds googling) synes jeg det er greit å «ha fasit». Problemet er vel helst at paret igrunnen aldri dokumenterer noe som helst utenom sitt eget «dagligliv», og når de bevislig gir gale opplysninger er de vel kjent for å ikke høre på kritikk. 

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2015/03/12/--rapport-homeopati-ikke-effektivt-for-noen-sykdommer/
https://forskning.no/alternativ-behandling-forskningsetikk-redaktoren-har-ordet/homeopati-virker-ikke-allikevel/1347504

• Liker 17
Gjest CecilieX
Skrevet
1 minutt siden, Hedy Lamarr skrev:

Ikke på fasit, med mindre hun kan dokumentere det skikkelig, dvs med solid forskning. Mtp homeopati er det såpass enkelt å finne belegg for at det ikke virker, så hadde hun slengt på noen lenker til det (har listet de to første jeg fant nedenfor etter to sekunds googling) synes jeg det er greit å «ha fasit». Problemet er vel helst at paret igrunnen aldri dokumenterer noe som helst utenom sitt eget «dagligliv», og når de bevislig gir gale opplysninger er de vel kjent for å ikke høre på kritikk. 

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2015/03/12/--rapport-homeopati-ikke-effektivt-for-noen-sykdommer/
https://forskning.no/alternativ-behandling-forskningsetikk-redaktoren-har-ordet/homeopati-virker-ikke-allikevel/1347504

Jeg tenkte ikke på homeopati spesifikt, men generelt prinsippet om hva slags rolle man tar som blogger. 

Gjest tranedatter
Skrevet
1 time siden, Minnie Mus skrev:

Nå har CBE begitt seg ut på diskusjon om soyaprodukter er helsefarlige, og hun påstår hardnakket at det er feilinformasjon. Samme med homeopati, det er visst bare svada, svindel og folk som blir bedre av sånne remedier, er kun placeboeffekter.....Var noen som skrev at mange hadde blitt kvitt allergier pga homeopati, og frua benekter at det kan stemme, for det er også en placeboeffekt.... snakker meg om 😱 Og å gi dyr homeopatiske medisiner i tillegg til vanlige medisiner og behandlinger, var dyremishandling.

1 time siden, pøbelsara skrev:

Jeg ser noen spør om det er hun som svarer på spørsmålene om kosthold og forskning. Jeg skjønner at vedkommende spør, for det ser ut som om mannen hennes har skrevet det. 

Det finnes ikke noe belegg for at homeopati har noen som helst effekt, så hun har rett i det.

Dette er faktisk en sak jeg synes LKE er flink i, han lures ikke till homøpati/anit-vaksine. Han har skrevet noen fine artikler/innlegg om dette tidligere.

hey, LKE. hva med å starte egen treningsblogg og tillhørende, der vitenskap står i fokus og ikke hokus pokus? Du kan både skrive saklig (når du vil) og trene!

Skrevet (endret)
58 minutter siden, tranedatter skrev:

Dette er faktisk en sak jeg synes LKE er flink i, han lures ikke till homøpati/anit-vaksine. Han har skrevet noen fine artikler/innlegg om dette tidligere.

hey, LKE. hva med å starte egen treningsblogg og tillhørende, der vitenskap står i fokus og ikke hokus pokus? Du kan både skrive saklig (når du vil) og trene!

Ja, jeg har lest vaksineinnleggene hans, og de er bra. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 26
Skrevet

Noe helt annet.. er de turskoene hun har i to forskjellige farger likens?

• Liker 2
Skrevet

De to er de første jeg tenker på når det gjelder Dunning Kruger-effekten. Jo mindre kunnskap man har, jo mer selvsikker og påståelig blir man. Og de to sitter jo virkelig på fasiten til alt, på tross av manglende utdanning på noe felt.

• Liker 28
Skrevet
1 time siden, pøbelsara skrev:

Synd at det han skriver eller gjør som er bra drukner i alt annet som ikke er så bra 😜

• Liker 13
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Så homeopati funker ikke, men vitaminbjørner som KUN gir utslag på hår, dét funker!?!?

Skrevet
29 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Så homeopati funker ikke, men vitaminbjørner som KUN gir utslag på hår, dét funker!?!?

Touché! :5:

( :kari:) :Knegg: 

• Liker 34
Skrevet
2 timer siden, pøbelsara skrev:

Helt enig. Det er veldig bra at de bruker stemmen sin til å fremme vaksiner. 

• Liker 18
Skrevet
34 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Veldig godt poeng! 

• Liker 20
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
36 minutter siden, pøbelsara skrev:

Touché! :5:

( :kari:) :Knegg: 

Noen ganger lurer jeg på om de ikke har tilgang på eget annonsearkiv. 😂😂😂

Skrevet (endret)
2 timer siden, LilleSnupp skrev:

Noe helt annet.. er de turskoene hun har i to forskjellige farger likens?

Hvilke mener du? I det siste innlegget brukes det svarte med rosa snøring. På Brimi sæter ble det brukt et par tofargede brune og et par hvite med rød snøring. Til fire fjelltopper ble det brukt noe fra Hoka. På Kattuglehøe, Skageflå, Storronden, og Vinsåshornet ble det brukt noen brunbeige som er like flate i sålen som Uggs, men ikke de samme brune som på Brimi Sæter. Snøreskoene ser ut til å være like. Ifjor fikk jeg med meg kun et par beige fra Gestuz, samt et par hvite og et par rosa fra twentyfour. Med forbehold om at jeg husker rett. Til sammenligning har jeg som ikke-annonseselger tre par selv. De eldste og mest inngåtte er fra rundt 2003.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 18
Skrevet
41 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Hvilke mener du? I det siste innlegget brukes det svarte med rosa snøring. På Brimi sæter ble det brukt et par tofargede brune og et par hvite med rød snøring. Til fire fjelltopper ble det brukt noe fra Hoka. På Kattuglehøe, Skageflå, Storronden, og Vinsåshornet ble det brukt noen brunbeige som er like flate i sålen som Uggs, men ikke de samme brune som på Brimi Sæter. Snøreskoene ser ut til å være like. Ifjor fikk jeg med meg kun et par beige fra Gestuz, samt et par hvite og et par rosa fra twentyfour. Med forbehold om at jeg husker rett. Til sammenligning har jeg som ikke-annonseselger tre par selv. De eldste og mest inngåtte er fra rundt 2003.

Så flott at noen følger så nøye med! Imponerende!

• Liker 9
Skrevet

De er jo selvsagt eksperter på studier og forskningsrapporter. Fascinerende. 

• Liker 24
Skrevet
1 time siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Har du overdeler og bukser i farger og størrelse også?

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...