Gjest CecilieX Skrevet 27. august 2020 #27081 Skrevet 27. august 2020 Ser av prinsipp ikke Bloggerne, men her er i alle fall CBE sin forklaring: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/02/09/jeg-ble-syk-pa-premieredagen/. Hun hadde vondt i halsen, tok hostesaft som hun reagerte på. Ikke i stand til å stille på premieren. Stikkordet er historikk og troverdighet. Hun har lang historikk på å ikke gjennomføre på grunn av sykdom. Det handler aldri om å innrømme at hun ikke mestret, ikke fikk til. Alltid sykdom. Eller andres feil. Gitt det mønsteret mistet man litt troverdighet og man lurer på hva som er sannheten. De fleste vet at perfeksjonen som hun fronter er falsk, det perfekte mennesket finnes ikke, så da blir folk skeptisk.
MiniMjau Skrevet 27. august 2020 #27082 Skrevet 27. august 2020 8 timer siden, Sursøtsaus skrev: Direkte sitat fra kommentarfeltet på bloggen: KARI-ANNE 8 TIMERSIDEN Jeg må le litt inni meg. Morsomt å følge dere på bloggerne forresten. Men du er livredd for å bli smittet av mannen din selv, men hoster INNI hånda di selv og klemmer på kollegaer, i tillegg til at rett etter du har hostet så legger du hånda di oppå/imellom andre hender? Kanskje det bare er korona som har gjort meg så obs på dette, men datteren din påpeker jo til og med at du nyser i hånda di istedet for albuen? Også vasker du ikke henda etterpå? Syns bare det virker veldig sløvt når man er så syk, i tillegg så er du så forsiktig selv når du er rundt din syke mann. Hva er grunnen til at du ikke tar like mye hensyn til de rundt deg? CAROLINE BERG ERIKSEN 6 TIMERSIDEN Det var ment som en spøk, Kari-Anne 🙂 Jeg var heller ikke så syk, bare litt forkjølet og vondt i halsen. Så med andre ord var det vel snakk om forkjølelse. Uansett, er det noe jeg håper folk lærer seg etter Covid så er det at ingen burde få gullmedalje for å møte opp syk på jobb. Det er klart at teateret har mottoet ''The Show Must Go On'', men dette er det virkelig ingen som tjener noe på, hverken den syke som blir utbrent av å jobbe i stedet for å hvile, eller menneskene rundt som risikerer å bli smittet. Det overrasker meg ikke at CBE mener at siden hun ikke var _så_ syk så har det lite å si om hun hoster og nyser i hånden, men slik vi har sett i denne pandemien så kan milde symptomer hos en person være livsstruende for en annen. Det passer kanskje ikke det altvitende imaget deres at de kan være bærere av virus uten å vite det selv, men det er faktum. Forkjølet og vond hals....Ja, det er et virus det. Men så lenge det var bare LITT, så er det ikke farlig? Er det det hun mener? Det ble jo så ille at hun måtte ty til cosylan eller lignende. Uansett, så VASKER en seg i hendene når en har høstet i dem, syk eller ikke. 22
Surikatt Skrevet 27. august 2020 #27083 Skrevet 27. august 2020 Når hun skal prestere noe som ikke er regissert av dem selv blir hun syk. 15
FotbaIlflua Skrevet 27. august 2020 #27084 Skrevet 27. august 2020 Minner om at hun VISSTE av tidligere erfaring at hun reagerte på den måten på denne type hostesaft. Hun har tatt det før og blitt like dårlig, selv om hun løp rundt å spurte alle om det som om hun aldri hadde sett hostesaft før. 26
Populært innlegg MiniMjau Skrevet 27. august 2020 Populært innlegg #27085 Skrevet 27. august 2020 Uff, det måltidet...der hun hoster og hoster inn i henda. Tar seg i fjeset, i håret og på bordet...og bare ler av og avfeier når resten av familien sier hun må hoste i albuen. Rett og slett grisete. Det blir en æsj fra meg. 53
Felis Skrevet 27. august 2020 #27086 Skrevet 27. august 2020 10 timer siden, Vipser skrev: Er det recap av mer enn 1 episode? Finner jo faen ikke! 🤬 Det er recap av alle episodene her: https://kgfelis.com Kan ikke garantere Dagbladet-kvalitet, men dere får en følelse av innholdet. 25
Monimoni Skrevet 27. august 2020 #27087 Skrevet 27. august 2020 44 minutter siden, MiniMjau skrev: Uff, det måltidet...der hun hoster og hoster inn i henda. Tar seg i fjeset, i håret og på bordet...og bare ler av og avfeier når resten av familien sier hun må hoste i albuen. Rett og slett grisete. Det blir en æsj fra meg. Det hjelper lite med å dolle seg opp hver dag når hygienen er veldig så som så. Det har vi sett eksempler på gang på gang. 24
Felis Skrevet 27. august 2020 #27088 Skrevet 27. august 2020 Jeg har ikke sett episode 7 enda, men hun tar da vitterlig denne hostesaften rett før generalprøven. Og siden ingen av medskuespillere hadde "Millimetermål på øyet", så slumper hun hostesaft oppi korken og svelger ned. Mulig hun ikke hadde millimetermål på øyet (😂) dagen etterpå heller, og slurken ble for stor. Det virker ikke som hun spurte legen sin om dosering og virkning, for hun spurte alt fra mannen sin, moren sin og skuespillerkollegaene om hvordan den virket. Og hun brukte altså ikke målebegeret som fulgte med. Det er direkte farlig, folk har dødd av feildosering. Så med såpass lettvint forhold til morfinpreparater, så tviler jeg ikke et sekund på at hun ble syk. 30
FruByråkrat Skrevet 27. august 2020 #27089 Skrevet 27. august 2020 55 minutter siden, Felis skrev: Det er recap av alle episodene her: https://kgfelis.com Kan ikke garantere Dagbladet-kvalitet, men dere får en følelse av innholdet. Syns du overgår dagbladet-kvalitet med maaange hakk! 35
Inocybe Skrevet 27. august 2020 #27090 Skrevet 27. august 2020 (endret) 56 minutter siden, Felis skrev: Jeg har ikke sett episode 7 enda, men hun tar da vitterlig denne hostesaften rett før generalprøven. Og siden ingen av medskuespillere hadde "Millimetermål på øyet", så slumper hun hostesaft oppi korken og svelger ned. Mulig hun ikke hadde millimetermål på øyet (😂) dagen etterpå heller, og slurken ble for stor. Det virker ikke som hun spurte legen sin om dosering og virkning, for hun spurte alt fra mannen sin, moren sin og skuespillerkollegaene om hvordan den virket. Og hun brukte altså ikke målebegeret som fulgte med. Det er direkte farlig, folk har dødd av feildosering. Så med såpass lettvint forhold til morfinpreparater, så tviler jeg ikke et sekund på at hun ble syk. Hvilket apotek skriver ut medikamenter uten å skrive dosering på klisterlappen? Hvilken Cosylan kommer uten målebeger? Hvilket medikament leveres uten pakningsvedlegg med beskrivelse av virkning, dosering og bivirkninger? Høres rart ut. Men helt forventet hun ble dårlig hvis hun bare slumpet morfinen i seg. Endret 27. august 2020 av Inocybe 30
Hunter7 Skrevet 27. august 2020 #27091 Skrevet 27. august 2020 Jeg synes denne historien CBE forteller ang. hostesaften skurrer. For det første skriver legen ut dosering på resepten, og det samme står på etiketten farmasøyten plasserer på flaska/forpakningen. For det andre følger det med et pakningsvedlegg. Her står også anbefalt dosering. Skulle det mot tilnærmet enhver formodning ikke følge med et pakningsvedlegg, så er det ikke noe problem å slå dette opp i f.eks. Felleskatalogen eller hjemmesidene til f.eks. Apotek1. For det tredje følger det med et målebeger. Eller var dette et unikt tilfelle av at a) Verken lege eller farmasøyt/apotek hadde oppgitt doseringsregime? b) Pakningsvedlegget manglet? Og mobiltelefonen og/eller internett-forbindelsen til CBE fungerte ikke/var nede akkurat den dagen? c) Målebegeret manglet? Siden prepatatet inneholdt morfin, så er det også trekant-merket. På grunn av virkningene, skal man ikke kjøre bil. Så hvordan kom CBE seg fra teaterøvelsen og hjem? 35
Inocybe Skrevet 27. august 2020 #27092 Skrevet 27. august 2020 1 minutt siden, Pjolterbeist skrev: Jeg synes denne historien CBE forteller ang. hostesaften skurrer. For det første skriver legen ut dosering på resepten, og det samme står på etiketten farmasøyten plasserer på flaska/forpakningen. For det andre følger det med et pakningsvedlegg. Her står også anbefalt dosering. Skulle det mot tilnærmet enhver formodning ikke følge med et pakningsvedlegg, så er det ikke noe problem å slå dette opp i f.eks. Felleskatalogen eller hjemmesidene til f.eks. Apotek1. For det tredje følger det med et målebeger. Eller var dette et unikt tilfelle av at a) Verken lege eller farmasøyt/apotek hadde oppgitt doseringsregime? b) Pakningsvedlegget manglet? Og mobiltelefonen og/eller internett-forbindelsen til CBE fungerte ikke/var nede akkurat den dagen? c) Målebegeret manglet? Siden prepatatet inneholdt morfin, så er det også trekant-merket. På grunn av virkningene, skal man ikke kjøre bil. Så hvordan kom CBE seg fra teaterøvelsen og hjem? Vi tenker likt 13
Inocybe Skrevet 27. august 2020 #27093 Skrevet 27. august 2020 18 minutter siden, FruByråkrat skrev: Syns du overgår dagbladet-kvalitet med maaange hakk! Helt enig! @Felis er fantastisk 19
Felis Skrevet 27. august 2020 #27094 Skrevet 27. august 2020 27 minutter siden, Pjolterbeist skrev: Jeg synes denne historien CBE forteller ang. hostesaften skurrer. For det første skriver legen ut dosering på resepten, og det samme står på etiketten farmasøyten plasserer på flaska/forpakningen. For det andre følger det med et pakningsvedlegg. Her står også anbefalt dosering. Skulle det mot tilnærmet enhver formodning ikke følge med et pakningsvedlegg, så er det ikke noe problem å slå dette opp i f.eks. Felleskatalogen eller hjemmesidene til f.eks. Apotek1. For det tredje følger det med et målebeger. Eller var dette et unikt tilfelle av at a) Verken lege eller farmasøyt/apotek hadde oppgitt doseringsregime? b) Pakningsvedlegget manglet? Og mobiltelefonen og/eller internett-forbindelsen til CBE fungerte ikke/var nede akkurat den dagen? c) Målebegeret manglet? Siden prepatatet inneholdt morfin, så er det også trekant-merket. På grunn av virkningene, skal man ikke kjøre bil. Så hvordan kom CBE seg fra teaterøvelsen og hjem? Uten å ha vært der, kun sett klipp fa dagen hennes, så skal jeg likevel prøve å beskrive mitt inntrykk av saken. Flasken ble pakket ut hjemme hos dem og satt på kjøkkenbenken, slik at kamera kunne zoome inn på trekanten. Pakningsvedlegget kan ha gått tapt i denne prosessen. LKE var på generalprøven (og var skikkelig begeistret, kan jeg legge til, det var hyggelig å se et ekte smil!). Han kjørte sannsynligvis til og fra. Caroline sier også til sine medskuespillere at hun ikke skulle kjøre. Hun forteller at hun har glemt målebegeret hjemme, og rådfører seg med en gjeng amatørskuespillere om hvor mye hun skal ta. Personlig ville jeg ventet med å ta morfinpreparater til jeg var sikker på at jeg tok de riktig, men sceneopptredenen hennes var veldig bra (for mitt utrente øye) så hun overdosere heldigvis ikke. Likevel forundrer det meg at hun ikke fikk noen forklaring hos legen. Jeg bruker å få en streng formaning om bruk, det har tross alt vært flere dødsfall knyttet til feilbruk av morfinholdig hostesaft. Kan hun ha glemt det? Hun forhører seg altså med mannen sin, moren sin og en gjeng kollegaer, framfor å vente, eller google. Med dette i bakhodet forundrer det meg ikke hvis sykdommen dagen etter skyldtes hostesaften. Jeg håper det er en lærepenge for både henne og seerne at pakningsvedlegg og doseringskopp er der for en grunn. 22
Inocybe Skrevet 27. august 2020 #27095 Skrevet 27. august 2020 14 minutter siden, Felis skrev: Uten å ha vært der, kun sett klipp fa dagen hennes, så skal jeg likevel prøve å beskrive mitt inntrykk av saken. Flasken ble pakket ut hjemme hos dem og satt på kjøkkenbenken, slik at kamera kunne zoome inn på trekanten. Pakningsvedlegget kan ha gått tapt i denne prosessen. LKE var på generalprøven (og var skikkelig begeistret, kan jeg legge til, det var hyggelig å se et ekte smil!). Han kjørte sannsynligvis til og fra. Caroline sier også til sine medskuespillere at hun ikke skulle kjøre. Hun forteller at hun har glemt målebegeret hjemme, og rådfører seg med en gjeng amatørskuespillere om hvor mye hun skal ta. Personlig ville jeg ventet med å ta morfinpreparater til jeg var sikker på at jeg tok de riktig, men sceneopptredenen hennes var veldig bra (for mitt utrente øye) så hun overdosere heldigvis ikke. Likevel forundrer det meg at hun ikke fikk noen forklaring hos legen. Jeg bruker å få en streng formaning om bruk, det har tross alt vært flere dødsfall knyttet til feilbruk av morfinholdig hostesaft. Kan hun ha glemt det? Hun forhører seg altså med mannen sin, moren sin og en gjeng kollegaer, framfor å vente, eller google. Med dette i bakhodet forundrer det meg ikke hvis sykdommen dagen etter skyldtes hostesaften. Jeg håper det er en lærepenge for både henne og seerne at pakningsvedlegg og doseringskopp er der for en grunn. Det gir mening ja om hun lot målebegeret bli hjemme. Dosering stod nok på flasken for farmasøyter setter klistrelapp også på flasken fordi de vet folk kaster esken. Men det hjelper lite uten målebeger. Folk flest vet tross alt ikke hvor mye 5-10 ml er. Jeg hadde som deg også ventet til jeg var hjemme før jeg hadde slumpet med morfin. Det er som du sier veldig farlig. 9
Felis Skrevet 27. august 2020 #27096 Skrevet 27. august 2020 Herregud, nå føler jeg meg akkurat slik enkelte kritikere av tråden fremstiller oss andre, sykelig opptatt av detaljer hos CBE😂 Men før dere halshugger meg og foreslår at jeg kryper ut av kjellerleiligheten og tar en løpetur: Jeg forsøker å ta Caroline i forsvar! Det er antydet mer enn en gang at hun ikke egentlig var syk under premieren. Jeg skjønner ikke hvorfor hun skulle skulke, når hun gjorde det så bra på generalprøven, derfor synes jeg historien hennes er troverdig! At hun virkelig var syk, altså. Det jeg setter spørsmålstegn ved er at sykdommen skyldtes en slags allergi mot medisinen, siden hun var i utmerket form etter inntak dagen før. Jeg holder fremdeles en knapp på feildosering. Her er i hvertfall den omtalte flasken: 16
Lana01 Skrevet 27. august 2020 #27097 Skrevet 27. august 2020 3 timer siden, Felis skrev: Herregud, nå føler jeg meg akkurat slik enkelte kritikere av tråden fremstiller oss andre, sykelig opptatt av detaljer hos CBE😂 Men før dere halshugger meg og foreslår at jeg kryper ut av kjellerleiligheten og tar en løpetur: Jeg forsøker å ta Caroline i forsvar! Det er antydet mer enn en gang at hun ikke egentlig var syk under premieren. Jeg skjønner ikke hvorfor hun skulle skulke, når hun gjorde det så bra på generalprøven, derfor synes jeg historien hennes er troverdig! At hun virkelig var syk, altså. Det jeg setter spørsmålstegn ved er at sykdommen skyldtes en slags allergi mot medisinen, siden hun var i utmerket form etter inntak dagen før. Jeg holder fremdeles en knapp på feildosering. Her er i hvertfall den omtalte flasken: Jeg er enig ned deg. Utifra det jeg leser, tyder det på at har hun feilberegnet dosen. Forståelig da at hun har blitt dårlig /kvalm pga av dette. Hun har også før visst at hun lett blir dårlig/ kvalm feks bilsyke Skjønner heller ikke hvorfor hun skulle skulke. Hun elsker teater , og er god på det. Jeg tviler ikke på at det er riktig sånn hun fremstiller det. 6
Keaton Skrevet 27. august 2020 #27098 Skrevet 27. august 2020 Hun hadde blitt syk av lignende hostesaft tidligere og likevel drikker hun den flere ganger før premieren? Uten målebeger. Første dagen uten bivirkninger og neste dag, dvs før premieren, blir hun kvalm. Har ikke sett episoden, men husker jo hendelsen. Merkelig at noen som er så god til å planlegge og strukturere seg (hennes egne ord) skulle begynne å a. Teste ut en type medisin hun ikke har tålt før b. Ikke bruke målebeger og c. Ikke sjekke eventuelle bivirkninger dersom man vet at man har reagert på lignende medisin - og heller bedt om noe annet Tror heller ikke hun lyver, men det skurrer. Kanskje ikke helt så god på struktur som de liker å gi inntrykk av på bloggen? Mulig personaen i Bloggerne skal fremstå annerledes: sexy vimsete? 27
Nudeldama Skrevet 27. august 2020 #27099 Skrevet 27. august 2020 Dette har hatt en runde i tråden før og blitt kritisert. Men selvsagt må den få en runde til. Man kan jo ikke la en sjanse til å kritisere CBE gå fra seg, selv om det har blitt gjort tidligere. 7
Eveliina Skrevet 27. august 2020 #27100 Skrevet 27. august 2020 Finner det forbløffende at mennesker som endatil lever av sosiale medier, og burde være godt bevandret i praktisk bruk av Internett, ikke tenker på å rett og slett Google - ‘hvor mye er 5-10 ml’? Er ikke dette dagligdags problemløsning for de fleste av oss, i denne digitale hverdagen? Svaret er forøvrig 5 ml en teskje, en spiseskje er rundt 15 ml. Det burde være både enkelt å finne ut av, og lett håndterbart selv uten måleskje. Spesielt om en har blitt syk av medisinen tidligere. Fremstår dette som personlig pirk på privatpersonen Caroline? Absolutt. Poenget er likevel relevant, i forhold til innholdet og profileringen de selger via sine offentlige markedsføringskanaler. En fremhever og beskriver ellers en profil basert på perfeksjonisme, struktur, kontroll og detaljeorientering. Som altså, igjen, viser seg å ikke stemme med virkeligheten. Å vise en mer menneskelig side kunne gjort godt for merkevaren Berg-Eriksen. Vi er tross alt alle mennesker med feil og mangler. Men når en prøver å fremstå som så perfekt og overlegen andre at en selv trener i full sminke, så fungerer det ikke akkurat slik. 30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå