Gjest CecilieX Skrevet 27. august 2020 #27121 Skrevet 27. august 2020 57 minutter siden, CecilieX skrev: Høhøhø. Kan jeg få lov å si at standarden på metakritikken i det siste har nådd et nytt bunnnivå. Det er nesten fornøyelig. 27 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Alltid kloke ord fra deg som jeg signerer. Det er da helt naturlig at dette kommer opp nå da Bloggerne viser det. Jeg husket ikke at det var diskutert her før, men så er jeg heller ikke her inne hver dag el hver uke. Jeg ser ingen som ikke står for hva de sier heller? Det som virkelig gjentar seg og gjentar seg er jo de som er innom for å diskutere de som diskuterer og aldri er med på diskusjonene som omhandler trådens tema; CBE.no. Det har jeg fått med meg selvom jeg ikke er her hver uke. For redelighetens skyld så må jeg fremheve @Lana01 som faktisk debatterte sak.
Sol79 Skrevet 27. august 2020 #27122 Skrevet 27. august 2020 Emballasja til hostesafta forsvant kanskje samme veien som emballasjen til leppesalva til Therese Johaug? 🙄 12
Eveliina Skrevet 27. august 2020 #27123 Skrevet 27. august 2020 Enkelte tema og episoder vil gjenta seg i diskusjonen her, nettopp på grunn av den doble profileringen og offentliggjøringen Berg-Eriksen selv har sørget for av ulike hendelser. Når de selv velger å dele i alle egne kanaler først, og så filmer det til deltakelse i fjernsynsprogram som sendes mange måneder senere - så har de selv valgt å skaffe seg dobbelt oppmerksomhet. Dette kan en selvsagt ikke klandre offentligheten for. Ærlig talt. Gamle situasjoner blir dagsaktuelle igjen, når de på nytt publiseres ut til et stort publikum. En ser andre sider, og nye personer deltar i diskusjonen. Så lenge stoff om Berg-Eriksen resirkuleres i media, må både metakritikere her i tråden og de selv tåle at hendelser litt tid tilbake diskuteres igjen. 36
Ellevira Skrevet 27. august 2020 #27124 Skrevet 27. august 2020 Vi må tro på at hun er syk. Det både ser og hører vi. Men å bruke to - tre episoder av Bloggerne der det at hun er redd for å bli syk / er syk er hovedingrediensen er rart - og kjedelig. Gørr kjedelig. 44
Skrottefar Skrevet 27. august 2020 #27125 Skrevet 27. august 2020 16 minutter siden, Ellevira skrev: kjedelig. Gørr kjedelig Disse ordene er hva jeg mener om disse noksagtene i Treasures AS, i tillegg til at de er arrogante besserwissere som har null bakkekontakt whatsoever og som hever seg over alt og alle 🤣 25
Populært innlegg Aricia Skrevet 27. august 2020 Populært innlegg #27126 Skrevet 27. august 2020 (endret) 32 minutter siden, Ellevira skrev: Vi må tro på at hun er syk. Det både ser og hører vi. Men å bruke to - tre episoder av Bloggerne der det at hun er redd for å bli syk / er syk er hovedingrediensen er rart - og kjedelig. Gørr kjedelig. Det er i tillegg en skivebom av episke dimensjoner mht timing - å tøyse rundt med munnbind pga vanlig forkjølelse framstår jo fullstendig umusikalsk og absurd når det nå sendes midt i pandemien, og når smittevern i mellomtiden er blitt blodig alvor, hverdagskost og noe alle må mestre og praktisere. Det er ufattelig at TV2 kjører episodene likevel, som om ingenting var hendt. Det får Berg Eriksen til å framstå i et helt underlig lys, for å si det forsiktig. Jeg antar det er kontraktsforpliktelser og penger som avgjør, men det hjelper jo virkelig ikke, altså. Forferdelig dårlig dømmekraft av TV2, og som å hive CBE under bussen. Endret 27. august 2020 av Aricia 57
Halle-Palle Skrevet 28. august 2020 #27127 Skrevet 28. august 2020 «Mamma, vask hendene dine» »Men jeg skal jo ikke ta på noe!» Man trenger jo ikke lure på om reaksjonen på kritikk i kommentarfeltet viser den sanne personen bak bloggen. 48
Halle-Palle Skrevet 28. august 2020 #27128 Skrevet 28. august 2020 «Mamma, vask hendene dine» »Men jeg skal jo ikke ta på noe!» Man trenger jo ikke lure på om reaksjonen på kritikk i kommentarfeltet viser den sanne personen bak bloggen. 4
Sursøtsaus Skrevet 28. august 2020 #27129 Skrevet 28. august 2020 8 timer siden, Aricia skrev: Det er i tillegg en skivebom av episke dimensjoner mht timing - å tøyse rundt med munnbind pga vanlig forkjølelse framstår jo fullstendig umusikalsk og absurd når det nå sendes midt i pandemien, og når smittevern i mellomtiden er blitt blodig alvor, hverdagskost og noe alle må mestre og praktisere. Det er ufattelig at TV2 kjører episodene likevel, som om ingenting var hendt. Det får Berg Eriksen til å framstå i et helt underlig lys, for å si det forsiktig. Jeg antar det er kontraktsforpliktelser og penger som avgjør, men det hjelper jo virkelig ikke, altså. Forferdelig dårlig dømmekraft av TV2, og som å hive CBE under bussen. Da jeg leste dette følte jeg faktisk at jeg synes litt synd på CBE. Ikke det, hun oppfører seg ganske usympatisk mot partner som er syk, men gir blaffen i smittevern når hun selv er den som er syk. Hun skal være ansvarlig for handlingene sine, men jeg tror hun får mye mer kritikk og pepper på egne platformer nettopp som du sier, på grunn av pandemien vi nå er midt inni hvor munnbind og smittevern har blitt hverdagskost. Denne pandemien har festet seg som en global traume. For noen kan det å se slurvete bruk av munnbind og oppførsel som i dag ville vært brudd på smittetiltak være ekstremt triggende. Da er det også veldig lett å reagere kraftigere enn det man ellers ville. Hosting i henda og klemming selv når man er litt pjusk var ikke unormalt før pandemien. Ekkelt, ja. Ekstra tydelig når man sitter og ser folk på TV oppføre seg sånn, definitivt, men unormalt? Nei. Jeg bare spekulerer her så ikke ta min kommentar som fakta men jeg mistenker at klippeteamet her har tenkt at det vil blusse opp sterke reaksjoner av å se noen pre-Corona bryte så mange retningslinjer for smittevern og valgt å beholde det for den "gode" underholdningen. Det eneste poritive med dette er vel at CBE og mange andre har fått en øyeåpner for smittevern også når de bare er pjuske. 25
Felis Skrevet 28. august 2020 #27130 Skrevet 28. august 2020 9 timer siden, Aricia skrev: Det er i tillegg en skivebom av episke dimensjoner mht timing - å tøyse rundt med munnbind pga vanlig forkjølelse framstår jo fullstendig umusikalsk og absurd når det nå sendes midt i pandemien, og når smittevern i mellomtiden er blitt blodig alvor, hverdagskost og noe alle må mestre og praktisere. Det er ufattelig at TV2 kjører episodene likevel, som om ingenting var hendt. Det får Berg Eriksen til å framstå i et helt underlig lys, for å si det forsiktig. Jeg antar det er kontraktsforpliktelser og penger som avgjør, men det hjelper jo virkelig ikke, altså. Forferdelig dårlig dømmekraft av TV2, og som å hive CBE under bussen. Jeg tenker at her har det skjedd ett av følgende: TV2 har ikke mer stoff å ta av når det gjelder paret. Det er tydelig at det er gjenbruk av en del scener, til og med intervjudelen er den samme. Det som ikke er gjenbruk, er tydelig en forlengelse av det som ble sendt sist. De har rett og slett klippet materialet CBE sendte inn i to, og sprer det over to sesonger. Jeg aner ikke hvorfor de sparte på dette materialet, når vi vet TV2 måtte kaste seg rundt og klippe mens showet gikk på TV, på grunn av svindelskandalen til Anne Brith. Noe måtte de erstatte ABIP med, og de kunne fint brukt teaterklippene. Men de valgte kanskje å satse på de yngre seerne? Jeg så at Joakim Kleven fikk ekstra mye skjermtid, og han gikk ut av sitt gode skinn for å fremstå, vel, skrullete. Iselin leverte også. Sesongen var jevnt over kjedelig, og CBE var kanskje dråpen som kunne fått publikum til å sovne. Den andre muligheten er at TV2 sender hostescenene midt i pandemien, nettopp for å drite ut CBE. Vi så i flor at de ikke eier skrupler. De kunne kunnet klippet Anne Brith helt ut, i stedet tok de vare på de verste øyeblikkene. Uten fokus på businessdelen, så framsto hun jo som splitter pine gal. Jeg tror dette er en felle mange realitydeltakere har gått i før dem. De tror produksjonen er deres venn og leverer filmene i beste tro, for så å bli dolket i ryggen av klipperne. 44
Aricia Skrevet 28. august 2020 #27131 Skrevet 28. august 2020 48 minutter siden, Felis skrev: Den andre muligheten er at TV2 sender hostescenene midt i pandemien, nettopp for å drite ut CBE. Vi så i flor at de ikke eier skrupler. De kunne kunnet klippet Anne Brith helt ut, i stedet tok de vare på de verste øyeblikkene. Uten fokus på businessdelen, så framsto hun jo som splitter pine gal. Jeg tror dette er en felle mange realitydeltakere har gått i før dem. De tror produksjonen er deres venn og leverer filmene i beste tro, for så å bli dolket i ryggen av klipperne. Dette er enormt interessant, synes jeg. Jeg får assosiasjoner til feks Svenske Hollywood-fruer. Jeg skulle virkelig gjerne likt å hatt innsikt i hvem som har makten og kontrollen over dramaturgien i Bloggerne, og hvilke kamper som foregår før og etter sending mellom produksjonsteam og deltakere. 22
Lopploella Skrevet 28. august 2020 #27132 Skrevet 28. august 2020 (endret) Jo, hosting i hendene og klemming når en er syk/forkjølet var elendig oppførsel lenge før korona altså. Og hun var ikke bare «litt pjusk» heller, det er jo brukt et par episoder på å la henne fortelle om at hun har «influensa», er superforkjøla, har hes stemme og så mye hoste at hun har vært hos legen og fått hostesaft med morfin. Dette tenker hun altså er greit å spre rundt seg. IKKE greit, korona eller ei. Endret 28. august 2020 av Lopploella 43
Aricia Skrevet 28. august 2020 #27133 Skrevet 28. august 2020 Akkurat nå, Lopploella skrev: Jo, hosting i hendene og klemming når en er syk/forkjølet var elendig oppførsel lenge før korona altså. Og hun var ikke bare «litt pjusk» heller, det er jo brukt et par episoder på å la henne fortelle om at hun har «influensa», er superforkjøla, har hes stemme og så mye hoste at hun har fått hostesaft med morfin. Dette tenker hun altså er greit å spre rundt seg. IKKE greit, korona eller ei. Det er jeg helt enig i, men man kommer ikke bort fra at det etter korona er mye, mye mer sosialt stigmatiserende med slik oppførsel. Verden er forandret for alltid, og ingen som går på jobb med tung forkjølelse vil lenger bli applaudert som samvittighetsfulle og dedikerte. 28
Lopploella Skrevet 28. august 2020 #27134 Skrevet 28. august 2020 Nei, det å gå på jobb med diverse symptomer blir Ikke applaudert lenger. Men jeg tror jo de fleste som har gått på jobb med hosting og nysing før, har vært obs på god hygiene og ikke har gått rundt og klemt på folk. 14
pøbelsara Skrevet 28. august 2020 #27135 Skrevet 28. august 2020 (endret) Interessant hva TV2-bloggerne-teamet har met å formidle, ja. Forøvrig - hvis mye innhold kan man tvære ut av en nylig klippet pannelugg? Jeg har telt ett innlegg med øve-pannelugg. Ett reklameinnlegg for og hos frisøren hvor luggen klippes. Ett innlegg hvor hun skriver om håret sitt. (🙃) masse IG-stories med fokus på frisyre. Pluss barneeksponering hvor vi får detaljer om et barns frisyre og hvordan den ble til. For ikke å snakke om - HVORFOR legge ut et innlegg på IG-stories med bilde av håret som dekker ansiktet - og teksten: våknet ca sånn som dette 😂good hair day 🤨det positive er at egentlig ingen ser meg 😆 Forklar gjerne hvorfor dette er innhold verdt millioner i året i markedsføring. (OG inside-info her - helt gratis: MANGE ser deg når du legger ut på IG-stories og har mer enn 300 000 følgere. Mange.) Endret 28. august 2020 av pøbelsara 44
Aquarius04 Skrevet 28. august 2020 #27136 Skrevet 28. august 2020 11 timer siden, Aricia skrev: Det er i tillegg en skivebom av episke dimensjoner mht timing - å tøyse rundt med munnbind pga vanlig forkjølelse framstår jo fullstendig umusikalsk og absurd når det nå sendes midt i pandemien, og når smittevern i mellomtiden er blitt blodig alvor, hverdagskost og noe alle må mestre og praktisere. Det er ufattelig at TV2 kjører episodene likevel, som om ingenting var hendt. Det får Berg Eriksen til å framstå i et helt underlig lys, for å si det forsiktig. Jeg antar det er kontraktsforpliktelser og penger som avgjør, men det hjelper jo virkelig ikke, altså. Forferdelig dårlig dømmekraft av TV2, og som å hive CBE under bussen. Nå er vel ikke herr og fru Berg Eriksen kjent for takt og tone? De fremstår jo rett som det er rimelig umusikalske ifht hva som skjer i samfunnet. Og CBE trosser jo smitteregler rett som det er, ved å dra både hit og dit, klemme, nærkontakt der hun ikke burde ha det osv. 31
Aricia Skrevet 28. august 2020 #27137 Skrevet 28. august 2020 (endret) 1 time siden, Aquarius04 skrev: Nå er vel ikke herr og fru Berg Eriksen kjent for takt og tone? De fremstår jo rett som det er rimelig umusikalske ifht hva som skjer i samfunnet. Og CBE trosser jo smitteregler rett som det er, ved å dra både hit og dit, klemme, nærkontakt der hun ikke burde ha det osv. Poenget og det mest interessante akkurat i denne sammenhengen er imidlertid at det er et TV-produksjonsteam involvert i iscenesettelsen og publiseringstidspunktet. De har det redaksjonelle ansvaret for at CBE i denne episoden av Bloggerne framstilles som hun gjør, med en høyst avgjørende tidsforsinkelse. Når CBE poster ting i egne kanaler har hun full kontroll over kommunikasjonen fra ende til annen, her er rammebetingelsene annerledes. Det gjør i hvert fall meg utrolig nysgjerrig på hva som ligger bak den merkelige redaksjonelle avgjørelsen TV2 har tatt her. Endret 28. august 2020 av Aricia 28
Gjest CecilieX Skrevet 28. august 2020 #27138 Skrevet 28. august 2020 12 minutter siden, Aricia skrev: Poenget og det mest interessante akkurat i denne sammenhengen er imidlertid at det er et TV-produksjonsteam involvert i iscenesettelsen og publiseringstidspunktet. De har det redaksjonelle ansvaret for at CBE i denne episoden av Bloggerne framstilles som hun gjør, med en høyst avgjørende tidsforsinkelse. Når CBE poster ting i egne kanaler har hun full kontroll over kommunikasjonen fra ende til annen, her er rammebetingelsene annerledes. Det gjør i hvert fall meg utrolig nysgjerrig på hva som ligger bak den merkelige redaksjonelle avgjørelsen TV2 har tatt her. De bruker henne som en nyttig idiot. Jeg vet jeg terper på den recapen fra Dagbladet, men det forteller så enormt mye om vår nye mediehverdag. Det spys ut reality-serier i et evig kjør, der det bærende elementet er å fremstille deltagerne som karikaturer som seerne og mediene så kaster seg over. Det er dette som er underholdning anno 2020. Og du møter responsen over alt. Mediene flommer over av dette, Sosiale medier like så. Og det fyller samtalene vi har i selskaper og rundt bordet. Man lar seg engasjere så mye av konflikter at man drives til å velge «team». Det er helt uforståelig for meg at folk ønsker å la seg bruke på denne måten, men når det å være kjendis er det virkelig store målet for folk, og du til og med kan bli millionær på den oppmerksomheten da selger en vel sjela si da.
Populært innlegg Minnie Mus Skrevet 28. august 2020 Populært innlegg #27139 Skrevet 28. august 2020 CBE er virkelig imponert over seg selv, som har plukket blomster fra egen hage i år. Og den luggen da, som hun merker at hun har når vinden blåser i håret og den henger seg opp i resten av håret og....... Jisess. Det er så innmari tomt der, bare svada og tull. Å dette bruker godt voksne mennesker dagene sine på, for så å publisere det offentlig. 56
Karianne30 Skrevet 28. august 2020 #27140 Skrevet 28. august 2020 3 minutter siden, Minnie Mus skrev: CBE er virkelig imponert over seg selv, som har plukket blomster fra egen hage i år. Og den luggen da, som hun merker at hun har når vinden blåser i håret og den henger seg opp i resten av håret og....... Jisess. Det er så innmari tomt der, bare svada og tull. Å dette bruker godt voksne mennesker dagene sine på, for så å publisere det offentlig. Det som er mest skummelt er de som går fem på og holder den bloggen i live.... 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå