Hunter7 Skrevet 27. august 2020 #27101 Skrevet 27. august 2020 5 hours ago, Felis said: Uten å ha vært der, kun sett klipp fa dagen hennes, så skal jeg likevel prøve å beskrive mitt inntrykk av saken. Flasken ble pakket ut hjemme hos dem og satt på kjøkkenbenken, slik at kamera kunne zoome inn på trekanten. Pakningsvedlegget kan ha gått tapt i denne prosessen. LKE var på generalprøven (og var skikkelig begeistret, kan jeg legge til, det var hyggelig å se et ekte smil!). Han kjørte sannsynligvis til og fra. Caroline sier også til sine medskuespillere at hun ikke skulle kjøre. Hun forteller at hun har glemt målebegeret hjemme, og rådfører seg med en gjeng amatørskuespillere om hvor mye hun skal ta. Personlig ville jeg ventet med å ta morfinpreparater til jeg var sikker på at jeg tok de riktig, men sceneopptredenen hennes var veldig bra (for mitt utrente øye) så hun overdosere heldigvis ikke. Likevel forundrer det meg at hun ikke fikk noen forklaring hos legen. Jeg bruker å få en streng formaning om bruk, det har tross alt vært flere dødsfall knyttet til feilbruk av morfinholdig hostesaft. Kan hun ha glemt det? Hun forhører seg altså med mannen sin, moren sin og en gjeng kollegaer, framfor å vente, eller google. Med dette i bakhodet forundrer det meg ikke hvis sykdommen dagen etter skyldtes hostesaften. Jeg håper det er en lærepenge for både henne og seerne at pakningsvedlegg og doseringskopp er der for en grunn. Takk for at du tok deg tid til å utbrodere nærmere. Skildringen din tilsier at dette var et klassisk tilfelle av feilmedisinering som meget lett kunne ha vært unngått ved å enten ventetil man hadde pakningsvedlegget for hånden eller google. For en person som har gjort sosiale medier til sitt levebrød, finner jeg det forunderlig at google-varianten ikke ble tatt i bruk, all den tid CBE ellers er på nettet. Men nå skal visst ikke dette diskuteres mer siden det angiveligvis har vært diskutert tidligere. Det er jo en interessant tankegang - har det vært snakket/skrevet om før, så kan det ikke lenger snakkes eller skrives om ... 26
Jobbermedbarn Skrevet 27. august 2020 #27102 Skrevet 27. august 2020 (endret) Såvidt jeg forstår blir dette nå diskutert igjen fordi Bloggerne viser fra ting som har skjedd langt tilbake i tid? Jeg har hverken sett på Bloggerne eller sett den diskusjonen her inne før! En av mine gode venninner fikk en slik reaksjon på hostesaft i fjor høst. Hun trodde det først og fremst kom av at hun hadde spist lite det siste døgnet pga at hun følte seg dårlig! Hun fikk symptomer som for en skikkelig kraftig matforgiftning! Så man skal opptre varsomt og følge dosene. Endret 27. august 2020 av Jobbermedbarn 16
pøbelsara Skrevet 27. august 2020 #27103 Skrevet 27. august 2020 Jepp, dette diskuteres igjen fordi det akkurat er vist på "bloggerne". At man ikke skal diskutere dette nå, fordi det har vært diskutert før, er en forumregel som har gått meg hus forbi. 37
Inocybe Skrevet 27. august 2020 #27104 Skrevet 27. august 2020 49 minutter siden, Nudeldama skrev: Dette har hatt en runde i tråden før og blitt kritisert. Men selvsagt må den få en runde til. Man kan jo ikke la en sjanse til å kritisere CBE gå fra seg, selv om det har blitt gjort tidligere. Ta det opp med TV2 Bloggerne som bruker 6 måneder på å få klippene på TV. Ellers er det da både positivt og negativt det kommer avklaringer på tidligere diskusjoner. Negativt kan for eksempel være den rikelige dokumentasjonen av den elendige hostehygiene CBE hadde for et halvt år siden (håper hun har lært) eller slump-dosering av sterke medisiner. Positivt at historien om hvorfor CBE ble syk på premieren er mye mer troverdig nå og ikke minst veldig positiv omtale av skuespillet. Du må ikke tolke alt i værste mening 24
Nudeldama Skrevet 27. august 2020 #27105 Skrevet 27. august 2020 Akkurat nå, Inocybe skrev: Ta det opp med TV2 Bloggerne som bruker 6 måneder på å få klippene på TV. Nei, jeg tar det opp der kritikken finner sted. Folk må begynne å ta ansvar for hva de selv skriver, ikke skylde på TV2. 6
Hunter7 Skrevet 27. august 2020 #27106 Skrevet 27. august 2020 1 minutt siden, pøbelsara said: Jepp, dette diskuteres igjen fordi det akkurat er vist på "bloggerne". At man ikke skal diskutere dette nå, fordi det har vært diskutert før, er en forumregel som har gått meg hus forbi. Det er heller ikke noen forumsregel. Men ifølge Lex Pasta Femina som er trådens selvutnevnte dommer, jury, og bøddel, så er det altså ikke lov å diskutere noe som har blitt diskutert tidligere. 31
pøbelsara Skrevet 27. august 2020 #27107 Skrevet 27. august 2020 2 minutter siden, Nudeldama skrev: Nei, jeg tar det opp der kritikken finner sted. Folk må begynne å ta ansvar for hva de selv skriver, ikke skylde på TV2. fri og bevare meg. Hvorfor er du her på diskusjonsforumet igjen? 31
Nudeldama Skrevet 27. august 2020 #27108 Skrevet 27. august 2020 Akkurat nå, Pjolterbeist skrev: Det er heller ikke noen forumsregel. Men ifølge Lex Pasta Femina som er trådens selvutnevnte dommer, jury, og bøddel, så er det altså ikke lov å diskutere noe som har blitt diskutert tidligere. Det er ikke en forumregel. Det handler om vanlig anstedighet. Som er av en slik mangelvare i denne tråden at den faktisk må påpekes. 6
Keaton Skrevet 27. august 2020 #27109 Skrevet 27. august 2020 2 minutter siden, Nudeldama skrev: Nei, jeg tar det opp der kritikken finner sted. Folk må begynne å ta ansvar for hva de selv skriver, ikke skylde på TV2. Dette er hakk i plata. Selvsagt kan man skrive om noe som er skrevet om før. Selvsagt tar folk ansvar for hva de skriver. :gådd: 29
pøbelsara Skrevet 27. august 2020 #27110 Skrevet 27. august 2020 Jeg antar at de som faktisk sender Bloggerne er glade for at oppmerksomheten. Jeg antar - basert på de programmene jeg har sett - at de ikke akkurat sikter mot noen Gullrute, så da er nok oppmerksomhet og diskusjon ønskeli 31
Hunter7 Skrevet 27. august 2020 #27111 Skrevet 27. august 2020 2 minutter siden, Nudeldama said: Det er ikke en forumregel. Det handler om vanlig anstedighet. Som er av en slik mangelvare i denne tråden at den faktisk må påpekes. Så det du sier er at jeg og mine meddebattanter mangler anstendighet? 18
pøbelsara Skrevet 27. august 2020 #27112 Skrevet 27. august 2020 1 minutt siden, Kollontaj skrev: Dette er hakk i plata. Selvsagt kan man skrive om noe som er skrevet om før. Selvsagt tar folk ansvar for hva de skriver. :gådd: Metoo. jeg har alltid tatt ansvar for alt jeg har skrevet her inne. :kry: 18
Keaton Skrevet 27. august 2020 #27113 Skrevet 27. august 2020 @Nudeldama får henvende seg til KGs ledelse og foreslå nye regler for denne tråden: Aldri skrive mer enn en gang om en hendelse. Alle må vise anstendighet og tenke på om noen har nevnt det samme før, les to-tre år bakover i tråden for å være sikker. (Eller mer?) 🙃 29
Felis Skrevet 27. august 2020 #27114 Skrevet 27. august 2020 7 minutter siden, Nudeldama skrev: Det er ikke en forumregel. Det handler om vanlig anstedighet. Som er av en slik mangelvare i denne tråden at den faktisk må påpekes. Klippene blir sendt nå, da er det naturlig at innholdet diskuteres nå, synes du ikke? Jag deltok ikke i diskusjonen sist, men fikk med meg at mange lurte på om hun virkelig var syk. Dette kommer sannsynligvis av at hun har en tendens til å bli syk "når det virkelig gjelder". Jeg tok meg derfor bryet med å skrive at sykdommen var reell. Jeg føler at dette er et element som ikke kom fram i forrige runde. En annen ting som heller ikke ble nevnt sist gang, var hvor flink hun var. Naturlig nok, for klippene ble ikke sendt før nå. Igjen, ny informasjon som jeg mente kunne være et nyttig bidrag i tråden. Hvis du synes det er uanstendig av meg, så lever jeg godt med det. 35
SusieDerkins Skrevet 27. august 2020 Forfatter #27115 Skrevet 27. august 2020 14 minutter siden, Nudeldama skrev: Nei, jeg tar det opp der kritikken finner sted. Folk må begynne å ta ansvar for hva de selv skriver, ikke skylde på TV2. og du må slutte og leke moderator. Og hvor har du det fra at folk ikke tar ansvar for det de skriver? Surpomp. 34
Populært innlegg SusieDerkins Skrevet 27. august 2020 Forfatter Populært innlegg #27116 Skrevet 27. august 2020 13 minutter siden, Nudeldama skrev: Det er ikke en forumregel. Det handler om vanlig anstedighet. Som er av en slik mangelvare i denne tråden at den faktisk må påpekes. Dette har du sagt før, så da må du slutte å si det. 59
Hunter7 Skrevet 27. august 2020 #27117 Skrevet 27. august 2020 1 minutt siden, MissLucy said: Dette har du sagt før, så da må du slutte å si det. Touché 24
Gjest CecilieX Skrevet 27. august 2020 #27118 Skrevet 27. august 2020 Høhøhø. Kan jeg få lov å si at standarden på metakritikken i det siste har nådd et nytt bunnnivå. Det er nesten fornøyelig.
Jobbermedbarn Skrevet 27. august 2020 #27119 Skrevet 27. august 2020 46 minutter siden, Felis skrev: Klippene blir sendt nå, da er det naturlig at innholdet diskuteres nå, synes du ikke? Jag deltok ikke i diskusjonen sist, men fikk med meg at mange lurte på om hun virkelig var syk. Dette kommer sannsynligvis av at hun har en tendens til å bli syk "når det virkelig gjelder". Jeg tok meg derfor bryet med å skrive at sykdommen var reell. Jeg føler at dette er et element som ikke kom fram i forrige runde. En annen ting som heller ikke ble nevnt sist gang, var hvor flink hun var. Naturlig nok, for klippene ble ikke sendt før nå. Igjen, ny informasjon som jeg mente kunne være et nyttig bidrag i tråden. Hvis du synes det er uanstendig av meg, så lever jeg godt med det. Alltid kloke ord fra deg som jeg signerer. Det er da helt naturlig at dette kommer opp nå da Bloggerne viser det. Jeg husket ikke at det var diskutert her før, men så er jeg heller ikke her inne hver dag el hver uke. Jeg ser ingen som ikke står for hva de sier heller? Det som virkelig gjentar seg og gjentar seg er jo de som er innom for å diskutere de som diskuterer og aldri er med på diskusjonene som omhandler trådens tema; CBE.no. Det har jeg fått med meg selvom jeg ikke er her hver uke. 29
Aricia Skrevet 27. august 2020 #27120 Skrevet 27. august 2020 (endret) Jeg synes det er temmelig respektløs og sløsing med motdebattanters tid å foregi å delta i debatten uten å holde seg det aller minste oppdatert på hvordan CBE.no profileres i media as we speak - feks i Bloggerne. Å i tillegg kjefte på trådens deltakere fordi man selv ikke følger med er selvsagt aldeles i overkant. Endret 27. august 2020 av Aricia 39
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå