Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
16 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Men det at folk reagerer er det hun lever av? Hun legger opp tii å engasjere, provosere og irritere. Sånn sett går vi spm deltakere i denne tråden rett i honningfella hennes. 

og hun ler hele veien til banken... mulig at hun legger opp til noe av det selv også ( bevist også)  men kanskje det  da er  best å la det forbigå i stillhet. ikke la seg provosere, og nettvett og er en god ting. 

Endret av Lana01
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Lana01 skrev:

Ja selvsagt må CBE  tåle kritikk ( konstruktiv og saklig  sådan) men man må ikke tåle daglig latterliggjøring håning eller tråder som denne. Utallige  innlegg som forteller hvor latterlig hun ser ut, dum hun er eller at  man zoomer  inn på hennes kroppsdeler , for å finne enda en ting å ta henne på Jeg er klar over at det finnes mange der ute ( eller her inne) for den sags skyld som ikke bryr seg et drøyt om det og poster ufine kommentarer,, så det holder  men jeg kommer ikke til å synes at det er greit.

Jeg skjønner deg, og har selv satt min grense for hva jeg kommenterer. Det skal settes i en kontekst, i forhold til hva som er kritikkverdig (negativ påvirkning) Pussig nok innbiller jeg meg at CBE heller hadde ønsket velkommen meningen min om contentet, heller enn den kritikken jeg faktisk formidler. For saklig kritikk svir nok mer enn om noen mener at neglene hennes er stygge. 

Endret av CecilieX
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
1 time siden, Lana01 skrev:

Vær snill og hold barna utenfor, ikke greit å dra de inn i diskusjonen på denne måten. ( forøvrig rapportert) 

Tror ikke helt du forstår forumreglene her. Det er ikke barna som blir diskutert her, det er morens oppførsel. 🙄

Skrevet (endret)
1 time siden, Lille_Krokodille skrev:

slettet da det opprinnelig innlegget ble endret

Endret av Lana01
  • Liker 4
Skrevet (endret)
26 minutter siden, Lana01 skrev:

Å tolke mors latter ovenfor barna er ikke greit.  og en ufin kommentar. så ja jeg håper den blir moderert bort. Spesielt fordi det går på bekosting av barna

Enig med deg!

Og siden "kritikken har haglet" i tråden en stund, vil jeg bare ta meg tid til å berømme Caroline. Jeg har endelig tygget meg gjennom episode 6 av Bloggerne, og jeg må si at jeg ble glad av å se Caroline på teateret. Hun var forkjølet og hes, men jeg syntes hun gjorde en flott figur! Carolines versjon av Jasmin var både morsom og sexy (med litt ekstra drahjelp hjelp av den hese stemmen). Dette burde hun gjøre mer av!

Endret av Felis
Oppga feil episode
  • Liker 33
Skrevet
12 minutter siden, Felis skrev:

Enig med deg!

Og siden "kritikken har haglet" i tråden en stund, vil jeg bare ta meg tid til å berømme Caroline. Jeg har endelig tygget meg gjennom episode 6 av Bloggerne, og jeg må si at jeg ble glad av å se Caroline på teateret. Hun var forkjølet og hes, men jeg syntes hun gjorde en flott figur! Carolines versjon av Jasmin var både morsom og sexy (med litt ekstra drahjelp hjelp av den hese stemmen). Dette burde hun gjøre mer av!

Jeg har ikke sett episoden men hyggelig å høre CBE gjør en god figur på teatret 👍

• Liker 12
Skrevet
56 minutter siden, Lana01 skrev:

Å tolke mors latter ovenfor barna er ikke greit.  og en ufin kommentar. så ja jeg håper den blir moderert bort. Spesielt fordi det går på bekosting av barna

Jeg kan godt fjerne det, selv om jeg ikke opplever kommentaren min på samme måte som deg. Er det noen jeg forsøker å skjerme i denne diskusjonen er det barna. Takk for at du sier fra, jeg skal skrive det om.

• Liker 13
Skrevet
6 minutter siden, Louiah skrev:

Jeg kan godt fjerne det, selv om jeg ikke opplever kommentaren min på samme måte som deg. Er det noen jeg forsøker å skjerme i denne diskusjonen er det barna. Takk for at du sier fra, jeg skal skrive det om.

For hva det er verdt opplever jeg heller ikke kommentaren din slik. Og jeg synes det er generøst av deg å omskrive. 

Jeg opplever den gnagende gjentatte metakritikken som irriterende forsøk på styring av et diskusjonsforum som allerede er moderert tilstrekkelig. Forståelig at kritikken kan svi innimellom, men om man konstant byr på anledninger til kritikk, slik CBE gjør....vel, da får man tåle det. Det er en del av et game hun lever godt av, og også for influencere gjelder prinsippet om handling og konsekvens. 

Forøvrig virker det ofte som metakritikere og fangirls er mer fornærmet på egne vegne enn bedriftens. 

• Liker 34
Skrevet
23 minutter siden, Frøken Scott skrev:

Forøvrig virker det ofte som metakritikere og fangirls er mer fornærmet på egne vegne enn bedriftens

Det finnes det flust av bevis på her i denne debatten ja, uten at jeg helt skjønner denne iveren på å forsvare og gå i skyttergraven hver gang det kommer kritikk mot heltinnen sin 🤣

• Liker 17
Skrevet
5 timer siden, Louiah skrev:

Herlig av CBE på Bloggerne å le av en person som påpeker at hun ikke bør hoste i hånda og isåfall vaske hendene og CBE bare ler av henne. Det voksne ville vært å si «vet du hva, du har helt rett».

Ikke rart koronavirus sprer seg når en ser hvordan CBE oppfører seg når hun er forkjøla og klemmer alle på teateret. 

Hun skriver i kommentarfeltet at hun ikke var så syk, så da gjør det visst ikke så mye. 🙃

• Liker 20
Skrevet
5 timer siden, CecilieX skrev:

Leser du recap i Dagbladet ser du hvordan det harseleres over dem. 

Er det recap av mer enn 1 episode? Finner jo faen ikke! 🤬

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Kollontaj skrev:

Hun skriver i kommentarfeltet at hun ikke var så syk, så da gjør det visst ikke så mye. 🙃

Nå skjønner jeg ingenting :klo: Husker jeg  helt feil når jeg erindrer CBE beskrive sin gjennomføring av teaterstykket tross sykdom som en selvoppofrende heltedåd på grunn av ulidelig sykdom den gangen? Mens nå beskriver hun sykdommen som ikke så ille. 

Uansett er det irrelevant. Ingen, absolutt ingen, vil ha dine basilusker CBE. Absolutt ingen!

• Liker 30
Skrevet
17 minutter siden, Inocybe skrev:

Nå skjønner jeg ingenting :klo: Husker jeg  helt feil når jeg erindrer CBE beskrive sin gjennomføring av teaterstykket tross sykdom som en selvoppofrende heltedåd på grunn av ulidelig sykdom den gangen? Mens nå beskriver hun sykdommen som ikke så ille. 

Uansett er det irrelevant. Ingen, absolutt ingen, vil ha dine basilusker CBE. Absolutt ingen!

Hun var iallfall syk på premieren? Det var vel ikke forkjølelse, men kvalme. 

• Liker 10
Skrevet
32 minutter siden, Kollontaj skrev:

Direkte sitat fra kommentarfeltet på bloggen:

KARI-ANNE

Jeg må le litt inni meg. Morsomt å følge dere på bloggerne forresten.
Men du er livredd for å bli smittet av mannen din selv, men hoster INNI hånda di selv og klemmer på kollegaer, i tillegg til at rett etter du har hostet så legger du hånda di oppå/imellom andre hender? Kanskje det bare er korona som har gjort meg så obs på dette, men datteren din påpeker jo til og med at du nyser i hånda di istedet for albuen? Også vasker du ikke henda etterpå? Syns bare det virker veldig sløvt når man er så syk, i tillegg så er du så forsiktig selv når du er rundt din syke mann.

Hva er grunnen til at du ikke tar like mye hensyn til de rundt deg?

CAROLINE BERG ERIKSEN

Det var ment som en spøk, Kari-Anne 🙂 Jeg var heller ikke  syk, bare litt forkjølet og vondt i halsen.

Så med andre ord var det vel snakk om forkjølelse. Uansett, er det noe jeg håper folk lærer seg etter Covid så er det at ingen burde få gullmedalje for å møte opp syk på jobb. Det er klart at teateret har mottoet ''The Show Must Go On'', men dette er det virkelig ingen som tjener noe på, hverken den syke som blir utbrent av å jobbe i stedet for å hvile, eller menneskene rundt som risikerer å bli smittet. Det overrasker meg ikke at CBE mener at siden hun ikke var _så_ syk så har det lite å si om hun hoster og nyser i hånden, men slik vi har sett i denne pandemien så kan milde symptomer hos en person være livsstruende for en annen. Det passer kanskje ikke det altvitende imaget deres at de kan være bærere av virus uten å vite det selv, men det er faktum.

• Liker 30
Skrevet

Men det var kvalmen som stoppet henne fra å være med, var vel en reaksjon på noe medisin, om jeg ikke husker feil. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg ble lettere sjokkert over hvor mange ganger hun hostet rett i håndflata, og så tar i alt og alle rett etterpå. :overrasket:
Trodde alle lærte å hoste i albuen og vaske hender etter svineinfluensaen i 2009. 

Men flink på teateret, det var hun! :klappe: 

• Liker 24
Skrevet
6 timer siden, Kollontaj skrev:

Hun var vel så syk at hun uteble fra premieren?

• Liker 3
Skrevet

Etter hva jeg husker så var det ikke forkjølelsen som gjorde at hun måtte stå over premieren, men ekstrem kvalme og hyppig oppkast som følge av en reaksjon på den hostesaften hun fikk resept på. Neste forestilling var hun på plass igjen, 

Den type hostesaft inneholder morfin, og kvalme og oppkast er en ganske vanlig reaksjon på morfin/produkter med morfin i

• Liker 10
Skrevet
7 timer siden, Kollontaj skrev:

6 timer siden, Kollontaj skrev:

Men det var kvalmen som stoppet henne fra å være med, var vel en reaksjon på noe medisin, om jeg ikke husker feil. 

13 minutter siden, skruf skrev:

Etter hva jeg husker så var det ikke forkjølelsen som gjorde at hun måtte stå over premieren, men ekstrem kvalme og hyppig oppkast som følge av en reaksjon på den hostesaften hun fikk resept på. Neste forestilling var hun på plass igjen, 

Den type hostesaft inneholder morfin, og kvalme og oppkast er en ganske vanlig reaksjon på morfin/produkter med morfin i

Takk for oppklaringen :) 

• Liker 2
Gjest CecilieX
Skrevet
8 timer siden, Vipser skrev:

Er det recap av mer enn 1 episode? Finner jo faen ikke! 🤬

Finnes bare en tror jeg. Han pleier vanligvis å skrive seg gjennom hele sesonger, så jeg gikk ut fra at det ville bli slik her også. Mulig de rett og slett fant ut at det var feil å prioritere det. Den første recapen er jo gjennomsyret av holdningen til hvor hjernedødt konseptet er. For ikke å snakke om hvordan deltakerne fremstilles. 

Jeg tar meg i å synes litt synd på dem, for det er jo total divergens mellom deres opplevelse av anerkjennelsen de tror de har oppnådd ved å bli plukket ut, og TV2 som behandler dem som nyttige idioter. Men som skrevet tidligere: dette er kjent for alle som har fulgt med TV - bransjen en stund. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...