Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
37 minutter siden, Hei2016-2 skrev:

Jag är nyfiken på vilket värde hennes bolag egentligen sitter kvar med i annonsörernas ögon. Svenska Isabella Lövengrips (fd.”Blondonbella”) bolag förlorade 80% av alla sina kunder/sina avtal över natten då det avslöjades att hon hade ljugit om sina besökssiffror. Menar inte att detta ska vändes till en diskussion om IL, och inte häller har Caroline ljugit om sina siffror vad jag vet. Poängen är att även innan avslöjande kom om IL var hennes bolags omdöme så dårliga att man undrade sig hur i hela fridens namn andra bolag villa använda hennes kanaler för att förespråka deras bolag? 

Jag har lite samma uppfattning av Carolines bolag. Omdömet verkar vara lite rufsigt och hon får enormt mycket kritik som i samme vända som med IL får mig att undra varför inte annonsörerna tar det med i sin värdering i val av samarbetspartners? Och även om dom gör det, varför valde dom stenigt att annonsera via henne? 

I ILs case var förklaringen en överdrift av besökssiffror som var näre det sexdubbla av det dom i verkligheten var och annonsörerna trodde sig nå ut till 1.5 millioner läsare i veckan. Inte konstigt då att dom valt hennes bolag för att annonsera. Så kom sanningen för en dag och när så detta alla hennes kunder terminerna sina avtal abrupt. 

Jag undrar alltså vad som kvarhåller annonsörerna till en bedrift som kritiserats rejält, där kritiken(som oftast) är välbegrundat, och även brytar med lag om märkning av annonserna. Vad väger så mycket att det trumfar det negativet? 

Tenker at økonomien i det har alt å si. I IL sitt tilfelle gikk løgnen direkte utover annonsøren; de fikk ikke det de betalte for. 

Etter bilderedigeringsskandalen og kommentarfeltfadesen mistet CBE ca 80% av leserne over noe tid. Man har sett noe omsetningsfall hos henne, så det er grunn til å tro at hun ikke får like godt betalt nettopp fordi hun ikke når ut til så mange som før. Færre reklameinnlegg er det også tror jeg. Men 20.000 daglige lesere er fortsatt attraktivt for en annonsør. Selv om omdømmet ikke er så bra, de gangene det er målt, så er kjerneleserne veldig lojale ser det ut til. Fordi hun fortsatt dyrker venninnetilnærmingen og lar seg idolisere. Det er ekstremt effektfullt i markedsføringsøyemed. Vet ikke nok om IL til å si noe om hvordan hun snakker med leserne, mulig bindingen er litt dårligere slik at hun ikke heller beholdt trofastheten da omdømmet sprakk. 

Endret av CecilieX
Skrevet
1 time siden, Lana01 skrev:

ja det er virkelig en viktig og nyttig samfunnsdebatt det her. 🙄

Det er jo det som CBE selv velger å dele som blir diskutert.. 
Hadde de lagt ut noe viktig og nyttig for samfunnet, så ville ting vært anderledes, ikke sant?

• Liker 23
Skrevet (endret)
32 minutter siden, CecilieX skrev:

Tenker at økonomien i det har alt å si. I IL sitt tilfelle gikk løgnen direkte utover annonsøren; de fikk ikke det de betalte for. 

Etter bilderedigeringsskandalen og kommentarfeltfadesen mistet CBE ca 80 av leserne over noe tid. Man har sett noe omsetningsfall hos henne, så det er grunn til å tro at hun ikke får like godt betalt nettopp fordi hun ikke når ut til så mange som før. Færre reklameinnlegg er det også tror jeg. Men 20.000 daglige lesere er fortsatt attraktivt for en annonsør. Selv om omdømmet ikke er så bra, de gsngene det er målt, så er kjerneleserne veldig lojale ser det ut til. Fordi hun fortsatt dyrker venninnetilnærmingen og lar seg idolisere. Det er ekstremt effektfullt i markedsføringsøyemed. Vet ikke nok om IL til å si noe om hvordan hun snakker med leserne, mulig bindingen er litt dårligere slik at hun ikke heller beholdt trofastheten da omdømmet sprakk. 

Det du skriver om att kärnan av Carolines läsare är nöjda med henne (och antar i samma veva att den kärnan måste vara av betydlig mängd) spelar nog absolut en stor roll. IL har vel några av sina vapendragare kvar, men inte i nån stor skala. Hon har gjort bort sig så rejält så många gånger och blivit påkommen med så många lögner att det nog enbart var dom höga påhittade siffrorna som kvarhöll annonsörerna. Måste igen förtydligande att jag inte tror eller anklagar Caroline för att ljuga om sina siffror, och försöker inte dra en direkt parallell i så sätt. 

När det kommer till kommunikation med sina läsare är det nåt IL också kritiserats för. Hon ställer frågor, men följer inte up och bemöter sällan till aldrig den kritik och befintliga frågor som dyker up. Hon uppleves nog för dom flesta som egoistisk, envis och provocerande med flit. Et stolt erkännande från henne runt sitt Excel-ark med hur hon ska spela på läsarnas olika känslor för att maxa sina siffror och på så sätt tjäna mest möjligt med pengar var nog heller ingen uppmuntran till att vinna tillbaka sin förra detta fanskara. 

Endret av Hei2016-2
La till et avsnitt
  • Liker 11
Skrevet
25 minutter siden, Louiah skrev:

Herlig av CBE på Bloggerne å le av eldste barnet når barnet påpeker at hun ikke bør hoste i hånda og isåfall vaske hendene og CBE bare ler av henne. Det voksne ville vært å si «vet du hva, du har helt rett». Synes generelt hun ofte ler av barna sine, og ikke på en hyggelig måte.

Ikke rart koronavirus sprer seg når en ser hvordan CBE oppfører seg når hun er forkjøla og klemmer alle på teateret. 

Og I tillegg hoster hun rett i hånden, og etterpå klasker den oppå stabelen av andres hender. Er det mulig. Dette her var ikke normal oppførsel før koronaen heller altså.

• Liker 37
Skrevet
8 minutter siden, Felis skrev:

Men hva synes DU det er innafor å diskutere da? For meg så virker det som alle aspekter ved bedriften Treasures AS er of limits for deg, så kanskje vi bare skal legge tråden død? 

Carolines manglende hygiene har vært diskutert før, da det har vært hyppig presentert på bloggen. Møkkete negler og matlaging, blafrende hår og baking, manglende truse i treningstøy som kun kan vaskes på 30 grader, parfyme for underlivet for å dempe odør, noe som kan løses med en enkel vask... Hår, negler, treningstøy og underlivsparfyme er i tillegg spons/reklamesamarbeid, så kommentarene går i høyeste grad på bedrift, ikke Caroline personlig.

Å se det hele utfolde seg på film er fascinerende! Her har vi en voksen tobarnsmor som gjentatte ganger hoster i handa ved middagen. Hun tørker handa på en serviett, som hun deretter slenger på bordet, midt mellom mat og bestikk. Ett av barna plukker opp den samme servietten og tørker seg rundt munnen.

Barna sier at mamma ikke skal hoste i handa. Far foreslår albuen. Barna krever at hun spriter seg. Hva gjør mor? Akkurat det samme som i kommentarfeltene. Bortforklarer og står på sitt. Hun skal jo bare spise sin egen mat. Mann og unger burde faktisk slutte å herse henne sånn, Caroline vet jo best!

Denne gangen dreier Ikke kritikken seg kun om hva CBE presenterer fra sitt eget hjem. Det er ikke ene og alene fordi det er sjokkerende å se en voksen mamma mangle så grunnleggende kunnskap om smittevern. I en tid hvor folk flest har korte, rene negler, nyser i albuen og holder seg hjemme ved enhver antydning til sår hals, prioriterer CBE «forretningsturer» til Oslo stadig vekk. Hun må jo både klippe hår, velge polyester og fylle på litt der det trengs. Dessuten blir visst bildene ekstra fine hvis hun jogger i et område med stort smittepress.

Til dere som kritiserte at hun valgte bil framfor tog; vanligvis ville jeg vært helt enig. Men nå skal vi alle prise oss lykkelige for at ekteparet velger egen bil. Her har vi ei dame som tviholder på plastikknegler, som konstant piller seg i ansiktet, som verken kan sette på, eller bruke ei ansiktsmaske riktig. På vegne av de menneskene som MÅ til Oslo og kjører kollektivt, så trekker jeg et lettelsens sukk for at Caroline blir sjøsyk av tog!

Ja jeg mener hele tråden er et problem. Både i omfang , og at "alt "skal pirkes på , latterliggjøres   eller overdrives.( ikke minst all diskusjonen rundt hennes kropp), der det synes at alt er lov  og innafor å si eller mene 

Ser at det er ting med SoMe bransjen som kan være verdt å diskutere og er kritikkverdig, men reagerer som sagt på denne tråden På meg blir det latterliggjøring innlegget jeg siterte over. Har som sagt ikke sett programmet, men tenker på ordleggingen i innlegget. Man kan kritisere programmet Bloggerne i sin helhet, men å "henge ut" enklete deltagere der synes jeg lite om

• Liker 7
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Hei2016-2 skrev:

Endret av Hei2016-2
Skulle tillägga ett avsnitt, men siterade mig själv. Förlåt!
  • Liker 1
Skrevet (endret)
3 timer siden, Louiah skrev:

slettet

Endret av Lana01
  • Liker 7
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
1 time siden, Lana01 skrev:

og dette stiller seg inn i rekken om den saklige debatten CBE? Har forøvrig ikke sett episoden, men dette minner  meg mer om sladder og latterliggjøring en noe annet. . 

Jeg er enig med deg, dette er ikke viktig kritikk. 

Det paradoksale er dog at dette er content som CBE bidrar med. De som har fulgt med i TV - bransjen vet pr nå at dette er type program som engasjerer. På godt og vondt. Deltagere castes utelukkende på om de engasjerer og dessverre er det slik at man ofte jaktet på folk som man kan le av. 

I tidligere tider var det slik at deltagere ofte ble sinte og skuffet når de så hvordan de var klippet. De kjører på endimensjonale karakterer, og det burde ikke sjokkere noen. 

Personlig liker jeg dårlig at folk fremstilles slik, men det engasjerer. Man skal elske eller hate og de klipper etter beste evne for å fremstille folk slik at de engasjerer. 

CBE har valgt dette selv og burde ikke være naiv på hva utkommet kan være. Hun får svært godt betalt av TV2, og aksepterer dermed at de kan fremstille henne slik de ønsker. 

Leser du recap i Dagbladet ser du hvordan det harseleres over dem. 

Velkommen til verden utenfor Blogglandia der du mister kontroll over den perfeksjonen du ellers serverer. 

Jeg tenker at det er helt utopisk at alle vil elske deg (og det trekker ikke seere heller) Til det er vi altfor ulike hva gjelder oppvekst og bakgrunn. Som jeg har eksemplifisert tidligere: rundt lunsjbordet på min jobb er vi ca 10 damer i ulik alder og med ulik sosiøkonomisk bakgrunn. Jeg slutter aldri å la meg overraske over hvor uenige vi er. Det som for meg kan være en selvfølge, kan sjokkere buksene av kollegaen min. Og motsatt. Ganger du det opp til målestokken av Norges befolkning då skjønner du at dette fenger TV-messig

Endret av CecilieX
Skrevet
5 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg er enig med deg, dette er ikke viktig kritikk. 

Det paradoksale er dog at dette er content som CBE bidrar med. De som har fulgt med i TV - bransjen vet pr nå at dette er type program som engasjerer. På godt og vondt. Deltagere castes utelukkende på om de engasjerer og dessverre er det slik at man ofte jaktet på folk som man kan le av. 

I tidligere tider var det slik at deltagere ofte ble sinte og skuffet når de så hvordan de var klippet. De kjører på endimensjonale karakterer, og det burde ikke sjokkere noen. 

Personlig liker jeg dårlig at folk fremstilles slik, men det engasjerer. Man skal elske eller hate og de klipper etter beste evne for å fremstille folk slik at de engasjerer. 

CBE har valgt dette selv og burde ikke være naiv på hva utkommet kan være. Hun får svært godt betalt av TV2, og aksepterer dermed at de kan fremstille henne slik de ønsker. 

Leser du recap i Dagbladet ser du hvordan det harseleres over dem. 

Velkommen til verden utenfor Blogglandia der du mister kontroll over den petfeksjonen du ellers serverer. 

Dette er jeg enig i

Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Lana01 skrev:

Dette er jeg enig i

Men hvorfor forarges du over at folk da responderer på contentet? Dette er en del av mediehverdagen vår og det er det som legger grunnlaget for at influencere kan tjene til livets opphold. 

Egentlig skulle det være interessant å vite hvordan fordelingen er og hvor stor del av leserne som er positive til henne og hvor mange som bare leser  bloggen for å få seg en god latter. 

Endret av CecilieX
Skrevet
1 minutt siden, CecilieX skrev:

Men hvorfor forarges du over at folk da responderer på contentet?

Jeg reagerer på at man henger ut enkelte deltagere. Ja det blir klippet, for å lage best tv., Ta programmet og ikke deltageren. ( har som sagt ikke sett det programmet, så vanskelig å uttale seg om selve klippet)  

Jeg reagerer på måten hun fremstilles i denne kommentaren og tusenvis av andre. Det blir bare alt for mye, og dette var et eksempel. Selvfølgelig har folk sine meninger om henne som blogger  SoMe aktør osv, på godt og vondt, liker som sagt ikke at noen henges ut på denne måten over dager måneder og år . 

• Liker 6
Gjest CecilieX
Skrevet
2 minutter siden, Lana01 skrev:

Jeg reagerer på at man henger ut enkelte deltagere. Ja det blir klippet, for å lage best tv., Ta programmet og ikke deltageren. ( har som sagt ikke sett det programmet, så vanskelig å uttale seg om selve klippet)  

Jeg reagerer på måten hun fremstilles i denne kommentaren og tusenvis av andre. Det blir bare alt for mye, og dette var et eksempel. Selvfølgelig har folk sine meninger om henne som blogger  SoMe aktør osv, på godt og vondt, liker som sagt ikke at noen henges ut på denne måten over dager måneder og år . 

Det blir som å fornekte klimaendringer. Jeg tilføyde noe på innlegget mitt: Dette ER medieverden pr dags dato og selve grunnen til at influencere har et levebrød. Noen leser deg fordi de tror det vokser gullhår ut av rompa di, andre leser deg for å få seg en god latter. Det finnes ikke den person i verden som ikke folk har noe negativt å si om gitt eksempelet mitt fra lunsjrommet på jobben. 

I dagens samfunn er det gjengs at folk mener mye om hverandre, det er baksiden av det å leve av SoMe. Så å forvente at folk skal rose hverandre og ellers holde kjeft, det er en utopi. Folk ytrer seg, og den retten vernes det om. Du må gjerne gjenta dette i all fremtid, men for meg virker det som du ikke innser at når man velger noe så må man ta med både negative og positive konsekvenser, veie dem opp mot hverandre. Som influencer så er det utopisk at du blir elsket av alle. Fordelene er mange, og så må man telle opp om ulempene er for mange. 

Du vil liksom fjerne årsaken til at man kan leve som influencer. Statistikken viser at bloggen har et antall lesere, disse gir grunnlag for hvor mye du tan ta betalt. Det du ikke vet er hvor mange som er positive lesere. Men et klikk er et klikk, og du tjener på klikk. Enten lever du med det, eller så gjør du det ikke. Da finnes det andre jobber som du kan veie fordelene opp mot ulempene. 

Gjest CecilieX
Skrevet
22 minutter siden, Lana01 skrev:

Jeg skjønner ikke hva det uthevede betyr. Programmet består av deltagere som viser frem privatlivet sitt og deltagerne betales godt for å levere innhold. Betalingen og eksponeringen er et stort gode. 

Det TV2 betaler dem for er at de leverer et innhold som seerne engasjeres av. 

Ingen hadde giddet å se på folk som ikke skapte innhold som engasjerte. Da hadde de ikke valgt deg, og du hadde ikke fått muligheten. 

Jeg kan mistenke at det å komme på TV og bli kjendis er så goals for noen at de glemmer hva de egentlig selger. 

Ser du på antall søknader til alle disse realityprogrammene og ellers hvordan folk jakter på klikk og likes og higer etter å bli store på SoMe, så ser mange store muligheter. Lite jobb, store penger og utømmelig bekreftelse. Topp. Men da velger du også at folk har en mening om deg. Og lever med det. 

Fordelen og ulempen med å leve på internett er den samme, det mangler regulering. Du kan stort sett gjøre som du vil uten at det får konsekvenser, men det gir deg dermed også lite vern. 

Sånn, nå skal jeg gi meg. 

Skrevet
36 minutter siden, Lana01 skrev:

Men det at folk reagerer er det hun lever av? Hun legger opp tii å engasjere, provosere og irritere. Sånn sett går vi spm deltakere i denne tråden rett i honningfella hennes. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg syns det så fryktelig kronglete ut å sitte og spise middag på de høye stolene de hadde stående ved kjøkkenøya. Andre som laa merke til det i dagens episode? 

• Liker 9
Skrevet
15 minutter siden, CecilieX skrev:

Det blir som å fornekte klimaendringer. Jeg tilføyde noe på innlegget mitt: Dette ER medieverden pr dags dato og selve grunnen til at influencere har et levebrød. Noen leser deg fordi de tror det vokser gullhår ut av rompa di, andre leser deg for å få seg en god latter. Det finnes ikke den person i verden som ikke folk har noe negativt å si om gitt eksempelet mitt fra lunsjrommet på jobben. 

I dagens samfunn er det gjengs at folk mener mye om hverandre, det er baksiden av det å leve av SoMe. Så å forvente at folk skal rose hverandre og ellers holde kjeft, det er en utopi. Folk ytrer seg, og den retten vernes det om. Du må gjerne gjenta dette i all fremtid, men for meg virker det som du ikke innser at når man velger noe så må man ta med både negative og positive konsekvenser, veie dem opp mot hverandre. Som influencer så er det utopisk at du blir elsket av alle. Fordelene er mange, og så må man telle opp om ulempene er for mange. 

Du vil liksom fjerne årsaken til at man kan leve som influencer. Statistikken viser at bloggen har et antall lesere, disse gir grunnlag for hvor mye du tan ta betalt. Det du ikke vet er hvor mange som er positive lesere. Men et klikk er et klikk, og du tjener på klikk. Enten lever du med det, eller så gjør du det ikke. Da finnes det andre jobber som du kan veie fordelene opp mot ulempene. 

Ja selvsagt må CBE  tåle kritikk ( konstruktiv og saklig  sådan) men man må ikke tåle daglig latterliggjøring håning eller tråder som denne. Utallige  innlegg som forteller hvor latterlig hun ser ut, dum hun er eller at  man zoomer  inn på hennes kroppsdeler , for å finne enda en ting å ta henne på Jeg er klar over at det finnes mange der ute ( eller her inne) for den sags skyld som ikke bryr seg et drøyt om det og poster ufine kommentarer,, så det holder  men jeg kommer ikke til å synes at det er greit.

• Liker 3
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)

For å sette det på spissen. Etter at fotballaget til nevøen min hadde fått skikkelig bank sa jeg spøkefullt til ham at fotball hadde vært så mye gøyere om ikke alle disse motspillerne stod i veien. Han lo ikke, da. 

Tilsvarende sa moren hans som jobbet i butikk at butikkjobben kunne vært fin den om det bare ikke var for kundene. 

Endret av CecilieX

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...