Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Jeg måtte søke opp fyren på twitter for å se kommentarene hans med egne øyne, og hva kan jeg si? Etter mange kritiske tilbakemeldinger om at det han ytrer om rus/fart fremstår fullstendig borti natta etterfulgt av en god del sedvanlig kverulering rundt temaet kommer altså dette i kjent stil: "Kan ikke se at jeg har skrevet noe som kan antyde at jeg ikke synes at det å kjøre i 200km/t er idiotisk. Har jeg gjort det så er det uansett ikke det jeg mener."

Ytringsfrihet er vel og bra, men når du bruker twitterkontoen din til å kverulere på fartsgrenser, tviholde på at andre misforstår hva du mener, og ellers henger ut andre twitterbrukere/personer i tide og utide, ikke bare til følgerskaren din på 3500 men i all offentlighet, da vitner det om at gråsoneproblematikken, holdningen til lover og regler, respekt for andre mennesker generelt og evne til selvkritikk og refleksjon er en gjennomgående utfordring ikke bare for daglig leder av carolinebergeriksenno men også for "founder of" netfit og omvendt julenisse. Man har et ansvar for hvordan man velger å fremstå på sosiale medier både som privatperson og som profesjonell aktør, spesielt om man smykker seg med titler for egen næringsvirksomhet og merkevare.

Troverdighet og omdømme knyttet til et personnavn som tilfeldigvis også er knyttet opp til flere merkevarer er så sammenvevd at konsekvensene for merkevarene carolinebergeriksenno, netfit og omvendt julenisse vil bli større og større jo oftere begge eierne ikke er seg sitt ansvar bevisst rundt hva de formidler gjennom sine sosiale kanaler. Dette til tross for å påberope seg et privatliv ingen vet noe om. Å bytte ut "Fotballfrue" med sitt eget folkeregistrerte privatnavn synes i ettertid å ha vært en skikkelig dårlig idé. For måten de har valgt og velger å fremstå på i sine SoMe-kanaler er uløselig knyttet til deres private navn og merkevarene deres, enten de vil eller ikke. Derfor går omdømmet og troverdigheten rett vest, så lenge de fortsetter å ta dårlige valg med tanke på hva de publiserer og kommenterer på det profesjonelle plan. Som i jobb. Som annonseselgere. Som formidlere. Som påvirkere.

Tilføyelse:https://mobile.twitter.com/lkeriksen23?ref_src=twsrc^google|twcamp^serp|twgr^author

Artig at LK kritiserer Forren for å være for lite ydmyk etter å ha blitt tatt for å stjele fra botkassa. Det singler i glasshuset ditt, LK. Du har ikke opptrådt ydmykt en eneste gang gjennom bloggkarrieren til kona di, spesielt ikke etter avsløringen av bilderedigeringen. Skylde på andre er taktikken din, ikke ydmykhet.

• Liker 43
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen av disse to blitt sett og anerkjent i barndommen???

Hvor mange  bryr seg  hvilken plass Lk kom på i løpet, eller hvor fort frua løper?? Og den Twitter-attityden... snakk om å være høy på seg sjæl. Hva heter den greia med at jo mindre man kan og vet, jo mere skråsikkert uttaler man seg? Denne bedriften er jo selve definisjonen på det!!

• Liker 28
Skrevet
3 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Ehm, @Undreguri... Brukerdebatt. Google it

Den var god. 

• Liker 21
Skrevet
4 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Ehm, @Undreguri... Brukerdebatt. Google it

Jøss. 

Jeg tolket det som at @undreguri mener fotballfrueparet er rammet av dunning krüger jeg  

• Liker 23
Skrevet
2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Den var god. 

Takk, det var innmari snilt av deg. Ifølge @Undreguri mangler jeg kunnskaper og har dårlige ferdigheter på sosiale og intellektuelle områder samtidig som jeg feilaktig overvurderer disse egenskapene og evnene hos meg selv, så da betyr svaret ditt ekstra mye for meg. 

• Liker 7
Skrevet
35 minutter siden, Undreguri skrev:

Har ingen av disse to blitt sett og anerkjent i barndommen???

Hvor mange  bryr seg  hvilken plass Lk kom på i løpet, eller hvor fort frua løper?? Og den Twitter-attityden... snakk om å være høy på seg sjæl. Hva heter den greia med at jo mindre man kan og vet, jo mere skråsikkert uttaler man seg? Denne bedriften er jo selve definisjonen på det!!

33 minutter siden, Undreguri skrev:

Dunning Kruger-effekten... Google det @Shopgirl2014, @virkelig og @Lin10

Takk, det var innmari snilt av deg. Ifølge @Undreguri mangler jeg kunnskaper og har dårlige ferdigheter på sosiale og intellektuelle områder samtidig som jeg feilaktig overvurderer disse egenskapene og evnene hos meg selv, så da betyr svaret ditt ekstra mye for meg. 

På tide å ikke ta alt så personlig? 

Med mindre du er Caroline eller LK da

• Liker 24
Skrevet

Tja, vet ikke om det er verre enn støtt og stadig bruke uttrykket «tilsynet for høy moral» om sine meningsmotstandere, altså. 

• Liker 33
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

På tide å ikke ta alt så personlig? 

Med mindre du er Caroline eller LK da

Hvorfor skal jeg google Dunning-Kruger-effekten? Har jeg skrevet noe om LKEs løpeferdigheter eller hva han skriver på Twitter? Jeg har da ikke diskutert dette med @Undreguri i det hele tatt. Det er @Undreguri som bedriver sofa-diagnostisering her, og som altså ber tre brukere i denne tråden om å google en personlighetsforstyrrelse.

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Hvorfor skal jeg google Dunning-Kruger-effekten? Har jeg skrevet noe om LKEs løpeferdigheter eller hva han skriver på Twitter? Jeg har da ikke diskutert dette med @Undreguri i det hele tatt. Det er @Undreguri som bedriver sofa-diagnostisering her, og som altså ber tre brukere i denne tråden om å google en personlighetsforstyrrelse.

Det kan jo være litt sunt å få inn andre perspektiver på menneskers atferd, spesielt når enkeltpersoner skal forsvare disse menneskene uansett hva. 

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

Det kan jo være litt sunt å få inn andre perspektiver på menneskers atferd, spesielt når enkeltpersoner skal forsvare disse menneskene uansett hva. 

Ja, jeg tror også at det kan være sunt å få perspektiver på menneskelig atferd. Tenker da spesielt på gruppedynamikk, og hvilke sperrer man tilsynelatende mister når man når man omtaler andre mennesker anonymt på nett. Interessante fenomener, synes du ikke? 

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Ja, jeg tror også at det kan være sunt å få perspektiver på menneskelig atferd. Tenker da spesielt på gruppedynamikk, og hvilke sperrer man tilsynelatende mister når man når man omtaler andre mennesker anonymt på nett. Interessante fenomener, synes du ikke? 

Synes nesten det er mer interessant hvordan man danner et tenkt vennskapelig forhold til fremmede på Internett ;)

• Liker 28
Skrevet
1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

Synes nesten det er mer interessant hvordan man danner et tenkt vennskapelig forhold til fremmede på Internett ;)

Kan du gi noen eksempler på det? 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Shopgirl2014 skrev:

Kan du gi noen eksempler på det? 

Nok av de i tråden :jepp:

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Nok av de i tråden :jepp:

Ja, vennskapet blant en del av brukerne her i tråden har blitt ganske nært med tiden, hvis det var det du tenkte på. 

• Liker 7
Skrevet

Dunning-Kruger effekten er en tankefeil, ikke en personlighetsforstyrrelse. Det hadde nok vært lurt å google som anbefalt @Shopgirl2014

• Liker 29
Skrevet

Ja, vennskapet blant en del av brukerne her i tråden har blitt ganske nært med tiden, hvis det var det du tenkte på. 

:klaske:

• Liker 12
Skrevet (endret)
2 timer siden, Shopgirl2014 skrev:

«de som er inkompetente vil ha liten innsikt i sin egen inkompetanse og dette har blitt kjent som Dunning-Kruger-effekten».[4] I 2014 beskrev Dunning og Helzer hvordan Dunning-Kruger effekten peker på at personer som har dårlige resultater ikke er i en posisjon hvor de er i stand til å gjenkjenne at prestasjonene deres kommer til kort.[5]

Du kjenner ikke igjen ekteparet Eriksen i denne beskrivelsen? At de ikke evner å se hva de ikke er gode på og istedenfor fortsetter med kverruleringen på alt? De har alltid rett, alle andre har alltid feil. Oppegående mennesker skjønner at de ikke alltid har rett. Jeg tror ikke de er dumme, jeg tror at de har hatt et miljø rundt seg de siste 10 årene som har heiet på deres oppførsel istedenfor å korrigere den. De fleste som er i en slik situasjon over lengre tid ender opp med å leve lenger og lenger oppi sine egne rassh*l.

Endret av FotbaIlflua
Skrivefeil
  • Liker 38
Skrevet
Akkurat nå, FotbaIlflua skrev:

«de som er inkompetente vil ha liten innsikt i sin egen inkompetanse og dette har blitt kjent som Dunning-Kruger-effekten».[4] I 2014 beskrev Dunning og Helzer hvordan Dunning-Kruger effekten peker på at personer som har dårlige resultater ikke er i en posisjon hvor de er i stand til å gjenkjenne at prestasjonene deres kommer til kort.[5]

Du kjenner ikke igjen ekteparet Eriksen i denne beskrivelsen? At de ikke evner å se hva de ikke er gode på og istedenfor fortsetter med kverruleringen på alt? De har alltid rett, alle andre har alltid feil. Oppegående mennesker skjønner at de ikke alltid har rett. Jeg tror ikke de er dumme, jeg tror at de ikke har hatt et miljø rundt seg de siste 10 årene som har heiet på deres oppførsel istedenfor å korrigere den. De fleste som er i en slik situasjon over lengre tid ender opp med å leve lenger og lenger oppi sine egne rassh*l.

Spot on! 😄

:blomst:

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...