Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest Lavande
Skrevet (endret)

@Nudeldama vedr hvordan reagere på å ha blitt brukt på CBE.no sine SoMe-kanaler: Er det ikke bedre å legge ansvaret på de som er voksne idag, og som faktisk kan forebygge "the worst case scenario"?

For min del håper jeg heller at bedriftseierne snarest kan beskytte barna mot eksponering i SoMe. Og om det ikke skjer, får det være opp til de det gjelder hvordan de eventuelt vil reagere, når den tid kommer. 

Tilføyelse: Jeg har dessverre ingen tro på at bedriftseierne vil klare å reflektere godt nok rundt dette på egen hånd (ut fra det vi hittil har sett derfra). Vi som er i stand til det, bør uansett ikke frata dem ansvaret.

Om bruk av barn i SoMe: https://influencere.wordpress.com/generelt-bruk-av-barn-i-some/

Endret av Lavande
Videoannonse
Annonse
Gjest Lavande
Skrevet

Fra dagens instastory - lagret her http://web.archive.org/web/20200819224512/https://www.instadp.com/stories/carolinebergeriksenno

20200820_004000.thumb.jpg.36798b6b0526fb4df8cd8511415de47f.jpg

Er Caroline Berg Eriksen en slik god "influencer" som folk bør følge? Er "hun" god for "deg" og for "din sjel"?  Nei, mener jeg, jf. https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

Skrevet
6 timer siden, Lille_Krokodille skrev:

Det er jeg enig i. De vil jo en dag oppdage hvor mye som er publisert om dem, jeg håper jo at de ikke vil være vondt for dem. Men man leser jo om alle kjendisbarna som forteller sine historier, og det at anonymiteten og egen identitet som ble tatt fra dem er noe som går igjen. Men det er lov å håpe! 

Pga instastory og snap kan de aldri få vite akkurat hva og hvor mye som er publisert. Det hadde jeg slitt svært med, tror jeg. 

Det er ikke nok med det som vises og skrives på bloggen, men tenk på alle de tusen småsnuttene med lyd og bevegelse de også deler. Barn som løper, leker, koser, spiser, snakker, synger og danser der de skulle være tryggest. Det er så forferdelig trist. 

• Liker 39
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
8 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Jeg syns faktisk ikke at et fremtidig håp om at barn ikke vil ha vondt av det teller godt nok når det gjelder foreldres behov for eksponering av barn. De kan eksponere seg selv til krampa tar dem, men hold barn unna til de kan ta et reflektert valg selv.

Nei, det mener ikke jeg heller. Men jeg skrev det på den måten fordi de allerede er så massivt eksponert. 

Skrevet

De har vist drevet med hjemmetrening i over ett år, så da har jeg ikke så store forhåpninger til netfit.. 

« Appen vi jobber med er såpass avansert at det ikke bare er å «kaste seg rundt». Hjemmetrening har vi holdt på med i mer enn ett år, så der var vi tidlig ute. Sjekk ut instagrammen til Netfit 🙂«

kommentar fra bloggen. 

• Liker 22
Skrevet
13 timer siden, Halle-Palle skrev:

Jeg er ikke særlig god i engelsk selv, men «on the road and back again» - er det bra engelsk? Ser veldig direkte oversatt ut?

Er dette saklig kritikk av bedriften? At du tviler om det hun skriver er «særlig god engelsk og det ser direkte oversatt ut?»

• Liker 4
Skrevet

Sykt kleint med den fotoshooten foran bilen 

• Liker 15
Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Monimoni
Glemte å sitere
Gjest Twistdott
Skrevet (endret)
9 timer siden, Villroses hage skrev:

Sett deg inn i reglene før du poster!
Å diskutere barn er absolutt ikke tillatt.

Vennligst slett!

Hva maser du om egentlig, ro deg ned. Jeg slettet innlegget før jeg skrev det du siterer meg på, så det var derfor slettet da du skrev kommentaren din.

Endret av Twistdott
Skrevet
51 minutter siden, 123Frustrert skrev:

De har vist drevet med hjemmetrening i over ett år, så da har jeg ikke så store forhåpninger til netfit.. 

« Appen vi jobber med er såpass avansert at det ikke bare er å «kaste seg rundt». Hjemmetrening har vi holdt på med i mer enn ett år, så der var vi tidlig ute. Sjekk ut instagrammen til Netfit 🙂«

kommentar fra bloggen. 

Så da hadde de nesten 12 måneders øvelse før de publiserte de to livetreningene etter lock down? 😂 

Skjønner appen tar tid når utviklingen går så uendelig sakte. 

• Liker 37
Skrevet
45 minutter siden, Gasellen skrev:

Sykt kleint med den fotoshooten foran bilen 

Bilen er pent plassert på insta og story i går og i dag. Så vi kan forvente en bilreklame rett rundt hjørnet. 

• Liker 25
Skrevet
1 time siden, ¤flicka¤ skrev:

Jeg blir helt flau av den selvtilliten de har på at denne appen skal bli så revolusjonerende for folk flest. 

Hvor har de skrevet at de tror denne appen blir så revolusjonerende for folk flest?

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Nudeldama skrev:

Hvor har de skrevet at de tror denne appen blir så revolusjonerende for folk flest?

Det har de ikke 🙂 Men ut i fra det de faktisk sier så er det tydelig at de selv mener den vil være verdt den veldig lange ventetiden, også sammenlignet med andre tilbud av samme type. At den er avansert har de sagt.

• Liker 19
Skrevet
17 minutter siden, ¤flicka¤ skrev:

Det har de ikke 🙂 Men ut i fra det de faktisk sier så er det tydelig at de selv mener den vil være verdt den veldig lange ventetiden, også sammenlignet med andre tilbud av samme type. At den er avansert har de sagt.

Å snakke om appen på den måten er de jo så klart nødt til, de skal selge den inn, og de har jo så klart stor tro på dette, hvorfor ellers skulle de legge noe så mye arbeid 

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, ¤flicka¤ skrev:

De skrev den var komplisert, men det kan også gå på hvordan den lages og arbeidet som ligger bak.

Jeg har heller ikke sett at de anser den som revolusjonerende, men det er da forståelig at de vil omtale egen app positivt og ønske å selge den. Det er jo jobben deres.

• Liker 4
Skrevet

De har jo sagt at det ikke finnes noe lignende på markedet, så da kan man jo lure på hva som gjør at app'n skal skille seg ut blant alle de som allerede eksisterer. Får ikke håpe det er det å bruke app'n som er komplisert for trening skal være enkelt. Ellers gidder hvertfall ikke folk trene. Skal de lykkes, må de hvertfall by på noe annet enn det netfit er i dag. 

• Liker 23
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Det er kanskje litt spesielt å publisere rosende kommentarer om de spretne puppene hun har etter å ha ammet to barn, når det er silikon... Men så var det dette med den «naturlige, trente og sunne kroppen» da... 

Man skal ikke høste skryt for andres arbeid!

Skrevet
37 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Det er kanskje litt spesielt å publisere rosende kommentarer om de spretne puppene hun har etter å ha ammet to barn, når det er silikon... Men så var det dette med den «naturlige, trente og sunne kroppen» da... 

Man skal ikke høste skryt for andres arbeid!

Klarte ikke å holde meg🙈tror man den blir publisert 🤪🙏🏻

CE7D3BC8-5CE9-4703-B9CF-2F7CCA54B8DD.png

• Liker 30
Skrevet

Silikon eller ei...

Er det IMPONERENDE å ha spretne pupper? 

• Liker 39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...