Gjest Lavande Skrevet 19. august 2020 #26721 Skrevet 19. august 2020 (endret) @Nudeldama vedr hvordan reagere på å ha blitt brukt på CBE.no sine SoMe-kanaler: Er det ikke bedre å legge ansvaret på de som er voksne idag, og som faktisk kan forebygge "the worst case scenario"? For min del håper jeg heller at bedriftseierne snarest kan beskytte barna mot eksponering i SoMe. Og om det ikke skjer, får det være opp til de det gjelder hvordan de eventuelt vil reagere, når den tid kommer. Tilføyelse: Jeg har dessverre ingen tro på at bedriftseierne vil klare å reflektere godt nok rundt dette på egen hånd (ut fra det vi hittil har sett derfra). Vi som er i stand til det, bør uansett ikke frata dem ansvaret. Om bruk av barn i SoMe: https://influencere.wordpress.com/generelt-bruk-av-barn-i-some/ Endret 19. august 2020 av Lavande
Gjest Lavande Skrevet 19. august 2020 #26722 Skrevet 19. august 2020 Fra dagens instastory - lagret her http://web.archive.org/web/20200819224512/https://www.instadp.com/stories/carolinebergeriksenno Er Caroline Berg Eriksen en slik god "influencer" som folk bør følge? Er "hun" god for "deg" og for "din sjel"? Nei, mener jeg, jf. https://influencere.wordpress.com/cbe-no/ Brudd på alkoholloven Brudd på markedsføringsloven Bruk av barn i SoMe Diverse Klima og miljø Kroppsfokus Løgner og juks
Halle-Palle Skrevet 20. august 2020 #26723 Skrevet 20. august 2020 6 timer siden, Lille_Krokodille skrev: Det er jeg enig i. De vil jo en dag oppdage hvor mye som er publisert om dem, jeg håper jo at de ikke vil være vondt for dem. Men man leser jo om alle kjendisbarna som forteller sine historier, og det at anonymiteten og egen identitet som ble tatt fra dem er noe som går igjen. Men det er lov å håpe! Pga instastory og snap kan de aldri få vite akkurat hva og hvor mye som er publisert. Det hadde jeg slitt svært med, tror jeg. Det er ikke nok med det som vises og skrives på bloggen, men tenk på alle de tusen småsnuttene med lyd og bevegelse de også deler. Barn som løper, leker, koser, spiser, snakker, synger og danser der de skulle være tryggest. Det er så forferdelig trist. 39
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 20. august 2020 #26724 Skrevet 20. august 2020 8 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev: Jeg syns faktisk ikke at et fremtidig håp om at barn ikke vil ha vondt av det teller godt nok når det gjelder foreldres behov for eksponering av barn. De kan eksponere seg selv til krampa tar dem, men hold barn unna til de kan ta et reflektert valg selv. Nei, det mener ikke jeg heller. Men jeg skrev det på den måten fordi de allerede er så massivt eksponert.
123Frustrert Skrevet 20. august 2020 #26725 Skrevet 20. august 2020 De har vist drevet med hjemmetrening i over ett år, så da har jeg ikke så store forhåpninger til netfit.. « Appen vi jobber med er såpass avansert at det ikke bare er å «kaste seg rundt». Hjemmetrening har vi holdt på med i mer enn ett år, så der var vi tidlig ute. Sjekk ut instagrammen til Netfit 🙂« kommentar fra bloggen. 22
Hellasinmyheart Skrevet 20. august 2020 #26726 Skrevet 20. august 2020 13 timer siden, Halle-Palle skrev: Jeg er ikke særlig god i engelsk selv, men «on the road and back again» - er det bra engelsk? Ser veldig direkte oversatt ut? Er dette saklig kritikk av bedriften? At du tviler om det hun skriver er «særlig god engelsk og det ser direkte oversatt ut?» 4
Gasellen Skrevet 20. august 2020 #26727 Skrevet 20. august 2020 Sykt kleint med den fotoshooten foran bilen 15
Monimoni Skrevet 20. august 2020 #26728 Skrevet 20. august 2020 (endret) Slettet Endret 20. august 2020 av Monimoni Glemte å sitere
Gjest Twistdott Skrevet 20. august 2020 #26729 Skrevet 20. august 2020 (endret) 9 timer siden, Villroses hage skrev: Sett deg inn i reglene før du poster! Å diskutere barn er absolutt ikke tillatt. Vennligst slett! Hva maser du om egentlig, ro deg ned. Jeg slettet innlegget før jeg skrev det du siterer meg på, så det var derfor slettet da du skrev kommentaren din. Endret 20. august 2020 av Twistdott
Inocybe Skrevet 20. august 2020 #26730 Skrevet 20. august 2020 51 minutter siden, 123Frustrert skrev: De har vist drevet med hjemmetrening i over ett år, så da har jeg ikke så store forhåpninger til netfit.. « Appen vi jobber med er såpass avansert at det ikke bare er å «kaste seg rundt». Hjemmetrening har vi holdt på med i mer enn ett år, så der var vi tidlig ute. Sjekk ut instagrammen til Netfit 🙂« kommentar fra bloggen. Så da hadde de nesten 12 måneders øvelse før de publiserte de to livetreningene etter lock down? 😂 Skjønner appen tar tid når utviklingen går så uendelig sakte. 37
MiniMjau Skrevet 20. august 2020 #26731 Skrevet 20. august 2020 45 minutter siden, Gasellen skrev: Sykt kleint med den fotoshooten foran bilen Bilen er pent plassert på insta og story i går og i dag. Så vi kan forvente en bilreklame rett rundt hjørnet. 25
Populært innlegg ¤flicka¤ Skrevet 20. august 2020 Populært innlegg #26732 Skrevet 20. august 2020 Jeg blir helt flau av den selvtilliten de har på at denne appen skal bli så revolusjonerende for folk flest. Har de egentlig gjort noen analyse av hvordan markedet er, og hva folk vil ha? Jeg har hatt haugevis med apper på telefonen min, og det skal ganske mye til for at jeg skal gidde å bruke noe fast. En av de jeg bruker oftest er den som styrer robotstøvsugeren... Og selv om jeg er veldig glad i å trene har jeg ingen treningsapper og hvis jeg trenger inspirasjon leter jeg opp den selv hos en troverdig kilde som vet hva de snakker om. Jeg trenger ingen app til å fortelle meg at jeg kan gjøre 50 burpees og stå i planken i et minutt. Fallhøyden blir iallefall stor når lanseringen hele tiden utsettes. Til slutt forventer jeg omtrent en app som gjør treningen for meg, passer barn og betaler regninger mens den lager middag. Så «avansert» som den appen visstnok skal være. 59
Nudeldama Skrevet 20. august 2020 #26733 Skrevet 20. august 2020 1 time siden, ¤flicka¤ skrev: Jeg blir helt flau av den selvtilliten de har på at denne appen skal bli så revolusjonerende for folk flest. Hvor har de skrevet at de tror denne appen blir så revolusjonerende for folk flest? 3
¤flicka¤ Skrevet 20. august 2020 #26734 Skrevet 20. august 2020 4 minutter siden, Nudeldama skrev: Hvor har de skrevet at de tror denne appen blir så revolusjonerende for folk flest? Det har de ikke 🙂 Men ut i fra det de faktisk sier så er det tydelig at de selv mener den vil være verdt den veldig lange ventetiden, også sammenlignet med andre tilbud av samme type. At den er avansert har de sagt. 19
Gull vaffel Skrevet 20. august 2020 #26735 Skrevet 20. august 2020 17 minutter siden, ¤flicka¤ skrev: Det har de ikke 🙂 Men ut i fra det de faktisk sier så er det tydelig at de selv mener den vil være verdt den veldig lange ventetiden, også sammenlignet med andre tilbud av samme type. At den er avansert har de sagt. Å snakke om appen på den måten er de jo så klart nødt til, de skal selge den inn, og de har jo så klart stor tro på dette, hvorfor ellers skulle de legge noe så mye arbeid 3
Nudeldama Skrevet 20. august 2020 #26736 Skrevet 20. august 2020 17 minutter siden, ¤flicka¤ skrev: Det har de ikke 🙂 Men ut i fra det de faktisk sier så er det tydelig at de selv mener den vil være verdt den veldig lange ventetiden, også sammenlignet med andre tilbud av samme type. At den er avansert har de sagt. De skrev den var komplisert, men det kan også gå på hvordan den lages og arbeidet som ligger bak. Jeg har heller ikke sett at de anser den som revolusjonerende, men det er da forståelig at de vil omtale egen app positivt og ønske å selge den. Det er jo jobben deres. 4
Klaraku78 Skrevet 20. august 2020 #26737 Skrevet 20. august 2020 De har jo sagt at det ikke finnes noe lignende på markedet, så da kan man jo lure på hva som gjør at app'n skal skille seg ut blant alle de som allerede eksisterer. Får ikke håpe det er det å bruke app'n som er komplisert for trening skal være enkelt. Ellers gidder hvertfall ikke folk trene. Skal de lykkes, må de hvertfall by på noe annet enn det netfit er i dag. 23
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 20. august 2020 #26738 Skrevet 20. august 2020 Det er kanskje litt spesielt å publisere rosende kommentarer om de spretne puppene hun har etter å ha ammet to barn, når det er silikon... Men så var det dette med den «naturlige, trente og sunne kroppen» da... Man skal ikke høste skryt for andres arbeid!
Halle-Palle Skrevet 20. august 2020 #26739 Skrevet 20. august 2020 37 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Det er kanskje litt spesielt å publisere rosende kommentarer om de spretne puppene hun har etter å ha ammet to barn, når det er silikon... Men så var det dette med den «naturlige, trente og sunne kroppen» da... Man skal ikke høste skryt for andres arbeid! Klarte ikke å holde meg🙈tror man den blir publisert 🤪🙏🏻 30
FruRosa Skrevet 20. august 2020 #26740 Skrevet 20. august 2020 Silikon eller ei... Er det IMPONERENDE å ha spretne pupper? 39
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå