MiniMjau Skrevet 17. august 2020 #26621 Skrevet 17. august 2020 22 minutter siden, Louiah skrev: Ikke samme menneske på TV og på blogg/insta nå heller. https://ibb.co/6mzVG8T Hun virker jo så nervøs og stiv, og ansiktsuttrykket deretter. 8
Lopploella Skrevet 17. august 2020 #26622 Skrevet 17. august 2020 (endret) Hvor er det bildet fra? Ser jo ut som et helt annet menneske. Endret 17. august 2020 av Lopploella 24
Klementine Skrevet 17. august 2020 #26623 Skrevet 17. august 2020 Bedriften CBE burde gjort en bedre figur de 10 minuttene de hadde på Nyhetskanalen. Det blir for enkelt rett og slett. Frontfiguren så forøvrig veldig lite ut som på bildene. Veldig flott! men veldig annerledes og operert look. 23
Isild Skrevet 18. august 2020 #26624 Skrevet 18. august 2020 Er det stygt å poengtere at CBE ser veldig forskjellig ut på TV og på bloggen? Hun er uansett en veldig vakker dame, ingen har sagt noe annet. Jeg forstår ikke vitsen med å pynte på bilder. Redigering av bilder er veldig viktig å snakke om i kroppspressdebatten. Det handler om at influencere er idealer for veldig mange, og når det idealet de selger ikke er oppnåelig pga redigering osv, så er det mange av oss som syns det er verdt å ha fokus på. Jeg tror ikke lenger CBE redigerer seg tynnere på bildene, men det ser ut som det jevnes ut og freshes opp endel. 28
Klaraku78 Skrevet 18. august 2020 #26625 Skrevet 18. august 2020 Jeg kikka kjapt gjennom story, men er hun i Oslo igjen?..Og ikke nok med det, så skal hun ut å løpe. Så hjemme løper hun på mølla, men i Oslo må hun ut å løpe. Jeg skjønner ikke hvorfor det virker som om hun gjør alt hun kan for at hun skal virke så lite opplyst. 43
Kaputt Skrevet 18. august 2020 #26626 Skrevet 18. august 2020 10 timer siden, Klementine skrev: Bedriften CBE burde gjort en bedre figur de 10 minuttene de hadde på Nyhetskanalen. Det blir for enkelt rett og slett. Frontfiguren så forøvrig veldig lite ut som på bildene. Veldig flott! men veldig annerledes og operert look. Jeg hadde hatt problemer med å kjenne henne igjen på gata. Sånn sett ganske greit med redigering da; for det må være fint å kunne gå rundt inkognito 😊 23
Klementine Skrevet 18. august 2020 #26627 Skrevet 18. august 2020 17 minutter siden, Kaputt skrev: Jeg hadde hatt problemer med å kjenne henne igjen på gata. Sånn sett ganske greit med redigering da; for det må være fint å kunne gå rundt inkognito 😊 Hun går jo ikke ut, så det problemet løser seg jo selv. Men ja, det var en helt annen kvinne som satt å ble intervjuet. Gylden anledning til å "selge" seg selv og egen merkevare, men der budskapet om at det var krevende å sjonglere hjemmeskole og hjemmekontor er det som stakk seg frem nok en gang. Jeg forstår ikke hvorfor jeg blir oppgitt. Men det er vel det at jeg ikke forstår hvorfor en ikke forvalter posisjonen sin bedre. Det er så uforståelig for meg. 21
Ikkenoledig Skrevet 18. august 2020 #26628 Skrevet 18. august 2020 4 timer siden, Klaraku78 skrev: Jeg kikka kjapt gjennom story, men er hun i Oslo igjen?..Og ikke nok med det, så skal hun ut å løpe. Så hjemme løper hun på mølla, men i Oslo må hun ut å løpe. Jeg skjønner ikke hvorfor det virker som om hun gjør alt hun kan for at hun skal virke så lite opplyst. Når ble det farlig å løpe ute? Og hun løper ute når hun er hjemme også. Opptil flere ganger i uka. 8
Klaraku78 Skrevet 18. august 2020 #26629 Skrevet 18. august 2020 (endret) 1 time siden, Ikkenoledig skrev: Når ble det farlig å løpe ute? Og hun løper ute når hun er hjemme også. Opptil flere ganger i uka. Nå er det vel anbefalt å ikke reise til Oslo hvis du ikke absolutt må. Så først har hun reist til Oslo, så vært ute og spist. Og i dag måtte hun i tillegg løpe ute. Jeg tror de er mer enn nok folk i Oslo enn at de utenfra må komme å trene der. En ting at hun faktisk gjør som hun gjør, men i tillegg viser det til alle. Men hun har jo vist mange ganger nå at hun ikke bryr seg så mye om disse korona reglene. Angående løping, så er det vel ikke mye hun løper ute kontra inne. Jeg vil tippe under 5-10 prosent ut ifra det hun viser, kanskje enda mindre. Det er stort sett bare noen enkelte dager når det er fint vær. Lagt til: Oslo anses som en rød kommune. Det var det for 2 dager siden hvertfall. Så å reise dit vil være det samme som å reise til Sverige for eksempel. Og som alle vet så får man 10 dager karantene hvis man tar seg tur dit. Så da trenger man vel ikke utdype noe mer om hvorfor det er problematisk at hun tar seg en løpetur i Oslo. Endret 18. august 2020 av Klaraku78 32
123Frustrert Skrevet 18. august 2020 #26630 Skrevet 18. august 2020 Men hvorfor diskutere om cbe tar ansvar eller ei? Hun har da vitterlig aldri tatt ansvar for noen ting, uansett. Noe mer egosentrisk blogg og instaprofil skal du lete lenge etter, jeg har aldri sett noe. Hadde eieren av bloggen/insta vært rundt 20 hadde jeg skjønt det, men når eieren er en godt voksen dame er det flaut og helt sykt. Jeg håper innehaveren har mer mellom øre en hva som vises i some, ellers er det ganske stakkarslig. 29
FotbaIlflua Skrevet 18. august 2020 #26631 Skrevet 18. august 2020 To episoder inn i bloggerne og CBE har ikke vært med i det hele tatt i de to første episodene. Så vidt jeg har sett har alle de andre vært profilert i de første to episodene. 8
FotbaIlflua Skrevet 18. august 2020 #26632 Skrevet 18. august 2020 4 timer siden, Klementine skrev: Hun går jo ikke ut, så det problemet løser seg jo selv. Men ja, det var en helt annen kvinne som satt å ble intervjuet. Gylden anledning til å "selge" seg selv og egen merkevare, men der budskapet om at det var krevende å sjonglere hjemmeskole og hjemmekontor er det som stakk seg frem nok en gang. Jeg forstår ikke hvorfor jeg blir oppgitt. Men det er vel det at jeg ikke forstår hvorfor en ikke forvalter posisjonen sin bedre. Det er så uforståelig for meg. Link til intervjuet? 3
Klementine Skrevet 18. august 2020 #26633 Skrevet 18. august 2020 50 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Link til intervjuet? https://sumo.tv2.no/nyheter/nyhetene/gode-nyheter/gode-nyheter-2020-episode-99-1581995.html?showPlayer=true 3
Populært innlegg Villroses hage Skrevet 18. august 2020 Populært innlegg #26634 Skrevet 18. august 2020 On 8/16/2020 at 11:05 PM, Hellasinmyheart said: Dersom jeg var så bekymret ville jeg ikke gitt påvirkeren oppdraget. CBE er en rosablogger og en influencer som er verken bedre eller verre enn andre. Du får heller kritisere bransjen som sådan enn CBE sånn spesifikt dersom du er så bekymret. Visst er hele rosablogger/påvirkerbransjen ille. Det er i høyeste grad verd å ettergå hva de driver med, og kritisere uheldige konsekvenser av deres virksomhet. Hvis ikke påvirkerne har vett nok til å forstå konsekvensene av sin virksomhet, eller ta ansvaret for det, må samfunnsbevisste medborgere drøfte dette, og forøke å få media med, og myndigheter til å kontrollere og regulere galskapen En kopp svart kaffe før 10 km manisk løping, etterfulgt av små matrasjoner. Resultatet av denne livsstilen presenteres som glamourbilder med vekt på syltynn modell, flat mage, perfekt hud, vel vitende om at dette ikke er virkeligheten, og heller ikke oppnåelig for noen, uansett livsstil. De vet at unge tenåringer påvirkes av denne falske fremstillingen av virkeligheten. Noen blir dessverre inspirert til et usunt fokus på kropp og mat. Manisk trening kombinert med lite matinntak er nettopp symptomer på spiseforstyrrelse. Synes ikke du at det er ekstra ille at voksne påvirkere, endatil småbarnsforeldre, bruker sin påvirkningskraft til å fronte denne livsstilen ved å publisere "perfekte" bilder av "perfekte" liv? De vet godt at bildene ikke viser sannheten, men usikre ungdommer blir blendet og påvirket. Hvorfor i all verden ikke kritisere Treasures AS sin virksomhet? 61
Gjest CecilieX Skrevet 18. august 2020 #26635 Skrevet 18. august 2020 (endret) 12 minutter siden, Villroses hage skrev: Visst er hele rosablogger/påvirkerbransjen ille. Det er i høyeste grad verd å ettergå hva de driver med, og kritisere uheldige konsekvenser av deres virksomhet. Hvis ikke påvirkerne har vett nok til å forstå konsekvensene av sin virksomhet, eller ta ansvaret for det, må samfunnsbevisste medborgere drøfte dette, og forøke å få media med, og myndigheter til å kontrollere og regulere galskapen En kopp svart kaffe før 10 km manisk løping, etterfulgt av små matrasjoner. Resultatet av denne livsstilen presenteres som glamourbilder med vekt på syltynn modell, flat mage, perfekt hud, vel vitende om at dette ikke er virkeligheten, og heller ikke oppnåelig for noen, uansett livsstil. De vet at unge tenåringer påvirkes av denne falske fremstillingen av virkeligheten. Noen blir dessverre inspirert til et usunt fokus på kropp og mat. Manisk trening kombinert med lite matinntak er nettopp symptomer på spiseforstyrrelse. Synes ikke du at det er ekstra ille at voksne påvirkere, endatil småbarnsforeldre, bruker sin påvirkningskraft til å fronte denne livsstilen ved å publisere "perfekte" bilder av "perfekte" liv? De vet godt at bildene ikke viser sannheten, men usikre ungdommer blir blendet og påvirket. Hvorfor i all verden ikke kritisere Treasures AS sin virksomhet? Jeg er enig i alt du skriver, men kjenner jeg lusa på gangen så kommer det nok innvendinger mot at leserne hennes pr nå er unge tenåringer (never mind at hun i storhetstiden hadde flust av slike). Ser ikke det som et argument egentlig, for det er flust av eksempler i kommentarfeltet på lettpåvirkelige folk som idoliserer henne og som tror hun er Gud, Buddha og Mor Theresa i samme skikkelse. Til Gjedda i Sivet: Nei, jeg sier ikke at CBE ser ut som Buddha, hvis det var halmstrået du skulle avspore og diskrediter tråden med. Endret 18. august 2020 av CecilieX
Villroses hage Skrevet 18. august 2020 #26636 Skrevet 18. august 2020 21 minutter siden, CecilieX said: Jeg er enig i alt du skriver, men kjenner jeg lusa på gangen så kommer det nok innvendinger mot at leserne hennes pr nå er unge tenåringer (never mind at hun i storhetstiden hadde flust av slike). Lus og gjedder 😆 Skulle ikke tro denne bloggeren fenget hos ungdommen, men mange er fascinert av hvor "smashing" denne modellen fremstår, selv i lett framskreden alder. Ungjenter drømmer stadig om å treffe en kjekk mann, tjene bra med penger, og leve et glamorøst familieliv med yndige barn og et glitrende hjem - akkurat slik carolinebergeriksen.no presenterer "sitt" liv på sosiale medier. "Den sunne livsstilen" går rett hjem hos noen lettpåvirkelige. Ikke alltid like sunt, dessverre. 18
Gasellen Skrevet 18. august 2020 #26637 Skrevet 18. august 2020 Selv om hun er tynn og trener tror jeg ikke en tobarnsmor i midten av trettiårene er veldig appelerende til 17 år gamle jenter. De søker nok mer mot feks Sophie Elise og rumpebildene hennes. Tenåringene som fulgte CBE for 14 år siden er nå voksne som er ute etter rabattkoder og idyll 9
Gjest CecilieX Skrevet 18. august 2020 #26638 Skrevet 18. august 2020 (endret) 37 minutter siden, Gasellen skrev: Selv om hun er tynn og trener tror jeg ikke en tobarnsmor i midten av trettiårene er veldig appelerende til 17 år gamle jenter. De søker nok mer mot feks Sophie Elise og rumpebildene hennes. Tenåringene som fulgte CBE for 14 år siden er nå voksne som er ute etter rabattkoder og idyll Min hypotese er at de som fulgte henne i ung alder kan deles i to grupper, de som vokste opp og forbi henne og de som ikke gjorde det. Heldigvis er det store flertallet i første gruppe gitt de svært reduserte lesertallene. Dette er ikke relevant for meg lenger må man anta at de tenkte. Utdannelse pleier som regel å få hodet ut av r*va og blikket ut av navlen på de fleste. CBE burde prøve det. Endret 18. august 2020 av CecilieX
Halle-Palle Skrevet 18. august 2020 #26639 Skrevet 18. august 2020 Noe så intetsigende som det siste blogginnlegget? Fem dager total tysnad, og så er det dette hun kommer med? Er innlegg skrevet i hu og hast, det har hun brukt max 10 min på og noen halvslarvne bilder. Men hun fikk vise frem bikinien da. Mission completed. 17
123Frustrert Skrevet 18. august 2020 #26640 Skrevet 18. august 2020 10 minutter siden, Halle-Palle skrev: Noe så intetsigende som det siste blogginnlegget? Fem dager total tysnad, og så er det dette hun kommer med? Er innlegg skrevet i hu og hast, det har hun brukt max 10 min på og noen halvslarvne bilder. Men hun fikk vise frem bikinien da. Mission completed. Og brystimplantatene synes sikkelig. Skjønner ikke helt hvorfor hun ikke kan si at det har jeg gjort, det står jeg for når implantatene synes så godt. 16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå