Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Juli 2016: 51 innlegg

Juli 2017: 44

Juli 2018: 34

Juli 2019: 28

Juli 2020: 12

Men de jobber veldig mye. 

• Liker 43
Videoannonse
Annonse
Gjest pop up bruker
Skrevet
7 timer siden, Felis skrev:

Jeg ser kanskje litt annerledes på dette fordi jeg har en forhistorie med spiseforstyrrelser. Da jeg var ung var det en svært omtalt undertøyskampanje med Cindy Crawford for HM. Hun var så hot at plakatene skapte trafikkuhell. Jeg var blant de heldige som sikret meg akkurat det undertøyssettet, og strålende fornøyd tok jeg det på og tok bilder av meg selv som jeg skulle sende til kjæresten. Det ble ikke noe av, for når bildene var ferdig fremkalt (forøvrig ytterst pinlig å hente dem på den lokale fotosjappa), så jeg IKKE ut som Cindy Crawford! Dere kan tenke dere hva det gjorde med selvfølelsen til en som allerede slet.

Noen år senere leste jeg et intervju med CC hvor de spurte hvem hun mest ønsket å se ut som. Hun svarte «Cindy Crawford». Hun fortalte at det lå massiv redusering, posering og sminke bak de fantastiske bildene vi så. Det høres kanskje dumt ut, men for meg ga det en liten trøst. Og jeg skulle ønske jeg visste det den gang hun prydet HM-reklamen. Det hadde spart meg for det miserable forsøket på å herme.

Jeg har samme erfaring og opplevelse. Da jeg forstod at de damene på blader og plakter rundt om ikke var ekte, men var redigert og umulig for meg å bli som - ettersom de ikke var ekte, ble jeg lettet. 

Når influensere redigerer seg selv, forsøker å skape et inntrykk av en kropp eller livstil som ikke er oppnåelig, må de ha i bakhodet at de kan påvirke andre til å ønske det uoppnåelige og at dette ønske kan få katastrofale følger. 

Skrevet
7 minutter siden, Kollontaj skrev:

Hva er poenget ditt? At hun publiserer færre blogginnlegg?Nå for tiden er det vel stort sett insta som gjelder blant influencere? Synes hun er på jobb hele tiden og publiserer på SoMe stort sett all the time. Og hun får kritikk hele tiden for at hun aldri tar fri her inne også. Hun kan aldri vinne uansett hva hun gjør. 

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Hva er poenget ditt? At hun publiserer færre blogginnlegg?Nå for tiden er det vel stort sett insta som gjelder blant influencere? Synes hun er på jobb hele tiden og publiserer på SoMe stort sett all the time. Og hun får kritikk hele tiden for at hun aldri tar fri her inne også. Hun kan aldri vinne uansett hva hun gjør. 

Jeg har aldri hevdet at hun bør ta seg fri, og det var hun selv som skrev at det ville komme ett innlegg hver dag etter 5.8, da får hun nesten holde det, eller? Hun oppretter en «kontrakt» med leserne ved å skrive sånt, de vil klikke seg inn hver dag for å lese - akkurat som i ferien, da hun heller ikke på forhånd sa fra om bloggpause. 

• Liker 23
Skrevet
2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Jeg har aldri hevdet at hun bør ta seg fri, og det var hun selv som skrev at det ville komme ett innlegg hver dag etter 5.8, da får hun nesten holde det, eller? Hun oppretter en «kontrakt» med leserne ved å skrive sånt, de vil klikke seg inn hver dag for å lese - akkurat som i ferien, da hun heller ikke på forhånd sa fra om bloggpause. 

Det er vel opp til henne eller? Hun holder jo leserne sine oppdatert gjennom SoMe hele tiden uansett? Det er jo hennes business hva hun gjør og hvordan hun holder leserne oppdatert.

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, Hellasinmyheart said:

Hvorfor ikke overlate den «bekymringen» til de som faktisk ønsker hun skal reklamere for buksen eller shortsen? Hvorfor ta på seg bryet med å være bekymret for de som betaler henne for oppdraget?

Jeg kunne ikke bekymret meg mindre!
Det jeg undrer meg over, er hva du hadde syntes om du var oppdragsgiveren til denne påvirkeren?

Undertegnene er skeptisk til påvirkerbransjen generelt, og de som benytter seg av deres tjenester. Når folk ser et reklameinnslag på TV, kino, avis eller på nettet, vet de at det er nettopp reklame. Innholdsmarkedsføring og produktplassering er en helt annen greie, hvor det er meningen at man ikke skal skjønne at man blir utsatt for reklame eller "påvirkning". Bekymret er jeg for hvilken makt påvirkerne har på unge, usikre mennesker.

• Liker 21
Skrevet
1 minutt siden, Villroses hage skrev:

Jeg kunne ikke bekymret meg mindre!
Det jeg undrer meg over, er hva du hadde syntes om du var oppdragsgiveren til denne påvirkeren?

Undertegnene er skeptisk til påvirkerbransjen generelt, og de som benytter seg av deres tjenester. Når folk ser et reklameinnslag på TV, kino, avis eller på nettet, vet de at det er nettopp reklame. Innholdsmarkedsføring og produktplassering er en helt annen greie, hvor det er meningen at man ikke skal skjønne at man blir utsatt for reklame eller "påvirkning". Bekymret er jeg for hvilken makt påvirkerne har på unge, usikre mennesker.

Dersom jeg var så bekymret ville jeg ikke gitt påvirkeren oppdraget. CBE er en rosablogger og en influencer som er verken bedre eller verre enn andre. Du får heller kritisere bransjen som sådan enn CBE sånn spesifikt dersom du er så bekymret. 

• Liker 3
Gjest Snøsøta
Skrevet

Når ble upålitelighet og uetterrerrelighet OK? Vi skal ikke tro på det de skriver, at de skal skrive innlegg eller har gjort det de faktisk skriver på bloggen, men vi skal tro på det de ikke skriver - at de planlegger, designer, spiser seg opp og ned, at båten ikke var i bevegelse, det må vi skjønne selv. Bullshit og manipulasjon. 

Gjest Snøsøta
Skrevet
5 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Dersom jeg var så bekymret ville jeg ikke gitt påvirkeren oppdraget. CBE er en rosablogger og en influencer som er verken bedre eller verre enn andre. Du får heller kritisere bransjen som sådan enn CBE sånn spesifikt dersom du er så bekymret. 

Fint om du følger dine egne forslag og kritiserer diskusjonsforum generelt istedet for enkeltbrukere spesifikt hvis du er imot kritikk av ulike samfunnsfenomen. 

Skrevet
26 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Det er vel opp til henne eller? Hun holder jo leserne sine oppdatert gjennom SoMe hele tiden uansett? Det er jo hennes business hva hun gjør og hvordan hun holder leserne oppdatert.

Det handler om troverdighet og om å ikke bløffe leserne. I samme innlegg beklaget hun at det ikke ble gitt beskjed om bloggpause. I tillegg tjener firmaet penger på å bløffe på denne måten, mange av leserne klikker seg inn hver dag - siden hun har lovet innlegg. 

• Liker 34
Skrevet
3 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det handler om troverdighet og om å ikke bløffe leserne. I samme innlegg beklaget hun at det ikke ble gitt beskjed om bloggpause. I tillegg tjener firmaet penger på å bløffe på denne måten, mange av leserne klikker seg inn hver dag - siden hun har lovet innlegg. 

Men da er jo CBE og bedriften det går utover. Dette vet de jo selv. De er avhengig av lesere og av at folk følger. Dersom folk ikke leser eller følger insta lenger er det jo bedriften som mister inntekstrgrunnlaget. Ikke noe å kritisere bedriften for- dette er noe de selv velger. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Kollontaj skrev:

Det ser ut som de har gått mer over på Instagram der de kan snikfilme barna og spre det daglig. Barna ble filmet hele ferien, det er veldig slemt gjort. Hun selv er utdatert, derfor må barna jobbe. 

• Liker 34
Gjest Snøsøta
Skrevet
9 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Men da er jo CBE og bedriften det går utover. Dette vet de jo selv. De er avhengig av lesere og av at folk følger. Dersom folk ikke leser eller følger insta lenger er det jo bedriften som mister inntekstrgrunnlaget. Ikke noe å kritisere bedriften for- dette er noe de selv velger. 

Det er den største logiske bristen jeg har hørt på lenge. 

Hvis leserne ikke slutter å følge - er det ikke kritikkverdig da, er det det du prøver å si? Eller hvis leserne blir sure så trenger man ikke kritisere fordi da har de allerede blitt sure? Og hvis bloggeierne ikke har valgt å gjøre leserne sure med vilje, kan man kritisere da?

Gjest Snøsøta
Skrevet
5 minutter siden, Surikatt skrev:

Det ser ut som de har gått mer over på Instagram der de kan snikfilme barna og spre det daglig. Barna ble filmet hele ferien, det er veldig slemt gjort. Hun selv er utdatert, derfor må barna jobbe. 

6 innlegg på insta i august, de fleste er også vist på bloggen. Da gjenstår daglig filming av kaffekopp, pulsklokke, barn og fremoverlent prating til kamera på story. Vanskelig å se hva som er så arbeidskrevende at det veier opp for nedgangen i blogginnlegg med tiden. 

Skrevet
1 minutt siden, Snøsøta skrev:

Det er den største logiske bristen jeg har hørt på lenge. 

Hvis leserne ikke slutter å følge - er det ikke kritikkverdig da, er det det du prøver å si? Eller hvis leserne blir sure så trenger man ikke kritisere fordi da har de allerede blitt sure? Og hvis bloggeierne ikke har valgt å gjøre leserne sure med vilje, kan man kritisere da?

Logist brist? Jeg tenker at leserne til bedriften kan tenke sjæl. Dersom de blir sure eller ikke gidder å følge bloggen eller CBE på insta så er det bedriftens problem. Hvem andre gidder å bry seg om det?Det er bedriften som da mister inntektsgrunnlaget sitt og dette vet de sikkert alt om. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
8 timer siden, Hellasinmyheart skrev:

Logist brist? Jeg tenker at leserne til bedriften kan tenke sjæl. Dersom de blir sure eller ikke gidder å følge bloggen eller CBE på insta så er det bedriftens problem. Hvem andre gidder å bry seg om det?Det er bedriften som da mister inntektsgrunnlaget sitt og dette vet de sikkert alt om. 

Selv de store redaksjonelle dagsavisene har begynt med clickbaiting nå. Det er faktisk så utbredt at man nesten ikke reagerer lenger. Det har skjedd i løpet av de 2-3 siste årene vil jeg si (med forbehold om at jeg kan ha fulgt for dårlig med). Da vi for bare ett-to (?) år siden diskuterte clickbaitene til feks Anne Brith Davidsen var mange lettere himmelfalne og lattermilde over fenomenet - og vips!, så er det gjengs og har smittet over til alle medier på nett.

Vi er alle en del av et samfunn, enten vi erkjenner det eller ikke - til og med CBE.no og Caroline Berg Eriksen. Kanskje er hun bare veldig udisiplinert mht å holde det hun lover av aktivitet og nytt innhold i sine SoMe-kanaler (jf Netfit) - kanskje bruker hun lovnader om innleggsfrekvens for å få verdens mest lettvinte klikk, dvs som @Kollontaj skrev, for at trofaste lesere skal fortsette å klikke seg inn i håp om nytt stoff gjennom hele sommeren, uten at CBE trenger å faktisk produsere nye innlegg overhodet for å oppnå disse klikkene?

Kanskje annonsører ikke sjekker så nøye, og bare ser på klikkstatistikken? Kanskje lesere heller ikke bryr seg stort, men følger av gammel vane (jf det lave engasjementet mht likes på IG)? Kanskje Berg Eriksen vet dette veldig godt? Hvis hun kan tjene penger på denne måten og både annonsører og lesere villig lar seg bruke, hvorfor skal hun la være? Og hvorfor skal du eller jeg bry oss?

Alle som opererer profesjonelt i media og kjemper om de samme annonsekronene bidrar dag for dag og skritt for skritt til å etablere og tøye rammebetingelsene for hvordan man kan gå fram for å høste klikk, og dermed for hvordan man etter hvert MÅ gå fram for å vinne i kampen om klikkene. Derfor har også alle influencere et samfunnsansvar for hvert lille valg de gjør mht lovnader og etterrettelighet, eller mht innpakning vs. innhold. All tøying av grenser vil før eller senere påvirke, ramme og endre mediebransjen som helhet, og dermed angå oss alle.

Endret av Aricia
  • Liker 41
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke når Bloggerne begynner filmingen, men kanskje hun har gått så tom for ideer at hun sparer det siste hun har til Bloggerne, derav få innlegg? I disse coronatider er det begrenset hva man kan gjøre, og det meste man KAN gjøre, er allerede brukt opp av andre influencere. Det kan jo hende at paret satt opp en plan over innhold på nyåret, som innebar både utenlandsturer og store arrangementer. Vi vet hun liker å bade naken på hvite strender, kanskje ta noen 50 shades-inspirerte turer til storbyhoteller og kle seg ut som festivaldeltaker. Når alt blir snudd på hodet, må de kaste seg rundt og tenke nytt, og det er kanskje ikke så lett når man er såpass rigid. Caroline er ikke akkurat kjent for å være fantasifull og nyskapende. Uansett er det litt kleint at de fremdeles hevder å være så travle.

Endret av Felis
  • Liker 40
Skrevet
42 minutter siden, Felis skrev:

Det kan jo hende at paret satt opp en plan over innhold på nyåret, som innebar både utenlandsturer og store arrangementer. Vi vet hun liker å bade naken på hvite strender, kanskje ta noen 50 shades-inspirerte turer til storbyhoteller og kle seg ut som festivaldeltaker.

Kan nok hende de gikk på en smell ja😂

Skrevet (endret)

Det beste eksempelet på at firmaeierne ikke er istand til å omstille seg og utnytte nye og uforutsette situasjoner er måten de forholder seg til Netfit på. De klarte ikke å kaste seg rundt for å tilby nettrening da alle andre gjorde det, til tross for at dette er nettopp hva de har uttrykket ønske om å leve av videre. Softlaunchen for Netfit var i januar 2019, hvor de uttrykte at de hadde jobbet med dette i lang tid. Domenet ble i alle fall kjøpt av AP mai 2018. Nå er den nedtelte lanseringen i august flyttet til september. Toget har gått for lenge siden, nå er de hensatt til å konkurrere i et marked der svært mange allerede har etablert seg godt på en god og profesjonell måte.

Endret av Revenge o'Cavatina
rettelse
  • Liker 34
Skrevet
6 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Det beste eksempelet på at firmaeierne ikke er istand til å tilpasse seg og utnytte nye og uforutsette situasjoner er måten de forholder seg til Netfit på. De klarte ikke å kaste seg rundt for å tilby nettrening da alle andre gjorde det, til tross for at dette er nettopp hva de har uttrykket ønske om å leve av videre. Softlaunchen for Netfit var i januar 2019, hvor de uttrykte at de hadde jobbet med dette i lang tid. Domenet ble i alle fall kjøpt av AP mai 2018. Nå er den nedtelte lanseringen i august flyttet til september. Toget har gått for lenge siden, nå er de hensatt til å konkurrere i et marked der svært mange allerede har etablert seg på en god og profesjonell måte.

Hvor lang tid brukte fitfocus(tror det var henne) å få opp en nett-treningsportal i vår da coronaen slo til? Noen få dager... 

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...