Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Sitter kanskje langt inne å bestille s eller m hos samarbeidspartneren, da? Spiller jo ingen rolle hva hun bruker, men å oppgi feil info er dumt og synes det er merkelig at hun bruker samme størrelse i buksa som en 14-åring som er 1.64 og veier under 50 kg. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX
1 time siden, Felis skrev:

Jeg ser kanskje litt annerledes på dette fordi jeg har en forhistorie med spiseforstyrrelser. Da jeg var ung var det en svært omtalt undertøyskampanje med Cindy Crawford for HM. Hun var så hot at plakatene skapte trafikkuhell. Jeg var blant de heldige som sikret meg akkurat det undertøyssettet, og strålende fornøyd tok jeg det på og tok bilder av meg selv som jeg skulle sende til kjæresten. Det ble ikke noe av, for når bildene var ferdig fremkalt (forøvrig ytterst pinlig å hente dem på den lokale fotosjappa), så jeg IKKE ut som Cindy Crawford! Dere kan tenke dere hva det gjorde med selvfølelsen til en som allerede slet.

Noen år senere leste jeg et intervju med CC hvor de spurte hvem hun mest ønsket å se ut som. Hun svarte «Cindy Crawford». Hun fortalte at det lå massiv redusering, posering og sminke bak de fantastiske bildene vi så. Det høres kanskje dumt ut, men for meg ga det en liten trøst. Og jeg skulle ønske jeg visste det den gang hun prydet HM-reklamen. Det hadde spart meg for det miserable forsøket på å herme.

Jeg oppfatter ikke at vi ser annerledes på det, min deltagelse i tråden har basis i nettopp dette med hvordan unge kvinner får slike opplevelser som du beskriver. 

I innlegget som jeg problematiserte stod det «herregud, kvinne...   ....du er faktisk ikke XS» Uten å sette det inn i en kontekst så kan det leses som en hånlig kommentar, spesielt når pronomenet er «du».

I diskusjon med metakritikere så skriver jeg ofte at jeg ikke deltar i tråden for å endre CBE, men for å bevisstgjøre bloggleserne hennes. I så måte er det jo bevisstgjøring å påpeke at CBE faktisk ikke er XS. Denne perfeksjonsgreia hun holder på med er jo skadelig. For en tid tilbake spurte jeg om det finnes andre bloggere med samme modus, men jeg fikk ikke noen andre eksempler. Hvis det står seg, så er hun altså den eneste influenceren som tviholder på det perfekte imaget, og jeg synes det sier en hel del. Heldigvis er hun ikke den største lenger, men hun har fortsatt altfor mange lesere som potensielt sett tar skade av måten hun blogger på. Etter 10 år med kritikk. 

Endret av CecilieX
Korrigerte sitatet. Gamle damer husker ikke så godt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
3 timer siden, Felis skrev:

Det var denne jeg tenkte på. det var på story, så jeg får ikke linket til kilde.

Og for meg er størrelsen på klærne relevant med tanke på thinspoen hun driver med om dagen. Punkt 8 i Sunn Fornuft-plakaten sier følgende:  Vis gjerne hva som er bak fasaden i blant og post realistiske bilder av deg selv. 
 

Selv om CBE ikke har signert Sunn Fornuft-plakaten, så kan dette tolkes som et realistisk bilde. Siden hun selv er veldig ivrig på å fremheve at hun bruker XS, samtidig som hun viser bilder hvor hun prøver å fremstå så tynn som mulig, tenker jeg at dette er en sunn påminner om at virkeligheten er en annen. Ikke engang CBE klarer å leve opp til idealet CBE promoterer.

 

 

DB8D1704-9583-4F18-9779-25EB8E5CC53F.png

Det ser ut som buksa er sprayet på. 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Klink skrev:

Hun har da aldri nevnt noe om det, det er noe du/dere tolker. Jeg er enig i at det er dårlig e er klame for buksa om det er poenget. 

Men her opplever jeg at poenget er å rakke ned og tilegne cbe intensjoner eller meninger hun ikke nødvendigvis har. Correct me if im wrong. 

Tolker hva da? Nå skjønner jeg ikke hva du mener. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 123Frustrert skrev:

Tolker hva da? Nå skjønner jeg ikke hva du mener. 

Når du skriver det er mot cbe sin verdighet å kjøpe større str.... Så tyder det på at poenget er noe helt annet enn at reklamen er dårlig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Klink skrev:

Når du skriver det er mot cbe sin verdighet å kjøpe større str.... Så tyder det på at poenget er noe helt annet enn at reklamen er dårlig. 

Hun har jo visst frem altfor små bukser fra samme merket tidligere? Så litt rart å gjøre samme tabbe igjen? Sett den totale konteksten denne bloggeren gir, er det ikke rart er folk velger å tolke hennes iherdighet i å velge/vise for små bukser

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vi ikke bare innse at dette ekteparet er i en annen liga enn de fleste av oss. Og det er det de vil være. (les: best i alt). Så jeg tror det er bortkasta tid å diskutere dem her inne. Det eneste de tar innover seg er ros og skryt. 

Ble inspirert av funkigine i treningsklærveien da hun brukte en avklipt tights og gamle sko på siste treningsinnlegg. Her var det ikke fancy treningsklær som skulle selges) som gjalt - her var det treninga som var det viktigste. Så flott signal å sende ut!

Ble også imponert over sandra lyng som slår et slag for at  bloggere bør fortelle leserne sine hvis bilder på noen måte blir redigert. Så fikk jeg sansen for henne også! Og hun fikk veldig mange likes på innlegget!  Hurra for slike blogggjenter. 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klink skrev:

Når du skriver det er mot cbe sin verdighet å kjøpe større str.... Så tyder det på at poenget er noe helt annet enn at reklamen er dårlig. 

Poenget er at det er rart at hun ikke kjøper store nok klær , men er mer opphengt i at klærne skal ha samme str som da hun var 16 år. Hun skriver jo dette så mange ganger at hun virker litt besatt av nettopp dette. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, tantesofie skrev:

Hun har jo visst frem altfor små bukser fra samme merket tidligere? Så litt rart å gjøre samme tabbe igjen? Sett den totale konteksten denne bloggeren gir, er det ikke rart er folk velger å tolke hennes iherdighet i å velge/vise for små bukser

Så innlegget og det må vel være smak og behag, da hadde hun til og med tatt bilder ute med det på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 123Frustrert skrev:

Poenget er at det er rart at hun ikke kjøper store nok klær , men er mer opphengt i at klærne skal ha samme str som da hun var 16 år. Hun skriver jo dette så mange ganger at hun virker litt besatt av nettopp dette. 

Er du /dere som er mest besatt av det. Hva vet du om str hennes når hun var 16. 

Se heller på reklamen der buksene sitter som de skal. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ellevira skrev:

Kan vi ikke bare innse at dette ekteparet er i en annen liga enn de fleste av oss. Og det er det de vil være. (les: best i alt). Så jeg tror det er bortkasta tid å diskutere dem her inne. Det eneste de tar innover seg er ros og skryt. 

Ble inspirert av funkigine i treningsklærveien da hun brukte en avklipt tights og gamle sko på siste treningsinnlegg. Her var det ikke fancy treningsklær som skulle selges) som gjalt - her var det treninga som var det viktigste. Så flott signal å sende ut!

Ble også imponert over sandra lyng som slår et slag for at  bloggere bør fortelle leserne sine hvis bilder på noen måte blir redigert. Så fikk jeg sansen for henne også! Og hun fikk veldig mange likes på innlegget!  Hurra for slike blogggjenter. 

 

Da har du som premiss at målet med å poste i tråden er å få bloggerparet til å "ta innover seg" kritikken i tråden.

For de fleste her er da ikke det poenget i det hele tatt. Man deltar ikke her for å henvende seg til Caroline Berg Eriksen.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Poenget er at det er rart at hun ikke kjøper store nok klær , men er mer opphengt i at klærne skal ha samme str som da hun var 16 år. Hun skriver jo dette så mange ganger at hun virker litt besatt av nettopp dette. 

Tror heller det er noen som er helt opphengt i CBE og det å ta henne på alt som tenkes kan uansett. Denne gangen var det et par bukser som noen mener hun har for liten størrelse i. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2020 den 18.08, Aricia skrev:

Det var @Ikkenoledig som skrev noe i den retning, for å argumentere imot de som mener at CBE bruker for trange klær/er akkurat passe slank og/eller fremdeles redigerer seg tynnere, såvidt jeg fikk med meg (?).

Så når @Shopgirl2014 forsøker å gjøre et sarkastisk poeng ut av "selvmotsigelser" på dette punktet fungerer det ikke helt, siden hun plukker ut argumenter som faktisk er framsatt av ulike brukere - som argumenterer for motsatte synspunkter

At offentlige personer opplever at de blir møtt med kritikk og motsatte reaksjoner på det meste av det de gjør fordi folket der ute består av forskjellige individer, det er jo ikke akkurat noe nytt eller overraskende, dessverre. "Til lags åt alle kan ingen gjera, det er no gamalt og vil so vera" osv. Denne tråden er heller ikke en klubb der man må være enige i noen fellesvedtekter for å kunne poste, den er åpen for alle.

Har aldri skrevet at hun er for tynn eller at hun bruker for trange klær🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Ikkenoledig skrev:

Har aldri skrevet at hun er for tynn eller at hun bruker for trange klær🤷‍♀️

Jeg har heller ikke skrevet at du har skrevet at hun er for tynn, og slett ikke at du mener at hun bruker for trange klær. (Det er en fordel å lese skikkelig før man kritiserer noen).

Det jeg henviser til er følgende innlegg - du har kanskje glemt dem?

På 14.8.2020 den 23.43, Ikkenoledig skrev:

Har du seriøst tenkt å krangle på strikken i shortsen min?🤣 Har du sett CBE i virkeligheten? Vel, det har jeg. Hun er så tynn.

Helt enig i at dette ikke er et sunt å fronte dette kroppsbilde. 

 

På 14.8.2020 den 23.46, Ikkenoledig skrev:

Jeg har sett henne en del ganger og vil passe meg for å si normalt slank. Er ikke mange som er så tynne. Bloggerne har jeg aldri sett🤷‍♀️

 

På 15.8.2020 den 16.51, Ikkenoledig skrev:

Jeg følger Dana. I alle mine kommentarer skriver jeg at jeg synes det er synn at de velger å poste bildene som har ekstra fokus på hvor tynn hun er. For det er ikke tvil om at det er det de fokuserer på.

At jeg synes bildene stemmer overens med slik CBE ser ut i virkeligheten må jeg få lov til å mene. Jeg tror ikke det er så mange her som mener det samme, som har sett henne annet enn på TV og sosiale medier...

Poenget mitt var at du nettopp IKKE samtidig argumenterte for at CBE bruker for trange klær, slik @Shopgirl2014 forsøkte å gi inntrykk av.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hellasinmyheart said:

Tror heller det er noen som er helt opphengt i CBE og det å ta henne på alt som tenkes kan uansett. Denne gangen var det et par bukser som noen mener hun har for liten størrelse i. 

Dette var dagens underdrivelse!

En rosablogger lever blant annet av å være levende reklameplakat for klær. Ikke så rart at blogglesere finner det ganske pussig at denne modellen gang på gang viser seg i bukser (og andre klær) som åpenbart er en del for trange, og gjerne for korte også Spiller ingen rolle hvilken str. modellen bruker, men som en klesleverandør som betaler dette firmaet for reklameoppdrag, ville jeg forvente at klærne blir presentert velsittende. Ville ikke du?

Det er også en kjengjerning at bloggeren av en eller annen grunn poengterer at hun bruker samme str. som da hun var 15 - 16.
Hvorfor?

Det påvirkerfirmaet bør "tas" på er den tydelige inspirasjonen til at det  å være eller bli like tynn og glatt og smashing som modellen fremstår, er det viktigste. Uheldig når det tynnhets- og skjønnhetsidealet som påvirkerne publiserer ved hjelp av posering, redigering og filterbruk er 100% uoppnåelig.

 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Tror heller det er noen som er helt opphengt i CBE og det å ta henne på alt som tenkes kan uansett. Denne gangen var det et par bukser som noen mener hun har for liten størrelse i. 

Noen mener? Ok. Det er greit, det er jo tydelig at hun synes det er fint selv når klærne tydeligvis er for små. Sist så var det shortsen som var for stor, en shorts du mener skal være slik. Jeg er på omtrent samme alder som cbe og er mer opptatt av at klærne passer en at det er sammme str som da jeg var 16..

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Villroses hage skrev:

Dette var dagens underdrivelse!

En rosablogger lever blant annet av å være levende reklameplakat for klær. Ikke så rart at blogglesere finner det ganske pussig at denne modellen gang på gang viser seg i bukser (og andre klær) som åpenbart er en del for trange, og gjerne for korte også Spiller ingen rolle hvilken str. modellen bruker, men som en klesleverandør som betaler dette firmaet for reklameoppdrag, ville jeg forvente at klærne blir presentert velsittende. Ville ikke du?

Det er også en kjengjerning at bloggeren av en eller annen grunn poengterer at hun bruker samme str. som da hun var 15 - 16.
Hvorfor?

Det påvirkerfirmaet bør "tas" på er den tydelige inspirasjonen til at det  å være eller bli like tynn og glatt og smashing som modellen fremstår, er det viktigste. Uheldig når det tynnhets- og skjønnhetsidealet som påvirkerne publiserer ved hjelp av posering, redigering og filterbruk er 100% uoppnåelig.

 

Hvorfor ikke overlate den «bekymringen» til de som faktisk ønsker hun skal reklamere for buksen eller shortsen? Hvorfor ta på seg bryet med å være bekymret for de som betaler henne for oppdraget?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Villroses hage skrev:

Dette var dagens underdrivelse!

En rosablogger lever blant annet av å være levende reklameplakat for klær. Ikke så rart at blogglesere finner det ganske pussig at denne modellen gang på gang viser seg i bukser (og andre klær) som åpenbart er en del for trange, og gjerne for korte også Spiller ingen rolle hvilken str. modellen bruker, men som en klesleverandør som betaler dette firmaet for reklameoppdrag, ville jeg forvente at klærne blir presentert velsittende. Ville ikke du?

Det er også en kjengjerning at bloggeren av en eller annen grunn poengterer at hun bruker samme str. som da hun var 15 - 16.
Hvorfor?

Det påvirkerfirmaet bør "tas" på er den tydelige inspirasjonen til at det  å være eller bli like tynn og glatt og smashing som modellen fremstår, er det viktigste. Uheldig når det tynnhets- og skjønnhetsidealet som påvirkerne publiserer ved hjelp av posering, redigering og filterbruk er 100% uoppnåelig.

 

Ser man på bilder fra 8-10 år tilbake, så ser man lett at CBE var spinklere da enn det hun er nå. Fin da og fin nå, men størrelsen er ikke den samme. Det blir bare tull av bloggeren å hevde. 

Endret av Marioposa
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aricia skrev:

Jeg har heller ikke skrevet at du har skrevet at hun er for tynn, og slett ikke at du mener at hun bruker for trange klær. (Det er en fordel å lese skikkelig før man kritiserer noen).

Det jeg henviser til er følgende innlegg - du har kanskje glemt dem?

 

 

Poenget mitt var at du nettopp IKKE samtidig argumenterte for at CBE bruker for trange klær, slik @Shopgirl2014 forsøkte å gi inntrykk av.

Takk for oppklaring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5.8 skriver hun blant annet at ferien er over og heretter skal bloggen oppdateres med ett innlegg hver dag. Siden det har det blitt lagt ut 6 innlegg, ser jeg. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...