Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Tannbein skrev:

Hva syns du da om enda smalere/tynnere bloggere/kjendiser som Linnea Myhre, Kristine Ullebø, Linni Meister, Rannveig Heitmann og så videre? Her er et pressebilder av Bloggerne, som ikke er ihjelredigert av Lars Kristian. Caroline er, som du ser, helt normalt slank og flott. Hun bruker titalls med arbeidstimer på utseendet sitt hver eneste uke i form av trening, klinikkbesøk og så videre, og det er ikke rart hun ser velpleid ut. Besøk for eksempel Dana Mercer på Instagram (hun har 1,7 mill følgere) for å se hvilke triks som brukes for å fremstå som mer tynn/trent på bilder man selv kontroll på.

https://instagram.com/danaemercer?igshid=8al7xalg45qh

https://www.tv2.no/a/10852641/

 

Innlegget er ryddet for bilde med opphavsrett.

 

Jeg følger Dana. I alle mine kommentarer skriver jeg at jeg synes det er synn at de velger å poste bildene som har ekstra fokus på hvor tynn hun er. For det er ikke tvil om at det er det de fokuserer på.

At jeg synes bildene stemmer overens med slik CBE ser ut i virkeligheten må jeg få lov til å mene. Jeg tror ikke det er så mange her som mener det samme, som har sett henne annet enn på TV og sosiale medier...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snøsøta
1 time siden, Shopgirl2014 skrev:

Hva er det med tilværelsen til CBE som er så fjortis da? Hun er bare 2-3 år eldre enn Linnea Myhre, Kristina Andersen, Ida Wulff og Funkygine, så jeg er ikke enig i at hun er den siste av sin generasjon blogger som henger igjen. 

For gammel, for tynn, for trange klær og attpåtil ferdigpizza til middag?? Huff og huff. Her må tilsynet for høg moral snart kalle inn til generalforsamling tror jeg. 

Jeg har ingen kommentarer om at hun er for gammel, for tynn, for trange klær eller at hun har ferdigpizza til middag. Men siden du nevner det:

Jeg applauderer ferdigpizza i alle hjem, ingen må føle at de må lage middag fra grunnen hver dag  

Jeg ser at hun ikke er for tynn, men helt passe og normal. Jeg er derimot sterkt kritisk til faking av kropp og livsstil  som det gjøres på mange av bildene og innleggene på insta og blogg  

For meg må hun gjerne handle i barneavdelingen om det gir henne et kick, men side du trekker det fram- det ser skikkelig teit ut de gangene hun poserer med alt for små klær.

Synes ikke hun er for gammel for annet enn å være så selvopptatt som det som presenteres på bloggen. Jeg forbinder det med fjortis-tilværelsen. De jeg kjenner på hennes alder forlot den narsissismen da de flyttet hjemmefra og møtte verden. Men for all del, det kan jo hende at privat er hun helt annerledes, og at bloggen er et kunstprosjekt for å speile den selvopptattheten som SoMe spiller opp til, og at de tingene du peker på er en del av det.

Se, nå ble det en sak ut av noe jeg aldri har kommentert på :) Bra jobba!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shopgirl2014 skrev:

Hva er det med tilværelsen til CBE som er så fjortis da? Hun er bare 2-3 år eldre enn Linnea Myhre, Kristina Andersen, Ida Wulff og Funkygine, så jeg er ikke enig i at hun er den siste av sin generasjon blogger som henger igjen. 

For gammel, for tynn, for trange klær og attpåtil ferdigpizza til middag?? Huff og huff. Her må tilsynet for høg moral snart kalle inn til generalforsamling tror jeg. 

@Shopgirl2014 Kan du linke til en eneste som har sagt at hun er for tynn? 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Shopgirl2014 skrev:

Hva er det med tilværelsen til CBE som er så fjortis da? Hun er bare 2-3 år eldre enn Linnea Myhre, Kristina Andersen, Ida Wulff og Funkygine, så jeg er ikke enig i at hun er den siste av sin generasjon blogger som henger igjen. 

For gammel, for tynn, for trange klær og attpåtil ferdigpizza til middag?? Huff og huff. Her må tilsynet for høg moral snart kalle inn til generalforsamling tror jeg. 

Tilsynet for høy moral? Du er fortsatt der at du karakteriserer kritikken slik, ja? 
 

når det gjelder pizzaspisingen, kan du ta det med den som skrev det, ikke bare røre det sammen til en smørje. 
 

og det gjelder forresten resten av det du skriver også. Hvem har sagt for gammel? For tynn? 
 

Det er ikke dette debatten handler om i det hele tatt. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Halle-Palle skrev:

@Shopgirl2014 Kan du linke til en eneste som har sagt at hun er for tynn? 

 

Det var @Ikkenoledig som skrev noe i den retning, for å argumentere imot de som mener at CBE bruker for trange klær/er akkurat passe slank og/eller fremdeles redigerer seg tynnere, såvidt jeg fikk med meg (?).

Så når @Shopgirl2014 forsøker å gjøre et sarkastisk poeng ut av "selvmotsigelser" på dette punktet fungerer det ikke helt, siden hun plukker ut argumenter som faktisk er framsatt av ulike brukere - som argumenterer for motsatte synspunkter

At offentlige personer opplever at de blir møtt med kritikk og motsatte reaksjoner på det meste av det de gjør fordi folket der ute består av forskjellige individer, det er jo ikke akkurat noe nytt eller overraskende, dessverre. "Til lags åt alle kan ingen gjera, det er no gamalt og vil so vera" osv. Denne tråden er heller ikke en klubb der man må være enige i noen fellesvedtekter for å kunne poste, den er åpen for alle.

Endret av Aricia
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, CecilieX skrev:

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/mRO1lv/skal-du-arrangere-din-foerste-barnebursdag-cecilie-asker

En liten avsporing i forhold til kroppspress-diskusjonen på de siste sidene, men en innertier i forhold til negativ påvirkning. CBE har jo virkelig, virkelig bidratt til nettopp press og påvirkning når det gjelder barnebursdager. Godt hjulpet av de kommersielle kreftene som hun har solgt bursdagene til. 

Det her er kjernen til å forstå hvorfor  kritikk av CBE ikke handler om kritikk av en privatperson sine valg, men hvordan valgene som tas påvirker alle de som følger henne OGSÅ negativt, i kraft av å titulere seg influencer. 

Det florerer av beviser på hvordan sosiale medier påvirker mange av valgene vi tar. Jeg ser at til og med flere av mine velutdannede venninner lar seg rive med av bekreftelsesgalloppen som SoMe. Jeg tror rett og slett at det å vise solsiden på Instagram oppfattes som den nye normalen. Se bare på hvordan folk velger ferie ut fra hva som er Instavennlig. 

Selv kjemper jeg med nebb og klør for å unngå å la meg rive med, nettopp fordi jeg ikke vil bidra til at også jeg legger stein til byrden til folk. 

En jente i familien fortalte meg om sin opplevelse i sommer. Hun dro til Gaustatoppen, og av helsemessige årsaker måtte hun ta banen opp og gå turen ned. Og hun kjente at hele opplevelsen ble dempet av nettopp mangelen på prestasjon. Det som i utgangspunktet gir deg synsopplevelse for livet, ble redusert til en dårligere opplevelse. Ser du på Instagram er det jo nettopp stort sett prestasjonen som er i fokus, og CBE tar det jo til et helt annet level. Barnebursdager eller toppturer, det holder ikke med en økt, det må være fire. Slank er ikke nok, du må være utenomjordisk smal rundt livet, en kroppsform som er utopisk når samtidig rompa er stor. 

Det gjør meg trist, og lyn forbanna på samme tid. 

 

Jeg tenker som så at om man orker å trene 4 økter på en og samme dag har man ikke trent hardt nok på økt nr 1 (med mindre man er toppidrettsutøver med spesialtilpasset program). 4 lavintensitetsøkter istedenfor en hardøkt eller en restitusjonsøkt framstår bare for meg som bortkastet tid. Men så er ikke jeg utdannet hverken pt eller har bachelor i ernæring, så hva vet jeg? :vetikke:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Shopgirl2014 skrev:

Du synes det er bra og viktig å kritisere henne for å være for gammel til å blogge? Javel. Deg om det @Vernis

🙂 lek med ord endrer ikke meningen i det jeg skrev. Du må gjerne være uenig, men for å fremme synspunktene dine vil du komme lenger med gode argumenter enn å vri på det jeg skriver. Har du noen motargumenter med substans? 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i den pizzaen a, vi er mange mødre som har måttet ty til enkel middag innimellom.

Men det jeg reagerer veldig på er den sykelige poseringen og filterbruken hennes. Det er bare så ufattelig trist.

Jeg testet selv med et filter fra Instagram og skvatt litt over hvor fin jeg så ut. Ikke rart disse bloggerne bruker mye filter! Ulempen er når man blir sett i RL og den som møter deg skvetter over at du ikke er i nærheten av å ligne på den du legger ut på SoMe....

Og ja, de buksene satt som et pølseskinn og så ut som de skulle sprekke på CBE. Herregud, kvinne. Svelg et par kameler og gå opp en størrelse. Du er faktisk ikke XS.

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, miamiamia skrev:

Svelg et par kameler

Som om de har evne til å svelge kameler, for de vet jo best og ser ikke hva alle andre ser

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

@miamiamia

Med fare for å opptre som forumpoliti, det siste avsnittet ditt synes jeg ikke er legitim kritikk. Alt handler om i hvilket perspektiv du setter kritikken. Og dette er mat for de som ønsker å bedrive metakritikk. I seg selv et det ikke vår business om hun bruker feil størrelse på klær. Det kan derimot kritiseres at hun gjør en dårlig jobb fordi det er dårlig reklame for annonsøren. 

Hva gjelder klesstørrelse er det kritikkverdig å nevne den, da det heller er anbefalt å oppgi om det er lite eller stort i størrelse, eller fordi hun stadig fronter perfeksjon som igjen skaper et upppnåelig ideal. 

Uten å sette det i disse perspektivene er det ikke legitim kritikk. 

Igjen, jeg ønsker ikke å være forumpoliti, men forsøker å komme metakritikerne i forkjøpet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, CecilieX skrev:

@miamiamia

Med fare for å opptre som forumpoliti, det siste avsnittet ditt synes jeg ikke er legitim kritikk. Alt handler om i hvilket perspektiv du setter kritikken. Og dette er mat for de som ønsker å bedrive metakritikk. I seg selv et det ikke vår business om hun bruker feil størrelse på klær. Det kan derimot kritiseres at hun gjør en dårlig jobb fordi det er dårlig reklame for annonsøren. 

Hva gjelder klesstørrelse er det kritikkverdig å nevne den, da det heller er anbefalt å oppgi om det er lite eller stort i størrelse, eller fordi hun stadig fronter perfeksjon som igjen skaper et upppnåelig ideal. 

Uten å sette det i disse perspektivene er det ikke legitim kritikk. 

Igjen, jeg ønsker ikke å være forumpoliti, men forsøker å komme metakritikerne i forkjøpet.  

Godt poeng.

For min del blir CBE s størrelse irrelevant. For meg, som faktisk er i reklamens målgruppe, så buksene trange og ukomfortable ut og frister ikke til kjøp ! 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gro12 skrev:

Godt poeng.

For min del blir CBE s størrelse irrelevant. For meg, som faktisk er i reklamens målgruppe, så buksene trange og ukomfortable ut og frister ikke til kjøp ! 

 

Helt enig! Hennes størrelse er totalt irrelevant, men buksen satt veldig trangt på, og gjorde meg ikke interessert i å se nærmere på den. Jeg er også i målgruppen, men fortsetter heller å kjøpe turbukser jeg kjenner til. 

Reklamen for buksa var rett og slett dårlig. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg undrer meg over, er at de merkede reklameinnleggene for twentyfour er av henne på soverommet med turklær. Hvorfor ikke ute på tur? Det var det samme i vinter, også. 
 

hvorfor ikke bilder fra naturen - de har jo vært på flere spektakulære turer i sommer? 

Endret av pøbelsara
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
3 timer siden, Klink skrev:

Hvilken bukse, hvor? 😊

Tror det var en rosa turbukse fra Twentyfour. Men jeg er blokket på Instagram så jeg får ikke sett. 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Klink skrev:

De hun har lagt ut ser ikke så stramme ut syns jeg. Men tipper det var på stories. 

De som ligger på IG er ikke samme som den som diskuteres. Den var på story.

Hun skriver selv i kommentarfeltet at den andre opplevdes trang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, FruRosa skrev:

De som ligger på IG er ikke samme som den som diskuteres. Den var på story.

Hun skriver selv i kommentarfeltet at den andre opplevdes trang.

Ok, fint da er den saken ute av verden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lille_Krokodille skrev:

Tror det var en rosa turbukse fra Twentyfour. Men jeg er blokket på Instagram så jeg får ikke sett. 😳

Det var denne jeg tenkte på. det var på story, så jeg får ikke linket til kilde.

Og for meg er størrelsen på klærne relevant med tanke på thinspoen hun driver med om dagen. Punkt 8 i Sunn Fornuft-plakaten sier følgende:  Vis gjerne hva som er bak fasaden i blant og post realistiske bilder av deg selv. 
 

Selv om CBE ikke har signert Sunn Fornuft-plakaten, så kan dette tolkes som et realistisk bilde. Siden hun selv er veldig ivrig på å fremheve at hun bruker XS, samtidig som hun viser bilder hvor hun prøver å fremstå så tynn som mulig, tenker jeg at dette er en sunn påminner om at virkeligheten er en annen. Ikke engang CBE klarer å leve opp til idealet CBE promoterer.

 

 

DB8D1704-9583-4F18-9779-25EB8E5CC53F.png

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Felis skrev:

Det var denne jeg tenkte på. det var på story, så jeg får ikke linket til kilde.

Og for meg er størrelsen på klærne relevant med tanke på thinspoen hun driver med om dagen. Punkt 8 i Sunn Fornuft-plakaten sier følgende:  Vis gjerne hva som er bak fasaden i blant og post realistiske bilder av deg selv. 
 

Selv om CBE ikke har signert Sunn Fornuft-plakaten, så kan dette tolkes som et realistisk bilde. Siden hun selv er veldig ivrig på å fremheve at hun bruker XS, samtidig som hun viser bilder hvor hun prøver å fremstå så tynn som mulig, tenker jeg at dette er en sunn påminner om at virkeligheten er en annen. Ikke engang CBE klarer å leve opp til idealet CBE promoterer.

 

 

DB8D1704-9583-4F18-9779-25EB8E5CC53F.png

Der var "pølseskinnet" ja. Hvis den buksen er XS og hennes opplegg er å bruke XS no matter what så fikk hun det til, men det ser virkelig ikke ut på buksens vegne. Bevegelsesfrihet pleier å være litt alreight når man er på tur. 

Hun klarer ikke helt å leve opp til eget ideal alltid heller - godt poeng!! For den buksen kunne hun fint hatt i størrelse M tror jeg. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...