Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 timer siden, Levina skrev:

Nå skal de snart lansere NEfit, så det er nok ikke helt uten grunn at trening og aktivitet er en vesentlig del i hennes sosiale kanaler. Du vet, teft for business og evne/ egenskaper til å inspirere = suksess på 11 året. 

Netfit har jo blitt utsatt og utsatt og utsatt uten CBE klarer å holde oppe entusiasmen hos leserne. Eller bare informere dem og progresjonen. For eksempel så var det for en stund siden nedtelling men da datoen ikke holdt så... ja ingenting. Gullbilletten inn i hjemmetrening, Corona lockdown, ble oversett og det tror jeg var skikkelig dumt av dem. De må jobbe mye hardere hvis de skal få tilbake entusiasmen og interessen fra leserne. Netfit skaper lite positiv interesse for tiden, for mange er nok som jeg lei av kontinuerlig å høre om noe som virker som om ikke kommer til å skje. 

De har filmet til Netfit i snart 2 år så de mer burde ha enn nok materiale til å starte opp og kunne holde på en stund. Uansett hvis treningen i går var på grunn av Netfit så hva var da de 3 andre øktene som thinspo-dronningen skrøt av? Bare skryt iblandet dårlig innflytelse? At frontfiguren til Netfit er tynn og veltrent betyr lite hvis det er det eneste Netfit har å bidra med. Hennes trening er egentlig irrelevant (vet det kan komme som et sjokk hos mange) mens hvordan hun videreformidler er alt. Da er thigh gap posering og skryttigging helt feil innfallsvinkel. 

6 timer siden, Levina skrev:

De holder jo på å male den, ref.instagram story.  Noen klarer å få til flere ting parallelt. 

Det er jo CBE selv som sutret over hun ikke hadde fått malt men samtidig valgte å prioritere fire treningsøkter. Jeg driter i om den umerkede reklamen blir malt men syting på grunn av egne valg blir for dumt. 

• Liker 39
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
46 minutter siden, Tannbein skrev:

Hvis du ikke ser ironien i å prioritere 4 (FIRE) treningsøkter for seg selv og å hente i tospann fremfor å hente barna tidligere og å lage hjemmelaget middag så er det helt greit for meg 😊

Nei, jeg ser ikke ironien i det. Det er ikke uvanlig at av og til så må jobb prioriteres, og da er det supert og ha muligheten til å bestille pizza til middag. Barna elsker det. 

Endret av Levina
  • Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, Levina skrev:

Nei, jeg ser ikke ironien i det. Det er ikke uvanlig at av og til så må jobb prioriteres, og da er det supert og ha muligheten til å bestille pizza til middag. Barna elsker det. 

Hvordan vet du at barna til CBE elsker pizza? Kjenner du de personlig?

• Liker 39
Skrevet
20 timer siden, Marioposa skrev:

PT Adrian skriver på IG story nå:

"Ikke la deg bli lurt på insta..." over et collage med 2 bilder av Danea Mercer 👏👏👏 

Elsker Dana! Hun legger ut realiteten. Om noen vil se/følge henne: danaemercer 

feminist er også gode på Instagram. 

• Liker 22
Skrevet
1 time siden, Kollontaj skrev:

Wow. 1,5 mnd siden den stod ferdig, så det jobbes på, ja. 😶

Kjedelig for de som skal bruke den at bloggeierene ikke kan bruke en halv dag å male det lille huset. Men det skal vel designes, og syes og så må en vel til Oslo å kjenne på stoffprøver.... 

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, Levina skrev:

Du mener vel «jobb»? 

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, Levina skrev:

4 treningsøkter på en dag er ikke jobb. De kunne fint filmet til netfit kl 8-9, så hadde de hatt god tid til å hente. Og hadde hun faktisk trent da de filmet, og ikke bare posert, så hadde hun ikke trengt å trene mer den dagen. Når du må ha 4 økter på en dag, så må det være veldig dårlig kvalitet på de øktene. 

• Liker 37
Skrevet

Hva er det egentlig som foregår i topplokket på en person når du annonserer til hele verden at du skal til Oslo?.. Et sted som de sier at man ikke skal reise til. Selv om hun har jo vist tidligere at hun ikke bryr seg om coronareglene, men seriøst... 

Og selvfølgelig måtte hun trene igjen i dag tidlig, etter 4 økter i går. Vil tippe at den progresjonen uteblir fordi kroppen får jo aldri restituert seg. Greit at man kan trene hver dag, men trene ulike kroppsdeler. Men hun løper jo hele tiden, hver dag. 

• Liker 33
Gjest Twistdott
Skrevet

Den treningen de driver må være det nærmeste man kommer mani. Det gjelder dem begge. 

Gjest Grønnmaling
Skrevet

Tviler på hun trente 2 fulle økter når de filmet til Netfit. På story på instagram kunne man se at hun gjorde øvelsene veldig rolig, noe som ikke er meningen når det er en HIIT-økt. Å jogge 7 km i tempoet hun og LK gjorde er heller ikke noe som vil få dem i særlig mye bedre form, det er restitusjon for dem. 

Jada, jeg er enig i at hun ikke sender ut et spesielt godt signal ved å skrive at hun trener 4 ganger om dagen. Samtidig så må jo folk klare å tenke selv... er man sprekere enn CBE så er ikke den aktiviteten noe problem, er man i dårlig form så skal man selvfølgelig ikke gjennomføre 7 km løping og HIIT på samme dag... 

Generelt må jeg bare si at jeg synes det er supert at folk går bedriften CBE etter i sømmene, men til tider pirkes det på ting jeg synes er helt hårreisende. Thinspo, eksponering av barn og umerket reklame kan hun tas på. Å servere barna pizza fra Peppes er kanskje ikke bra, men ser man på kostholdet hennes så er nok det bedre enn hos de fleste barnefamilier. Jeg reagerer i hvertfall ofte mer på mengden mat hun spiser, enn nøringsinnholdet. 

Skrevet

På bloggen har hun vært veldig tydelig på at treningen ikke er arbeidstid, og at hun må ta igjen arbeidet senere på kvelden. Det leveres veldig lite synlig.

• Liker 18
Gjest Tannbein
Skrevet (endret)
28 minutter siden, Grønnmaling skrev:

Tviler på hun trente 2 fulle økter når de filmet til Netfit. På story på instagram kunne man se at hun gjorde øvelsene veldig rolig, noe som ikke er meningen når det er en HIIT-økt. Å jogge 7 km i tempoet hun og LK gjorde er heller ikke noe som vil få dem i særlig mye bedre form, det er restitusjon for dem. 

Jada, jeg er enig i at hun ikke sender ut et spesielt godt signal ved å skrive at hun trener 4 ganger om dagen. Samtidig så må jo folk klare å tenke selv... er man sprekere enn CBE så er ikke den aktiviteten noe problem, er man i dårlig form så skal man selvfølgelig ikke gjennomføre 7 km løping og HIIT på samme dag... 

Generelt må jeg bare si at jeg synes det er supert at folk går bedriften CBE etter i sømmene, men til tider pirkes det på ting jeg synes er helt hårreisende. Thinspo, eksponering av barn og umerket reklame kan hun tas på. Å servere barna pizza fra Peppes er kanskje ikke bra, men ser man på kostholdet hennes så er nok det bedre enn hos de fleste barnefamilier. Jeg reagerer i hvertfall ofte mer på mengden mat hun spiser, enn nøringsinnholdet. 

Jeg tar selvkritikk på den, siden flere misforstår. Jeg kunne ha uttrykt meg bedre, uansett så er det vel bare jeg og en til som har kommentert den ferdigpizzaen så ikke "alle" i tråden har lagt merke til den. Fastfood til unger en sjelden gang er ikke farlig, poenget mitt er at foreldreparet prioriterte å trene 4 økter på en dag jamfør Carolines egen dokumentasjon, fremfor å hente litt tidligere og å lage en hjemmelaget middag til ungene. Syns det er litt komisk å være så innmari flink og skryte av å trene i 8 timer, for så å hente ungene seint, dryppende våt av svette i coronatid, og servere dem fastfood til middag. Hvor flink er man egentlig da, er poenget mitt 😆 Det verste er jo at alt dette dokumenterer de i sosiale medier, hvis de ikke vil ha tilbakemeldinger så får de være litt mindre hissige på publiseringsknappen da 😊

Endret av Tannbein
Skrevet (endret)
16 timer siden, Levina skrev:

Nå skal de snart lansere NEfit, så det er nok ikke helt uten grunn at trening og aktivitet er en vesentlig del i hennes sosiale kanaler. Du vet, teft for business og evne/ egenskaper til å inspirere = suksess på 11 året. 

Lansere Netfit? De har holdt på med den lanseringen et par år på overtid nå uten at trening og aktivitet har vært en vesentlig del i hennes sosiale kanaler mer enn akkurat fra august. Som reklame. Teften for business og å inspirere kunne jeg ha forstått, hadde de faktisk klart å få til flere prosjekter i løpet av disse 11 årene. Jeg ser ikke det å selge navnet sitt på spenner og sko som bevis for businessteft. Andre har klart å skape sine egne imperier på like mange år, mens CBE fortsatt løper på mølle i kjelleren sin samtidig som hun ser på en eller annen fjortisserie på Netflix. Nuvel, de har til huslånet og salt og vin på bordet og vel så det.

Jeg tror ikke det er noe i veien med ambisjonene, men det ser ut som det skorter på innsats til å sette et prosjekt i live. De to har minimum 16 arbeidstimer sammen per dag hele året. Til å ha så mye tid til jobb er det rart at verken daglig leder for carolinebergeriksenno og daglig leder for netfit ikke sammen klarer å realisere sitt eget prosjekt innen deadline. Som var en eller annen gang i starten på 2019. Mye prat, lite action.

Endret av Revenge o'Cavatina
tilføyelse.
  • Liker 39
Skrevet

I januar 2019 skriver hun at de har jobbet halvannet år med NetFit allered (https://www.carolinebergeriksen.no/2019/01/15/netfit/).

Nå som de har jobbet ytterligere halvannet år og vel så det må det være lov til å ha skyhøye forventninger til lanseringen av Netfit? Alternativt kan man undres på hvor hardt de egentlig jobber, når framdriften er såpass laber.

Jeg tror fokuset til netfit blir å vise fram kroppen til CBE framfor å vise inspirerende øvelser. Det finnes sikkert et marked for det også, verden er et rart sted.

• Liker 33
Gjest Tannbein
Skrevet
46 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Lansere Netfit? De har holdt på med den lanseringen et par år på overtid nå uten at trening og aktivitet har vært en vesentlig del i hennes sosiale kanaler mer enn akkurat fra august. Som reklame. Teften for business og å inspirere kunne jeg ha forstått, hadde de faktisk klart å få til flere prosjekter i løpet av disse 11 årene. Jeg ser ikke det å selge navnet sitt på spenner og sko som bevis for businessteft. Andre har klart å skape sine egne imperier på like mange år, mens CBE fortsatt løper på mølle i kjelleren sin samtidig som hun ser på en eller annen fjortisserie på Netflix. Nuvel, de har til huslånet og salt og vin på bordet og vel så det.

Jeg tror ikke det er noe i veien med ambisjonene, men det ser ut som det skorter på innsats til å sette et prosjekt i live. De to har minimum 16 arbeidstimer sammen per dag hele året. Til å ha så mye tid til jobb er det rart at verken daglig leder for carolinebergeriksenno og daglig leder for netfit ikke sammen klarer å realisere sitt eget prosjekt innen deadline. Som var en eller annen gang i starten på 2019. Mye prat, lite action.

Just det. Jeg stussa på det når jeg så at både kusina mi og en god venninne løp halvmaraton 20 minutter kjappere enn Caroline det året hun ble imsdal-sponset. Både kusina mi og venninna mi er cirka ti år eldre enn Caroline og har travle karrierer innen jus. Hos Caroline er det veldig mye prat og selvskryt, mens mange andre altså presterer mye bedre uten å nevne det med et ord. Jeg skjønner at Caroline lever av å poste i sosiale medier men det viser jo bare hvor enkelt det er å fremstille seg som mye sprekere/klokere osv enn hva man egentlig er. Jeg merka det selv også etter å ha posta flere matbilder på Instagram, kollegaer og venner trodde plutselig at jeg var en mester på kjøkkenet og ba meg om tips til alt mulig, selv om jeg bare hadde posta bilder av noen chiapuddinger 🙈

Skrevet

I netfit viste hun en del øvelser med kroppsvekt. Det virker ikke som at engang innehaveren finner innholdet i netfit interessant nok til å bruke det.

• Liker 14
Skrevet
13 minutter siden, Tannbein skrev:

Just det. Jeg stussa på det når jeg så at både kusina mi og en god venninne løp halvmaraton 20 minutter kjappere enn Caroline det året hun ble imsdal-sponset. Både kusina mi og venninna mi er cirka ti år eldre enn Caroline og har travle karrierer innen jus. Hos Caroline er det veldig mye prat og selvskryt, mens mange andre altså presterer mye bedre uten å nevne det med et ord. Jeg skjønner at Caroline lever av å poste i sosiale medier men det viser jo bare hvor enkelt det er å fremstille seg som mye sprekere/klokere osv enn hva man egentlig er. Jeg merka det selv også etter å ha posta flere matbilder på Instagram, kollegaer og venner trodde plutselig at jeg var en mester på kjøkkenet og ba meg om tips til alt mulig, selv om jeg bare hadde posta bilder av noen chiapuddinger 🙈

Det var jo lett å se under live sendingen til netfit. De to hun hadde før de plutselig fant ut at det var så vanskelig å trene live med barna hjemme. Hvertfall da kunne hun jo vise til en form som var helt gjennomsnittlig. Så all den treningen hun viser frem, samsvarer jo ikke med hvor trent hun egentlig er. Så at det er mest snakk og ikke minst bilder om trening, kontra faktisk trening er det jo ikke noe tvil om. Og det er jo rimelig spesielt at hun ikke kan gjennomføre en treningsøkt uten at hun må skryte av det i sosiale medier. Det er jo akkurat som med barna. Hvis hun ikke viser de frem, kan folk tro hun ikke har barn. Og viser hun ikke frem at hun trener, så kan jo folk tro at hun ikke gjør det. 

• Liker 22
Gjest Tannbein
Skrevet

Jeg syns ikke det mangler på motivasjon hos Caroline og Lars Kristian. De er trofaste og leverer store mengder i sosiale medier hele tiden. Dersom de hadde hatt en mer etisk og samvittighetsfull innstilling i forhold til kroppspress og kvinnesyn så hadde de nok blitt likt av mange flere. De har mye finere bilder enn de fleste andre rosabloggere og de er jo mye mer voksne og stabile enn bloggkollegaene sine, de vinner nok mye respekt på det. Bloggtoppen er stort sett fylt av spesielle personer med forkjærlighet for overdreven plastikkirurgi, 3 fedre til tre barn osv, så i en slik gjeng så fremstår de jo ressurssterke på tross av alle puppe- og rumpebildene. Jeg syns de er flinke til å stå på og til å motivere seg til å opprettholde status q, men det skinner veldig gjennom at hovedmotivasjonen er å poste lettkledte bilder av kroppen til Caroline. Jeg syns de er flinke som kommer seg opp klokka 06 slik som oss andre på tross av at de har fleksible hjemmekontor, bildene er fine og de tjener jo penger som gress. Så de har gjort mye riktig, og det er kult at Caroline som kvinne har skapt arbeidsplass både for seg selv og for mannen sin. Men han fremstiller henne som et trofé og først og fremst som en lettkledt kropp (gjerne uten hode) i sosiale medier og det er en ganske... spesiell måte å takke arbeidsgiveren sin på.

Skrevet

Dagens instastory starter med kaffekopp selvfølgelig, og så mølleløping igjen, og tur til Oslo igjen. 
(Det var helt bortkastet tid å se den, dere behøver ikke. :laugh: Like spennende som reprisene på TV3)

Så var det to reklameinnlegg for en salong eller noe i Oslo, med så liten merking at man nesten ikke ser den. Hvor små bokstaver er det mulig å bruke, liksom?! 

Bildet over her; jeg tror hun sugde inn magen så fort, at bukselinningen ikke rakk å følge med. :P 

• Liker 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...