Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Kollontaj skrev:

Er nok helt tilfeldig at det vises matvarer til lunsj og poengterer at dette skal spises før løping. 😑

Poengteres det at det skal spises før løping? Jeg fikk inntrykk av at det skal fotograferes før løping? Mulig det oppdateres treigt her hos meg, for siste bilde er av fotografen som stager maten på gulvet under kamerastativet

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lavande
11 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Den poseringen med armen opp langs skilleveggen med kaffekoppen i handa ser bare uhorvelig ubehagelig og unaturlig ut.

Som danaemercer har sagt tidligere (mener det var henne), mange av disse stillingene som inntas rett før en selfie gjør rett og slett så vondt at de ikke kan holdes i mer enn noen sekunder.

Stemmer: https://www.instagram.com/p/CCyJT8YJL-R/?igshid=1w0rb54tp7qur

Hva er det de (som bruker slike poseringsteknikker)  egentlig vil med disse bildene som fremstiller kvinnekroppen langt fra hvordan man egentlig ser ut? 

Slike influencere er i mine øyne usunne forbilder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Den poseringen med armen opp langs skilleveggen med kaffekoppen i handa ser bare uhorvelig ubehagelig og unaturlig ut.

Som danaemercer har sagt tidligere (mener det var henne), mange av disse stillingene som inntas rett før en selfie gjør rett og slett så vondt at de ikke kan holdes i mer enn noen sekunder.

Hva er hensikten med den (tomme, får man anta) koppen? Det ser jo barne veldig rart ut. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Poengteres det at det skal spises før løping? Jeg fikk inntrykk av at det skal fotograferes før løping? Mulig det oppdateres treigt her hos meg, for siste bilde er av fotografen som stager maten på gulvet under kamerastativet

Godt mulig, men oppfattet det som et tilsvar på «CBE spiser ikke frokost før løping». 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra dette kommer frem i lyset, for jeg vil tro at CBE er med på å skape usikkerhet blant mange kvinner med den poseringen hun holder på med. Personlig syns jeg ikke den innhugde magen ser noe fin ut engang. Det viser ikke en slank midje men en person som holder pusten. Det inspirerer ikke til trening eller hoppe over måltider, men heller hente popcorn og zoome inn og tenke "At. Hun. Orker."

 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare sånn litt tilbake til Rondane-gate. 

Jeg har mange venner, og instakontoer jeg følger som har gått de samme fjella. 

De har ikke hatt problemer med dekning....

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, miamiamia skrev:

Veldig bra dette kommer frem i lyset, for jeg vil tro at CBE er med på å skape usikkerhet blant mange kvinner med den poseringen hun holder på med. Personlig syns jeg ikke den innhugde magen ser noe fin ut engang. Det viser ikke en slank midje men en person som holder pusten. Det inspirerer ikke til trening eller hoppe over måltider, men heller hente popcorn og zoome inn og tenke "At. Hun. Orker."

 

Enig med deg i det uthevede. Det er forskjell på en trent sixpack der magerutene er synlige, eksempelvis som hos Funkygine, og en mage som suges inn. Daglig leder av carolinebergeriksenno fremstår med lite underhudsfett og lite synlig muskulatur som et resultat av den kost og trening som fremvises. For synlig muskulatur til tross for kos med øl, pizza, pølser, boller og burger, se heller til fotografen og daglig leder av Netfit.

(Med forbehold om at Funkygine ikke poserer og suger inn mage. Og nei, det er få kjønnsrelaterte forskjeller i muskelvekst ved korrekt styrketrening. Muskelvekst blant kvinner er mulig, se før nevnte Funkygine.)

 

Endret av Revenge o'Cavatina
rettelse
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, MiniMjau skrev:

Bare sånn litt tilbake til Rondane-gate. 

Jeg har mange venner, og instakontoer jeg følger som har gått de samme fjella. 

De har ikke hatt problemer med dekning....

Har heller aldri hatt problemer med dekningen. Unntatt de aller dypeste trangeste dalen. 
Telenor må ha hatt lokale problemer med mobildekningen akkurat den dagen. Så uflaks for influencerparet det sammenfalt med akkurat de timene de var der og ønsket å publisere...

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

20200811_204904.jpg

 

En meget erfarent fjellmenneske har gått tur på de samme toppene. 4 topper.  Turen beregnet til 10 timer, ble det opplyst på forhånd.

Endret av MiniMjau
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kollontaj skrev:

Men Eriksens gikk vel lengre? 

De gikk vel 37 km på 13 timer?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Revenge o'Cavatina skrev:

De gikk vel 37 km på 13 timer?

Det var vel medregnet sykkelturen....? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, MiniMjau skrev:

Det var vel medregnet sykkelturen....? 

 

Vet du, jeg er faktisk litt forvirret med tanke på antall kilometer, tidsbruk, den magiske sekken, og den manglende dekningen under kampen mot overlevelse.:vetikke:

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ellevira skrev:

Det skrives veldig mye om perfekte kropper for tida - på denne tråden. . Er det det vi vil? Er ikke alle kropper perfekte - event at alle kropper ikke er perfekte? Det referereres mye til om kroppen til CBE er perfekt eller ikke. Er ikke "vi" som skriver dette med å bygge oppunder at kroppsidealet er slank og veltrent? Hun viser antagelig fram kroppen sin så mye som hun gjør fordi hun syns hun er fin (kanskje perfekt?) - det blir kritisert opp og i mente - da syns jeg "vi" er like opptatt av hvordan  kropper SKAL se ut. Og det er vel ikke det som er meningen? Eller? 

Godt spørsmål. Å finstudere mage, rumpe, pupper og knekkebrød side opp og side ned finnes ikke saklig. Eller viktig. Og i alt dette er det ingen omtanke for barn og ungdom som kan lese det som skrives her. Tvert i mot. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, LiamG skrev:

Godt spørsmål. Å finstudere mage, rumpe, pupper og knekkebrød side opp og side ned finnes ikke saklig. Eller viktig. Og i alt dette er det ingen omtanke for barn og ungdom som kan lese det som skrives her. Tvert i mot. 

Studerer? Hvem er det som studerer mener du? Hvem er det som ikke har omtanke for barn? Vi  er langt forbi knekkebrød og diskuterer ikke annet enn cbes egen fremstilling av kropp, så velkommen med saklige innlegg.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Enig med deg i det uthevede. Det er forskjell på en trent sixpack der magerutene er synlige, eksempelvis som hos Funkygine, og en mage som suges inn. Daglig leder av carolinebergeriksenno fremstår med lite underhudsfett og lite synlig muskulatur som et resultat av den kost og trening som fremvises. For synlig muskulatur til tross for kos med øl, pizza, pølser, boller og burger, se heller til fotografen og daglig leder av Netfit.

(Med forbehold om at Funkygine ikke poserer og suger inn mage. Og nei, det er få kjønnsrelaterte forskjeller i muskelvekst ved korrekt styrketrening. Muskelvekst blant kvinner er mulig, se før nevnte Funkygine.)

 

Say no more...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande
34 minutter siden, LiamG skrev:

Godt spørsmål. Å finstudere mage, rumpe, pupper og knekkebrød side opp og side ned finnes ikke saklig. Eller viktig. Og i alt dette er det ingen omtanke for barn og ungdom som kan lese det som skrives her. Tvert i mot. 

Jeg er dypt uenig med deg, da det er både saklig og viktig å ha en kritisk medieforståelse til det som presenteres, da det kan føre til uheldig kroppspress, hvis influencere benytter seg av lys- og poseringsteknikker og redigeringsapper, for å endre på virkeligheten (og det er det som diskuteres her). Det ser også ut til at det er flere andre som mener dette er viktig. Heldigvis.. 

Fra https://www.minmote.no/#!/artikkel/24874709/minister-jeg-er-bekymret-for-unges-selvbilde

"Barne- og familieminister Ida Lindtveit Røse (KrF) er bekymret for kroppspress og usunne forbilder på sosiale medier. Nå jobber hun for en lovendring i reklame- og influencerbransjen"

Fra https://www.minmote.no/#!/artikkel/24874709/minister-jeg-er-bekymret-for-unges-selvbilde - Digital rådgiver Elise Landa har uttalt:

"– Det må settes større fokus på kritisk medieforståelse og det må inn i skole i mye større grad. Det er like viktig som sunt kosthold og fysisk aktivitet."

Fra https://medietilsynet.no/mediebildet/kritisk_medieforstaelse/

"Kritisk medieforståelse er ferdigheter og kunnskap som folk trenger for å ta gode informerte valg om medieinnhold som de konsumerer, lager eller deler."

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lavande skrev:

Jeg er dypt uenig med deg, da det er både saklig og viktig å ha en kritisk medieforståelse til det som presenteres, da det kan føre til uheldig kroppspress. Det ser også ut til at det er flere andre som mener dette er viktig...

Fra https://www.minmote.no/#!/artikkel/24874709/minister-jeg-er-bekymret-for-unges-selvbilde

"Barne- og familieminister Ida Lindtveit Røse (KrF) er bekymret for kroppspress og usunne forbilder på sosiale medier. Nå jobber hun for en lovendring i reklame- og influencerbransjen"

Fra https://www.minmote.no/#!/artikkel/24874709/minister-jeg-er-bekymret-for-unges-selvbilde - Digital rådgiver Elise Landa har uttalt:

"– Det må settes større fokus på kritisk medieforståelse og det må inn i skole i mye større grad. Det er like viktig som sunt kosthold og fysisk aktivitet."

Fra https://medietilsynet.no/mediebildet/kritisk_medieforstaelse/

"Kritisk medieforståelse er ferdigheter og kunnskap som folk trenger for å ta gode informerte valg om medieinnhold som de konsumerer, lager eller deler."

Hva er du uenig i? Det du henviser til og det som foregår i denne tråden er to vidt forskjellige ting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande
19 minutter siden, LiamG skrev:

Hva er du uenig i? Det du henviser til og det som foregår i denne tråden er to vidt forskjellige ting.

Nei... 

Endret av Lavande
Uthevet det jeg svarte på
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...