Lana01 Skrevet 10. august 2020 #26261 Skrevet 10. august 2020 6 minutter siden, pøbelsara skrev: ... og der tok du deg også tid til p delta. Ikke 24/7. Inn 2x i juli , og første i AUG og du? 8
pøbelsara Skrevet 10. august 2020 #26262 Skrevet 10. august 2020 5 minutter siden, Lana01 skrev: Ikke 24/7. Inn 2x i juli , og første i AUG og du? Tja. Ikke 24/7. Kanskje maks 10 minutter/dag. 11
Klink Skrevet 10. august 2020 #26263 Skrevet 10. august 2020 Det er greit å være uenig, men å drive og være ekkel fordi noen finner på å svare i tråden, er faen så dårlig. 8
Nudeldama Skrevet 10. august 2020 #26264 Skrevet 10. august 2020 3 timer siden, Luvinesta skrev: Det er så ironisk at kroppen hennes er oppe til "diskusjon" her inne så ofte, og samtidig lurer enkelte på hvorfor hun er usikker og tilsynelatende har dårlig selvtillit. Dette er jeg helt enig i og synes er et viktig poeng. Hvem som helst kunne fått dårlig selvtillit og blitt selvbevisst av å få sin kropp studert med lupe, diskutert, kritisert og analysert slik CBE blir her inne. 7
Lana01 Skrevet 10. august 2020 #26265 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Tja. Ikke 24/7. Kanskje maks 10 minutter/dag. Da blir det overtid på deg i dag. 😂 7
pøbelsara Skrevet 10. august 2020 #26266 Skrevet 10. august 2020 13 minutter siden, Klink skrev: Det er greit å være uenig, men å drive og være ekkel fordi noen finner på å svare i tråden, er faen så dårlig. Hvem var det som først skrev om at Folk henger her 24/7? 18
pøbelsara Skrevet 10. august 2020 #26267 Skrevet 10. august 2020 15 minutter siden, Lana01 skrev: Da blir det overtid på deg i dag. 😂 Basert på hva? (Du vet brukerdebatt ikke er lov, forresten?) 25
Klink Skrevet 10. august 2020 #26268 Skrevet 10. august 2020 (endret) 23 minutter siden, pøbelsara skrev: Hvem var det som først skrev om at Folk henger her 24/7? Ikke jeg. Og tråden oppdateres jo nesten 24/7 så det er vel en sannhet? Om ikke akkurat bokstavelig. Endret 10. august 2020 av Klink 5
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 10. august 2020 Populært innlegg #26269 Skrevet 10. august 2020 Dette er et diskusjonsforum. Denne tråden handler om virksomheten til Caroline Berg Eriksen. Hvorfor er det greit å komme innom denne tråden for å 1) hevde at folk bruker for mye tid her? 2) at det folk oppgir som motivasjon for å delta i debatten, som feks generell interesse for SoMe og influencervirksomhet, riktig merking av reklame og barns rettigheter, bare kan avfeies med et"du er misunnelig/har ikke noe liv/er i tråden for mye/ for ofte/for lenge"? 3) skjære alle over en kam og påstå at folk er her inne 24/7 fordi det er liv i tråden 24/7? Vi er et stort antall brukere som skriver i denne tråden. Er det virkelig så vanskelig å forstå konseptet med at mange ulike personer skriver mange ulike variasjoner over samme tema? Tenk hvis jeg skulle gjøre det motsatte - feks sagt til deg @Lana01 - at ditt egentlige motiv for å diskutere her inne, ikke er at du synes CBE får for mye pes og kritikk, men at du barne bruker det som unnskyldning fordi du har for mye tid til overs og egentlig bare er ute etter å ta - feks meg? Og når du sier at du er opptatt av influenceres rettigheter, så kan jeg hevde at det bare er en unnskyldning du hoster opp for å kunne angripe brukere her inne? 50
123Frustrert Skrevet 10. august 2020 #26270 Skrevet 10. august 2020 (Noe helt annet.. for en stund tilbake nevnte en eller annen en treningsapp som du får treningstimer rett hjem i stua, jeg kan ikke finne igjen kommentaren og husker for mitt bare liv ikke hva den heter. Noen som husker? det er ikke netfit altså..) 2
pøbelsara Skrevet 10. august 2020 #26271 Skrevet 10. august 2020 (endret) 1 minutt siden, Klink skrev: Ikke jeg. Det var @Luvinesta - deretter kvitterte @Lana01 med et "amen". Endret 10. august 2020 av pøbelsara 10
Keaton Skrevet 10. august 2020 #26272 Skrevet 10. august 2020 (endret) Uheldig øyeblikk @Luvinesta? 😳 Det er det vel ingen som synes? Ærlig talt, det en del av oss kritiserer er som @FruJohansen skriver; diskrepansen. Tjener man penger på utseende og kropp ved å få reklameoppdrag der disse brukes som utgangspunkt, er det legitimt å påpeke endringer og retusjeringer, man har et stort ansvar for påvirkningen når man jobber med SoMe og annonsering. I dette tilfellet skal de også selge inn en treningsapp, da bør i det minste frontpersonen ikke redigere kroppen sin. Se her feks. (Men han er vel bare arbeidsledig? kanskje litt misunnelig?) Han har laget flere videoer om problematikken. Endret 10. august 2020 av Kollontaj 27
Klink Skrevet 10. august 2020 #26273 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Det var @Luvinesta Og ikke den du siterte....? 1
pøbelsara Skrevet 10. august 2020 #26274 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, Klink skrev: Og ikke den du siterte....? Jo - hun signerte @Luvinestas innlegg med en klappe - emoji og et "amen". 16
Klink Skrevet 10. august 2020 #26275 Skrevet 10. august 2020 (endret) 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Jo - hun signerte @Luvinestas innlegg med en klappe - emoji og et "amen". Ja men du siterte Lana og skrev at der tok du deg tid til å svare også. Ikke hun du skulle vært ekkel tilbake mot da? Endret 10. august 2020 av Klink 1
pøbelsara Skrevet 10. august 2020 #26276 Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, Klink skrev: Ja men du siterte Lana og skrev at der tok du deg tid til å svare også. Ikke hun du skulle vært ekkel tilbake mot da? Hun applauderte et innlegg som kritiserte folk for å bruke tid her inne. Hvor da altså både innlegget hun siterte og hennes eget altså ble skrevet at folk som tok seg tid til å gjøre akkurat det de kritiserer andre for - nemlig å skrive innlegg i denne tråden. Du ser ikke hva jeg reagerer på? :teskje: 36
Gjest Lin11 Skrevet 10. august 2020 #26277 Skrevet 10. august 2020 (endret) 1 time siden, Nudeldama skrev: Dette er jeg helt enig i og synes er et viktig poeng. Hvem som helst kunne fått dårlig selvtillit og blitt selvbevisst av å få sin kropp studert med lupe, diskutert, kritisert og analysert slik CBE blir her inne. Hvem som helst legger ikke kroppen sin ut på nett for blir studert med lupe heller, men denne måten å tjene penger på har da bedriften valgt selv. Endret 10. august 2020 av Lin11
Gjest Lin11 Skrevet 10. august 2020 #26278 Skrevet 10. august 2020 (endret) 16 timer siden, Bringebærkrem skrev: Dette er en uredigert CBE i bikini. Når det først er poppis med «Instagram vs reality», har utrolig mange damer der ute godt av å se at CBE er mer enn en innsugd mage. (Screenshot av snapstory) Jeg for min del mener at dette er veldig heldig bilde. Det viser en sannhet som blir skjult og redigert ihjel på hennes sosiale medier. At denne personen er som hvilken som helst småbarnsmor i 30 årene, og sitter ikke på en løsning for å bli perfekt på alle måter. Det er faktisk umulig, til og med hvis man opererer seg fra hode til tå. Bare se på SE? Det er vel derfor denne bransjen tyr til retusjering og apper herfra og til h... Endret 10. august 2020 av Lin11
Populært innlegg Aricia Skrevet 10. august 2020 Populært innlegg #26279 Skrevet 10. august 2020 (endret) Det som (blant annet) diskuteres i denne tråden er representasjon og iscenesettelse av kropp. Ingen kritiserer noens kropp. Det finnes faktisk ikke eksempler på det i tråden som jeg kan komme på, kanskje med unntak av @Luvinesta sitt innlegg forrige side. Kritikk av kroppsrepresentasjon kunne hypotetisk sett vært problematisk dersom de representerte kroppene var iscenesatt av noen andre enn dem selv, dvs uten at modellene hadde noen innvirkning på måten de ble framstilt på av andre. Men i tilfellet CBE.no er modellen også iscenesetteren, og hun har full kontroll på alle virkemidler hun og ektemannen tar i bruk mht hvordan hun velger å framstille seg i sine kommersielle SoMe-kanaler. Hun har åpne kontoer, mange lesere, og hun bruker den representerte kroppen sin direkte som salgsargument i reklame på ulikt vis. Idealiseringen hun bedriver skaper kroppspress og bidrar til å skape et urealistisk syn på kvinnekroppen. Det er ikke bare innafor, men også helt på sin plass å sette kritisk søkelys på måten kropp representeres av og hos CBE.no. Endret 10. august 2020 av Aricia 55
Surikatt Skrevet 10. august 2020 #26280 Skrevet 10. august 2020 7 minutter siden, Lin11 skrev: Hvem som helst legger ikke kroppen sin ut på nett for blir studert med lupe heller, men denne måten å tjene penger på har da bedriften valgt selv. Helt riktig. Hun vil ha oppmerksomhet, likes og skrytekommentarer. Så synd for henne at hun ikke kan diktere andres oppfatninger av det hun legger ut. Bloggen hennes er et glanset magasin av den Caroline Berg-Eriksen i sine drømmer ønsker å være. Hun blir sur og fornærmet når folk ser at virkeligheten er en annen. 29
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå