Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
9 minutter siden, Nebel86 skrev:

Man må være blind på begge øynene om man ikke ser at hun har en slank og godt over gjennomsnittet trent/atletisk kropp... Så mye gjør ikke lys og skygge altså 😅

Skulle vært på Specsavers..

Endret av Lin11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Nebel86 skrev:

Man må være blind på begge øynene om man ikke ser at hun har en slank og godt over gjennomsnittet trent/atletisk kropp... Så mye gjør ikke lys og skygge altså.

Slank ja, men atletisk? Eh, nei.

• Liker 27
Skrevet
1 minutt siden, FruJohansen skrev:

Hva i huleste prøver du å si her egentlig? 😄 

Og er det ikke egentlig en fallitterklæring av ditt eget argument å skrive at man prøver å "normalisere" (!!!) kroppen hennes ved å velge ut et bilde som ingen andre enn "team CBE" syns er uflatterende? Det bekrefter jo langt på vei det de som kritiserer kroppsfokuset de opplever hos CBE, at den kommersielle oppfatningen av figuren hennes skiller seg fra virkeligheten? Det er nettopp derfor diskusjoner som dette oppstår, fordi hun legger så enormt mye innsats i å - som du sier - posere, lyssette, rekvisitte (?) og ja, redigere seg fram til en figur hun ikke går rundt med til daglig. 

Jeg er helt enig i at det er en forferdelig uting å diskutere noens kropp og utseende. Selv denne diskusjonen, og dens utgangspunkt syns jeg er helt i grenseland i det offentlige rom. Samtidig syns jeg ikke det er rart at den oppstår. Av alle grunner gjentatt i denne tråden til det kjedsommelige.

Jeg lurer på det samme, hva slags syn har man på kropp når man mener at bildet er «uflatterende» og viser en «ikke perfekt kropp». Jeg er sjokkert over fokuset, og på lik linje med saken rundt barneeksponeringen så er det tydelig at disse «team CBE» er helt umusikalske i forhold til resten av samfunnet. 

Skrevet (endret)

I tillegg er disse bikinibildene umerket reklame for MyMuse.

Endret av Lin11
Skrevet
3 minutter siden, pøbelsara skrev:

Umerket reklame også, ja. 

Jeg merker meg at et par av dere som vanligvis fremstår som team CBE i denne tråden, presterer å snakke ned kroppen hennes på en måte jeg aldri har sett forekomme før i denne tråden. Gratulerer med "lite flatterende", "skavanker" og "uheldig øyeblikk". Jeg er HELT uenig i alle disse utsagnene om kroppen, og tenker at hvem i huleste trenger fiender når man har blodfans med et slikt syn på kroppen sin. 

Stakkars CBE. 

Og disse menneskene har tilgang til barnas privatliv gjennom CBE sine sosiale medier. Det er hårreisende!

Skrevet

Så tragisk at noen skal prøve å vinkle det til at hun ikke ser bra ut. Hjelpes. Hun er da kjempefin. 
(Slapp av og pust med magen, Caroline. Trenger ikke suge den inn. 😘 )

• Liker 32
Skrevet (endret)

Altså, vet det er en velkjent teknikk å overdrive og vinkle det inn en helt annen vei enn det som var ment, men det her er å ta det til et helt nytt nivå i sort belte i drama 😅 Både jeg og andre skriver at hun ser superbra ut, fit, smashing ut, slank og alt det der (Det må isåfall skorte på leseferdighetene for det står svart på hvitt flere ganger) til tross for den uflatterende vinkelen, som er uflatterende for absolutt alle, og hensikten ved å legge det ut, eller så hadde det vel ikke vært noe vits for en kritiker å gjøre det for å poengtere at hun ser annerledes ut på det screenshot bildet enn det hun selv viser.. Og skavanker leser hvertfall jeg som f.eks "manglende sprettrumpe, mangler svaien i ryggen som vi ser ellers" som surprise! Blir nevnt i kjent stil 🙄 Det bør ikke være nødvendig å gjøre seg vrang og dum med vilje. Om man jobbet med seg selv både på utsiden og mentalt så hadde man kanskje ikke trengt å kritisere,studere og ha et brennende ønske om at enkelte kropper ikke er så perfekte som det fremstilles som på blogger og i andre sosiale medier for å føle seg litt bedre selv, noe flere her åpenbart føler seg svært truet og/eller støtt av. Bare et tips 👍

Endret av Nebel86
  • Liker 12
Skrevet
6 timer siden, Nebel86 skrev:

Det første er fra en video og fra lite flatterende vinkel som er tatt i bevegelse og valgt ut med hensikt for å normalisere kroppen hennes, selv om hun ser smashing ut selv fra den vinkelen, og det skal godt gjøres. Det andre er et selvvalgt og planlagt bilde som tar seg bra ut på bloggen. Det er akkurat den samme kroppen, bare med pose, og redigering av lys og farge. Eller insunerer du at hun redigerer på seg sprett her og der? Isåfall så får du vel dokumentere påstandene dine. Posering har også veldig mye å si, og tenker at de aller fleste vil vise seg fra sin beste side, ingenting rart eller kritikkverdig ved det, eller... Bortsett fra på Rampelys der alt skal være mest mulig naturlig og de som våger å posere må jekke seg kraftig ned, spise en cheeseburger og ta bilder kun i naturlige settinger slik at ingen skal føle seg støtt.

Fatter ikke at jeg gidder å hive meg på diskusjon om kroppen til ei dame engang, men det her blir bare for dumt... Tenk å screenshotte storyen hennes på Instagram for så å legge ut her. Har hun sprettrumpe eller har hun ikke? Er svaien i ryggen hennes bare en optisk illusjon siden vi ikke kan se det fra den vinkelen? Følg med i neste episode av denne svært viktige samfunnsdebatten.

Hun løper, hva er ikke så flatterende med det? Kroppen er da så absolutt kjempe fin å vise frem. Som jeg sier: synes det bildet ser finest ut. Motsetning til det oppstilte så ser det ut som et menneske som er kjempe glad og som koser seg med varmen og som sant skal bade. Det andre ser ut som en voksduke som har bena akkurat passe sprett slik at låne ikke kommer borti hverandre og huden er gjort gylden. Jeg synes ikke det første ikke kan legges ut på insta, Synes hun ser bedre ut her. 

og nei. Målet er ikke at man skal finne ut om cbe har sprettrumpe eller ei, målet er at Unge sårbare ikke skal påvirkes til å tro at det er mulig å få en slik sprett rumpe med trening og to knekkebrød, sprett rumpen til cbe finnes ikke. Om da ikke svaier i ryggen Og presser rumpen ut, og tar bilder fra en vinkel som gjør den akkurat så stor du vil den skal være.  

• Liker 42
Skrevet

Svært merkelig at det er de såkalte forsvarerene som betegner en normal og uredigert kropp negativt? Noen går faktisk så langt som å si at det spontane bildet ikke viser en perfekt kropp! 

Det er faktisk ganske ille. 

• Liker 45
Skrevet
4 timer siden, Nebel86 skrev:

Altså, vet det er en velkjent teknikk å overdrive og vinkle det inn en helt annen vei enn det som var ment, men det her er å ta det til et helt nytt nivå i sort belte i drama 😅 Både jeg og andre skriver at hun ser superbra ut, fit, smashing ut, slank og alt det der (Det må isåfall skorte på leseferdighetene for det står svart på hvitt flere ganger) til tross for den uflatterende vinkelen, som er uflatterende for absolutt alle, og hensikten ved å legge det ut, eller så hadde det vel ikke vært noe vits for en kritiker å gjøre det for å poengtere at hun ser annerledes ut på det screenshot bildet enn det hun selv viser.. Og skavanker leser hvertfall jeg som f.eks "manglende sprettrumpe, mangler svaien i ryggen som vi ser ellers" som surprise! Blir nevnt i kjent stil 🙄 Det bør ikke være nødvendig å gjøre seg vrang og dum med vilje. Om man jobbet med seg selv både på utsiden og mentalt så hadde man kanskje ikke trengt å kritisere,studere og ha et brennende ønske om at enkelte kropper ikke er så perfekte som det fremstilles som på blogger og i andre sosiale medier for å føle seg litt bedre selv, noe flere her åpenbart føler seg svært truet og/eller støtt av. Bare et tips 👍

Her var det en god dose med hersketeknikker for få fram poenget sitt. Seriøsiteten forsvant like så greit etter syvende ord🙄

Der skal ikke stor skarpsindighet til for å innse at du ikke kan overbevise dem, så gjør du dem heller forvirret. Enkelte blir som regel lettere overbevist av grunner de selv har funnet, enn av dem andre har debattert for hva saken går ut på. Sannheten er alltid det sterkeste argument når bloggeren/influencer har tillagt seg en versjon som ikke er deres eller virkeligheten.

• Liker 17
Skrevet
5 timer siden, Nebel86 skrev:

Det er absolutt ingen verdens ting uflatterende ved dette bildet. Hun ser fabelaktig ut. Og her ser hun også glad og levende ut i motsetning til alle de mer regisserte bildene. 

• Liker 29
Gjest Lavande
Skrevet

Så rart hvor ulikt vi oppfatter de siste sidene i denne tråden. Noen mener at uretisjert bilde uten posering og rett lys viser skavanker. Andre prøver å påpeke at det handler om å vise virkeligheten, og at bildene er finere uten "krampeaktige poseringer". 

Jeg synes at diskusjonen om at influencere bruker poseringsknep, og at enkelte benytter seg av redigeringsapper (som kan bidra til å skape et urealistisk og usunt skjønnhetsideal), er viktig. Jeg liker at folk våkner opp og er kritiske, og forstår at mange av bildene som legges ut av influencere ikke viser hvordan de egentlig ser ut.

Her er en influencer som gjennom en rekke instagramposter avslører hvilke lys- og poseringsknep influencere tyr til for å se mest mulig plettfrie ut: https://www.kk.no/livet/hun-elskes-for-sine-strekkmerker-og-celulitter/72617253 . Fra lenken:

"Inspirerte til ærlighet

På en av postene fikk Mercer så mye som 650 000 likes og nesten fem tusen kommentarer, og mange skrev at de var blitt inspirert til å tørre å vise også de mindre «perfekte» bildene av seg selv."

Fra https://www.minmote.no/#!/artikkel/24871449/janka-polliani-man-sender-ut-et-sykt-farlig-signal

"Influencer Janka Polliani tar et oppgjør med redigeringsapper hun mener bidrar til å skape et urealistisk og usunt skjønnhetsideal."

Fra https://www.minmote.no/#!/artikkel/24874709/minister-jeg-er-bekymret-for-unges-selvbilde - Digital rådgiver Elise Landa har uttalt:

"– Det må settes større fokus på kritisk medieforståelse og det må inn i skole i mye større grad. Det er like viktig som sunt kosthold og fysisk aktivitet."

Fra https://medietilsynet.no/mediebildet/kritisk_medieforstaelse/

"Kritisk medieforståelse er ferdigheter og kunnskap som folk trenger for å ta gode informerte valg om medieinnhold som de konsumerer, lager eller deler."

Skrevet

Hun ser jo alltid fantastisk ut, det er derfor det er så dumt at det photoshoppes og manipuleres med diverse positurer og lignende. Hun trenger det ikke, hun er helt nydelig som hun er. Det er hele poenget med kritikken. Når hun, med det utseendet hun har, framstiller seg selv som helt feilfri kan det sende uheldige signaler.

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...