Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Luvinesta skrev:

Denne tråden: Hvorfor kan hun ikke bli mer naturlig?! Hun er jo så usikker på seg selv, se hvordan hun gjemmer seg når noen tar bilde av henne, bare se på alle bilder og screenshots fra mappen vi har lagret for å vise hvor usikker hun er på seg selv, hvorfor poserer hun bare sånn og sånn? Hun må ha så dårlig selvtillit, skjønner ikke hva det kommer av...

Også denne tråden: Se! Jeg gikk inn på storien hennes på Instagram og screenshottet et bilde av henne i bevegelse som skal vise alles hennes skavanker som jeg tenkte jeg skulle legge ut slik at vi kan diskutere dette de neste hundre sidene, for hun legger jo opp til det selv ved å fremstå såå perfekt. La oss nå diskutere alt fra rumpa hennes, svaien i ryggen nå som vi har brukt så mye tid på å lese kommentarfeltet, studert alle bildene og ihjeldiskutere hva hun har som pålegg, den dårlige hastigheten når hun jogger (hun skal jo fronte rask løping hele tiden pga netfit må vite!) hvor dårlig planlegger både hun og mannen er over så mange døgn. 

Ultimataste sladretråden. Må være utrolig morsomme på fest, eller vent litt, man rekker kanskje ikke så mye festligheter når man sitter her bitter og diskuterer og pirker dag inn og dag ut noen man ikke liker i utelukkende negative ordlag dårlig kamuflert bak kroppspress, barneeksponering og jobb (sorry, not sorry) Det kan umulig være sunt.

En blogger/influencer vil være;
Upassende - 10 år i sin tid
Skamløst - 5 år i  sin tid
Dristig - 1 år i sin tid

Av alle latterlige ting er ingen så latterlig som å sitte på gjerdet før så hoppe fram med en oppsummering av en debatt men selv deltar i. Dermed er det er bare ett skritt fra det opphøyde til det latterlige.

Endret av MaleficentAurora
Rettelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Luvinesta skrev:

Denne tråden: Hvorfor kan hun ikke bli mer naturlig?! Hun er jo så usikker på seg selv, se hvordan hun gjemmer seg når noen tar bilde av henne, bare se på alle bilder og screenshots fra mappen vi har lagret for å vise hvor usikker hun er på seg selv, hvorfor poserer hun bare sånn og sånn? Hun må ha så dårlig selvtillit, skjønner ikke hva det kommer av...

Også denne tråden: Se! Jeg gikk inn på storien hennes på Instagram og screenshottet et bilde av henne i bevegelse som skal vise alles hennes skavanker som jeg tenkte jeg skulle legge ut slik at vi kan diskutere dette de neste hundre sidene, for hun legger jo opp til det selv ved å fremstå såå perfekt. La oss nå diskutere alt fra rumpa hennes, svaien i ryggen nå som vi har brukt så mye tid på å lese kommentarfeltet, studert alle bildene og ihjeldiskutere hva hun har som pålegg, den dårlige hastigheten når hun jogger (hun skal jo fronte rask løping hele tiden pga netfit må vite!) hvor dårlig planlegger både hun og mannen er over så mange døgn. 

Ultimataste sladretråden. Må være utrolig morsomme på fest, eller vent litt, man rekker kanskje ikke så mye festligheter når man sitter her bitter og diskuterer og pirker dag inn og dag ut noen man ikke liker i utelukkende negative ordlag dårlig kamuflert bak kroppspress, barneeksponering og jobb (sorry, not sorry) Det kan umulig være sunt.


Eneste som nevner skavanker er du. At det er stor forskjell mellom redigerte LKE bilder og naturlige ikke redigerte bilder er ingen  hemmelighet. Så kan man spørre seg hvor sunn og god påvirkning dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Inocybe said:

Stygt å bruke et ord som skavanker om en normal kvinnekropp! Jeg skjønner du prøver å antyde at andre omtaler den slik, men det er det altså bare DU som gjør. Slutt med det. 

 

39 minutter siden, pøbelsara said:

Hun serverer et bilde av seg selv via sine SoMe-kanaler som er en til tider helt pervertert versjon av virkeligheten - folk påpeker ikke at hun har skavanker (seriøst? Hvordan kan du skrive noe slik om henne??!) men at hun faktisk ser ut som et menneske. 

*Snip*

Åh, spar meg... Bildet ble ikke lagt ut for å vise hvor bra hun ser ut, men screenshotet i det mest "uheldige" øyeblikket som skulle understreke hvor natuurlig hun ser ut kontra bloggen. Selv supermodeller ville kommet "uheldig" ut på et slik bilde, skavank er det ikke. Hun ser bra ut selv der, og det skal godt gjøres i en slik setting. Det er så ironisk at kroppen hennes er oppe til "diskusjon" her inne så ofte, og samtidig lurer enkelte på hvorfor hun er usikker og tilsynelatende har dårlig selvtillit. 

Forøvrig tenker jeg at man legger alt for mye i det og har havnet i en usunn boble der alt hun gjør opptar og overanalyseres litt vel i det ekstreme. 

Endret av Luvinesta
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ufattelig bruk av ordet skavanker.

Jeg synes det er supert å se en sunn og flott kropp i naturlig bevegelse. Litt synd at jeg er nødt til å presisere at hun ser veldig bra ut for å ikke bli stemplet som en «hater» (men det blir jeg kanskje likevel)

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Luvinesta skrev:

 

Åh, spar meg... Bildet ble ikke lagt ut for å vise hvor bra hun ser ut, men screenshotet i det mest "uheldige" øyeblikket som skulle understreke hvor natuurlig hun ser ut kontra bloggen. Selv supermodeller ville kommet "uheldig" ut på et slik bilde, skavank er det ikke. Hun ser bra ut selv der, og det skal godt gjøres i en slik setting. Det er så ironisk at kroppen hennes er oppe til "diskusjon" her inne så ofte, og samtidig lurer enkelte på hvorfor hun er usikker og tilsynelatende har dårlig selvtillit. 

Forøvrig tenker jeg at man legger alt for mye i det og har havnet i en usunn boble der alt hun gjør opptar og overanalyseres litt vel i det ekstreme. 

Så hvordan forklare du alle skandale artiklene som CBE har på nakken gjennom 11år som blogger/influencer? Hun legger vei for at man blir overanalysert når sannheten ikke matcher det hun serverer på SoMe. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Luvinesta skrev:

 

Åh, spar meg... Bildet ble ikke lagt ut for å vise hvor bra hun ser ut, men screenshotet i det mest "uheldige" øyeblikket som skulle understreke hvor natuurlig hun ser ut kontra bloggen. Selv supermodeller ville kommet "uheldig" ut på et slik bilde, skavank er det ikke. Hun ser bra ut selv der, og det skal godt gjøres i en slik setting. Det er så ironisk at kroppen hennes er oppe til "diskusjon" her inne så ofte, og samtidig lurer enkelte på hvorfor hun er usikker og tilsynelatende har dårlig selvtillit. 

Forøvrig tenker jeg at man legger alt for mye i det og har havnet i en usunn boble der alt hun gjør opptar og overanalyseres litt vel i det ekstreme. 

Et uheldig øyeblikk? Herlighet, hvilken verden lever du i? Det er i et normalt, utenfor bloggbobla bilde. Hvorfor så opphengt i utseende til denne bloggeren? Creepy AF. Og fortsatt ringer det ingen bjeller hos Treasures AS, når det gjelder mindreårige på sosiale medier.

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at den antagelig kun er myntet på cbe, men jammen tar Einar Tørnquist (@fleskedrikk) henne på kornet i storyen sin i dag. Anbefaler alle å se den!

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, MaleficentAurora said:

Så hvordan forklare du alle skandale artiklene som CBE har på nakken gjennom 11år som blogger/influencer? Hun legger vei for at man blir overanalysert når sannheten ikke matcher det hun serverer på SoMe. 

Du mener de flere år gamle artiklene som ble skrevet da sakene faktisk var aktuelle og kritikkverdig? Det skrev de vel der og da og ble ferdig med det da de hadde sagt sin mening regner jeg med. 

47 minutter siden, Lin11 said:

Et uheldig øyeblikk? Herlighet, hvilken verden lever du i? Det er i et normalt, utenfor bloggbobla bilde. Hvorfor så opphengt i utseende til denne bloggeren? Creepy AF. Og fortsatt ringer det ingen bjeller hos Treasures AS, når det gjelder mindreårige på sosiale medier.

Bloggeier har ikke lagt ut det bildet som skal vise "reality vs instagram" og da er det utrolig unødvendig å sitte og screenshotte det fra en video og legge det ut her. Og med all respekt, så er det ikke jeg som sitter her flere timer daglig og analyserer hver eneste minste detalj om en... "bedrift" jeg forakter. Når man flere ganger daglig går inn for å finne feil som er flisespikkeri, diskutere kvinnen og kroppen hennes med andre og kritisere noe som er helt frivillig å oppsøke så kan man begynne å snakke om en besettelse som er "creepy AF" og som er veldig lite samfunnsnyttig i det store og det hele... 

Men får komme meg tilbake til jobb her. Ha en fin dag! 

 

Endret av Luvinesta
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, Luvinesta skrev:

 

Åh, spar meg... Bildet ble ikke lagt ut for å vise hvor bra hun ser ut, men screenshotet i det mest "uheldige" øyeblikket som skulle understreke hvor natuurlig hun ser ut kontra bloggen. Selv supermodeller ville kommet "uheldig" ut på et slik bilde, skavank er det ikke. Hun ser bra ut selv der, og det skal godt gjøres i en slik setting. Det er så ironisk at kroppen hennes er oppe til "diskusjon" her inne så ofte, og samtidig lurer enkelte på hvorfor hun er usikker og tilsynelatende har dårlig selvtillit. 

Forøvrig tenker jeg at man legger alt for mye i det og har havnet i en usunn boble der alt hun gjør opptar og overanalyseres litt vel i det ekstreme. 

@Bringebærkrem begrunnet veldig tydelig hvorfor hun legger ut bildet, så du kan «spare deg» å spekulere i motivet i ditt forsøk på å diskreditere. Til å ha vært deltager i denne tråden så lenge er det påfallende at du ikke greier å skille mellom enkeltbrukere og tråden som helhet. Tråden består av ulike mennesker med ulike meninger. Ditt grep med «tråden» og «også tråden» blir jo bare meningsløs. 

At du ser på screenshot av CBE og faktisk på ramme alvor mener at det er et uheldig bilde er bare trist. Synes du Beyonce er 20kg overvektig også?

Ellers interessant at det jobbes med lovendring hva gjelder retusjering:

https://www.minmote.no/#!/artikkel/24874709/minister-jeg-er-bekymret-for-unges-selvbilde

Merk at ministeren mener at det påhviler influencere et ekstra ansvar. Det har flere innsett og blant annet lagt ut insta vs reality - bilder. Håper CBE følger etter. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
11 minutter siden, Luvinesta skrev:

Du mener de flere år gamle artiklene som ble skrevet da sakene faktisk var aktuelle og kritikkverdig? Det skrev de vel der og da og ble ferdig med det da de hadde sagt sin mening regner jeg med. 

Bloggeier har ikke lagt ut det bildet som skal vise "reality vs instagram" og da er det utrolig unødvendig å sitte og screenshotte det fra en video og legge det ut her. Og med all respekt, så er det ikke jeg som sitter her flere timer daglig og analyserer hver eneste minste detalj om en... "bedrift" jeg forakter. Når man flere ganger daglig går inn for å finne feil som er flisespikkeri, diskutere kvinnen og kroppen hennes med andre og kritisere noe som er helt frivillig å oppsøke så kan man begynne å snakke om en besettelse som er "creepy AF" og som er veldig lite samfunnsnyttig i det store og det hele... 

Men får komme meg tilbake til jobb her. Ha en fin dag! 

 

Hvem her mener du sitter flere timer  om dagen og analyserer bedriften ned til minste detalj? CBE.no er noe man scroller igjennom når man sitter på bussen eller på do. De kritikkverdige sidene er så åpenbare at de kan kalles selvlysende og avslører seg selv. En kommentar tar noen sekunder å skrive. Jeg er ellers sterkt imot fake fremstilling av kropp, anser det som et samfunnsproblem og forbeholder meg retten til å påpeke avstanden mellom det som presenteres i SoMe og hvordan en kropp ser ut i virkeligheten. Man skal ikke lure folk vettu. Tilsvarende har jeg store problemer med omtalen av normale, flotte kropper som de har skavanker av noe slag. Det er et forkvaklet kroppssyn som formidles når flotte kropper blir betegnet som ufullstendige eller ikke bra nok. Synes du skal slette den kommentaren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Luvinesta skrev:

Du mener de flere år gamle artiklene som ble skrevet da sakene faktisk var aktuelle og kritikkverdig? Det skrev de vel der og da og ble ferdig med det da de hadde sagt sin mening regner jeg med. 

Bloggeier har ikke lagt ut det bildet som skal vise "reality vs instagram" og da er det utrolig unødvendig å sitte og screenshotte det fra en video og legge det ut her. Og med all respekt, så er det ikke jeg som sitter her flere timer daglig og analyserer hver eneste minste detalj om en... "bedrift" jeg forakter. Når man flere ganger daglig går inn for å finne feil som er flisespikkeri, diskutere kvinnen og kroppen hennes med andre og kritisere noe som er helt frivillig å oppsøke så kan man begynne å snakke om en besettelse som er "creepy AF" og som er veldig lite samfunnsnyttig i det store og det hele... 

Men får komme meg tilbake til jobb her. Ha en fin dag! 

 

Hvor har du dette fra? Har du fortsatt ikke forstått at vi er en god del ulike mennesker som skriver i denne tråden? 

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Luvinesta skrev:

Du mener de flere år gamle artiklene som ble skrevet da sakene faktisk var aktuelle og kritikkverdig? Det skrev de vel der og da og ble ferdig med det da de hadde sagt sin mening regner jeg med. 

Bloggeier har ikke lagt ut det bildet som skal vise "reality vs instagram" og da er det utrolig unødvendig å sitte og screenshotte det fra en video og legge det ut her. Og med all respekt, så er det ikke jeg som sitter her flere timer daglig og analyserer hver eneste minste detalj om en... "bedrift" jeg forakter. Når man flere ganger daglig går inn for å finne feil som er flisespikkeri, diskutere kvinnen og kroppen hennes med andre og kritisere noe som er helt frivillig å oppsøke så kan man begynne å snakke om en besettelse som er "creepy AF" og som er veldig lite samfunnsnyttig i det store og det hele... 

Men får komme meg tilbake til jobb her. Ha en fin dag! 

Klare du ikke og motargumenter bedre enn så?

De artiklene er like relevant som at du kommer med dine udokumenterte påstander.

Interessant at du bruker arbeidstiden din til å "debattere" her i tråden.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Luvinesta skrev:

 

Åh, spar meg... Bildet ble ikke lagt ut for å vise hvor bra hun ser ut, men screenshotet i det mest "uheldige" øyeblikket som skulle understreke hvor natuurlig hun ser ut kontra bloggen. Selv supermodeller ville kommet "uheldig" ut på et slik bilde, skavank er det ikke. Hun ser bra ut selv der, og det skal godt gjøres i en slik setting. Det er så ironisk at kroppen hennes er oppe til "diskusjon" her inne så ofte, og samtidig lurer enkelte på hvorfor hun er usikker og tilsynelatende har dårlig selvtillit. 

Forøvrig tenker jeg at man legger alt for mye i det og har havnet i en usunn boble der alt hun gjør opptar og overanalyseres litt vel i det ekstreme. 

Du har et ganske ille syn på kropp om du anser det bildet som uheldig og med skavanker. 

Jeg leser kun at det er du som betegner dette bildet negativt. 

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Luvinesta skrev:

Du mener de flere år gamle artiklene som ble skrevet da sakene faktisk var aktuelle og kritikkverdig? Det skrev de vel der og da og ble ferdig med det da de hadde sagt sin mening regner jeg med. 

Bloggeier har ikke lagt ut det bildet som skal vise "reality vs instagram" og da er det utrolig unødvendig å sitte og screenshotte det fra en video og legge det ut her. Og med all respekt, så er det ikke jeg som sitter her flere timer daglig og analyserer hver eneste minste detalj om en... "bedrift" jeg forakter. Når man flere ganger daglig går inn for å finne feil som er flisespikkeri, diskutere kvinnen og kroppen hennes med andre og kritisere noe som er helt frivillig å oppsøke så kan man begynne å snakke om en besettelse som er "creepy AF" og som er veldig lite samfunnsnyttig i det store og det hele... 

Men får komme meg tilbake til jobb her. Ha en fin dag! 

 

Amen 👍

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lana01 skrev:

Amen 👍

... og der tok du deg også tid til p delta. :lillesky: 

 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, pøbelsara skrev:

... og der tok du deg også tid til p delta. :lillesky: 

 

Blir rimelig irritert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...