Gjest Lille_Krokodille Skrevet 20. august 2020 #26741 Skrevet 20. august 2020 9 minutter siden, Halle-Palle skrev: Klarte ikke å holde meg🙈tror man den blir publisert 🤪🙏🏻 Jeg har vel min lille tvil, men det er lov å håpe. 😂
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 20. august 2020 #26742 Skrevet 20. august 2020 4 minutter siden, FruRosa skrev: Silikon eller ei... Er det IMPONERENDE å ha spretne pupper? Tydeligvis! Hvorfor vet jeg ikke, men... 😳
Felis Skrevet 20. august 2020 #26743 Skrevet 20. august 2020 5 minutter siden, FruRosa skrev: Silikon eller ei... Er det IMPONERENDE å ha spretne pupper? Det eneste som er imponerende her er at hun er snøblind nok til å publisere den kommentaren. Ser at svaret under avventer moderasjon. Rekk opp handa alle som tror den blir publisert. Ikke det, nei... 38
Heisann1234 Skrevet 20. august 2020 #26744 Skrevet 20. august 2020 10 minutter siden, Halle-Palle skrev: Klarte ikke å holde meg🙈tror man den blir publisert 🤪🙏🏻 Jeg synes den kommentaren til Nora virker litt ironisk eller sarkastisk kanskje, pga. overdrivende beskrivelser. Men hvis CBE kjøper den og godkjenner så er det bra for hu da. Hva annet kan man si 😜 Hvis den derimot IKKE er ironisk, så synes jeg CBE burde gjøre det klart at det ikke er naturlig slik at hun ikke bidrar med å skape kroppspress hos andre jenter som ikke har sånne pupper etter barn (eller før barn). Men jeg tviler på at hun kommer til å gjøre det siden hun også redigerer seg selv så ofte. 37
virkelig Skrevet 20. august 2020 #26745 Skrevet 20. august 2020 23 minutter siden, Halle-Palle skrev: Klarte ikke å holde meg🙈tror man den blir publisert 🤪🙏🏻 Hva i alle dager får deg til å kommentere slik hos en person og tro den skal bli publisert? Kanskje på tide at noen går videre fra dette med å diskutere kropp slik det gjøres her inne, mange har pupp på hjernen. Det er utrolig ufint slik det holdes på. Skjønner det gnager flere at hun ikke innrømmer noe som helst, men ingen har krav på å vite om hun har oprerte seg eller ikke. 8
Halle-Palle Skrevet 20. august 2020 #26746 Skrevet 20. august 2020 3 minutter siden, virkelig skrev: Hva i alle dager får deg til å kommentere slik hos en person og tro den skal bli publisert? Kanskje på tide at noen går videre fra dette med å diskutere kropp slik det gjøres her inne, mange har pupp på hjernen. Det er utrolig ufint slik det holdes på. Skjønner det gnager flere at hun ikke innrømmer noe som helst, men ingen har krav på å vite om hun har oprerte seg eller ikke. Jeg kjenner at jeg ikke orker å prøve å forklare det til deg mer. Har du ikke skjønt det enda, er det nok ikke håp. Over og ut. 43
123Frustrert Skrevet 20. august 2020 #26747 Skrevet 20. august 2020 4 minutter siden, virkelig skrev: Hva i alle dager får deg til å kommentere slik hos en person og tro den skal bli publisert? Kanskje på tide at noen går videre fra dette med å diskutere kropp slik det gjøres her inne, mange har pupp på hjernen. Det er utrolig ufint slik det holdes på. Skjønner det gnager flere at hun ikke innrømmer noe som helst, men ingen har krav på å vite om hun har oprerte seg eller ikke. Det gnager ingen, det jeg vet. Det som er helt ekstremt dumt av ei så voksne dame er å fremstille kroppen sin som et produkt av trening når det er det det ikke er. Om hun ønsker å bidra til at folk skal føle seg dårlige er det jo riktig da, men å mer eller mindre reklamere for at trening gir større pupper som peker oppover er liksom litt idiotisk, men beklager å si det: ingenting ved bloggen viser en blogger med normal intelligens, moral og etikk, derimot viser det en stokk dum og egoistisk person. 40
Hellasinmyheart Skrevet 20. august 2020 #26748 Skrevet 20. august 2020 1 minutt siden, Halle-Palle skrev: Jeg kjenner at jeg ikke orker å prøve å forklare det til deg mer. Har du ikke skjønt det enda, er det nok ikke håp. Over og ut. At det er mulig å skrive noe sånt til et annet menneske, blogger eller ei. I sted var det engelsken til CBE som var temaet du ville diskutere som «saklig kritikk av bedriften». Det er visst ingen grenser for hva som er «saklig kritikk av bedriften». 5
¤flicka¤ Skrevet 20. august 2020 #26749 Skrevet 20. august 2020 3 timer siden, Gull vaffel skrev: Å snakke om appen på den måten er de jo så klart nødt til, de skal selge den inn, og de har jo så klart stor tro på dette, hvorfor ellers skulle de legge noe så mye arbeid Jeg skjønner at DE har tro på det, spørsmålet er om noen andre har det? Eller er det muligens så blinde av troen på sin egen fortreffelighet at de ikke ser at andre får til det samme på mye kortere tid? At folk ikke gidder å vente i det uendelige på «noe kult som kommer veldig snart»? Det er så mange lignende produkter på markedet at det skal noe til for å skille seg ut. Og i hvertfall når det gjelder å holde på kundene. Her er det veldig lite håndfast fra bedriften sin side mtp hva det er som gjør dem unike i forhold til andre, svaret er stort sett «vent og se». 24
Halle-Palle Skrevet 20. august 2020 #26750 Skrevet 20. august 2020 18 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: At det er mulig å skrive noe sånt til et annet menneske, blogger eller ei. I sted var det engelsken til CBE som var temaet du ville diskutere som «saklig kritikk av bedriften». Det er visst ingen grenser for hva som er «saklig kritikk av bedriften». Si meg, er ikke måten man velger å formulere seg på en del av en bedrift som lever av å levere akkurat det? Jeg reagerer også når jeg ser dårlige overskrifter på VG og Dagbladet. Hva tenker du at jeg kritiserer ved det innlegget da? Privatpersonen Caroline eller bloggeren Caroline Berg Eriksen? Venter spent på svar. 25
Hellasinmyheart Skrevet 20. august 2020 #26751 Skrevet 20. august 2020 2 minutter siden, Halle-Palle skrev: Si meg, er ikke måten man velger å formulere seg på en del av en bedrift som lever av å levere akkurat det? Jeg reagerer også når jeg ser dårlige overskrifter på VG og Dagbladet. Hva tenker du at jeg kritiserer ved det innlegget da? Privatpersonen Caroline eller bloggeren Caroline Berg Eriksen? Venter spent på svar. Hvis du ser hva jeg skriver så viser jeg til din tilsynelatende «saklige kritikk av bedriften». Jeg ville aldri skrevet en kommentar som var så frekk og ufin til en bedrift uansett hvor misfornøyd eller kritisk jeg var til til bedriften. Et minimum av høflighet og saklighet bør alltid tilstrebes. Å skjule dette bak en anonymisert konto gjør det sikkert enklere å være ufin mot bedrift, men uansett ugreit. Lett å være rebell i en kjellerleilighet. 4
Marioposa Skrevet 20. august 2020 #26752 Skrevet 20. august 2020 (endret) 14 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Hvis du ser hva jeg skriver så viser jeg til din tilsynelatende «saklige kritikk av bedriften». Jeg ville aldri skrevet en kommentar som var så frekk og ufin til en bedrift uansett hvor misfornøyd eller kritisk jeg var til til bedriften. Et minimum av høflighet og saklighet bør alltid tilstrebes. Å skjule dette bak en anonymisert konto gjør det sikkert enklere å være ufin mot bedrift, men uansett ugreit. Lett å være rebell i en kjellerleilighet. 😆😆😆 Endret 20. august 2020 av Marioposa 22
Populært innlegg Felis Skrevet 20. august 2020 Populært innlegg #26753 Skrevet 20. august 2020 1 minutt siden, Hellasinmyheart skrev: Hvis du ser hva jeg skriver så viser jeg til din tilsynelatende «saklige kritikk av bedriften». Jeg ville aldri skrevet en kommentar som var så frekk og ufin til en bedrift uansett hvor misfornøyd eller kritisk jeg var til til bedriften. Et minimum av høflighet og saklighet bør alltid tilstrebes. Å skjule dette bak en anonymisert konto gjør det sikkert enklere å være ufin mot bedrift, men uansett ugreit. Lett å være rebell i en kjellerleilighet. Etter de siste sidene med saklig (!) debatt om kroppspress og thinspiration fra bedriften CBE, så er det ikke så rart at puppene hennes blir et tema. Trist, men ikke rart. Det hevdes at det er off limit å diskutere om hun har silikon eller ei, fordi hun ikke selv har adressert en operasjon. Jeg er ikke enig, for hun pøser ut e n o r m e mengder nonverbal kommunikasjon omkring de puppene. Etter tonnevis av bilder med puppene i fokus, noen har til og med hodet klippet vekk, så kan ingen hevde at hun ikke har sagt noe om dem. Bilder er også kommunikasjon, faktisk den hovedsakelige kommunikasjonen på CBEs nye foretrukne arena, Instagram. Likevel tror jeg ikke diskusjonen hadde hatt særlig mye engasjement, hadde det ikke vært for at bedriften prøver å selge inn at puppene er naturlige. Ikke bare det, disse puppene er helt identiske med de puppene hun hadde før hun fikk barn! Og dette kan man oppnå, bare man følger oppskriften til CBE. Riktig trening riktig kosthold = ungdommelige sprettpupper. Ikke bare er dette uredelig markedsføring, det shamer de som faktisk får annerledes pupper etter graviditet. Det hun formidler er at disse damene gjorde noe feil, de hadde ikke selvkontroll nok til å beholde den ungdommelige fasongen. Jeg er enig i at hun er dammed if you du, dammed if you don't. Skaden er allerede skjedd, uttalelsen om uforandret kropp kan ikke tas tilbake, det kan heller ikke puppene fra før operasjonen. Det blir feil, samme hva hun sier. Det eneste som kan stilne diskusjonen er om bedriftsleder selv demper den. Det kan hun gjøre ved å fokusere litt mindre på brystpartiet. Vi snakker ikke om å skjule at hun har pupper (som hun sier når det kommer til skjerming av barn), men kanskje heller fokusere på andre ting enn akkurat brystpartiet. Ta med hodet på bildene, for eksempel, eller ikke zoom inn på brystvorter. Men det kommer hun ikke til å gjøre, i stedet fyrer hun opp ved å publisere en kommentar som hyller det narrativet hun prøver å selge inn: Puppene er like spretne som før hun fikk barn, for CBE har selvkontroll nok til å ikke la kroppen "ødelegges" av en graviditet. 69
Populært innlegg Ultiva Skrevet 20. august 2020 Populært innlegg #26754 Skrevet 20. august 2020 (endret) 15 timer siden, virkelig skrev: Hva i alle dager får deg til å kommentere slik hos en person og tro den skal bli publisert? Kanskje på tide at noen går videre fra dette med å diskutere kropp slik det gjøres her inne, mange har pupp på hjernen. Det er utrolig ufint slik det holdes på. Skjønner det gnager flere at hun ikke innrømmer noe som helst, men ingen har krav på å vite om hun har oprerte seg eller ikke. Det er ingen her som spekulerer i om CBE har operert inn silikonimplantater eller ikke, for det er helt åpenbart. Siden operasjonen i mai 2018 har det vært MYE fokus på puppene; blant annet i gjennomsiktig bikini og gjennomsiktig undertøy, sideboobs og trange og tynne topper uten bh. For all del; det er flere kvinner som velger å operere inn silikon i slunkne bryster etter å ha fått barn. Det er lov å være misfornøyd med kroppslige endringer i fbm svangerskap. Men de aller, aller færreste viser frem de nye puppene i åpne sosiale medier slik at naboer, besteforeldre, barnas lærere og kikker-Per skal få se. For de aller fleste så handler dette om privatliv og verdighet. Og ikke minst av respekt for barna. Det er forøvrig CBE og LKE selv som velger å ha gjennomgående tungt fokus på kvinnekropp i sine sosiale medier, side om side med bilder av sine små døtre. Bildet de postet av CBE på IG i gjennomsiktig undertøy med rumpa ivrig til værs, med avklippet hode og bein, høstet heldigvis forsvinnende lite likes (ca 0,8 % respons fra følgerne). For de fleste så oppleves det rart og merkelig at en voksen og arbeidende tobarnsmamma (og hennes ektemann!) skriker etter oppmerksomhet og bekreftelse på denne måten. Kvinners selvbestemmelsesrett handler ikke om at kvinner må få lov til å vise frem puppene og rumpa si, men om å få lov til å la være. Man går baklengs inn i fremtiden når en kvinnelig bedriftseier og jentemamma velger å fronte lettkledt kropp som sin aller fremste valuta og verdi. Som en annen skrev litt lenger bak i tråden her; da er vi tilbake til reklamene hvor bikinikledte jenter lå oppå bilpanserne for å selge biler. Endret 21. august 2020 av Ultiva 68
virkelig Skrevet 20. august 2020 #26755 Skrevet 20. august 2020 5 minutter siden, Ultiva skrev: Det er ingen her som spekulerer i om CBE har operert inn silikonimplantater eller ikke, for det er helt åpenbart. Siden operasjonen i mai 2018 har det vært mye fokus på puppene, blant annet i gjennomsiktig bikini og gjennomsiktig undertøy, sideboobs og trange og tynne topper uten bh. Det er forøvrig CBE og LKE selv som velger å ha gjennomgående tungt fokus på kvinnekropp i sine sosiale medier, side om side med bilder av sine små døtre. Bildet de postet av CBE på IG i gjennomsiktig undertøy med rumpa ivrig til værs, med avklippet hode og bein, høstet heldigvis forsvinnende lite likes (ca 0,8 % respons fra følgerne). For de fleste så oppleves det rart og merkelig at en voksen og arbeidende tobarnsmamma (og hennes ektemann!) skriker etter oppmerksomhet og bekreftelse på denne måten. Kvinnekamp og feminisme handler ikke om at kvinner må få lov til å vise frem (silikon)bryster og (retusjert) sprettrumpe, men om å få lov til å la være. Man går baklengs inn i fremtiden når en kvinnelig bedriftseier og jentemamma velger å fronter retusjert kropp som sin aller fremste valuta og verdi. Så lenge ting ikke er bekreftet så er det spekulasjoner. Men uansett så er det ufint slik det diskuteres, aldri opplevd maken til oppheng i damepupper før. Hvorfor må det diskuteres i all evighet? Fordi det føles forferdelig å ikke få det bekreftet slik at det virkelig er mulig å gå amok. Voksne oppegående folk sitter ikke slik dag etter dag og kommenterer på bryst, brystvorter, hvordan underlivet hennes ser ut i bikinitruse etc. Det må være en slags fetisj. Hadde blitt flau hadde noen av mine venninner sittet og diskutert en annens person bryst på denne måten. 6
MiniMjau Skrevet 20. august 2020 #26756 Skrevet 20. august 2020 5 timer siden, ¤flicka¤ skrev: Det har de ikke 🙂 Men ut i fra det de faktisk sier så er det tydelig at de selv mener den vil være verdt den veldig lange ventetiden, også sammenlignet med andre tilbud av samme type. At den er avansert har de sagt. Det er vel det de som har brukt alt for lang tid på å kode den har sagt.
MiniMjau Skrevet 20. august 2020 #26757 Skrevet 20. august 2020 Travel dag. Løpetur fra 09-10... så var de på plantasjen ca kl 11(publisert story), så i 15 tia hadde de pusla ferdig i lekestua. Så hvor mye tid brukte de til jobb igjen?? Eller er løping og lekestue jobb? 34
Rev. Revenge Skrevet 20. august 2020 #26758 Skrevet 20. august 2020 1 minutt siden, virkelig skrev: Så lenge ting ikke er bekreftet så er det spekulasjoner. Men uansett så er det ufint slik det diskuteres, aldri opplevd maken til oppheng i damepupper før. Hvorfor må det diskuteres i all evighet? Fordi det føles forferdelig å ikke få det bekreftet slik at det virkelig er mulig å gå amok. Voksne oppegående folk sitter ikke slik dag etter dag og kommenterer på bryst, brystvorter, hvordan underlivet hennes ser ut i bikinitruse etc. Det må være en slags fetisj. Hadde blitt flau hadde noen av mine venninner sittet og diskutert en annens person bryst på denne måten. Og det er ingen i kommentarfeltet på carolinebergeriksennos egne kanaler som ikke kommenterer pupper, rumpe eller kropp. Eller? Er det greit å publisere kommentarer til kropp, pupp og rumpe bare de er positive og "goals" og ikke publisere de kommentarene som ikke bejubler disse kroppsfikserte bildene, og adressere de kritiske kommentarene på en voksen måte? 38
Ultiva Skrevet 20. august 2020 #26759 Skrevet 20. august 2020 11 minutter siden, virkelig skrev: Så lenge ting ikke er bekreftet så er det spekulasjoner. Men uansett så er det ufint slik det diskuteres, aldri opplevd maken til oppheng i damepupper før. Hvorfor må det diskuteres i all evighet? Fordi det føles forferdelig å ikke få det bekreftet slik at det virkelig er mulig å gå amok. Voksne oppegående folk sitter ikke slik dag etter dag og kommenterer på bryst, brystvorter, hvordan underlivet hennes ser ut i bikinitruse etc. Det må være en slags fetisj. Hadde blitt flau hadde noen av mine venninner sittet og diskutert en annens person bryst på denne måten. Som sagt så er det CBE og LKE som velger å ha massivt fokus på lettkledt, retusjert kvinnekropp i år etter år. 35
Gjest CecilieX Skrevet 20. august 2020 #26760 Skrevet 20. august 2020 Når CBE får inn og publiserer en kommentar på at det er imponerende sprett i puppene, så bekrefter det nettopp hvor problematisk bloggingen er. Noen har altså kjøpt narrativet om at sprettpupper er noe CBE har prestert. Som om det er noe du selv kan få til. Men fansen kjøper glansbildet som er presentert dem og som er en villet strategi. Derfor er bloggingen hennes farlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå